Οι εγγραφές στις Σχολές Χορού εν μέσω κρίσης
![Μάρκετινγκ Σχολών Χορού Θέμης Σαρανταένας Σύμβουλος Μάρκετινγκ](https://marketingconsultant.gr/wp-content/uploads/2012/01/eggrafes_dancepress1-1.png)
Η οικονομική κρίση δεν θα εξαφανίσει τις εγγραφές στις Σχολές. Ακόμη και αν μειωθούν, θα υπάρχει πάντα εκείνος που θα πείσει τους υποψήφιους μαθητές ότι έχει κάτι διαφορετικό να προσφέρει. Σε αυτή την κατάσταση η επιβίωση της επιχείρησης, είναι ευκαιρία για να δώσει μεγάλη αξία στο μέλλον. Μην ξεχνάτε ότι η κρίση δεν θα κρατήσει για πάντα…
Πρώτη δημοσίευση: 5 Ιανουαρίου 2012 στο www.dancepress.gr
Η κρίση της Ελληνικής Οικονομίας έχει ξυπνήσει το ανθρώπινο ένστικτο της επιβίωσης και έχει οδηγήσει στην αλλαγή της συμπεριφοράς του καταναλωτή, καθώς και στην αλλαγή των προτεραιοτήτων του. Βάσει των ερευνών ο καταναλωτής για να αντεπεξέλθει, θα ακυρώσει ταξίδια και διακοπές, θα κάνει λιγότερες δαπάνες για βελτιώσεις στο σπίτι, θα μειώσει τις αγορές πολυτελών προϊόντων, θα περιορίσει τις δαπάνες διασκέδασης και υπηρεσιών και τέλος θα μειώσει τα έξοδα για ένδυση και προσωπική περιποίηση (κομμωτήριο, αισθητικός, εκμάθηση χορού, γυμναστήριο, κλπ).
Αυτό το φαινόμενο δεν αποτυπώνεται μόνο στις έρευνες, αλλά και στη συνεχιζόμενη μείωση του τζίρου των περισσοτέρων επιχειρήσεων προϊόντων και υπηρεσιών. Οι καταναλωτές αλλάζουν καταναλωτική συμπεριφορά γιατί νιώθουν ανασφαλείς για το μέλλον της οικονομίας, νιώθουν ακάλυπτοι γιατί έχει μειωθεί το διαθέσιμο εισόδημά τους, γιατί μερικοί έχουν μείνει χωρίς εργασία και γιατί έχει μειωθεί η αξία των καταθέσεών και των ακινήτων τους.
Έτσι το αβέβαιο περιβάλλον και η καθημερινή αστάθεια λειτουργούν ως κινητήριος δύναμη που ωθεί στην αλλαγή της συμπεριφοράς τους. Χαρακτηριστικά θα δούμε καταναλωτές που θα ψάχνουν για τις προσφορές, θα αγοράζουν με πόντους (bonus cards) και κουπόνια, θα θέτουν οικονομικό προϋπολογισμό αγορών από τον οποίο δεν θα παρεκκλίνουν και θα κάνουν συνεχόμενες συγκρίσεις τιμών (online /offline) μέχρι να βρουν την καλύτερη σχέση τιμής/υπηρεσίας – προϊόντος.
Εκείνο όμως που δεν θα σταματήσει να αποτελεί εγγύηση των χρημάτων του καταναλωτή θα είναι η εμπιστοσύνη στο Brand name του προϊόντος, ή του παρόχου της υπηρεσίας. Γι΄αυτό και είναι σημαντικό να έχουμε μια ειλικρινή επικοινωνία με τους πελάτες μας και να χτίσουμε μια συναισθητική σχέση μεταξύ μας ώστε να δώσουμε αξία (value) στο Brand name μας.
Είναι λογικό λοιπόν, οι εγγραφές στις Σχολές Χορού να περνούν τη δική τους κρίση. Εκ πρώτης, η εκμάθηση Χορού θεωρείται μια πολυτέλεια και είναι από τις πρώτες δραστηριότητες που θα περιορίσει πιθανόν κάποιος. Ωστόσο, η Τέχνη, η διασκέδαση και εκγύμναση που προσφέρει ο Χορός είναι χαρακτηριστικά που δεν μπορούν να παραβλεφθούν. Αυτά τα χαρακτηριστικά, μεμονωμένα, ή και συνδυασμένα, για κάποιους, είναι το αντίδοτο στις στρεσσογόνες επιθέσεις της καθημερινότητας.
Καλό θα ήταν λοιπόν, να ενισχύετε το βασικό σας προϊόν (το Μάθημα Χορού με παραμέτρους την Τέχνη, την εκγύμναση και τη διασκέδαση) και να το επικοινωνείτε σε κάθε σας επαφή. Η διαφοροποίηση του βασικού προϊόντος σε υπο-προϊόντα με στόχο να προσελκύσουμε περισσότερους μαθητές με διαφορετικά ενδιαφέροντα δεν είναι πάντοτε ενδεδειγμένη λύση, καθώς μπορεί να χαθεί ο αρχικός προσανατολισμός παρ’ ότι μπορεί αρχικά να αυξήσει τις εγγραφές σας. Ακόμη μπορείτε να σκεφτείτε άλλους τρόπους, οικονομικούς & έξυπνους, προβολής της Σχολής σας, όπως π.χ. να παραδίδετε μαθήματα σε μικρές ομάδες μαθητών και εκτός της Σχολής, ή να σχεδιάσετε μία ομάδα μαθήματος ειδικά για μητέρες που δεν έχουν που να αφήσουν τα παιδιά τους. Θα μπορούσατε πχ να δημιουργήσετε μέσα στην Σχολή σας ένα χώρο όπου κάποιος θα επιβλέπει τα παιδιά όσο οι μητέρες κάνουν μάθημα.
Ακόμη μπορείτε να δώσετε κάποιες υποτροφίες φοίτησης ενισχύοντας τους περισσότερο πληγέντες από την κρίση και να προβληθείτε στην τοπική κοινωνία που δραστηριοποιείστε.
Ο κάθε Ιδιοκτήτης δασκάλος, χορευτής, ή χορογράφος πρέπει να κάνει μια εσωτερική αναζήτηση και να απαντήσει στα ακόλουθα ερωτήματα:
Η Σχολή του, στέλνει το σωστό μήνυμα για τα μαθήματα Χορού (προϊόν) προς τον υποψήφιο μαθητή (καταναλωτή) που βρίσκεται σε “κρίση”; Οι προωθητικές ενέργειες της Σχολής (φυλλάδιο, τιμολογιακή πολιτική, οι εκδηλώσεις, Internet κλπ) ανταποκρίνονται στο Νέο Καταναλωτή που έχει δημιουργηθεί;Ποια συγκεκριμένα βήματα πρέπει να ακολουθηθούν για να αυξηθούν οι εγγραφές στον καιρό της ύφεσης της οικονομίας;
Η οικονομική κρίση δεν θα εξαφανίσει τις εγγραφές στις Σχολές. Ακόμη και αν μειωθούν, θα υπάρχει πάντα εκείνος που θα πείσει τους υποψήφιους μαθητές ότι έχει κάτι διαφορετικό να προσφέρει. Σε αυτή την κατάσταση η επιβίωση της επιχείρησης, είναι ευκαιρία για να δώσει μεγάλη αξία στο μέλλον.
Πρώτη δημοσίευση: 5 Ιανουαρίου 2012 στο www.dancepress.gr