MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)
  • Αρχική
  • CV
  • Υπηρεσίες
    • Μάρκετινγκ Προϊόντων
    • Μάρκετινγκ Υπηρεσιών
    • B2B Μάρκετινγκ
    • Personal Branding
    • Διευθυντής μάρκετινγκ (εξωτερικός)
    • Ψηφιακό Μάρκετινγκ
    • Marketing Plan
    • Social Media Content
    • Εξειδικευμένες υπηρεσίες
      • Έρευνες Μάρκετινγκ
      • F&B Consulting and Marketing
  • Βιβλία
    • 32 Φράσεις πελατών που αγαπάμε να μισούμε – Εκδόσεις Rosili
    • Η εργαλειοθήκη του σύγχρονου επιχειρηματία – Εκδόσεις Rosili
    • Το μάρκετινγκ της επιχείρησής σας! – Εκδόσεις Rosili
    • Το μάρκετινγκ σε 10 + 2 ερωτήσεις
    • Η Συμπεριφορά του Καταναλωτή
    • 16 Μυστικά επιτυχίας για το Μάρκετινγκ
    • 9+1 ερωτήσεις για την επιχείρηση
  • Σεμινάρια & Ομιλίες
    • Σεμινάρια
      • Σεμινάρια Μάρκετινγκ
        • Webinar: Η Σιωπηλή Δύναμη της Επιρροής στις Πωλήσεις
        • Free Mini Webinar: Στρατηγικές Αποτελεσματικής Τιμολόγησης Υπηρεσιών
        • Summer Business Camp 2024
        • Online Marketing Masterclass & Consulting On Demand
        • Webinar: Τεχνικές Τηλεφωνικών Πωλήσεων
        • Webinar: 3 & 4 τεχνικές για περισσότερες πωλήσεις
        • Webinar: Η ψυχολογία του σύγχρονου πελάτη!
        • Webinar: Διαχειριστείτε την κριτική!
      • Εκπαίδευση Προσωπικού
    • Ομιλίες
      • 2025 – Ομιλία Αθήνα: Ανακαλύπτοντας τις Αόρατες Τάσεις του Marketing
      • 2025 – Ομιλία Θεσσαλονίκη: Ανακαλύπτοντας τις Αόρατες Τάσεις του Marketing
      • Ομιλία Θεσσαλονίκη: Τάσεις Μάρκετινγκ 2024. Ανοίξτε το δρόμο για νέους πελάτες!
      • Ομιλία Αθήνα: Τάσεις Μάρκετινγκ 2024. Ανοίξτε το δρόμο για νέους πελάτες!
      • Ομιλία: 2023 – 5 έξυπνες δράσεις μάρκετινγκ για απόκτηση νέων πελατών
      • ΕΕΘ Masterclasses
      • Workshop: 2022: Τεχνικές Πωλήσεων & Μάρκετινγκ
      • Ομιλία: Δράση σήμερα, ανάπτυξη αύριο!
      • Videos ομιλιών
    • Πρόγραμμα Ομιλιών – Σεμιναρίων
      • Πρόγραμμα Ομιλιών – Σεμιναρίων (πριν το 2022)
  • e-Shop
  • ΜΜΕ
    • TV
      • Αρχείο Εκπομπών TV
    • Podcasts
    • Συνεντεύξεις
    • Radio
      • Αρχείο Εκπομπών Alpha Radio 989
      • Kanali 1
        • Αρχείο Εκπομπών Radio Κανάλι 1
      • Amagi Radio
  • App
  • Πελάτες
    • Testimonials Πελατών
  • Άρθρα
  • Contact
  • Αγγλικα
  • Ελληνικα
0

€0,00

✕

Πουλώντας πάγο το 1920!

Author Θέμης Σαρανταένας at 20 Ιουλίου 2020
Θέλω να σας μεταφέρω σε έναν φανταστικό διάλογο μεταξύ δυό παγοπωλών, σε μία όχι και τόσο μακρινή εποχή: ας πούμε στην Αμερική του 1920.

Θέλω να σας μεταφέρω σε έναν φανταστικό διάλογο μεταξύ δυό παγοπωλών, σε μία όχι και τόσο μακρινή εποχή: ας πούμε στην Αμερική του 1920.

