MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)
  • Αρχική
  • CV
  • Υπηρεσίες
    • Μάρκετινγκ Προϊόντων
    • Μάρκετινγκ Υπηρεσιών
    • B2B Μάρκετινγκ
    • Personal Branding
    • Διευθυντής μάρκετινγκ (εξωτερικός)
    • Ψηφιακό Μάρκετινγκ
    • Marketing Plan
    • Social Media Content
    • Εξειδικευμένες υπηρεσίες
      • Έρευνες Μάρκετινγκ
      • F&B Consulting and Marketing
  • Βιβλία
    • 32 Φράσεις πελατών που αγαπάμε να μισούμε – Εκδόσεις Rosili
    • Η εργαλειοθήκη του σύγχρονου επιχειρηματία – Εκδόσεις Rosili
    • Το μάρκετινγκ της επιχείρησής σας! – Εκδόσεις Rosili
    • Το μάρκετινγκ σε 10 + 2 ερωτήσεις
    • Η Συμπεριφορά του Καταναλωτή
    • 16 Μυστικά επιτυχίας για το Μάρκετινγκ
    • 9+1 ερωτήσεις για την επιχείρηση
  • Σεμινάρια & Ομιλίες
    • Σεμινάρια
      • Σεμινάρια Μάρκετινγκ
        • Webinar: Η Σιωπηλή Δύναμη της Επιρροής στις Πωλήσεις
        • Free Mini Webinar: Στρατηγικές Αποτελεσματικής Τιμολόγησης Υπηρεσιών
        • Summer Business Camp 2024
        • Online Marketing Masterclass & Consulting On Demand
        • Webinar: Τεχνικές Τηλεφωνικών Πωλήσεων
        • Webinar: 3 & 4 τεχνικές για περισσότερες πωλήσεις
        • Webinar: Η ψυχολογία του σύγχρονου πελάτη!
        • Webinar: Διαχειριστείτε την κριτική!
      • Εκπαίδευση Προσωπικού
    • Ομιλίες
      • 2025 – Ομιλία Αθήνα: Ανακαλύπτοντας τις Αόρατες Τάσεις του Marketing
      • 2025 – Ομιλία Θεσσαλονίκη: Ανακαλύπτοντας τις Αόρατες Τάσεις του Marketing
      • Ομιλία Θεσσαλονίκη: Τάσεις Μάρκετινγκ 2024. Ανοίξτε το δρόμο για νέους πελάτες!
      • Ομιλία Αθήνα: Τάσεις Μάρκετινγκ 2024. Ανοίξτε το δρόμο για νέους πελάτες!
      • Ομιλία: 2023 – 5 έξυπνες δράσεις μάρκετινγκ για απόκτηση νέων πελατών
      • ΕΕΘ Masterclasses
      • Workshop: 2022: Τεχνικές Πωλήσεων & Μάρκετινγκ
      • Ομιλία: Δράση σήμερα, ανάπτυξη αύριο!
      • Videos ομιλιών
    • Πρόγραμμα Ομιλιών – Σεμιναρίων
      • Πρόγραμμα Ομιλιών – Σεμιναρίων (πριν το 2022)
  • e-Shop
  • ΜΜΕ
    • TV
      • Αρχείο Εκπομπών TV
    • Podcasts
    • Συνεντεύξεις
    • Radio
      • Αρχείο Εκπομπών Alpha Radio 989
      • Kanali 1
        • Αρχείο Εκπομπών Radio Κανάλι 1
      • Amagi Radio
  • App
  • Πελάτες
    • Testimonials Πελατών
  • Άρθρα
  • Contact
  • Αγγλικα
  • Ελληνικα
0

€0,00

✕

Οι μεγάλες προσφορές δεν είναι λύση στην κρίση

Author Θέμης Σαρανταένας at 7 Απριλίου 2012
les nouvelles estetiques and spa Θέμης Σαρανταένας

Στις περιόδους ύφεσης, η μόνη κατηγοριοποίηση των καταναλωτών που μπορεί να αποδώσει είναι η τμηματοποίηση βάσει των ψυχολογικών χαρακτηριστικών, που αφορά ουσιαστικά τις συναισθηματικές αντιδράσεις τους στο δυσμενές οικονομικό περιβάλλον. Έτσι, σήμερα συναντάμε τέσσερις κατηγορίες καταναλωτών….

les nouvelles estetiques and spa Θέμης Σαρανταέναςles nouvelles estetiques and spa Θέμης Σαρανταένας

Πρώτη δημοσίευση: Απρίλιος 2012 στο περιοδικό Les Nouvelles Estetiques & Spa.

