MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)
  • Αρχική
  • CV
  • Υπηρεσίες
    • Μάρκετινγκ Προϊόντων
    • Μάρκετινγκ Υπηρεσιών
    • B2B Μάρκετινγκ
    • Personal Branding
    • Διευθυντής μάρκετινγκ (εξωτερικός)
    • Ψηφιακό Μάρκετινγκ
    • Marketing Plan
    • Social Media Content
    • Εξειδικευμένες υπηρεσίες
      • Έρευνες Μάρκετινγκ
      • F&B Consulting and Marketing
  • Βιβλία
    • 32 Φράσεις πελατών που αγαπάμε να μισούμε – Εκδόσεις Rosili
    • Η εργαλειοθήκη του σύγχρονου επιχειρηματία – Εκδόσεις Rosili
    • Το μάρκετινγκ της επιχείρησής σας! – Εκδόσεις Rosili
    • Το μάρκετινγκ σε 10 + 2 ερωτήσεις
    • Η Συμπεριφορά του Καταναλωτή
    • 16 Μυστικά επιτυχίας για το Μάρκετινγκ
    • 9+1 ερωτήσεις για την επιχείρηση
  • Σεμινάρια & Ομιλίες
    • Σεμινάρια
      • Σεμινάρια Μάρκετινγκ
        • Webinar: Η Σιωπηλή Δύναμη της Επιρροής στις Πωλήσεις
        • Free Mini Webinar: Στρατηγικές Αποτελεσματικής Τιμολόγησης Υπηρεσιών
        • Summer Business Camp 2024
        • Online Marketing Masterclass & Consulting On Demand
        • Webinar: Τεχνικές Τηλεφωνικών Πωλήσεων
        • Webinar: 3 & 4 τεχνικές για περισσότερες πωλήσεις
        • Webinar: Η ψυχολογία του σύγχρονου πελάτη!
        • Webinar: Διαχειριστείτε την κριτική!
      • Εκπαίδευση Προσωπικού
    • Ομιλίες
      • 2025 – Ομιλία Αθήνα: Ανακαλύπτοντας τις Αόρατες Τάσεις του Marketing
      • 2025 – Ομιλία Θεσσαλονίκη: Ανακαλύπτοντας τις Αόρατες Τάσεις του Marketing
      • Ομιλία Θεσσαλονίκη: Τάσεις Μάρκετινγκ 2024. Ανοίξτε το δρόμο για νέους πελάτες!
      • Ομιλία Αθήνα: Τάσεις Μάρκετινγκ 2024. Ανοίξτε το δρόμο για νέους πελάτες!
      • Ομιλία: 2023 – 5 έξυπνες δράσεις μάρκετινγκ για απόκτηση νέων πελατών
      • ΕΕΘ Masterclasses
      • Workshop: 2022: Τεχνικές Πωλήσεων & Μάρκετινγκ
      • Ομιλία: Δράση σήμερα, ανάπτυξη αύριο!
      • Videos ομιλιών
    • Πρόγραμμα Ομιλιών – Σεμιναρίων
      • Πρόγραμμα Ομιλιών – Σεμιναρίων (πριν το 2022)
  • e-Shop
  • ΜΜΕ
    • TV
      • Αρχείο Εκπομπών TV
    • Podcasts
    • Συνεντεύξεις
    • Radio
      • Αρχείο Εκπομπών Alpha Radio 989
      • Kanali 1
        • Αρχείο Εκπομπών Radio Κανάλι 1
      • Amagi Radio
  • App
  • Πελάτες
    • Testimonials Πελατών
  • Άρθρα
  • Contact
  • Αγγλικα
  • Ελληνικα
0

€0,00

✕

Πελάτη μου… απολύεσαι!

Author Θέμης Σαρανταένας at 10 Μαΐου 2021
Σε ποιες περιπτώσεις, επιβάλλεται να “απολύσετε” τον πελάτη σας.

Σε ποιες περιπτώσεις, επιβάλλεται να “απολύσετε” τον πελάτη σας.