ΠΑΓΟΠΩΛΗΣ Α Λοιπόν, αποφάσισα να σταματήσω να πουλάω πάγο.

Θέλω να σας μεταφέρω σε έναν φανταστικό διάλογο μεταξύ δυό παγοπωλών, σε μία όχι και τόσο μακρινή εποχή: ας πούμε στην Αμερική του 1920.

Πρώτη δημοσίευση άρθρου μου: epixeiro.gr

ΠΑΓΟΠΩΛΗΣ Β Γιατί; Δεν σου αρέσει η δουλειά;
ΠΑΓΟΠΩΛΗΣ Α Σκέφτομαι να στραφώ προς αυτά τα καινούρια μηχανήματα, ξέρεις τα ψυγεία.
ΠΑΓΟΠΩΛΗΣ Β Τα ψυγεία; Μα είναι καιρός για πειράματα τώρα; 30 χρόνια την κάνουμε αυτή τη δουλειά! Κάτσε εκεί που είσαι!

Είναι πάντα καιρός για πειράματα

Το ηθικό δίδαγμα από τον διάλογο σαφές: Είναι πάντα καιρός για πειράματα. Και επειδή ήδη ακούω κάποιους από εσάς να αντιδρούν στο παράδειγμα που έφερα, αναφωνώντας “Μα εμείς δεν είμαστε παγοπώλες!” θα σας πω ότι ναι, έχετε δίκιο: δεν είστε παγοπώλες.

Είστε σε πολύ χειρότερη θέση.

Ο μικρομεσαίος επιχειρηματίας του σήμερα πηγαίνει μπροστά και εξελίσσεται, μόνο παραφράζοντας το ρητό του Καρτέσιου: “Πειραματίζομαι άρα υπάρχω”. Σίγουρα, δεν είναι εύκολο να βγει κάποιος από το comfort zone του, κάνοντας αλλιώς αυτό που έχει μάθει να κάνει επί τόσα χρόνια και το οποίο του δουλεύει. Ας δούμε κάποιους λόγους που μας κρατάνε πίσω.

Όταν η πρώτη γενιά μας κρατά πίσω

Δεν είμαστε όλοι Αμερικάνοι Entrepreneurs. Μπορεί να τους θαυμάζουμε, μπορεί να διαβάζουμε τις βιογραφίες τους και να εντυπωσιαζόμαστε, αλλά οι περισσότεροι από εμάς είμαστε μάλλον συντηρητικοί. Ιδίως στο ελληνικό επιχειρείν, όπου η οικογενειακή επιχείρηση, με τα καλά της και τα κακά της, είναι το μοντέλο που δεσπόζει, τα “καινά δαιμόνια” δεν είναι εύκολη υπόθεση.

Πώς θα πείσετε την πρώτη γενιά ότι ο τρόπος με τον οποίο κάνετε πωλήσεις είναι περίπου 25% λιγότερο αποδοτικός από ότι αν χρησιμοποιούσατε μία νέα τακτική; Πώς να μιλήσετε στον “πατριάρχη” της εταιρείας για το cloud χωρίς να σας απαντήσει ότι πετάτε στα σύννεφα;

Η απάντηση είναι απλή: μία λέξη τη φορά. Ένα βήμα τη φορά. Και πάνω από όλα, με τη σιγουριά του ανθρώπου που ξέρει τι θέλει, του ανθρώπου που θέλει να είναι στο επιχειρείν και σε 20 χρόνια από σήμερα. Και αν η πρώτη γενιά δεν καταλαβαίνει από cloud και firewall, πιστέψτε με, θα καταλάβει πολύ καλά τη “φωτιά” αν τη δει στα μάτια σας.

Όταν το comfort zone έχει too much comfort

Από την άλλη πλευρά, σε πολλές περιπτώσεις, επιτυχημένοι επιχειρηματίες παρουσιάζουν μία εντυπωσιακή απροθυμία να βγουν από το comfort zone τους. Αναρωτιούνται “Γιατί να μπω στον κόπο;” “Γιατί να το κάνω;” Αναγνωρίζουν ότι ο ανταγωνιστής έχει πάρει ένα μικρό προβάδισμα, αλλά δεν ανησυχούν.

