📺 Τα όρια στις οικογενειακές επιχειρήσεις

Στο επεισόδιο αυτό της τηλεοπτικής εκπομπής Marketing in Practice που μεταδίδεται από το ONE Channel, ο σύμβουλος μάρκετινγκ Θέμης Σαρανταένας με καλεσμένη στο studio τη σύμβουλο ψυχικής υγείας & ψυχοθεραπεύτρια Έττυ Βαρούχ συζητούν για τα όρια μεταξύ των μελών σε μια οικογενειακή επιχείρηση.
Στην Ελλάδα, οι οικογενειακές επιχειρήσεις αποτελούν το 80% του συνόλου των επιχειρήσεων, ενώ το 44% των εισηγμένων επιχειρήσεων στο Χρηματιστήριο Αθηνών είναι επίσης οικογενειακές. Οι ηγέτες αυτών των επιχειρήσεων κατέχουν το 20% των μετοχών. Σύμφωνα με την έρευνα της PwC με τίτλο “11η Παγκόσμια Έρευνα για τις Οικογενειακές Επιχειρήσεις – Αποτελέσματα για τις ελληνικές οικογενειακές επιχειρήσεις“, οι ηγέτες των ελληνικών οικογενειακών επιχειρήσεων αναγνωρίζουν ότι οι εσωτερικές συγκρούσεις επηρεάζουν την εποικοδόμηση εμπιστοσύνης στο ευρύτερο περιβάλλον της επιχείρησης. Έτσι, περισσότεροι από έναν στους πέντε ερωτηθέντες αναγνωρίζουν ότι οι οικογενειακές διαφωνίες αποτελούν τη μεγαλύτερη πρόκληση για την εποικοδόμηση εμπιστοσύνης μεταξύ όλων των ενδιαφερόμενων μερών. Η έρευνα επίσης δείχνει ότι στην Ελλάδα παρουσιάζονται συχνότερες οικογενειακές συγκρούσεις εντός των επιχειρήσεων σε σύγκριση με άλλες χώρες, και σπάνια αυτές οι συγκρούσεις λύνονται μέσω θεσμοθετημένων μηχανισμών ή υπηρεσιών επίλυσης συγκρούσεων.
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης αναδείχθηκαν οι δυσκολίες που συνοδεύουν την επαγγελματική συνεργασία μεταξύ των μελών μιας οικογένειας, καθώς και οι παράγοντες που οδηγούν σε αυτήν την κατάσταση. Επίσης, αναφέρθηκαν οι δυναμικές που αναπτύσσονται σε αυτήν την διαδικασία. Επισημάνθηκε η ανάγκη για αποδοχή συνεργατών εκτός της οικογενειακής επιχείρησης, καθώς και οι δυσκολίες που προκύπτουν για όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη. Επικεντρώθηκε επίσης στη δομή των ανθρωπίνων σχέσεων και το πλαίσιο στο οποίο διαμορφώνονται στη σύγχρονη εποχή. Δόθηκαν επίσης συμβουλές για τη διαχείριση του θυμού και των συγκρούσεων. Τέλος, τονίστηκε η σημασία των συγκεκριμένων και θεσμοθετημένων ρόλων και πώς ο κάθε συνεργάτης μπορεί να αναλάβει αποτελεσματικά τον αντίστοιχο ρόλο του.
Η εκπομπή “Marketing in Practice and more” του ONE Channel ασχολείται με την επιχειρηματικότητα και τον κλάδο του μάρκετινγκ, με σκοπό την παρουσίαση επιχειρηματικών εννοιών, παραδειγμάτων και προτάσεων για την ενίσχυση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων στην ελληνική και διεθνή αγορά. Στην εκπομπή παρουσιάζονται βασικές επιχειρηματικές αρχές και τεχνικές μάρκετινγκ που θα βοηθήσουν τις επιχειρήσεις αυτές να αναπτυχθούν. Η εκπομπή επιμελείται και παρουσιάζεται από τον πιστοποιημένο σύμβουλο μάρκετινγκ Θέμη Σαρανταένα και έχει χορηγούς επικοινωνίας τους Athens Voice, epixeiro.gr, startup.gr & franchise.gr. Παρέχει χρήσιμες συμβουλές, προτάσεις και απόψεις για την ανάπτυξη των επιχειρήσεων με αισιόδοξη προσέγγιση και κατά τάση της ανάπτυξης, αντιστέκοντας στις αρνητικές ειδήσεις της καθημερινότητας.