Στο επιχειρείν, τόσο στο B2C όσο και στο B2B, τα πάντα περιστρέφονται γύρω από τον πελάτη. Ο πελάτης έχει πάντα δίκιο. Ο πελάτης είναι βασιλιάς. Ο πελάτης είναι το άλφα και το ωμέγα αλλά και τα 22 γράμματα ενδιαμέσως. Εάν ο πελάτης φτερνιστεί, εσείς κρυολογείτε. Και αν σας πάρει τηλέφωνο στις 11 το βράδυ του Σαββάτου για να παραπονεθεί – ε πελάτης είναι, έχουν ωράριο οι πελάτες;

Σε ποιες περιπτώσεις, επιβάλλεται να “απολύσετε” τον πελάτη σας.

Δεν είναι λοιπόν τυχαίο που με αυτή την αγιοποίηση του πελάτη, η απόλυσή του αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα ταμπού στο επιχειρείν, ειδικά σε μία χώρα σαν την Ελλάδα, όπου εκτός όλων των άλλων, οι πελάτες είναι λιγοστοί και “ακριβοθώρητοι”.

Όμως, υπάρχουν κάποιες περιπτώσεις, όπου η απόλυση του πελάτη σας όχι μόνο προτείνεται, αλλά και επιβάλλεται. Δείτε περισσότερα στο άρθρο μου που ακολουθεί.

Έλλειψη σεβασμού
Υπάρχουν πελάτες που θεωρούν ότι τους ανήκετε. Εάν έχετε την ατυχία να συνεργάζεστε με έναν τέτοιο άνθρωπο που δείχνει έλλειψη σεβασμού, τόσο σε εσάς όσο και στους ανθρώπους σας, και σας φέρεται σαν γαιοκτήμονας του μεσαίωνα προς τους δουλοπάροικούς του, μην το σκέφτεστε.

Απολύστε τον – χθες. Όσο μεγάλος και σημαντικός και αν είναι για την εταιρεία σας, η διάβρωση και η καταστροφή του ηθικού σας θα είναι ακόμη μεγαλύτερη. Επιπλέον, οφείλετε να προστατεύσετε τους δικούς σας ανθρώπους που μοχθούν για εσάς. Είναι πολύ πιθανόν να χάσετε αξιόλογα στελέχη εξαιτίας ενός τέτοιου πελάτη.

Παράνομες δραστηριότητες
Εάν υποπτεύεστε ή γνωρίζετε ότι ο πελάτης σας παρακάμπτει τις νόμιμες διαδικασίες, λειτουργεί παραδικαστικά ή εντελώς παράνομα, μην περιμένετε λεπτό. Απολύστε τον τώρα. Όσο σημαντικές και αν είναι οι πιθανές δουλειές, είναι ακόμα πιο σημαντικό να κοιμάστε ήσυχοι το βράδυ.

Προσωπικά θεωρώ ότι ακόμη και αν ο πελάτης σας ανήκει στην κατηγορία “νόμιμο μεν, ηθικό όχι” θα έπρεπε να το σκεφτείτε διπλά πριν συνεχίσετε τη συνεργασία μαζί του. Πολλές φορές, η απουσία business ethics δημιουργεί μεγαλύτερα αδιέξοδα και κινδύνους από ότι μία ξεκάθαρα μη νόμιμη δραστηριότητα.

Υπερβολικός μόχθος
Εάν έχετε μία εταιρεία design και ο πελάτης έχει ήδη απορρίψει τριάντα ένα λογότυπα και σας ζητά το τριακοστό δεύτερο, κάτι δεν πάει καλά στη σχέση σας. Ένας πελάτης μπορεί να είναι τελειομανής, ανασφαλής, εσωστρεφής ή απλά ανικανοποίητος – αλλά μέχρι ενός ορίου.

Μία ανάλυση κόστους – ωφέλειας θα σας δείξει ότι είναι καλύτερα να απολύσετε ένα τέτοιο πελάτη, όχι μόνο για οικονομικούς λόγους και για λόγους ηθικού του προσωπικού σας – δεν θέλετε οι γραφίστες σας να καταλήξουν στον ψυχίατρο!

