Συνέντευξη του συμβούλου μάρκετινγκ Θέμη Σαρανταένα στο περιοδικό Franchise Business
![Frachise Business 2016](https://marketingconsultant.gr/wp-content/uploads/2016/01/Frachise_Business_2016-1-562x675.png)
Συνέντευξή μου στο περιοδικό Franchise Business για το Cosmetics Fast Retail.
Η φετινή χρονιά (2015) μας έφερε επιδείνωση των οικονομικών συνθηκών αφού η διαπραγμάτευση με τους δανειστές και η πιθανότητα εξόδου της Χώρας από την ΕΕ προκάλεσαν ένα κλίμα αβεβαιότητας. Σαφώς τα Capital Control, το δημοψήφισμα επηρέασαν αρνητικά και το λιανικό εμπόριο και τον κλάδο των καλλυντικών. Η ροή των καταναλωτών μειώθηκε απότομα και αισθητά καθώς δεν είχαν το απαιτούμενο ρευστό για τις μη-αναγκαίες αγορές τους. Αυτό το βλέπουμε και στην μείωση του δείκτη όγκου που το πρώτο 7μηνο μειώθηκε 0,9%. Υπάρχει πλέον ένας έντονος τιμολογιακός ανταγωνισμός που δεν αφήνει την υγιή επιχειρηματικότητα να εξελιχθεί. Εκτιμούμε πως το 60% των πωλήσεων του τζίρου των καταστημάτων καλλυντικών οφείλονται στις εκπτώσεις που γίνονται καθόλη την διάρκεια της χρονιάς. Επιχειρήσεις όμως που πωλούν σε χαμηλές τιμές, υψηλής ποιοτητας προϊόντα με Ευρωπαϊκη Εμπορική πορεία και χτίζουν γύρω από την συνολική εμπειρία της πελάτισσας μεσα στο χώρο του καταστήματος, όπως είναι τα O-morfia Cosmetics, κατάφεραν να διατηρήσουν μια ομαλή ροή τζίρου όλο το 12μηνο. Για το 2016 προβλέπω την ανάπτυξη και άλλων επιχειρήσεων με “οικονομικα” καλλυντικά που θα προσπαθήσουν να μιμηθούν το επιτυχήμενο μας παράδειγμα (όπως εξάλλου γίνεται σε όλες τις επιχειρήσεις στην Ελλάδα), μείωση της δυναμικής του “χύμα” αρώματος και στροφή των καταναλωτών στα περισσότερα ποιοτικά προϊόντα, όχι απαραιτήτως και στα πιο φθηνά. Με άλλα λόγια το Value for Money θα γίνει ακόμα πιο έντονο στον κλάδο των καλλυντικών.