Η διαρκής μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος των Ελλήνων, ως αποτέλεσμα της οικονομικής κατάστασης των τελευταίων χρόνων, έχει οδηγήσει και στη μείωση του τζίρου των επιχειρήσεων αισθητικής. Οι καταναλωτές περιορίζουν τα έξοδά τους, μειώνοντας τις δαπάνες που αφορούν στη διασκέδασή τους, στην προσωπική τους φροντίδα και στα ταξίδια τους. Χαρακτηριστικό είναι ότι το 60% των πωλήσεων που πραγματοποιούνται στα καταστήματα καλλυντικών οφείλεται κυρίως σε ελκυστικές εκπτώσεις που λαμβάνουν χώρα κάθε μήνα.

Σύμφωνα με την εφημερίδα «Η Καθημερινή», ο κλάδος των καλλυντικών αποδυναμώνεται και οι προβλέψεις για το μέλλον κάνουν λόγο για μεγαλύτερη συρρίκνωση της αγοράς καλλυντικών. Επίσης, σύμφωνα με το Euromonitor International, η οικονομική συγκυρία στην Ελλάδα έχει δημιουργήσει όξυνση στον ανταγωνισμό, με τα προϊόντα πολυτελείας να πλήττονται άμεσα. H επιλεκτική διανομή έκλεισε στα 170 εκ. ευρώ από τα 200 εκ. της προηγούμενης χρονιάς. Να σημειώσω ότι το 48% των εσόδων του κλάδου προέρχεται από τα σούπερ μάρκετ, το 22% από τις αλυσίδες καλλυντικών (επιλεκτική διανομή), το 12% από τα φαρμακεία, το 9% από τα φαρμακεία και το 9% από τις απευθείας πωλήσεις. Η απευθείας πωλήσεις ασφαλειών και καλλυντικών παρουσίασαν το 2011 μεγάλη αύξηση τζίρου, καθώς λειτούργησαν ως έξτρα εισόδημα για πολλούς Έλληνες.

 

Πρώτη δημοσίευση: Απρίλιος 2012 στο περιοδικό Les Nouvelles Estetiques & Spa.
Καθώς οι πωλήσεις μειώνονται, οι επιχειρήσεις ελαττώνουν τα κόστη τους, κατεβάζουν τις τιμές τους και καθυστερούν κάθε είδους επένδυση. Όμως, η οριζόντια μείωση στα κόστη και στις τιμές είναι λανθασμένη. Έρευνες δεκαετιών στο μάρκετινγκ έχουν αποδείξει ότι μεγάλες οικονομικές προσφορές ταιριάζουν μόνο σε ειδικές περιπτώσεις και για συγκεκριμένους λόγους. Μια δραστική έκπτωση μπορεί να μετατρέψει τους καταναλωτές σε υπερευαίσθητους (price sensitive) στις τιμές που είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν. Συμπερασματικά, η δραστική μείωση των τιμών μέσω προσφορών δεν είναι η μόνη λύση, όπως περιγράφει και το θεώρημα του Maslow: «Ένας εργάτης που έχει στην εργαλειοθήκη του μόνο ένα σφυρί, βλέπει όλα τα προβλήματά του σαν καρφιά».

Μην ξεχνάτε ότι οι αγορές των καταναλωτών είναι αποτέλεσμα όχι μόνο του διαθέσιμου εισοδήματός τους,αλλά και της ασφάλειας που νιώθουν για το μέλλον, της εμπιστοσύνης που έχουν στην επιχείρηση και, τέλος, στον τρόπο ζωής τους. Ουσιαστικά, δημιουργείται ένας νέος τύπος καταναλωτή, τελείως διαφορετικού από τον αυτόν που γνωρίζουμε. Με διαφορετικά θέλω και με διαφορετικές προτεραιότητες. Έτσι, πρέπει οι επιχειρήσεις να κατανοήσουν τον νέο καταναλωτή που εμφανίζεται και, αφού αναλύσουν το πελατολόγιό τους, να διαμορφώσουν τις υπηρεσίες τους σύμφωνα με τις/ή την κατηγορίες/α των πελατών τους, επηρεάζοντας όλες τις παραμέτρους της υπηρεσίας (και όχι μόνο την τιμή).