Πενιχρά έσοδα
Ίσως κάνατε μία κακή συμφωνία εξαρχής. Ίσως βρεθήκατε, λόγω συγκυριών στην ανάγκη να δώσετε μία εξωπραγματικά χαμηλή προσφορά για να πάρετε τη δουλειά. Όταν όμως ο λογιστής σας, σας δείχνει ότι το κέρδος από αυτό τον πελάτη δεν αρκεί ούτε για να καλύψει τα μελάνια των εκτυπωτών, ξανασκεφθείτε το.

Σημείωση: Αυτή είναι, πιθανότατα, η μία απόλυση που θα θέλατε να αποφύγετε, ειδικά εάν όλα τα άλλα λειτουργούν άψογα. Συζητήστε με τον πελάτη σας για αναπροσαρμογή αμοιβής, με ανοιχτά τα χαρτιά σας στο τραπέζι. Εάν δεν τα βρείτε, προχωρήστε σε ένα βελούδινο διαζύγιο.

Οικονομική ασυνέπεια
Η μέρα να καταθέσετε την δεκαοχτάμηνη επιταγή έχει επιτέλους φτάσει. Όμως, ο πελάτης σας παίρνει τηλέφωνο και σας ζητά, με σπασμένη φωνή, “ένα μήνα ακόμα”. Και όταν περάσει αυτός ο μήνας, σας τηλεφωνεί και εκλιπαρεί για λίγες ημέρες ακόμα. Και όταν περάσουν αυτές οι λίγες ημέρες… (αυτό στις καλές περιπτώσεις γιατί μπορεί απλά και να … εξαφανιστεί!)

Τι προτείνω; Διεκδικήστε τα χρήματά σας, με όποιο τρόπο μπορείτε, και την επόμενη κιόλας στιγμή απολύστε τον πελάτη.

Συνοψίζω τους κυριότερους λόγους για να απολύσετε τον πελάτη σας:

  • Έλλειψη σεβασμού
  • Παράνομες δραστηριότητες
  • Υπερβολικός μόχθος
  • Πενιχρά έσοδα
  • Οικονομική ασυνέπεια.

Ενδιαφέροντα άρθρα

3 ανορθόδοξες τεχνικές πώλησης που δουλεύουν.
16 Ιουνίου 2025

Άσπρη γάτα – μαύρη γάτα!


Διαβάστε περισσότερα
Προσλαμβάνετε στελέχη στο μάρκετινγκ; Τι ερωτήσεις να κάνετε.
5 Ιουνίου 2025

Καλέ μου άνθρωπε, ξέρεις από μάρκετινγκ;


Διαβάστε περισσότερα
Συμβουλές για διαχείριση κρίσεων
19 Μαΐου 2025

Μην πιαστείτε απροετοίμαστοι στην επόμενη κρίση!


Διαβάστε περισσότερα

3 Comments

  1. Ο/Η ΒΑΣΙΛΗΣ ΝΙΚΟΛΕΤΤΟΣ λέει:
    11 Μαΐου 2021 στις 10:14

    Πολύ καλό θέμα! Αλλος λόγος, εργασία σε παραπλήσιο αντικείμενο αλλά είναι εκτός του κύριου στόχου σου (πχ ασχολείσαι με μελέτες θέρμανσης και σου ζητάει μελέτη αποχέτευσης..) Χρήσιμη η άμεση εξέταση κόστους – οφέλους.

    Απάντηση
  2. Ο/Η Konstantinos λέει:
    14 Μαΐου 2021 στις 16:48

    Τον κακό πελάτη τον στέλνουμε στον ανταγωνισμό. 😉

    Απάντηση
    • Ο/Η Θέμης Σαρανταένας λέει:
      15 Μαΐου 2021 στις 08:30
      Απάντηση

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Διακρίσεις

Πιστοποιημένος Senior Consultant από τον ΣΕΣΜΑ
Μέλος της Διεθνούς Μένσα
Πιστοποιημένος
Social Media Marketing Associate CSMA
Μέλος του Συνδέσμου Συμβούλων    Επιχειρήσεων (ΣΥΠΕΠ)
Best Marketing Consultant 2019
Best Marketing Consultant 2021
Best Aesthetics Marketing Consultant 2022
Visionary Marketing Consultant Award 2025

Επικοινωνία

Αθήνα: +30 2117706299

Θεσσαλονίκη: +30 2311118477‬

Social Media

Αριθμός Γ.Ε.ΜΗ:

122524803000

Εγγραφείτε στο Newsletter

για να λαμβάνετε νέα, ιδέες & tips μάρκετινγκ!

