MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)
  • Αρχική
  • CV
  • Υπηρεσίες
    • Μάρκετινγκ Προϊόντων
    • Μάρκετινγκ Υπηρεσιών
    • B2B Μάρκετινγκ
    • Personal Branding
    • Διευθυντής μάρκετινγκ (εξωτερικός)
    • Ψηφιακό Μάρκετινγκ
    • Marketing Plan
    • Social Media Content
    • Εξειδικευμένες υπηρεσίες
      • Έρευνες Μάρκετινγκ
      • F&B Consulting and Marketing
  • Βιβλία
    • 32 Φράσεις πελατών που αγαπάμε να μισούμε – Εκδόσεις Rosili
    • Η εργαλειοθήκη του σύγχρονου επιχειρηματία – Εκδόσεις Rosili
    • Το μάρκετινγκ της επιχείρησής σας! – Εκδόσεις Rosili
    • Το μάρκετινγκ σε 10 + 2 ερωτήσεις
    • Η Συμπεριφορά του Καταναλωτή
    • 16 Μυστικά επιτυχίας για το Μάρκετινγκ
    • 9+1 ερωτήσεις για την επιχείρηση
  • Σεμινάρια & Ομιλίες
    • Σεμινάρια
      • Σεμινάρια Μάρκετινγκ
        • Webinar: Η Σιωπηλή Δύναμη της Επιρροής στις Πωλήσεις
        • Free Mini Webinar: Στρατηγικές Αποτελεσματικής Τιμολόγησης Υπηρεσιών
        • Summer Business Camp 2024
        • Online Marketing Masterclass & Consulting On Demand
        • Webinar: Τεχνικές Τηλεφωνικών Πωλήσεων
        • Webinar: 3 & 4 τεχνικές για περισσότερες πωλήσεις
        • Webinar: Η ψυχολογία του σύγχρονου πελάτη!
        • Webinar: Διαχειριστείτε την κριτική!
      • Εκπαίδευση Προσωπικού
    • Ομιλίες
      • 2025 – Ομιλία Αθήνα: Ανακαλύπτοντας τις Αόρατες Τάσεις του Marketing
      • 2025 – Ομιλία Θεσσαλονίκη: Ανακαλύπτοντας τις Αόρατες Τάσεις του Marketing
      • Ομιλία Θεσσαλονίκη: Τάσεις Μάρκετινγκ 2024. Ανοίξτε το δρόμο για νέους πελάτες!
      • Ομιλία Αθήνα: Τάσεις Μάρκετινγκ 2024. Ανοίξτε το δρόμο για νέους πελάτες!
      • Ομιλία: 2023 – 5 έξυπνες δράσεις μάρκετινγκ για απόκτηση νέων πελατών
      • ΕΕΘ Masterclasses
      • Workshop: 2022: Τεχνικές Πωλήσεων & Μάρκετινγκ
      • Ομιλία: Δράση σήμερα, ανάπτυξη αύριο!
      • Videos ομιλιών
    • Πρόγραμμα Ομιλιών – Σεμιναρίων
      • Πρόγραμμα Ομιλιών – Σεμιναρίων (πριν το 2022)
  • e-Shop
  • ΜΜΕ
    • TV
      • Αρχείο Εκπομπών TV
    • Podcasts
    • Συνεντεύξεις
    • Radio
      • Αρχείο Εκπομπών Alpha Radio 989
      • Kanali 1
        • Αρχείο Εκπομπών Radio Κανάλι 1
      • Amagi Radio
  • App
  • Πελάτες
    • Testimonials Πελατών
  • Άρθρα
  • Contact
  • Αγγλικα
  • Ελληνικα
0

€0,00

✕

Πυραμίδες Πωλήσεων και Πολυεπίπεδο Μάρκετινγκ. Σημεία για προσοχή.

Author Θέμης Σαρανταένας at 8 Σεπτεμβρίου 2013
πυραμίδες πωλήσεων Θέμης Σαρανταένας

Τους τελευταίους μήνες, δέχομαι πολλές επισκέψεις από ανθρώπους που έχουν συμμετάσχει σε διάφορες πυραμίδες πωλήσεων. Η ανάγκη για περισσότερο εισόδημα ή η απειλή της ανεργίας στρέφει πολύ κόσμο στο να ενταχθούν σε τέτοια σχήματα, ελπίζοντας σε εύκολο κέρδος και σε επαγγελματική αποκατάσταση. Πολύ σύντομα όμως, οι περισσότεροι διαπιστώνουν πως τα πράγματα δεν είναι τόσο εύκολα και για αυτό στρέφονται σε συμβούλους επιχειρήσεων ώστε να βρούν απαντήσεις ή λύσεις στα αδιέξοδα που αντιμετωπίζουν. Φυσικά, οι πυραμίδες πωλήσεων είναι έτσι δομημένες, όπου καμία εξωτερική βοήθεια δεν είναι εφικτή και αποδοτική.

