MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)
  • Αρχική
  • CV
  • Υπηρεσίες
    • Μάρκετινγκ Προϊόντων
    • Μάρκετινγκ Υπηρεσιών
    • B2B Μάρκετινγκ
    • Personal Branding
    • Διευθυντής μάρκετινγκ (εξωτερικός)
    • Ψηφιακό Μάρκετινγκ
    • Marketing Plan
    • Social Media Content
    • Εξειδικευμένες υπηρεσίες
      • Έρευνες Μάρκετινγκ
      • F&B Consulting and Marketing
  • Βιβλία
    • 32 Φράσεις πελατών που αγαπάμε να μισούμε – Εκδόσεις Rosili
    • Η εργαλειοθήκη του σύγχρονου επιχειρηματία – Εκδόσεις Rosili
    • Το μάρκετινγκ της επιχείρησής σας! – Εκδόσεις Rosili
    • Το μάρκετινγκ σε 10 + 2 ερωτήσεις
    • Η Συμπεριφορά του Καταναλωτή
    • 16 Μυστικά επιτυχίας για το Μάρκετινγκ
    • 9+1 ερωτήσεις για την επιχείρηση
  • Σεμινάρια & Ομιλίες
    • Σεμινάρια
      • Σεμινάρια Μάρκετινγκ
        • Webinar: Η Σιωπηλή Δύναμη της Επιρροής στις Πωλήσεις
        • Free Mini Webinar: Στρατηγικές Αποτελεσματικής Τιμολόγησης Υπηρεσιών
        • Summer Business Camp 2024
        • Online Marketing Masterclass & Consulting On Demand
        • Webinar: Τεχνικές Τηλεφωνικών Πωλήσεων
        • Webinar: 3 & 4 τεχνικές για περισσότερες πωλήσεις
        • Webinar: Η ψυχολογία του σύγχρονου πελάτη!
        • Webinar: Διαχειριστείτε την κριτική!
      • Εκπαίδευση Προσωπικού
    • Ομιλίες
      • 2025 – Ομιλία Αθήνα: Ανακαλύπτοντας τις Αόρατες Τάσεις του Marketing
      • 2025 – Ομιλία Θεσσαλονίκη: Ανακαλύπτοντας τις Αόρατες Τάσεις του Marketing
      • Ομιλία Θεσσαλονίκη: Τάσεις Μάρκετινγκ 2024. Ανοίξτε το δρόμο για νέους πελάτες!
      • Ομιλία Αθήνα: Τάσεις Μάρκετινγκ 2024. Ανοίξτε το δρόμο για νέους πελάτες!
      • Ομιλία: 2023 – 5 έξυπνες δράσεις μάρκετινγκ για απόκτηση νέων πελατών
      • ΕΕΘ Masterclasses
      • Workshop: 2022: Τεχνικές Πωλήσεων & Μάρκετινγκ
      • Ομιλία: Δράση σήμερα, ανάπτυξη αύριο!
      • Videos ομιλιών
    • Πρόγραμμα Ομιλιών – Σεμιναρίων
      • Πρόγραμμα Ομιλιών – Σεμιναρίων (πριν το 2022)
  • e-Shop
  • ΜΜΕ
    • TV
      • Αρχείο Εκπομπών TV
    • Podcasts
    • Συνεντεύξεις
    • Radio
      • Αρχείο Εκπομπών Alpha Radio 989
      • Kanali 1
        • Αρχείο Εκπομπών Radio Κανάλι 1
      • Amagi Radio
  • App
  • Πελάτες
    • Testimonials Πελατών
  • Άρθρα
  • Contact
  • Αγγλικα
  • Ελληνικα
0

€0,00

✕

Νάρκισσος στον χώρο εργασίας. Πώς τον αντιμετωπίζεις.

Author Θέμης Σαρανταένας at 20 Σεπτεμβρίου 2024
Νάρκισσος στον χώρο εργασίας. Πώς τον αντιμετωπίζεις.

Είναι να μην σου τύχει.
Ο Νάρκισσος, στην αρχαία ελληνική μυθολογία, καρπός της ένωσης του ποταμού Κηφισού με τη Νύμφη Λειριόπη, πανέμορφος, ματαιόδοξος και φιλάρεσκος, οδηγήθηκε από τους θεούς, σύμφωνα με μία από τις πολλές εκδοχές του μύθου του, σε μία πηγή, όπου είδε την αντανάκλασή του στο νερό.

Νάρκισσος στον χώρο εργασίας. Πώς τον αντιμετωπίζεις.