Κατεβάστε την εφαρμογή

buttonapplestore
buttongoogleplay
Privacy Policy – Terms and Conditions
Copyright © 2025 E. Sarantaenas. All Rights Reserved.
    0

    €0,00

    • No translations available for this page
      ✕

      Σύνδεση

      Χάσατε τον κωδικό σας;

      ✕

      Καλάθι

      Ολοκλήρωση Παραγγελίας
      Συνεχίστε τις αγορές Καλάθι
      Χρησιμοποιούμε τις πληροφορίες που συλλέγονται μέσω cookies και παρόμοιων τεχνολογιών για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας στην ιστοσελίδα μας, να αναλύσουμε τον τρόπο που τη χρησιμοποιείτε και για σκοπούς μάρκετινγκ.
      Τήρηση προσωπικών δεδομένων

      Οι ρυθμίσεις προσωπικού απορρήτου σας

      Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τα στοιχεία που συλλέγονται μέσω cookies και παρόμοιων τεχνολογιών για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας στον ιστότοπό μας, να αναλύσουμε τον τρόπο χρήσης του και για διαφημιστικούς σκοπούς. Επειδή θαυμαστείτε το δικαίωμά σας στην προσωπική ζωή, μπορείτε να επιλέξετε να μην επιτρέπετε κάποιους τύπους cookies. Ωστόσο, η αποκλεισμός κάποιων τύπων cookies μπορεί να επηρεάσει την εμπειρία σας στον ιστότοπο και τις υπηρεσίες που μπορούμε να σας προσφέρουμε. Σε κάποιες περιπτώσεις, οι δεδομένα που προέρχονται από cookies κοινοποιούνται με τρίτους για λόγους ανάλυσης ή διαφήμισης. Μπορείτε να εκπαιδεύσετε το δικαίωμά σας να εξαιρεθείτε από το διαμοιρασμό και πάντα με την απενεργοποίηση των cookies.
      Τήρηση προσωπικών δεδομένων
      Απενεργοποίηση όλων Αποδοχή Όλων

      Διαχείριση προτιμήσεων συγκατάθεσης

      Απαραίτητο

      Πάντα ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΜΕΝΟ
      Αυτά τα cookies και τα scripts είναι απαραίτητα για να λειτουργεί η ιστοσελίδα και δεν μπορούν να απενεργοποιηθούν. Συνήθως ρυθμίζονται μόνο σε απάντηση σε ενέργειες που κάνετε, οι οποίες προσομοιώνουν αίτημα για υπηρεσίες, όπως την ρύθμιση των προτιμήσεων ιδιωτικού απορρήτου, την είσοδο ή την συμπλήρωση φόρμων. Μπορείτε να ρυθμίσετε τον browser σας να μπλοκάρει ή να σας ειδοποιεί για αυτά τα cookies, αλλά μερικά τμήματα της ιστοσελίδας δεν θα λειτουργούν. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν κανένα προσωπικά διακριτικά στοιχεία.

      Αναλυτικές

      Αυτά τα cookies και τα scripts επιτρέπουν σε εμάς να μετράμε τις επισκέψεις και τις πηγές των κινήσεων, έτσι ώστε να μετράμε και να βελτιώνουμε την απόδοση της ιστοσελίδας μας. Σας βοηθούν να ξέρουμε ποιες σελίδες είναι οι πιο και λιγότερο δημοφιλείς και να δούμε πως οι επισκέπτες κινούνται στην ιστοσελίδα. Όλες οι πληροφορίες που συλλέγονται από αυτά τα cookies είναι συγκεντρωμένες και επομένως ανώνυμες. Εάν δεν επιτρέψετε τα cookies και τα scripts, δεν θα ξέρουμε όταν επισκεφτήκατε την ιστοσελίδα μας.