πυραμίδες πωλήσεων Θέμης Σαρανταένας

Αναδημοσίευση: www.aesthetics.gr Σεπτέμβριος 2013

Πολυεπίπεδο Μάρκετινγκ Σύμβουλος Θέμης Σαρανταένας

Ο σκοπός των πυραμίδων είναι να βρούν πρόθυμους πωλητές, να ενταχθούν στο δίκτυο, συχνά για την προώθηση των προϊόντων τους. Συνήθως οι εταιρίες που παρέχουν τις πυραμίδες πωλήσεων, λειτουργούν σε πολλές άλλες χώρες. Στην Ελλάδα όμως, η λειτουργία και η προώθηση ενός πυραμιδωτού συστήματος πωλήσεων απαγορεύεται ως παραπλανητική εμπορική πρακτική από τον νόμο 2251/1994 της προστασίας των καταναλωτών.

Εδώ πρέπει να γίνει διαχωρισμός μεταξύ των συστημάτων πυραμίδας και του πολυεπίπεδου μάρκετινγκ. Στα συστήματα πυραμίδας, οι συμμετέχοντες πρέπει να καταβάλλουν ένα ποσό για να ενταχθούν στην πυραμίδα (τα οποία θα λάβει η κορυφή της πυραμίδας). Στη συνέχεια πρέπει να βρουν άλλους πρόθυμους να ενταχθούν «κάτω» από αυτούς και να καταβάλλουν κι εκείνοι με τη σειρά τους κάποιο τίμημα, το οποίο εν μέρει θα φτάσει στην κορυφή της πυραμίδας. Για να καλυφθεί αυτή η παράνομη ανταλλαγή χρημάτων μερικές φορές το τίμημα δεν είναι άμεσα χρηματικό αλλά απαιτείται η αγορά μεγάλων ποσοτήτων από κάποια προϊόντα ώστε να τα μεταπωλήσουν κ.ο.κ. Συνήθως αυτά τα προϊόντα δεν είναι καλής ποιότητας, έχουν πολύ χαμηλή αξία παραγωγής και φυσικά λειτουργούν μόνο ως βιτρίνα. Γενικότερα, τα συστήματα πυραμίδας λειτουργούν με τις αρχές τις ομαδικής ψυχολογίας δημιουργώντας ένα ψεύτικο κλίμα που μπορεί να προκαλέσει τον οποιοδήποτε που αναζητά το εύκολο κέρδος. Πολλές φορές, οι πυραμίδες διαλύονται από τις Αρχές (καθώς δεν είναι νόμιμες) και σπάνια κάποιος καταφέρνει να φτάσει στην κορυφή ώστε να κερδίσει και αυτός.

Από την άλλη το πολυεπίπεδο μάρκετινγκ, έχει να κάνει με λιανικές πωλήσεις, με προϊόντα δηλαδή που πωλούνται από ανεξάρτητους συνεργάτες και όχι από κάποιο σταθερό σημείο πώλησης. Η αμοιβή του συνεργάτη θα προέρχεται από τις πωλήσεις, αλλά και από την ανάπτυξη (έρευση και εκπαίδευση) της δικής τους ομάδας πωλητών απ΄όπου θα λαμβάνει ποσοστά επι των πωλήσεων της. Για να ξεχωρίσετε εάν σας συμφέρει ένα σύστημα πολυεπίπεδου μάρκετινγκ θα πρέπει να αξιολογήσετε ότι το κόστος εισαγωγής στην ομάδα είναι χαμηλό, αν υπάρχει η δυνατότητα επιστροφής των απούλητων προϊόντων σας (ώστε να μην σας ξεμείνουν) και το αν επιτρέπεται η πώληση των προϊόντων σε καταναλωτές εκτός πυραμίδας (δηλαδή όχι μόνο στα μέλη της πυραμίδας όπως θα σας υποχρέωνε μια παράνομη πυραμίδα πωλήσεων, όπως αναλύσαμε παραπάνω).

