Τα μυστικά για ένα επιτυχημένο ενημερωτικό έντυπο της Σχολής Χορού
![Ποιά είναι τα μυστικά για ένα επιτυχημένο διαφημιστικό φυλλάδιο; ΘΕΜΗΣ ΣΑΡΑΝΤΑΕΝΑΣ](https://marketingconsultant.gr/wp-content/uploads/2012/03/5_tropoi_sxolh_xwrou11-1.png)
Ποιά είναι τα μυστικά για ένα επιτυχημένο διαφημιστικό φυλλάδιο;
Πρώτη δημοσίευση: Μάρτιος 2012 www.dancenews.gr
Ένα από τα κυριότερα όπλα για την προώθηση των μαθημάτων και των εκδηλώσεων μιας Σχολής Χορού είναι το ενημερωτικό φυλλάδιό της. Σημαντικό εργαλείο το οποίο σε συνδυασμό με την παρουσία της Σχολής στο ΄Ιντερνετ, μπορεί να αυξήσει την αναγνωρισιμότητα και να φέρει πιο κοντά στη Σχολή νέους μαθητές. Είτε το ετοιμάζετε μόνοι σας, είτε το αναθέτετε σε κάποιον τρίτο, καλό είναι να έχετε σκεφτεί όλα τα βήματα που χρειάζονται για την υλοποίησή του.
1ο βήμα – Προσδιορίστε ποιος είναι ο σκοπός του εντύπου: π.χ. να βρείτε νέους μαθητές; να αυξήσετε την αναγνωρισιμότητα της Σχολής σας; να προωθήσετε μια εκδήλωση, ή ένα event που έχετε διοργανώσει; Η απάντηση σε αντίστοιχες ερωτήσεις θα σας δείξει πώς πρέπει να σχεδιάσετε το έντυπο και ποιο θα είναι το βασικό του μήνυμα. Γενικότερα κάθε έντυπο πρέπει να εστιάζει σε ένα και μόνο μήνυμα για να δίνει εκεί μεγαλύτερη έμφαση ο αναγνώστης.
2ο βήμα – Προσδιορίστε το κοινό με το οποίο θέλετε να επικοινωνήσετε : π.χ. γονείς; φοιτητές; όσοι έχουν ελεύθερο χρόνο; όσοι ασχολούνται με τον Χορό επαγγελματικά; Έχοντας προσδιορίσει σε ποιόν θέλετε να απεθυνθείτε μπορείτε να γράψετε «μιλώντας τη γλώσσα του». Η εμπειρία έχει δείξει ότι όταν ο αναγνώστης ταυτίζεται με το μήνυμα που διαβάζει, το δέχεται ευκολότερα και το επεξεργάζεται περισσότερο.
3ο βήμα : Προσδιορίστε το περιεχόμενο ώστε να είναι πάντα στο υφος γραφής που προσδιορίζει το κοινό στόχος.
Το έντυπό σας καλό θα είναι στηρίζεται στα ακόλουθα βασικά σημεία:
- Εκπαιδεύστε το κοινό για τα προγράμματα και τα μαθήματα σας: Τα έντυπα πρέπει να ειναι ενημερωτικά για τα μαθήματα που προσφέρετε, τους δασκάλους που εργάζονται μαζί σας, τις τιμές των μαθημάτων και όλη την πληροφόρηση που χρειάζεται κάποιος νέος μαθητής για τη Σχολή σας. Μην ξεχνάτε πώς οι οικονομικές συνθήκες της εποχής έχουν κάνει το καταναλωτικό κοινό περισσότερο προσανατολισμένο προς τη χρηματική αξία των υπηρεσιών και των προϊόντων (price sensitivity)
- Προτείνετε κάποια οικονομική προσφορά σε νέους, αλλά και στους υπάρχοντες μαθητές σας: Το έντυπο μπορεί να λειτουργήσει ως «κουπόνι για την είσοδο» του νέου μαθητή με στόχο την πρώτη επαφή μαζί σας, αλλά παράλληλα θα πρέπει να μην αφήνει έξω τους υπάρχοντες μαθητές. Ουσιαστικά η προσφορά μπορεί να λειτουργήσει ως εργαλείο στρατολόγησης νέων μαθητών, ή μηχανισμός επιβράβευσης.