      Ενσωματωμένα βίντεο

      Αυτά τα cookies και scripts μπορούν να εγκατασταθούν μέσω της ιστοσελίδας μας από εξωτερικές υπηρεσίες hosting βίντεο όπως το YouTube ή το Vimeo. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την παροχή περιεχομένου βίντεο στην ιστοσελίδα μας. Είναι δυνατό για τον παροχέα βίντεο να δημιουργήσει μια διάταξη των ενδιαφερόντων σας και να σας εμφανίσει σχετικές διαφημίσεις σε αυτή την ιστοσελίδα ή σε άλλες. Δεν αποθηκεύουν προσωπικές πληροφορίες απευθείας, αλλά βασίζονται στο να διευκρινίζουν μοναδικά τον φυλλομετρητή σας και τη συσκευή του διαδικτύου. Εάν δεν επιτρέπετε αυτά τα cookies ή scripts, είναι πιθανό η ενσωματωμένη βίντεο να μην λειτουργεί όπως αναμενόταν.

      Google Fonts

      Τα Google Fonts είναι μια βιβλιοθήκη υπηρεσιών ενσωμάτωσης γραμματοσειρών. Τα Google Fonts αποθηκεύονται στην CDN της Google. Η API των Google Fonts έχει σχεδιαστεί για να περιορίσει τη συλλογή, την αποθήκευση και τη χρήση των δεδομένων των τελικών χρηστών μόνο σε αυτό που είναι απαραίτητο για την εύκολη διανομή γραμματοσειρών. Η χρήση της API των Google Fonts δεν απαιτεί ταυτοποίηση. Καμία cookie δεν στέλνεται από τους επισκέπτες της ιστοσελίδας στην API των Google Fonts. Οι αιτήσεις στην API των Google Fonts γίνονται σε ειδικούς τομείς των πόρων, όπως τα fonts.googleapis.com ή τα fonts.gstatic.com. Αυτό σημαίνει ότι οι αιτήσεις γραμματοσειρών σας είναι ξεχωριστές και δεν περιέχουν καμία πιστοποίηση που στέλνετε στο google.com ενώ χρησιμοποιείτε άλλες υπηρεσίες της Google που απαιτούν ταυτοποίηση, όπως το Gmail.

      Μάρκετινγκ

      Αυτά τα cookies και τα scripts μπορεί να οριστούν μέσα από την ιστοσελίδα μας από τους συνεργάτες μας στην διαφήμιση. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν από αυτές τις εταιρείες για να δημιουργήσουν ένα προφίλ των ενδιαφερόντων σας και να σας εμφανίσουν σχετικές διαφημίσεις σε άλλες ιστοσελίδες. Δεν αποθηκεύουν άμεσα προσωπικές πληροφορίες, αλλά βασίζονται στην μοναδική αναγνώριση του προγράμματος περιήγησης και της συσκευής διαδικτύου σας. Αν δεν επιτρέψετε αυτά τα cookies και τα scripts, θα εμπειρεύεστε λιγότερη εξατομικευμένη διαφήμιση.

      Facebook Advanced Matching

      Η Προηγμένη Αντιστοίχιση του Facebook μπορεί να βελτιώσει την αφαίρεση των διαφημίσεων και την παρακολούθηση μετατροπών. Μπορεί να μας βοηθήσει να επιτευχθούν καλύτερα στοχευμένες προσαρμοσμένες ομάδες μέσω των διαφημίσεων μας. Όταν είναι δυνατό, θα μοιραστούμε με το Facebook κατακερματισμένες πληροφορίες όπως το όνομά σας, τηλέφωνο, email ή διεύθυνση.

      Facebook CAPI

      Τα Συμβάντα της Προηγμένης Αντιστοίχισης του Facebook (CAPI) μας βοηθούν να κατανοήσουμε καλύτερα πως αλληλεπιδράτε με τις ιστοσελίδες μας. Σας επιτρέπουν να μετρήσουμε την επίδραση των διαφημίσεων μας στις μετατροπές της ιστοσελίδας και να βελτιώσουν την στοχευμένη διαφήμιση μέσω προσαρμοσμένων ομάδων. Όταν είναι δυνατό, ίσως μοιραστούμε με το Facebook πληροφορίες όπως όνομα, email, τηλέφωνο, διεύθυνση.
      Επιβεβαιώνω τις επιλογές μου Αποδοχή Όλων Απενεργοποίηση όλων
      Verified by ConsentMagic
      X