Γοητευμένος τόσο πολύ από την ίδια του την ομορφιά, ο Νάρκισσος δεν μπόρεσε να αποσπάσει ούτε στιγμή το βλέμμα του από το είδωλό του, μέχρις ότου μαράζωσε και πέθανε από την απελπισία του.

Για να ξαναγεννηθεί στο απέναντι γραφείο από το δικό σας, χιλιάδες χρόνια μετά.

Ένας νάρκισσος υφιστάμενος, συνάδελφός, ή, το χειρότερο όλων, προϊστάμενος, αποτελεί μία συνεχή πηγή εκνευρισμού και πολλές φορές ψυχικής φθοράς. Δείτε τι μπορείτε να κάνετε για να τον αντιμετωπίσετε, στο άρθρο μου που ακολουθεί.

Το ένα πράγμα που δεν πρέπει να κάνετε
Πριν σας δώσω τη λίστα με τα πράγματα που πρέπει να κάνετε, θα σας επιστήσω την προσοχή σε ένα πράγμα που δεν πρέπει να κάνετε, έστω και αν πολλές φορές φαίνεται ως η μόνη πρακτική λύση. Ο νάρκισσος είναι ένας άνθρωπος που έχει συνηθίσει να χειραγωγεί. Όμως, αυτή είναι και η αχίλλειος πτέρνα του, καθώς όποιος χειραγωγεί, μπορεί και να χειραγωγηθεί.

Όμως, το να λούζετε ένα νάρκισσο, από το πρωί μέχρι το βράδυ με επαίνους, απλά και μόνο για τον “ξεφορτωθείτε”, δεν είναι σίγουρα η πιο ηθική λύση. Επιπλέον, δίνετε μία εικόνα σας σε κάποιον τρίτο παρατηρητή, που δεν συνάδει (ή τουλάχιστον ελπίζω ότι δεν συνάδει) με αυτό που είσαστε εσείς.

Δεν σας ζητώ να είστε ακίνητος και σκυθρωπός σαν τα αγάλματα στο Νησί του Πάσχα, απέναντι σε ένα νάρκισσο. Όλοι οι άνθρωποι χρειάζονται μία καλή κουβέντα και ένα φιλικό χτύπημα στην πλάτη. Το πρόβλημα με τον ναρκισσιστή όμως είναι ότι θέλει μόνο την καλή κουβέντα, και ένα μεγάλο “δοξάστε με”! Μην υποκύπτετε.

Τα έξι πράγματα που πρέπει να κάνετε
Δείτε ποια είναι:

#01. Κατανοήστε τη συμπεριφορά του ναρκισσιστή
Για να τον αντιμετωπίσεις, πρέπει να τον εντοπίσεις. Οι νάρκισσοι λοιπόν χαρακτηρίζονται, γενικά, από τα εξής:

  • Αναζητούν συνεχώς έπαινο και επικύρωση.
  • Υπερβάλλουν τα επιτεύγματα και τα ταλέντα τους (όταν ήμουν στη Γαλλία και δούλευα με τον Πολάνσκι…).
  • Δεν έχουν αναπτυγμένη ενσυναίσθηση και δυσκολεύονται να αναγνωρίσουν τα συναισθήματα των άλλων.
  • Εκμεταλλεύονται τις σχέσεις για προσωπικό όφελος.
  • Κάνουν επίδειξη αλαζονείας και δικαιωματισμού.

#02. Βάλτε τις κόκκινες γραμμές σας
Ο καθορισμός ξεκάθαρων ορίων είναι ζωτικής σημασίας όταν αντιμετωπίζετε έναν ναρκισσιστή, ο οποίος μπορεί να προσπαθήσει να εκμεταλλευθεί τον χρόνο, την ενέργεια ή τα resources σας. Να είστε αποφασιστικοί ως προς τα όριά σας και να απορρίπτετε ευγενικά αλλά σταθερά παράλογα αιτήματα. Όχι, δεν θα κάνετε τη δουλειά του, επειδή πρέπει να φύγει για το Rockwave!

Επιπλέον, επιμείνετε στο δικό σας job description, όταν προσπαθεί να σας πασάρει άσχετα πράγματα (και θα το κάνει πολλές φορές).