“Και πάλι είμαι καλά, έστω και δεύτερος. Οι πωλήσεις μου είναι σταθερές, το ταμείο είναι ισορροπημένο, όλα δουλεύουν ρολόι ή σχεδόν ρολόι, άντε να χάνουμε λίγα δευτερόλεπτα τη μέρα!” Όμως, λίγα δευτερόλεπτα τη μέρα συσσωρεύονται με τα χρόνια. Ο ανταγωνιστής με το μικρό προβάδισμα σε λίγο δεν θα είναι ορατός ούτε με κιάλια. Και το χειρότερο; Έρχονται από πίσω άλλοι δέκα ανταγωνιστές σαν “πεινασμένη αγέλη”.

Τελικά το comfort zone δεν ήταν πολύ καλή ιδέα…

Όταν το επιχειρείν μπερδεύεται με τα πιστεύω

Τέλος, υπάρχουν περιπτώσεις όπου τα πιστεύω και η ιδεολογία του επιχειρηματία “κλείνουν τις γρίλιες” προς τον κόσμο που είναι εκεί έξω, που πάει συνεχώς μπροστά και δεν περιμένει κανέναν. Ένα συνηθισμένο παράδειγμα; Ίσως να σας ανατριχιάζει η ιδέα της τεχνητής νοημοσύνης.

Ίσως να τρομάζετε με τις εφαρμογές RPA (Robotic Process Automation), οι οποίες μάλιστα, σαν να μην έφτανε το ήδη “απόκοσμο” περιβάλλον τους, μαθαίνουν από τα λάθη τους. Όμως, τα δεδομένα είναι αμείλικτα. Το 2025, η αγορά των εφαρμογών τεχνητής νοημοσύνης θα έχει ξεπεράσει τα 100 δισεκατομμύρια δολάρια. Άρα, το θέμα δεν είναι αν θα ανέβετε στο τρένο, αλλά πότε θα ανέβετε.

Επίλογος

Δεν ήταν πάντα έτσι. Για πολλούς αιώνες, ακόμη και χιλιετίες, ο τρόπος που κάποιος έκανε κάτι επί 30, και 40 και 50 χρόνια ήταν ο ίδιος. Ο τρόπος που ένας γιατρός για παράδειγμα δεν έσωζε τον ασθενή από λοίμωξη το 1280 δεν διέφερε από τον τρόπο με τον οποίο δεν τον έσωζε το 1310. Όμως, αυτό θέλουμε;

Ατμός, ηλεκτρισμός, υπολογιστής, ιστός. Μετά την τέταρτη βιομηχανική επανάσταση, ζείτε αυτή τη στιγμή στην πιο ενδιαφέρουσα στιγμή της ανθρώπινης ιστορίας. Μην τη φοβάστε και κάνετε την επιχείρησή σας κομμάτι της!

Ενδιαφέροντα άρθρα

3 ανορθόδοξες τεχνικές πώλησης που δουλεύουν.
16 Ιουνίου 2025

Άσπρη γάτα – μαύρη γάτα!


Διαβάστε περισσότερα
Προσλαμβάνετε στελέχη στο μάρκετινγκ; Τι ερωτήσεις να κάνετε.
5 Ιουνίου 2025

Καλέ μου άνθρωπε, ξέρεις από μάρκετινγκ;


Διαβάστε περισσότερα
Συμβουλές για διαχείριση κρίσεων
19 Μαΐου 2025

Μην πιαστείτε απροετοίμαστοι στην επόμενη κρίση!


Διαβάστε περισσότερα

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Διακρίσεις

Πιστοποιημένος Senior Consultant από τον ΣΕΣΜΑ
Μέλος της Διεθνούς Μένσα
Πιστοποιημένος
Social Media Marketing Associate CSMA
Μέλος του Συνδέσμου Συμβούλων    Επιχειρήσεων (ΣΥΠΕΠ)
Best Marketing Consultant 2019
Best Marketing Consultant 2021
Best Aesthetics Marketing Consultant 2022
Visionary Marketing Consultant Award 2025

Επικοινωνία

Αθήνα: +30 2117706299

Θεσσαλονίκη: +30 2311118477‬

Social Media

Αριθμός Γ.Ε.ΜΗ:

122524803000

Εγγραφείτε στο Newsletter

για να λαμβάνετε νέα, ιδέες & tips μάρκετινγκ!

