Πατήστε το pause!

Η βιασύνη στο μάρκετινγκ είναι μήτηρ δεινών.
Στη λήψη στρατηγικών αποφάσεων στο μάρκετινγκ, υπάρχουν διάφορες σχολές. Πολυεθνικές, όπως η Procter & Gamble, είναι διάσημες για τον σχεδιασμό τους και τη βαθιά στρατηγική τους ανάλυση, μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια. Οι διαφημίσεις που βλέπετε τώρα για τα προϊόντα ξυρίσματος Gillette, έχουν πιθανότατα πίσω τους πάνω από 2 χρόνια στρατηγικού σχεδιασμού.
Από την άλλη πλευρά, υπάρχει η λογική του “carpe diem”, της υιοθέτησης, σε αυτή ακριβώς τη στιγμή που μιλάμε, της τελευταίας τάσης και μόδας. Τι είναι trendy στο TikTok; Οι δεκαπεντάχρονες έφηβες που περνούν τις φωνές τους από φίλτρο και ακούγονται σαν μίξη Tom Jones και νταλικέρη; Πάμε να το κάνουμε και εμείς για το κοσμηματοπωλείο μας!
Not so fast boys and girls.
Η βιασύνη στο μάρκετινγκ και η αποδοχή οποιασδήποτε μόδας και τάσης χωρίς κριτική σκέψη είναι η μητέρα πολλών δεινών του μάρκετινγκ. Πριν παρασυρθείτε από τον συρμό, ο οποίος είναι πιθανόν στο τέλος να σας πατήσει, πατήστε ένα pause. Είναι το μεγάλο κόκκινο κουμπί που υπάρχει σε κάθε τηλεκοντρόλ, σε κάθε video και, ιδανικά, θα έπρεπε να υπάρχει σε κάθε επιχείρηση.
Τι γλυτώνετε, πατώντας το pause; Ουκ ολίγα. Δείτε στη συνέχεια.
Πατώντας το pause εξοικονομείτε budget
Το budget του marketing δεν είναι ανεξάντλητο, ούτε αναπληρώσιμο. Είναι εύκολο να ξοδέψετε χρήματα σε ένα video γυρισμένο στα γραφεία σας, το οποίο ευελπιστείτε ότι θα γίνει viral. Όμως το ποσοστό των βίντεο που γίνονται viral είναι εξαιρετικά μικρό έως αμελητέο.
Αν και δεν υπάρχει κάποιο στατιστικό στοιχείο που να ισχύει για όλες τις πλατφόρμες, λιγότερο από το 1% των μεταφορτωμένων βίντεο συνήθως γίνονται viral. Όμως, ακόμη και στην περίπτωση που δεν επιθυμείτε να δημιουργήσετε ένα viral video, αλλά απλά σκέφτεστε “να μπούμε και εμείς στο Τικ-Τοκ”, μην μπείτε σαν ταύρος σε υαλοπωλείο (όπου το υαλοπωλείο είναι το budget σας).
Πατώντας το pause σώζετε την εταιρική σας φήμη
Η υιοθέτηση τάσεων χωρίς σκέψη μπορεί να είναι επικίνδυνη. Ένα ατυχές post ή μια αποτυχημένη διαφημιστική καμπάνια μπορεί να προκαλέσει αρνητικά σχόλια, να αποξενώσει το κοινό σας ή ακόμα και να δημιουργήσει κρίση για την επιχείρησή σας. Ειδικά στο σημερινό, πολωμένο τοπίο της κοινωνίας, η βιασύνη μπορεί να σας οδηγήσει στο να τοποθετηθείτε επί κοινωνικών θεμάτων, χωρίς να χρειάζεται.
Η εταιρική φήμη δύσκολα κτίζεται, αλλά εύκολα γκρεμίζεται. Πατώντας το pause, έχετε χρόνο να αξιολογήσετε εάν το περιεχόμενο της καμπάνιας που ετοιμάζετε ή η στρατηγική σας αντικατοπτρίζουν τις αξίες της εταιρείας σας και προσελκύουν το σωστό κοινό.
Πατώντας το pause επανακτάτε την ψυχική σας υγεία
Η πίεση για άμεσες αποφάσεις στο μάρκετινγκ μπορεί να δημιουργήσει στρες και εξάντληση. Εάν βλέπετε τα μεσάνυχτα στο σπίτι την καμπάνια που βιαστικά ετοιμάσατε το πρωί και τραβάτε τα μαλλιά σας ή τρώτε τα νύχια σας, κάτι δεν κάνατε σωστά (ή ίσως δεν κάνατε τίποτα σωστά…).
Πατώντας pause, θα έχετε την ευκαιρία να δείτε τη συνολική εικόνα, να αξιολογήσετε τις στρατηγικές σας και να αποφύγετε βιαστικά λάθη. Είναι ο τρόπος να ανακτήσετε τον έλεγχο, να πάρετε ανάσα και να προχωρήσετε με σταθερά και μελετημένα βήματα.
Πατώντας το pause αποφεύγετε τη φθορά της ομάδας
Οι ενέργειες μάρκετινγκ γεμίζουν τους ανθρώπους σας με πίστη στον εαυτό τους, όταν είναι επιτυχημένες, αλλά και ανασφάλεια όταν δεν φέρνουν τα επιθυμητά αποτελέσματα. Η ανασφαλής ομάδα μάρκετινγκ δημιουργεί ένα φαύλο κύκλο εσωστρέφειας και αλληλοκατηγοριών.
Πατώντας pause, επιτρέπετε στους συνεργάτες σας να ανασυγκροτηθούν, να χαλαρώσουν και να επανέλθουν με μεγαλύτερη ενέργεια και κίνητρο. Μια ομάδα που νιώθει ότι έχει χρόνο να κάνει σωστή δουλειά είναι πιο αφοσιωμένη και παραγωγική, συμβάλλοντας μακροπρόθεσμα στην επιτυχία της επιχείρησης.
Πατώντας το pause απελευθερώνετε τη δημιουργικότητα
Οξύμωρο; Καθόλου! Ο Μιχαήλ Άγγελος χρειάστηκε 4 χρόνια για να δημιουργήσει την οροφή της Καπέλα Σιξτίνα στο Βατικανό. Δεν σας λέω να ακολουθήσετε το παράδειγμά του, αλλά από την άλλη πλευρά, μην βιάζεστε να υλοποιήσετε την πρώτη ιδέα που ήρθε στο μυαλό – το δικό σας ή της διαφημιστικής σας.
Η βιασύνη είναι ο εχθρός της δημιουργικότητας. Όταν πατάτε pause, δίνετε στον εαυτό σας και την ομάδα σας τον απαραίτητο χρόνο για να σκεφτείτε έξω από τα συνηθισμένα. Μπορείτε να εξετάσετε εναλλακτικές ιδέες, να εμπνευστείτε από διαφορετικές πηγές και να δημιουργήσετε πιο καινοτόμες και αποτελεσματικές καμπάνιες. Ο χρόνος είναι το λίπασμα της δημιουργικότητας!
Επίλογος
Το pause στο μάρκετινγκ δεν είναι δείγμα αδράνειας, αλλά σοφίας. Είναι η στιγμή που σταματάτε, σκέφτεστε και αποφασίζετε με στρατηγική. Η αργή, αλλά μελετημένη κίνηση είναι σχεδόν πάντα πιο ισχυρή από τη γρήγορη και απερίσκεπτη δράση. Πριν ακολουθήσετε το νέο trend, θυμηθείτε: το pause είναι το πιο ισχυρό εργαλείο σας!