Στις περιόδους ύφεσης, η μόνη κατηγοριοποίηση των καταναλωτών που μπορεί να αποδώσει είναι η τμηματοποίηση βάσει των ψυχολογικών χαρακτηριστικών, που αφορά ουσιαστικά τις συναισθηματικές αντιδράσεις τους στο δυσμενές οικονομικό περιβάλλον. Έτσι, σήμερα συναντάμε τέσσερις κατηγορίες καταναλωτών:

  • Αυτούς που έχουν χτυπηθεί περισσότερο από την κρίση και είναι πολύ ευάλωτοι. Έχουν περικόψει κάθε δαπάνη, αναβάλλουν αγορές και αντικαθιστούν προϊόντα με άλλα είδη. Αυτή η κατηγορία καταναλωτών αναζητά φθηνότερα προϊόντα και προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Σε αυτή την ομάδα καταναλωτών ενδείκνυται να «τονίζουμε» μειωμένες τιμές, να «σπάμε» πιθανά πακέτα υπηρεσιών σε μεμονωμένες (και, άρα, οικονομικότερες) υπηρεσίες, να προσφέρουμε πιο σύντομες αλλά αποδοτικές υπηρεσίες
  • Αυτούς που είναι αισιόδοξοι για το μέλλον αλλά έχουν λιγότερη αυτοπεποίθηση για άμεση ανάκαμψη, καθώς ανησυχούν ότι δεν θα μπορέσουν να διατηρήσουν για πολύ το επίπεδο ζωής που έχουν έως σήμερα. Αυτή η κατηγορία αναζητά τις προσφορές, κάνει χρήση των «ντιλάδικων» (ιστοσελίδες με προσφορές) και στοκάρει επώνυμα προϊόντα αν τα βρει σε ευκαιρία. Σε αυτή την ομάδα των καταναλωτών ενδείκνυται να προτείνεται η δυνατότητα για φθηνότερη τιμή σε συνδυασμό με τη δυνατότητα για στοκάρισμα (π.χ., δύο προϊόντα σε καλύτερη τιμή κ.λπ.), και να ενισχύεται η ανάγκη χρήσης επώνυμων προϊόντων στα επικοινωνιακά μας μηνύματα.
  • Αυτούς που έχουν επηρεαστεί λιγότερο από την κρίση και λειτουργούν όπως προ κρίσης, όμως σήμερα έχουν γίνει πιο επιλεκτικοί στις αγορές τους. Σε αυτήν την κατηγορία των καταναλωτών δεν ενδείκνυνται οι καλύτερες τιμές ή τα πακέτα αλλά η συνέχιση της επικοινωνιακής διαφήμισης των προϊόντων και των υπηρεσιών
  • Τέλος, αυτούς που δεν έχουν επηρεαστεί από την κρίση και δεν ανησυχούν για το μέλλον των οικονομιών τους (συνήθως, μικρότεροι σε ηλικία). Αυτή η ομάδα συνεχίζει την κατανάλωση απλά με μεγαλύτερα διαστήματα αδράνειας (καθαρισμός προσώπου 1,5 φορά αντί για 2 στο ίδιο διάστημα). Σε αυτή την ομάδα των καταναλωτών ενδείκνυται να τονίζουμε την αξία και των αναγκαιότητα των προϊόντων και των υπηρεσιών μας.

Η στρατηγική που θα ακολουθεί είναι αποτέλεσμα μελέτης του πελατολογίου σας, της κοινωνίας στην οποία δραστηριοποιείστε και των επιχειρηματικών σας στόχων. Δεν υπάρχει μια λύση που μπορεί να ακολουθηθεί από όλους τους επιχειρηματίες και να είναι αποτελεσματική. Το σίγουρο είναι ότι οι πελάτες σας θα συνεχίσουν να καταναλώνουν με διαφορετικούς ρυθμούς και με διαφορετικό προσανατολισμό. Τολμήστε να επενδύσετε τώρα, τολμήστε να αλλάξετε τον τρόπο που δουλεύατε έως τώρα. Ειδικά σήμερα κάνεις δεν σας κρίνει αρνητικά. Τα πράγματα άλλαξαν. Είναι ευκαιρία για να επιβιώσετε στην αγορά και να θέσετε τις βάσεις για το μέλλον της επιχείρησής σας.

Πρώτη δημοσίευση: Απρίλιος 2012 στο περιοδικό Les Nouvelles Estetiques & Spa.

Ενδιαφέροντα άρθρα

3 ανορθόδοξες τεχνικές πώλησης που δουλεύουν.
16 Ιουνίου 2025

Άσπρη γάτα – μαύρη γάτα!


Διαβάστε περισσότερα
Προσλαμβάνετε στελέχη στο μάρκετινγκ; Τι ερωτήσεις να κάνετε.
5 Ιουνίου 2025

Καλέ μου άνθρωπε, ξέρεις από μάρκετινγκ;


Διαβάστε περισσότερα
Συμβουλές για διαχείριση κρίσεων
19 Μαΐου 2025

Μην πιαστείτε απροετοίμαστοι στην επόμενη κρίση!