Κατεβάστε την εφαρμογή

buttonapplestore
buttongoogleplay
Privacy Policy – Terms and Conditions
Copyright © 2025 E. Sarantaenas. All Rights Reserved.
    0

    €0,00

    • No translations available for this page
      ✕

      Σύνδεση

      Χάσατε τον κωδικό σας;

      ✕

      Καλάθι

      Ολοκλήρωση Παραγγελίας
      Συνεχίστε τις αγορές Καλάθι
      Χρησιμοποιούμε τις πληροφορίες που συλλέγονται μέσω cookies και παρόμοιων τεχνολογιών για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας στην ιστοσελίδα μας, να αναλύσουμε τον τρόπο που τη χρησιμοποιείτε και για σκοπούς μάρκετινγκ.
      Τήρηση προσωπικών δεδομένων

      Οι ρυθμίσεις προσωπικού απορρήτου σας

      Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τα στοιχεία που συλλέγονται μέσω cookies και παρόμοιων τεχνολογιών για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας στον ιστότοπό μας, να αναλύσουμε τον τρόπο χρήσης του και για διαφημιστικούς σκοπούς. Επειδή θαυμαστείτε το δικαίωμά σας στην προσωπική ζωή, μπορείτε να επιλέξετε να μην επιτρέπετε κάποιους τύπους cookies. Ωστόσο, η αποκλεισμός κάποιων τύπων cookies μπορεί να επηρεάσει την εμπειρία σας στον ιστότοπο και τις υπηρεσίες που μπορούμε να σας προσφέρουμε. Σε κάποιες περιπτώσεις, οι δεδομένα που προέρχονται από cookies κοινοποιούνται με τρίτους για λόγους ανάλυσης ή διαφήμισης. Μπορείτε να εκπαιδεύσετε το δικαίωμά σας να εξαιρεθείτε από το διαμοιρασμό και πάντα με την απενεργοποίηση των cookies.
      Τήρηση προσωπικών δεδομένων
      Απενεργοποίηση όλων Αποδοχή Όλων

      Διαχείριση προτιμήσεων συγκατάθεσης

      Απαραίτητο

      Πάντα ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΜΕΝΟ
      Αυτά τα cookies και τα scripts είναι απαραίτητα για να λειτουργεί η ιστοσελίδα και δεν μπορούν να απενεργοποιηθούν. Συνήθως ρυθμίζονται μόνο σε απάντηση σε ενέργειες που κάνετε, οι οποίες προσομοιώνουν αίτημα για υπηρεσίες, όπως την ρύθμιση των προτιμήσεων ιδιωτικού απορρήτου, την είσοδο ή την συμπλήρωση φόρμων. Μπορείτε να ρυθμίσετε τον browser σας να μπλοκάρει ή να σας ειδοποιεί για αυτά τα cookies, αλλά μερικά τμήματα της ιστοσελίδας δεν θα λειτουργούν. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν κανένα προσωπικά διακριτικά στοιχεία.

      Αναλυτικές

      Αυτά τα cookies και τα scripts επιτρέπουν σε εμάς να μετράμε τις επισκέψεις και τις πηγές των κινήσεων, έτσι ώστε να μετράμε και να βελτιώνουμε την απόδοση της ιστοσελίδας μας. Σας βοηθούν να ξέρουμε ποιες σελίδες είναι οι πιο και λιγότερο δημοφιλείς και να δούμε πως οι επισκέπτες κινούνται στην ιστοσελίδα. Όλες οι πληροφορίες που συλλέγονται από αυτά τα cookies είναι συγκεντρωμένες και επομένως ανώνυμες. Εάν δεν επιτρέψετε τα cookies και τα scripts, δεν θα ξέρουμε όταν επισκεφτήκατε την ιστοσελίδα μας.