Γενικότερα, οι πωλήσεις door-to-door με συστήματα πολυεπίπεδου μάρκετινγκ δεν είναι μια απλή υπόθεση. Είναι δύσκολες και απαιτούν πολύ προσπάθεια και ώρες εργασίας. Για να αποδώσει οικονομικά θα πρέπει να αντιμετωπιστεί από εσάς ως μια εργασία πλήρους απασχόλησης. Ακόμα, το πιο ενδιαφέρον είναι πως τα πραγματικά έσοδα έρχονται από την ανάπτυξη και την εκπαίδευση του δικτύου πωλητών σας. Αυτό, φαντάζει στην αρχή εύκολο, όμως στην πραγματικότητα είναι πολύ δύσκολο –έως ακατόρθωτο- να βρεις σήμερα ένα καλό και αφοσιωμένο πωλητή. Αν έχετε παρατηρήσει οι ιστοσελίδες ανεύρεσης εργασίας έχουν γεμίσει από αγγελίες για την «ανάπτυξη δικτύου πωλήσεων» τέτοιων εταιριών. Από την προσωπική μου πείρα, παρ’ ότι ο τομέας ονομάζεται πολυεπίπεδο μάρκετινγκ δεν έχει να κάνει καθόλου με το μάρκετινγκ αλλά αφορά καθαρά τον τομέα των πωλήσεων. Το μάρκετινγκ στοχεύει στο να κάνει γνωστό το προϊόν στον καταναλωτή μέσω διαφήμισης ή εντύπων-προώθησης κάτι που αναλαμβάνει η μητρική εταιρία – κάτι απολύτως λογικό για να διατηρήσει την επικοινωνιακή της ταυτότητα. Το πως όμως θα αγοράσει ο καταναλωτής αφορά μόνο το δίκτυο συνεργατών-πωλητών (στο συγκεκριμένο μοτίβο πωλήσεων).

Συμπερασματικά, μην αναζητάτε λύσεις στο μάρκετινγκ για να αυξήσετε τις πωλήσεις σας ως συνεργάτες σε σχήματα πολυεπίπεδου μάρκετινγκ. Βελτιώστε τις τεχνικές πωλήσεών σας και ασχοληθείτε με αρχές HR (ανθρώπινο δυναμικό) για να βρείτε, να προσελκύσετε και να εκπαιδεύσετε σωστά άλλους συνεργάτες – πωλητές (ώστε να κερδίσετε από τις πωλήσεις τους). Μην ξεχνάτε όμως, πως η Ελληνική οικονομία δεν έχει ανακάμψει. Ακόμα το διαθέσιμο εισόδημα του Έλληνα δεν είναι σε επίπεδο να κάνει αγορές προϊόντων που δεν είναι απαραίτητα και δεν φτάνουν σ’ εκείνον μέσα από το κλασσικά κανάλια διανομής (μαγαζιά). Άρα, είναι δύσκολο να πετύχετε υψηλές πωλήσεις. Ό,τι και αν ακούτε, όπως και αν το ακούτε μην πιστεύετε χωρίς σοβαρή σκέψη πως υπάρχει εύκολο κέρδος και πως είναι εύκολο να πωλήσετε προϊόντα και να βρείτε συνεργάτες. Τα αγαθά κόποις κτώνται…..

 

Ενδιαφέροντα άρθρα

Συμβουλές για διαχείριση κρίσεων
19 Μαΐου 2025

Μην πιαστείτε απροετοίμαστοι στην επόμενη κρίση!


Διαβάστε περισσότερα
Είστε πιο επιτυχημένοι από ό,τι νομίζετε εάν…απαντήσετε“ναι” στις παρακάτω ερωτήσεις.
2 Μαΐου 2025

Είστε πιο επιτυχημένοι από ό,τι νομίζετε εάν…


Διαβάστε περισσότερα
Πώς θα εμπνευστείτε για την επόμενη μεγάλη επιχειρηματική ιδέα, σε ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον.
6 Απριλίου 2025

Κάθε λιμάνι και καημός, κάθε καημός και ιδέα.