#03. Διατηρήστε τον επαγγελματισμό σας
Ο ναρκισσιστής μπορεί να προσπαθήσει να σας προκαλέσει ή ακόμη και να σας βγάλει από τα ρούχα σας, για να παίξει μετά τον αγαπημένο του ρόλο: αυτόν του θύματος, όπου όλοι τον μισούν για την ομορφιά του και το ταλέντο του. Για αυτό, είναι σημαντικό να παραμένετε πάντοτε επαγγελματίες στην επαφή με έναν νάρκισσο.

Διατηρήστε τις αλληλεπιδράσεις σας μαζί του εστιασμένες μόνο σε θέματα που σχετίζονται με την εργασία. Αποφύγετε να αποκαλύψετε προσωπικές πληροφορίες. Όχι, δεν έχετε ούτε Facebook, ούτε Instagram, ούτε Twitter, και το μόνο που κάνει TikTok στο σπίτι σας είναι το παλιό ρολόι του παππού σας.

#04. Διαχειριστείτε τις προσδοκίες
Τι συμβαίνει όμως όταν η μοίρα σας έχει δώσει ένα νάρκισσο ως συνεργάτη, και μάλιστα υπεύθυνο έργου; Οι άνθρωποι αυτοί έχουν συχνά μη ρεαλιστικές προσδοκίες και μπορεί να θέτουν στόχους που είναι ανέφικτοι. Αυτό το ERP software που στις άλλες εταιρείες θέλει 6 με 12 μήνες για να εφαρμοστεί; Σας το ζητά τον άλλο μήνα!

Αρνηθείτε, θέστε ρεαλιστικές προθεσμίες πάνω στο τι μπορεί να επιτευχθεί, και κάνετε τακτικά updates για την πρόοδό σας, για να αποτρέψετε τυχόν αδικαιολόγητη κριτική.

#05. Αναζητήστε υποστήριξη
Δύο αντέχουν περισσότερο από ό,τι ένας. Η ενασχόληση με έναν ναρκισσιστή μπορεί να είναι συναισθηματικά κουραστική, για αυτό μη διστάσετε να αναζητήσετε υποστήριξη από συναδέλφους και μέντορες. Μοιραστείτε τις εμπειρίες σας με αξιόπιστους συναδέλφους, και ιδιαίτερα τις “παλιές καραβάνες”, που μπορούν να προσφέρουν συμβουλές και υποστήριξη.

#06. Βγείτε στην αντεπίθεση
Όταν ο κόμπος φτάνει στο χτένι, θα πρέπει να αντεπιτεθείτε. Εάν η συμπεριφορά του ναρκισσιστή ξεπερνά τα όρια σε παρενόχληση ή εκφοβισμό, είναι απαραίτητο να κλιμακωθεί το ζήτημα. Διατηρήστε λεπτομερή αρχεία για τυχόν περιστατικά, συμπεριλαμβανομένων ημερομηνιών, ωρών και μαρτύρων. Αναφέρετε τη συμπεριφορά στο HR ή σε ανώτερη αρχή εντός της εταιρείας.

Συμπέρασμα
Η ενασχόληση με έναν ναρκισσιστή στο γραφείο δεν είναι απλή υπόθεση. Κατανοώντας τη συμπεριφορά του, θέτοντας τα όριά σας, διατηρώντας τον επαγγελματισμό σας, διαχειριζόμενοι τις προσδοκίες του, αναζητώντας υποστήριξη από συναδέλφους, και βγαίνοντας, όταν χρειαστεί στην αντεπίθεση, μπορείτε να ρυθμίσετε αποτελεσματικά τις αλληλεπιδράσεις σας με έναν ναρκισσιστή.

Να θυμάστε πάντα ότι ο επαγγελματικός σας στόχος είναι να προστατεύσετε την ευημερία και την παραγωγικότητά σας και όχι να κάνετε τα χατίρια του κάθε νάρκισσου!

Ενδιαφέροντα άρθρα

3 ανορθόδοξες τεχνικές πώλησης που δουλεύουν.
16 Ιουνίου 2025

Άσπρη γάτα – μαύρη γάτα!


Διαβάστε περισσότερα
Προσλαμβάνετε στελέχη στο μάρκετινγκ; Τι ερωτήσεις να κάνετε.
5 Ιουνίου 2025

Καλέ μου άνθρωπε, ξέρεις από μάρκετινγκ;


Διαβάστε περισσότερα
Συμβουλές για διαχείριση κρίσεων
19 Μαΐου 2025

Μην πιαστείτε απροετοίμαστοι στην επόμενη κρίση!


