Πότε μπορώ να πουλήσω online;
![e-shop μάρκετινγκ](https://marketingconsultant.gr/wp-content/uploads/2014/10/eshop-1.png)
Ένα από τα συνηθέστερα projects που ζητούν οι πελάτες μου, είναι να στήσουν ένα e-shop ώστε να ενισχύσουν την φυσική διανομή τους και να αυξήσουν τις πωλήσεις τους. Εκ’ πρώτης κάτι τέτοιο φαντάζει εύκολο και οι πωλήσεις βέβαιες. Σε μια καλύτερη ανάγνωση όμως θα διαπιστώσουμε πως δεν είναι μια εύκολη απόφαση και ούτε η απόδοση είναι εγγυημένη. Για να λειτουργήσει με επιτυχία ένα e-shop, πρέπει πρώτα η επιχείρηση να έχει ήδη χτίσει τη στρατηγική της κατάλληλα.
Πρώτη Δημοσίευση: stratup.gr 16/10/2014
Το πιο βασικό που πρέπει να προσέξετε είναι να διαφοροποιήσετε το e-shop σας από τα υπόλοιπά. Στην Ελλάδα (και δεν είναι μόνο αυτός ο ηλεκτρονικός ανταγωνισμός σας) υπάρχουν ήδη πάρα πολλά e-shops. Πως θα σας επιλέξει, λοιπόν, ο επίδοξος πελάτης; Θα πρέπει αρχικά να έχετε ένα καλό προϊόν και να το συσχετίσετε με μια εμπειρία ώστε να ενισχύσετε την αξία της προσφοράς σας. Ακόμα αν πουλάτε προϊόντα σε μια εξειδικευμένη αγορά τότε τα πράγματα είναι πιο εύκολα καθώς θα προσφέρετε στους αγοραστές εξειδικευμένα προϊόντα και θα έχετε λιγότερο ανταγωνισμό.
Είναι σημαντικό να δημιουργήσετε ένα e-shop το οποίο δεν θα παρουσιάζει τα προϊόντα σας αραδιασμένα σε μια online σελίδα. Σκοπός σας είναι να μεταφέρετε την offline επιχείρησή σας σε ένα επιτυχημένο online κατάστημα. Έτσι προτείνεται να απευθυνθείτε σε ειδικό που θα φροντίσει να υπάρχει συνέπεια στην εταιρική σας ταυτότητα και να σας καθοδηγήσει για τις αποφάσεις που χρειάζονται σε ό,τι αφορά τον online τρόπο πώλησης και την συμπεριφορά του online καταναλωτή. Ένα κακό e-shop μπορεί να βλάψει την εικόνα της επιχείρησής σας παρά να σας ωφελήσει σε τζίρο.
Σκεφτείτε πως ουσιαστικά θα έχετε δύο «καταστήματα»: το offline και το online. Έτσι θα πρέπει να βεβαιωθείτε πως υπάρχουν διαθέσιμα χρήματα που να συντηρούν και τα δυο καθώς και το κατάλληλο ανθρώπινο δυναμικό διαθέσιμο ώστε να λειτουργούν και τα δύο σωστά (και αποδοτικά). Ένα e-shop απαιτεί χρόνο στην διαχείριση (πχ προετοιμασία παραγγελιών) και κόστη όπως το web hosting, τη διαφήμιση (που είναι απαραίτητη για να έχετε πωλήσεις) κ.α. Για να είστε σίγουροι ότι δεν θα δυσκολευτείτε στην πορεία, θα πρέπει να έχετε θετική χρηματοοικονομική ροή όταν αποφασίσετε να προχωρήσετε στην δημιουργία του e-shop σας.
To να δημιουργήσετε ένα ισχυρό και αποδοτικό e-shop είναι ένα project από μόνο του. Χρειάζεστε εκτός από online διαφήμιση, ισχυρή παρουσία και στα social media. Σκεφτείτε πως πουλάτε online άρα οι πελάτες σας –τις περισσότερες φορές- είναι online! Η ισχυρή παρουσία στα social media σας βοηθάει να εμπλέξετε με έξυπνους τρόπους τους online πελάτες σας και φυσικά σας δίνει την δυνατότητα να γίνετε γνωστοί σε άλλους πιθανούς πελάτες (prospects).
Το να δημιουργήσετε ένα e-shop δεν είναι εύκολη υπόθεση. Ούτε μπορεί να θεωρηθεί πως θα λειτουργεί στον «αυτόματο». Θέλει χρόνο, επιμονή αλλά και επένδυση για να μπορέσει να αποδώσει. Αποφύγετε τις έτοιμες λύσεις και δημιουργείστε κάτι μοναδικό που θα ταξιδέψει τους πελάτες σας. Δώστε έμφαση στην εμπειρία που θα βγάζει το e-shop σας και θυμηθείτε πως η επιμονή και η υπομονή το μυστικό της επιτυχίας σας.
1 Comment
Ένα από τα ποιο κρίσιμα ερωτήματα που πρέπει κάποιος να μπορεί να απαντήσει πειστικά είναι το εξής: Γιατί να αγοράσει κάποιος από εμένα; (Γνωστό ως USP – Unique Selling Point στην ορολογία του marketing) Στην Ελληνική αγορά λίγοι είναι αυτοί που έχουν ένα ολοκληρωμένο business plan για την σωστή προώθηση της επιχείρησής τους στο Internet και μπορούν να απαντήσουν στο παραπάνω ερώτημα, δυστυχώς βλέπω προχειρότητα που σε αρκετά online καταστήματα, τα περισσότερα δεν εμπνέουν καμία επιστοσύνη και δεν ανταποκρίνονται στις αυξανόμενες απαιτήσεις των καταναλωτών με αποτέλεσμα να καταλήγουν μόνο σε ένα επιφανειακό “πόλεμο” τιμών και τελικά τα περισσότερα απ’ αυτά αποτυγχάνουν παταγωδώς. Μια επιχείρηση στο Ιντερνετ είναι η προέκταση του φυσικού (offline καταστήματος) εφόσον υπάρχει, ο ανταγωνισμός είναι σκληρός και ο ανταγωνιστής μας ένα κλικ ποιο μακριά, μόνο με σκληρή δουλειά και ολοκληρωμένη στρατηγική αλλά και την επιλογή σωστών συνεργατών (όπου πιστεύω ότι ανήκεις και εσύ) οι πιθανότητες επιτυχίας είναι κατά πολύ μεγαλύτερες.
Με Εκτίμηση,
Θάνος