Διαβάστε περισσότερα

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Διακρίσεις

Πιστοποιημένος Senior Consultant από τον ΣΕΣΜΑ
Μέλος της Διεθνούς Μένσα
Πιστοποιημένος
Social Media Marketing Associate CSMA
Μέλος του Συνδέσμου Συμβούλων    Επιχειρήσεων (ΣΥΠΕΠ)
Best Marketing Consultant 2019
Best Marketing Consultant 2021
Best Aesthetics Marketing Consultant 2022
Visionary Marketing Consultant Award 2025

Επικοινωνία

Αθήνα: +30 2117706299

Θεσσαλονίκη: +30 2311118477‬

Social Media

Αριθμός Γ.Ε.ΜΗ:

122524803000

Εγγραφείτε στο Newsletter

για να λαμβάνετε νέα, ιδέες & tips μάρκετινγκ!

Κατεβάστε την εφαρμογή

buttonapplestore
buttongoogleplay
Privacy Policy – Terms and Conditions
Copyright © 2025 E. Sarantaenas. All Rights Reserved.
    0

    €0,00

    • No translations available for this page
      ✕

      Σύνδεση

      Χάσατε τον κωδικό σας;

      ✕

      Καλάθι

      Ολοκλήρωση Παραγγελίας
      Συνεχίστε τις αγορές Καλάθι
      Ομιλία Αθήνα: Ανακαλύπτοντας τις Αόρατες Τάσεις του Marketing
      Χρησιμοποιούμε τις πληροφορίες που συλλέγονται μέσω cookies και παρόμοιων τεχνολογιών για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας στην ιστοσελίδα μας, να αναλύσουμε τον τρόπο που τη χρησιμοποιείτε και για σκοπούς μάρκετινγκ.
      Τήρηση προσωπικών δεδομένων

      Οι ρυθμίσεις προσωπικού απορρήτου σας

      Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τα στοιχεία που συλλέγονται μέσω cookies και παρόμοιων τεχνολογιών για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας στον ιστότοπό μας, να αναλύσουμε τον τρόπο χρήσης του και για διαφημιστικούς σκοπούς. Επειδή θαυμαστείτε το δικαίωμά σας στην προσωπική ζωή, μπορείτε να επιλέξετε να μην επιτρέπετε κάποιους τύπους cookies. Ωστόσο, η αποκλεισμός κάποιων τύπων cookies μπορεί να επηρεάσει την εμπειρία σας στον ιστότοπο και τις υπηρεσίες που μπορούμε να σας προσφέρουμε. Σε κάποιες περιπτώσεις, οι δεδομένα που προέρχονται από cookies κοινοποιούνται με τρίτους για λόγους ανάλυσης ή διαφήμισης. Μπορείτε να εκπαιδεύσετε το δικαίωμά σας να εξαιρεθείτε από το διαμοιρασμό και πάντα με την απενεργοποίηση των cookies.
      Τήρηση προσωπικών δεδομένων
      Απενεργοποίηση όλων Αποδοχή Όλων