Διαβάστε περισσότερα

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Διακρίσεις

Πιστοποιημένος Senior Consultant από τον ΣΕΣΜΑ
Μέλος της Διεθνούς Μένσα
Πιστοποιημένος
Social Media Marketing Associate CSMA
Μέλος του Συνδέσμου Συμβούλων    Επιχειρήσεων (ΣΥΠΕΠ)
Best Marketing Consultant 2019
Best Marketing Consultant 2021
Best Aesthetics Marketing Consultant 2022
Visionary Marketing Consultant Award 2025

Επικοινωνία

Αθήνα: +30 2117706299

Θεσσαλονίκη: +30 2311118477‬

Social Media

Αριθμός Γ.Ε.ΜΗ:

122524803000

Εγγραφείτε στο Newsletter

για να λαμβάνετε νέα, ιδέες & tips μάρκετινγκ!

Κατεβάστε την εφαρμογή

buttonapplestore
buttongoogleplay
Privacy Policy – Terms and Conditions
Copyright © 2025 E. Sarantaenas. All Rights Reserved.
    0

    €0,00

    • No translations available for this page
      ✕

      Σύνδεση

      Χάσατε τον κωδικό σας;

      ✕

      Καλάθι

      Ολοκλήρωση Παραγγελίας
      Συνεχίστε τις αγορές Καλάθι
      Χρησιμοποιούμε τις πληροφορίες που συλλέγονται μέσω cookies και παρόμοιων τεχνολογιών για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας στην ιστοσελίδα μας, να αναλύσουμε τον τρόπο που τη χρησιμοποιείτε και για σκοπούς μάρκετινγκ.
      Τήρηση προσωπικών δεδομένων

      Οι ρυθμίσεις προσωπικού απορρήτου σας

      Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τα στοιχεία που συλλέγονται μέσω cookies και παρόμοιων τεχνολογιών για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας στον ιστότοπό μας, να αναλύσουμε τον τρόπο χρήσης του και για διαφημιστικούς σκοπούς. Επειδή θαυμαστείτε το δικαίωμά σας στην προσωπική ζωή, μπορείτε να επιλέξετε να μην επιτρέπετε κάποιους τύπους cookies. Ωστόσο, η αποκλεισμός κάποιων τύπων cookies μπορεί να επηρεάσει την εμπειρία σας στον ιστότοπο και τις υπηρεσίες που μπορούμε να σας προσφέρουμε. Σε κάποιες περιπτώσεις, οι δεδομένα που προέρχονται από cookies κοινοποιούνται με τρίτους για λόγους ανάλυσης ή διαφήμισης. Μπορείτε να εκπαιδεύσετε το δικαίωμά σας να εξαιρεθείτε από το διαμοιρασμό και πάντα με την απενεργοποίηση των cookies.
      Τήρηση προσωπικών δεδομένων
      Απενεργοποίηση όλων Αποδοχή Όλων

      Διαχείριση προτιμήσεων συγκατάθεσης

      Απαραίτητο

      Πάντα ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΜΕΝΟ
      Αυτά τα cookies και τα scripts είναι απαραίτητα για να λειτουργεί η ιστοσελίδα και δεν μπορούν να απενεργοποιηθούν. Συνήθως ρυθμίζονται μόνο σε απάντηση σε ενέργειες που κάνετε, οι οποίες προσομοιώνουν αίτημα για υπηρεσίες, όπως την ρύθμιση των προτιμήσεων ιδιωτικού απορρήτου, την είσοδο ή την συμπλήρωση φόρμων. Μπορείτε να ρυθμίσετε τον browser σας να μπλοκάρει ή να σας ειδοποιεί για αυτά τα cookies, αλλά μερικά τμήματα της ιστοσελίδας δεν θα λειτουργούν. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν κανένα προσωπικά διακριτικά στοιχεία.

      Αναλυτικές

      Αυτά τα cookies και τα scripts επιτρέπουν σε εμάς να μετράμε τις επισκέψεις και τις πηγές των κινήσεων, έτσι ώστε να μετράμε και να βελτιώνουμε την απόδοση της ιστοσελίδας μας. Σας βοηθούν να ξέρουμε ποιες σελίδες είναι οι πιο και λιγότερο δημοφιλείς και να δούμε πως οι επισκέπτες κινούνται στην ιστοσελίδα. Όλες οι πληροφορίες που συλλέγονται από αυτά τα cookies είναι συγκεντρωμένες και επομένως ανώνυμες. Εάν δεν επιτρέψετε τα cookies και τα scripts, δεν θα ξέρουμε όταν επισκεφτήκατε την ιστοσελίδα μας.