Διαβάστε περισσότερα

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Διακρίσεις

Πιστοποιημένος Senior Consultant από τον ΣΕΣΜΑ
Μέλος της Διεθνούς Μένσα
Πιστοποιημένος
Social Media Marketing Associate CSMA
Μέλος του Συνδέσμου Συμβούλων    Επιχειρήσεων (ΣΥΠΕΠ)
Best Marketing Consultant 2019
Best Marketing Consultant 2021
Best Aesthetics Marketing Consultant 2022
Visionary Marketing Consultant Award 2025

Επικοινωνία

Αθήνα: +30 2117706299

Θεσσαλονίκη: +30 2311118477‬

Social Media

Αριθμός Γ.Ε.ΜΗ:

122524803000

Εγγραφείτε στο Newsletter

για να λαμβάνετε νέα, ιδέες & tips μάρκετινγκ!

Κατεβάστε την εφαρμογή

buttonapplestore
buttongoogleplay
Privacy Policy – Terms and Conditions
Copyright © 2025 E. Sarantaenas. All Rights Reserved.
    0

    €0,00

    • No translations available for this page
      ✕

      Σύνδεση

      Χάσατε τον κωδικό σας;

      ✕

      Καλάθι

      Ολοκλήρωση Παραγγελίας
      Συνεχίστε τις αγορές Καλάθι
      Χρησιμοποιούμε τις πληροφορίες που συλλέγονται μέσω cookies και παρόμοιων τεχνολογιών για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας στην ιστοσελίδα μας, να αναλύσουμε τον τρόπο που τη χρησιμοποιείτε και για σκοπούς μάρκετινγκ.
      Τήρηση προσωπικών δεδομένων

      Οι ρυθμίσεις προσωπικού απορρήτου σας

      Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τα στοιχεία που συλλέγονται μέσω cookies και παρόμοιων τεχνολογιών για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας στον ιστότοπό μας, να αναλύσουμε τον τρόπο χρήσης του και για διαφημιστικούς σκοπούς. Επειδή θαυμαστείτε το δικαίωμά σας στην προσωπική ζωή, μπορείτε να επιλέξετε να μην επιτρέπετε κάποιους τύπους cookies. Ωστόσο, η αποκλεισμός κάποιων τύπων cookies μπορεί να επηρεάσει την εμπειρία σας στον ιστότοπο και τις υπηρεσίες που μπορούμε να σας προσφέρουμε. Σε κάποιες περιπτώσεις, οι δεδομένα που προέρχονται από cookies κοινοποιούνται με τρίτους για λόγους ανάλυσης ή διαφήμισης. Μπορείτε να εκπαιδεύσετε το δικαίωμά σας να εξαιρεθείτε από το διαμοιρασμό και πάντα με την απενεργοποίηση των cookies.
      Τήρηση προσωπικών δεδομένων
      Απενεργοποίηση όλων Αποδοχή Όλων

      Διαχείριση προτιμήσεων συγκατάθεσης

      Απαραίτητο

      Πάντα ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΜΕΝΟ
      Αυτά τα cookies και τα scripts είναι απαραίτητα για να λειτουργεί η ιστοσελίδα και δεν μπορούν να απενεργοποιηθούν. Συνήθως ρυθμίζονται μόνο σε απάντηση σε ενέργειες που κάνετε, οι οποίες προσομοιώνουν αίτημα για υπηρεσίες, όπως την ρύθμιση των προτιμήσεων ιδιωτικού απορρήτου, την είσοδο ή την συμπλήρωση φόρμων. Μπορείτε να ρυθμίσετε τον browser σας να μπλοκάρει ή να σας ειδοποιεί για αυτά τα cookies, αλλά μερικά τμήματα της ιστοσελίδας δεν θα λειτουργούν. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν κανένα προσωπικά διακριτικά στοιχεία.

      Αναλυτικές

      Αυτά τα cookies και τα scripts επιτρέπουν σε εμάς να μετράμε τις επισκέψεις και τις πηγές των κινήσεων, έτσι ώστε να μετράμε και να βελτιώνουμε την απόδοση της ιστοσελίδας μας. Σας βοηθούν να ξέρουμε ποιες σελίδες είναι οι πιο και λιγότερο δημοφιλείς και να δούμε πως οι επισκέπτες κινούνται στην ιστοσελίδα. Όλες οι πληροφορίες που συλλέγονται από αυτά τα cookies είναι συγκεντρωμένες και επομένως ανώνυμες. Εάν δεν επιτρέψετε τα cookies και τα scripts, δεν θα ξέρουμε όταν επισκεφτήκατε την ιστοσελίδα μας.