      Διαχείριση προτιμήσεων συγκατάθεσης

      Απαραίτητο
      Πάντα ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΜΕΝΟ
      Αυτά τα cookies και τα scripts είναι απαραίτητα για να λειτουργεί η ιστοσελίδα και δεν μπορούν να απενεργοποιηθούν. Συνήθως ρυθμίζονται μόνο σε απάντηση σε ενέργειες που κάνετε, οι οποίες προσομοιώνουν αίτημα για υπηρεσίες, όπως την ρύθμιση των προτιμήσεων ιδιωτικού απορρήτου, την είσοδο ή την συμπλήρωση φόρμων. Μπορείτε να ρυθμίσετε τον browser σας να μπλοκάρει ή να σας ειδοποιεί για αυτά τα cookies, αλλά μερικά τμήματα της ιστοσελίδας δεν θα λειτουργούν. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν κανένα προσωπικά διακριτικά στοιχεία.
      Αναλυτικές
      Αυτά τα cookies και τα scripts επιτρέπουν σε εμάς να μετράμε τις επισκέψεις και τις πηγές των κινήσεων, έτσι ώστε να μετράμε και να βελτιώνουμε την απόδοση της ιστοσελίδας μας. Σας βοηθούν να ξέρουμε ποιες σελίδες είναι οι πιο και λιγότερο δημοφιλείς και να δούμε πως οι επισκέπτες κινούνται στην ιστοσελίδα. Όλες οι πληροφορίες που συλλέγονται από αυτά τα cookies είναι συγκεντρωμένες και επομένως ανώνυμες. Εάν δεν επιτρέψετε τα cookies και τα scripts, δεν θα ξέρουμε όταν επισκεφτήκατε την ιστοσελίδα μας.
      Ενσωματωμένα βίντεο
      Αυτά τα cookies και scripts μπορούν να εγκατασταθούν μέσω της ιστοσελίδας μας από εξωτερικές υπηρεσίες hosting βίντεο όπως το YouTube ή το Vimeo. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την παροχή περιεχομένου βίντεο στην ιστοσελίδα μας. Είναι δυνατό για τον παροχέα βίντεο να δημιουργήσει μια διάταξη των ενδιαφερόντων σας και να σας εμφανίσει σχετικές διαφημίσεις σε αυτή την ιστοσελίδα ή σε άλλες. Δεν αποθηκεύουν προσωπικές πληροφορίες απευθείας, αλλά βασίζονται στο να διευκρινίζουν μοναδικά τον φυλλομετρητή σας και τη συσκευή του διαδικτύου. Εάν δεν επιτρέπετε αυτά τα cookies ή scripts, είναι πιθανό η ενσωματωμένη βίντεο να μην λειτουργεί όπως αναμενόταν.
      Google Fonts
      Τα Google Fonts είναι μια βιβλιοθήκη υπηρεσιών ενσωμάτωσης γραμματοσειρών. Τα Google Fonts αποθηκεύονται στην CDN της Google. Η API των Google Fonts έχει σχεδιαστεί για να περιορίσει τη συλλογή, την αποθήκευση και τη χρήση των δεδομένων των τελικών χρηστών μόνο σε αυτό που είναι απαραίτητο για την εύκολη διανομή γραμματοσειρών. Η χρήση της API των Google Fonts δεν απαιτεί ταυτοποίηση. Καμία cookie δεν στέλνεται από τους επισκέπτες της ιστοσελίδας στην API των Google Fonts. Οι αιτήσεις στην API των Google Fonts γίνονται σε ειδικούς τομείς των πόρων, όπως τα fonts.googleapis.com ή τα fonts.gstatic.com. Αυτό σημαίνει ότι οι αιτήσεις γραμματοσειρών σας είναι ξεχωριστές και δεν περιέχουν καμία πιστοποίηση που στέλνετε στο google.com ενώ χρησιμοποιείτε άλλες υπηρεσίες της Google που απαιτούν ταυτοποίηση, όπως το Gmail.
      Μάρκετινγκ
      Αυτά τα cookies και τα scripts μπορεί να οριστούν μέσα από την ιστοσελίδα μας από τους συνεργάτες μας στην διαφήμιση. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν από αυτές τις εταιρείες για να δημιουργήσουν ένα προφίλ των ενδιαφερόντων σας και να σας εμφανίσουν σχετικές διαφημίσεις σε άλλες ιστοσελίδες. Δεν αποθηκεύουν άμεσα προσωπικές πληροφορίες, αλλά βασίζονται στην μοναδική αναγνώριση του προγράμματος περιήγησης και της συσκευής διαδικτύου σας. Αν δεν επιτρέψετε αυτά τα cookies και τα scripts, θα εμπειρεύεστε λιγότερη εξατομικευμένη διαφήμιση.
      Facebook Advanced Matching
      Η Προηγμένη Αντιστοίχιση του Facebook μπορεί να βελτιώσει την αφαίρεση των διαφημίσεων και την παρακολούθηση μετατροπών. Μπορεί να μας βοηθήσει να επιτευχθούν καλύτερα στοχευμένες προσαρμοσμένες ομάδες μέσω των διαφημίσεων μας. Όταν είναι δυνατό, θα μοιραστούμε με το Facebook κατακερματισμένες πληροφορίες όπως το όνομά σας, τηλέφωνο, email ή διεύθυνση.
      Facebook CAPI
      Τα Συμβάντα της Προηγμένης Αντιστοίχισης του Facebook (CAPI) μας βοηθούν να κατανοήσουμε καλύτερα πως αλληλεπιδράτε με τις ιστοσελίδες μας. Σας επιτρέπουν να μετρήσουμε την επίδραση των διαφημίσεων μας στις μετατροπές της ιστοσελίδας και να βελτιώσουν την στοχευμένη διαφήμιση μέσω προσαρμοσμένων ομάδων. Όταν είναι δυνατό, ίσως μοιραστούμε με το Facebook πληροφορίες όπως όνομα, email, τηλέφωνο, διεύθυνση.
      Επιβεβαιώνω τις επιλογές μου Αποδοχή Όλων Απενεργοποίηση όλων
      Verified by ConsentMagic
      X