Όταν το TikTok δεν δουλεύει ρολόι.
![Τι πρέπει να προσέξετε πριν μπείτε σε μία νέα social media πλατφόρμα.](https://marketingconsultant.gr/wp-content/uploads/2021/10/tiktok.jpg)
Τι πρέπει να προσέξετε πριν μπείτε σε μία νέα social media πλατφόρμα.
Social media. Μπορεί να τα αγαπάτε και να αναρωτιέστε πόσο πρωτόγονη ήταν η ζωή πριν εμφανιστούν. Μπορεί να τα μισείτε και να τα θεωρείτε ψηφιακό Αρμαγεδδώνα και απόλυτη καταστροφή της ανθρωπότητας. Όμως, όποια και αν είναι η άποψή σας, δεν μπορείτε να ζήσετε χωρίς αυτά.
Το ίδιο και η επιχείρησή σας.
Ωστόσο, όπως δεν είναι όλα τα δάχτυλα ίδια, δεν είναι και όλα τα social media ίδια. Μία νέα πλατφόρμα που είναι ιδανική για το κατάστημα με τα τατουάζ απέναντι από εσάς μπορεί να μην έχει νόημα για το δικό σας κατάστημα με τα ακριβά, ελβετικά ρολόγια. Στην περίπτωσή σας, ίσως το TikTok να μη δουλεύει ρολόι…
Δείτε τι πρέπει να προσέξετε πριν μπείτε σε κάποια νέα πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης στο άρθρο μου που ακολουθεί.
Είμαστε χίλιοι δέκα τρεις
Κάποτε ήταν δύο, το πολύ τρία. Οι επιχειρήσεις ανέβαζαν τα video τους στο YouTube, πόσταραν στο Facebook και κάποιοι χρησιμοποιούσαν επιπλέον το Twitter. Όμως οι δυό τρεις έγιναν χίλιοι δέκα τρεις χωρίς να φαίνονται καν σημάδια κόπωσης. Πρέπει να σας πω ότι συναντώ πολλούς νέους entrepreneurs, σχεδόν καθημερινά που σχεδιάζουν μία νέα πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης.
Αν τα καταφέρουν (που τους το εύχομαι) θα προσθέσουν άλλον έναν “πονοκέφαλο” στον επιχειρηματία που σκέφτεται να δραστηριοποιηθεί στα social media μετά τα YouTube, Facebook, Twitter, Vimeo, TikTok, LinkedIn, Instagram, Tumblr, WhatsApp, Snapchat, Pinterest, Reddit, Quora, Flickr, Triller, Twitch, TrustPilot, Yelp, Foursquare και πολλά ακόμη.
Το κοινό σας και η νέα πλατφόρμα
Αυτό που πρέπει να ρωτήσετε τον εαυτό σας πριν επενδύσετε χρόνο, κόπο και κάποιες φορές χρήματα σε μία νέα πλατφόρμα είναι εάν το κοινό σας βρίσκεται εκεί. Εάν για παράδειγμα η επιχείρησή σας δραστηριοποιείται στις πωλήσεις vintage δίσκων βινυλίου, θα έπρεπε να είστε στο TikTok και να ανεβάζετε lip-sync video από τραγούδια των A-ha χθες!
Όμως, σε περίπτωση που το κοινό σας είναι μεγαλύτερα, ώριμα ή ακροατήρια τρίτης ηλικίας, σκεφθείτε το ξανά. Εάν προσφέρετε συμπληρώματα διατροφής για τις αρθρώσεις, είναι σχεδόν αδύνατο να δείτε διαφορά στις πωλήσεις από την παρουσία σας σε πλατφόρμες για εφήβους – μείνετε στο Facebook.
Υποστηρίζοντας την παρουσία σας
Η παρουσία σε μία πλατφόρμα απαιτεί επένδυση, ιδιαίτερα χρόνου. Εάν η πλατφόρμα είναι βασισμένη σε λογικές video uploading, σκεφθείτε πόση ευχέρεια, αλλά και ικανότητα έχετε για να παράξετε content. Ναι, το video είναι πλέον τόσο εύκολο που ανεβαίνει απευθείας από το κινητό τηλέφωνο, αλλά τι video θα είναι αυτό; Ποιος θα το τραβήξει; Τι θέμα θα έχει; Τι στρατηγική; Ποιο θα είναι το follow up; Και πότε; Κάθε μέρα; Κάθε βδομάδα;
Εάν δεν έχετε τις απαντήσεις στις παραπάνω ερωτήσεις, μην “απλώνεστε” πέρα από αυτό που μπορείτε. Το πιθανότερο είναι να καταλήξετε με έναν ανενεργό λογαριασμό που περισσότερο θα βλάπτει παρά θα ωφελεί την επιχείρησή σας: όταν δεν κάνετε update στα social, η επιχείρηση δείχνει ράθυμη ή “νεκρή”.
Η εικόνα σας και η νέα πλατφόρμα
Τέλος πριν “χιμήξετε” στη νέα μόδα, σκεφθείτε λίγο την εικόνα σας και τη φιλοσοφία σας. Κάθε επιχείρηση έχει το δικό της DNA, το οποίο δεν είναι απαραίτητο ότι ταιριάζει με το DNA της εκάστοτε πλατφόρμας κοινωνικής δικτύωσης. Η τεράστια επιτυχία του Facebook (σχεδόν 3 δισεκατομμύρια χρήστες στο δεύτερο τρίμηνο του 2021) οφείλεται εν πολλοίς και στο ύφος του μέσου που είναι ουδέτερο και συμβατό με σχεδόν τα πάντα.
Όμως, δεν είναι κάθε νέα πλατφόρμα Facebook και δεν θα μπορούσε να είναι. Εάν η εικόνα σας είναι “business only”, ιδιαίτερα σοβαρή και επαγγελματική, είναι δύσκολο να ταιριάξει με ένα νέο μέσο κοινωνικής δικτύωσης που προωθεί το texting και το dating. Δεν χρειάζεται να φύγετε από το Facebook και το LinkedIn. Να θυμάστε λοιπόν ότι η εικόνα είναι πάντα πάνω από την πλατφόρμα.