- Ενθαρρύνετε το κοινό να γίνει μέρος της ομάδας σας. Μην υποτιμάτε το γεγονός, ότι η σκληρή Ελληνική καθημερινότητα και η αβεβαιότητα έχουν ενισχύσει τα συναισθήματα της συντροφικότητας, της ομαδικότητας των ανθρώπων, όπως εξάλλου και την έννοια της οικογένειας που προσδίδει ασφάλεια. Η «αίσθηση» που θα δημιουργήσει το φυλλάδιο πρέπει να αγγίζει το συναίσθημα του παραλήπτη.
- Επικοινωνήστε τις δραστηριότητες της Σχολής σας. Δείξτε στο κοινό όλες της δραστηριότητες στις οποίες μπορεί ένας μαθητής να λάβει μέρος. Σήμερα το 77% των καταναλωτών (σύμφωνα με έρευνα της Focus Bari) ενδιαφέρεται πολύ για την ποιότητα της εμπειρίας που θα ζήσει σε σχέση με τα χρήματα που θα δαπανήσει για αυτήν (value for money). Ενισχύστε την εμπειρία με περισσότερες εκδηλώσεις, events και ομιλίες!
4ο βήμα: Προσδιορίστε τον σχεδιασμός και το σχήμα του εντύπου. Πάντα χρησιμοποιείτε ένα δυνατό επικοινωνιακά τίτλο και γράφετε με απλές εύκολες λέξεις, χωρίς βαθύτερα νοήματα. Αποφεύγετε τα μεγάλα κείμενα και πάντα να έχετε επαληθεύετε αν είναι ξεκάθαρο το κεντρικό μήνυμα που θέλετε να περάσετε (η απάντηση στην ερώτηση “ποιός είναι ο σκοπός του φυλλαδίου;”). Ακόμη, πρέπει να υπάρχει στο κείμενο ένα call-to-action, δηλαδή, η προτροπή του αναγνώστη να κάνει «κάτι»: π.χ. “καλέστε για περισσότερες πληροφοριες στο τηλ….”, ¨εγγραφείτε μέχρι τέλος του μήνα”, “εγγραφείτε τώρα, περιορισμένες θέσεις” κ.α. Τέλος, το σχήμα πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πιο απλό για να σας μειώσει τα έξοδα εκτύπωσης.
Κλείνοντας, μία σημαντική παράμετρος για κάθε ενημερωτικό έντυπο είναι ο τρόπος που θα μοιραστεί. Θα ήμουν κατηγορηματικά αντίθετος να προτείνω τη διανομή από πόρτα σε πόρτα γιατί έτσι χάνει την αξία του και ο κόσμος έχει γεμίσει με αντίστοιχα φυλλάδια, που δεν τους δίνει πλέον καμία σημασία. Ο καλύτερος τρόπος είναι να σταλεί ταχυδρομικά (ονομαστικά πάντα), να μοιραστεί με φίλους χέρι με χέρι, ή ακόμη καλύτερα, να διανέμεται από μαγαζιά και χώρους της περιοχής που δραστηριοποιείστε. Η δικτύωση στην περιοχή σας είναι πολύ σημαντική για την ανάπτυξη και την υποστήριξη της Σχολής σας.
Η ανάθεση δημιουργίας του εντύπου είναι επίσης πολύ σημαντική υπόθεση. Μη ξεχνάτε ότι ευκαιρία για να συστηθείτε σε νέους μαθητές έχετε μία φορά. Στη θεωρία του μάρκετινγκ, όταν ο καταναλωτής λάβει το έντυπο, ή δει τη διαφήμιση μιας επιχείρησης δημιουργεί μια προσδοκία εμπειρίας. Φαντάζεται δηλαδή τι θα νιώσει και τι θα εισπράξει από τη διάδρασή του με την συγκεκριμένη επιχείρηση. Αν δεν καταφέρετε να βγάλετε όλη αυτή τη μαγεία που προσφέρει ο Χορός, μέσα από την πρώτη σας επικοινωνία μαζί του, θα τον αποθαρρύνετε και θα μειώσετε την προσδοκία εμπειρίας του, ειδικά σήμερα που ο καταναλωτής έχει ανάγκη από δυνατές εμπειρίες. Γι’ αυτό είναι σημαντικό το έντυπο να σχεδιάζεται από δημιουργική ομάδα, που αποτελείται από γραφίστα και κειμενογράφο, που μαζί θα δώσουν το καλύτερο αποτέλεσμα.
Πρώτη δημοσίευση: Μάρτιος 2012 www.dancenews.gr