      Ενσωματωμένα βίντεο

      Αυτά τα cookies και scripts μπορούν να εγκατασταθούν μέσω της ιστοσελίδας μας από εξωτερικές υπηρεσίες hosting βίντεο όπως το YouTube ή το Vimeo. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την παροχή περιεχομένου βίντεο στην ιστοσελίδα μας. Είναι δυνατό για τον παροχέα βίντεο να δημιουργήσει μια διάταξη των ενδιαφερόντων σας και να σας εμφανίσει σχετικές διαφημίσεις σε αυτή την ιστοσελίδα ή σε άλλες. Δεν αποθηκεύουν προσωπικές πληροφορίες απευθείας, αλλά βασίζονται στο να διευκρινίζουν μοναδικά τον φυλλομετρητή σας και τη συσκευή του διαδικτύου. Εάν δεν επιτρέπετε αυτά τα cookies ή scripts, είναι πιθανό η ενσωματωμένη βίντεο να μην λειτουργεί όπως αναμενόταν.

      Google Fonts

      Τα Google Fonts είναι μια βιβλιοθήκη υπηρεσιών ενσωμάτωσης γραμματοσειρών. Τα Google Fonts αποθηκεύονται στην CDN της Google. Η API των Google Fonts έχει σχεδιαστεί για να περιορίσει τη συλλογή, την αποθήκευση και τη χρήση των δεδομένων των τελικών χρηστών μόνο σε αυτό που είναι απαραίτητο για την εύκολη διανομή γραμματοσειρών. Η χρήση της API των Google Fonts δεν απαιτεί ταυτοποίηση. Καμία cookie δεν στέλνεται από τους επισκέπτες της ιστοσελίδας στην API των Google Fonts. Οι αιτήσεις στην API των Google Fonts γίνονται σε ειδικούς τομείς των πόρων, όπως τα fonts.googleapis.com ή τα fonts.gstatic.com. Αυτό σημαίνει ότι οι αιτήσεις γραμματοσειρών σας είναι ξεχωριστές και δεν περιέχουν καμία πιστοποίηση που στέλνετε στο google.com ενώ χρησιμοποιείτε άλλες υπηρεσίες της Google που απαιτούν ταυτοποίηση, όπως το Gmail.

      Μάρκετινγκ

      Αυτά τα cookies και τα scripts μπορεί να οριστούν μέσα από την ιστοσελίδα μας από τους συνεργάτες μας στην διαφήμιση. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν από αυτές τις εταιρείες για να δημιουργήσουν ένα προφίλ των ενδιαφερόντων σας και να σας εμφανίσουν σχετικές διαφημίσεις σε άλλες ιστοσελίδες. Δεν αποθηκεύουν άμεσα προσωπικές πληροφορίες, αλλά βασίζονται στην μοναδική αναγνώριση του προγράμματος περιήγησης και της συσκευής διαδικτύου σας. Αν δεν επιτρέψετε αυτά τα cookies και τα scripts, θα εμπειρεύεστε λιγότερη εξατομικευμένη διαφήμιση.

      Facebook Advanced Matching

      Η Προηγμένη Αντιστοίχιση του Facebook μπορεί να βελτιώσει την αφαίρεση των διαφημίσεων και την παρακολούθηση μετατροπών. Μπορεί να μας βοηθήσει να επιτευχθούν καλύτερα στοχευμένες προσαρμοσμένες ομάδες μέσω των διαφημίσεων μας. Όταν είναι δυνατό, θα μοιραστούμε με το Facebook κατακερματισμένες πληροφορίες όπως το όνομά σας, τηλέφωνο, email ή διεύθυνση.

      Facebook CAPI

      Τα Συμβάντα της Προηγμένης Αντιστοίχισης του Facebook (CAPI) μας βοηθούν να κατανοήσουμε καλύτερα πως αλληλεπιδράτε με τις ιστοσελίδες μας. Σας επιτρέπουν να μετρήσουμε την επίδραση των διαφημίσεων μας στις μετατροπές της ιστοσελίδας και να βελτιώσουν την στοχευμένη διαφήμιση μέσω προσαρμοσμένων ομάδων. Όταν είναι δυνατό, ίσως μοιραστούμε με το Facebook πληροφορίες όπως όνομα, email, τηλέφωνο, διεύθυνση.
      Επιβεβαιώνω τις επιλογές μου Αποδοχή Όλων Απενεργοποίηση όλων
      Verified by ConsentMagic
      X