      Ενσωματωμένα βίντεο

      Αυτά τα cookies και scripts μπορούν να εγκατασταθούν μέσω της ιστοσελίδας μας από εξωτερικές υπηρεσίες hosting βίντεο όπως το YouTube ή το Vimeo. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την παροχή περιεχομένου βίντεο στην ιστοσελίδα μας. Είναι δυνατό για τον παροχέα βίντεο να δημιουργήσει μια διάταξη των ενδιαφερόντων σας και να σας εμφανίσει σχετικές διαφημίσεις σε αυτή την ιστοσελίδα ή σε άλλες. Δεν αποθηκεύουν προσωπικές πληροφορίες απευθείας, αλλά βασίζονται στο να διευκρινίζουν μοναδικά τον φυλλομετρητή σας και τη συσκευή του διαδικτύου. Εάν δεν επιτρέπετε αυτά τα cookies ή scripts, είναι πιθανό η ενσωματωμένη βίντεο να μην λειτουργεί όπως αναμενόταν.

      Google Fonts

      Τα Google Fonts είναι μια βιβλιοθήκη υπηρεσιών ενσωμάτωσης γραμματοσειρών. Τα Google Fonts αποθηκεύονται στην CDN της Google. Η API των Google Fonts έχει σχεδιαστεί για να περιορίσει τη συλλογή, την αποθήκευση και τη χρήση των δεδομένων των τελικών χρηστών μόνο σε αυτό που είναι απαραίτητο για την εύκολη διανομή γραμματοσειρών. Η χρήση της API των Google Fonts δεν απαιτεί ταυτοποίηση. Καμία cookie δεν στέλνεται από τους επισκέπτες της ιστοσελίδας στην API των Google Fonts. Οι αιτήσεις στην API των Google Fonts γίνονται σε ειδικούς τομείς των πόρων, όπως τα fonts.googleapis.com ή τα fonts.gstatic.com. Αυτό σημαίνει ότι οι αιτήσεις γραμματοσειρών σας είναι ξεχωριστές και δεν περιέχουν καμία πιστοποίηση που στέλνετε στο google.com ενώ χρησιμοποιείτε άλλες υπηρεσίες της Google που απαιτούν ταυτοποίηση, όπως το Gmail.

      Μάρκετινγκ

      Αυτά τα cookies και τα scripts μπορεί να οριστούν μέσα από την ιστοσελίδα μας από τους συνεργάτες μας στην διαφήμιση. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν από αυτές τις εταιρείες για να δημιουργήσουν ένα προφίλ των ενδιαφερόντων σας και να σας εμφανίσουν σχετικές διαφημίσεις σε άλλες ιστοσελίδες. Δεν αποθηκεύουν άμεσα προσωπικές πληροφορίες, αλλά βασίζονται στην μοναδική αναγνώριση του προγράμματος περιήγησης και της συσκευής διαδικτύου σας. Αν δεν επιτρέψετε αυτά τα cookies και τα scripts, θα εμπειρεύεστε λιγότερη εξατομικευμένη διαφήμιση.

      Facebook Advanced Matching

      Η Προηγμένη Αντιστοίχιση του Facebook μπορεί να βελτιώσει την αφαίρεση των διαφημίσεων και την παρακολούθηση μετατροπών. Μπορεί να μας βοηθήσει να επιτευχθούν καλύτερα στοχευμένες προσαρμοσμένες ομάδες μέσω των διαφημίσεων μας. Όταν είναι δυνατό, θα μοιραστούμε με το Facebook κατακερματισμένες πληροφορίες όπως το όνομά σας, τηλέφωνο, email ή διεύθυνση.

      Facebook CAPI

      Τα Συμβάντα της Προηγμένης Αντιστοίχισης του Facebook (CAPI) μας βοηθούν να κατανοήσουμε καλύτερα πως αλληλεπιδράτε με τις ιστοσελίδες μας. Σας επιτρέπουν να μετρήσουμε την επίδραση των διαφημίσεων μας στις μετατροπές της ιστοσελίδας και να βελτιώσουν την στοχευμένη διαφήμιση μέσω προσαρμοσμένων ομάδων. Όταν είναι δυνατό, ίσως μοιραστούμε με το Facebook πληροφορίες όπως όνομα, email, τηλέφωνο, διεύθυνση.
      Επιβεβαιώνω τις επιλογές μου Αποδοχή Όλων Απενεργοποίηση όλων
      Verified by ConsentMagic
      X