      Ενσωματωμένα βίντεο

      Αυτά τα cookies και scripts μπορούν να εγκατασταθούν μέσω της ιστοσελίδας μας από εξωτερικές υπηρεσίες hosting βίντεο όπως το YouTube ή το Vimeo. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την παροχή περιεχομένου βίντεο στην ιστοσελίδα μας. Είναι δυνατό για τον παροχέα βίντεο να δημιουργήσει μια διάταξη των ενδιαφερόντων σας και να σας εμφανίσει σχετικές διαφημίσεις σε αυτή την ιστοσελίδα ή σε άλλες. Δεν αποθηκεύουν προσωπικές πληροφορίες απευθείας, αλλά βασίζονται στο να διευκρινίζουν μοναδικά τον φυλλομετρητή σας και τη συσκευή του διαδικτύου. Εάν δεν επιτρέπετε αυτά τα cookies ή scripts, είναι πιθανό η ενσωματωμένη βίντεο να μην λειτουργεί όπως αναμενόταν.

      Google Fonts

      Τα Google Fonts είναι μια βιβλιοθήκη υπηρεσιών ενσωμάτωσης γραμματοσειρών. Τα Google Fonts αποθηκεύονται στην CDN της Google. Η API των Google Fonts έχει σχεδιαστεί για να περιορίσει τη συλλογή, την αποθήκευση και τη χρήση των δεδομένων των τελικών χρηστών μόνο σε αυτό που είναι απαραίτητο για την εύκολη διανομή γραμματοσειρών. Η χρήση της API των Google Fonts δεν απαιτεί ταυτοποίηση. Καμία cookie δεν στέλνεται από τους επισκέπτες της ιστοσελίδας στην API των Google Fonts. Οι αιτήσεις στην API των Google Fonts γίνονται σε ειδικούς τομείς των πόρων, όπως τα fonts.googleapis.com ή τα fonts.gstatic.com. Αυτό σημαίνει ότι οι αιτήσεις γραμματοσειρών σας είναι ξεχωριστές και δεν περιέχουν καμία πιστοποίηση που στέλνετε στο google.com ενώ χρησιμοποιείτε άλλες υπηρεσίες της Google που απαιτούν ταυτοποίηση, όπως το Gmail.

      Μάρκετινγκ

      Αυτά τα cookies και τα scripts μπορεί να οριστούν μέσα από την ιστοσελίδα μας από τους συνεργάτες μας στην διαφήμιση. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν από αυτές τις εταιρείες για να δημιουργήσουν ένα προφίλ των ενδιαφερόντων σας και να σας εμφανίσουν σχετικές διαφημίσεις σε άλλες ιστοσελίδες. Δεν αποθηκεύουν άμεσα προσωπικές πληροφορίες, αλλά βασίζονται στην μοναδική αναγνώριση του προγράμματος περιήγησης και της συσκευής διαδικτύου σας. Αν δεν επιτρέψετε αυτά τα cookies και τα scripts, θα εμπειρεύεστε λιγότερη εξατομικευμένη διαφήμιση.

      Facebook Advanced Matching

      Η Προηγμένη Αντιστοίχιση του Facebook μπορεί να βελτιώσει την αφαίρεση των διαφημίσεων και την παρακολούθηση μετατροπών. Μπορεί να μας βοηθήσει να επιτευχθούν καλύτερα στοχευμένες προσαρμοσμένες ομάδες μέσω των διαφημίσεων μας. Όταν είναι δυνατό, θα μοιραστούμε με το Facebook κατακερματισμένες πληροφορίες όπως το όνομά σας, τηλέφωνο, email ή διεύθυνση.

      Facebook CAPI

      Τα Συμβάντα της Προηγμένης Αντιστοίχισης του Facebook (CAPI) μας βοηθούν να κατανοήσουμε καλύτερα πως αλληλεπιδράτε με τις ιστοσελίδες μας. Σας επιτρέπουν να μετρήσουμε την επίδραση των διαφημίσεων μας στις μετατροπές της ιστοσελίδας και να βελτιώσουν την στοχευμένη διαφήμιση μέσω προσαρμοσμένων ομάδων. Όταν είναι δυνατό, ίσως μοιραστούμε με το Facebook πληροφορίες όπως όνομα, email, τηλέφωνο, διεύθυνση.
      Επιβεβαιώνω τις επιλογές μου Αποδοχή Όλων Απενεργοποίηση όλων
      Verified by ConsentMagic
      X