Μια ματιά στο τι μας επιφυλάσσει το μέλλον.

Το μάρκετινγκ του 2050.
To 1964, o γίγαντας της επιστημονικής φαντασίας Ισαάκ Ασίμοφ έδωσε μία συνέντευξη στους New York Times, όπου έκανε εικασίες για το πώς θα ήταν ο κόσμος πενήντα χρόνια μετά, το 2014.
Οι προβλέψεις του; Ιδιαίτερα ακριβείς, καθώς εκτίμησε σωστά ότι οι υπολογιστές θα ήταν πανταχού παρόντες, “στην τσέπη του καθενός μας” (κινητά), ότι η πληροφορία θα ήταν άμεσα διαθέσιμη για τον καθένα μας, οπουδήποτε στον κόσμο (Ίντερνετ) και ότι τα οχήματα χωρίς οδηγούς θα ήταν στους δρόμους (σύντομα πραγματικότητα).
Ωστόσο, θα σας πω κάτι. Εάν κάποιος μετέφερε τον Ασίμοφ (που απεβίωσε το 1992) στο σήμερα, και τον ρωτούσε πώς θα είναι ο κόσμος μας σε 50 χρόνια, ο συγγραφέας θα δυσκολευόταν πολύ να απαντήσει. Ζούμε σε ένα κόσμο όπου οι τεχνολογίες, οι τάσεις, τα gadgets και οι εφαρμογές δίνουν τη θέση τους σε νεότερες βερσιόν, κάθε λίγες εβδομάδες. Αυτό που ήταν καυτό πέρυσι, είναι απαρχαιωμένο φέτος.
Στο περιβάλλον αυτό, ποιος μπορεί να τολμήσει να προβλέψει το μέλλον; Εγώ, και ας μην είμαι Ασίμοφ! Δεν θα σας πάω 50 χρόνια μετά, καθώς θεωρώ ότι η περιοχή είναι πολύ δύσκολο να προβλεφθεί, αλλά θα σας φτάσω μέχρι τα μισά του αιώνα μας. Δείτε σε γενικές γραμμές λοιπόν, πώς θα είναι το μάρκετινγκ του 2050!
Υπερεξατομίκευση “powered by AI”
Η τεχνητή νοημοσύνη του 2050 θα κάνει το σημερινό ChatGPT να μοιάζει με ευφυή τοστιέρα. Το ΑΙ θα έχει φέρει επανάσταση στο μάρκετινγκ, επιτρέποντας την πραγματοποίηση ενός άπιαστου ονείρου: της υπερεξατομίκευσης. Οι εταιρείες θα αξιοποιήσουν την τεχνητή νοημοσύνη για να αναλύουν τεράστιες ποσότητες δεδομένων, προβλέποντας τις προτιμήσεις των καταναλωτών με απαράμιλλη ακρίβεια.
Αυτό θα επιτρέψει τη δημιουργία εξαιρετικά προσαρμοσμένου περιεχομένου, προσφορών και εμπειριών προσαρμοσμένων στις ατομικές ανάγκες και συμπεριφορές. Το 2050, η διαφήμιση “για όλους” θα φθίνει συνεχώς.
Καθηλωτικές εμπειρίες μέσω AR και VR
Η επαυξημένη πραγματικότητα (Augmented Reality, AR) και η εικονική πραγματικότητα (Virtual Reality, VR) θα γίνουν κύρια εργαλεία στο οπλοστάσιο του μάρκετινγκ. Αυτές οι τεχνολογίες θα οδηγήσουν σε καθηλωτικές εμπειρίες για καταναλωτές, πολλοί από τους οποίους δεν έχουν καν γεννηθεί ακόμη, με νέους και συναρπαστικούς τρόπους.
Από τις περιηγήσεις εικονικών καταστημάτων έως τις διαδραστικές επιδείξεις προϊόντων, το AR και το VR θα γεφυρώσουν το χάσμα μεταξύ του ψηφιακού και του φυσικού κόσμου, προσφέροντας στους καταναλωτές ένα συναρπαστικό ταξίδι. Το marketing θα είναι πλέον σύντροφος του πολίτη της Γης σε αυτό το ταξίδι.
Ολογραφικές τηλεοράσεις
Ολογραφικές τηλεοράσεις θα αντικαταστήσουν πιθανότατα τις παραδοσιακές επίπεδες οθόνες. Αυτές οι οθόνες θα προβάλλουν τρισδιάστατες εικόνες στο δωμάτιο, δημιουργώντας μια πιο ζωντανή και συναρπαστική εμπειρία θέασης. Ακόμη, πιστεύω ότι η τεχνολογία θα επιτρέψει την παρακολούθηση περιεχομένου από οποιαδήποτε γωνία, χωρίς την ανάγκη για ειδικά γυαλιά.
Οι πιθανότητες που θα ανοίξει αυτό το νέο μέσον για ενέργειες marketing το 2050 είναι απλά αδιανόητες! Αυτό που στις μέρες μας λέμε “mouthwatering” διαφημιστικό τηλεοπτικό πλάνο, με το πιρούνι να καρφώνει σε κοντινό το αχνιστό κεφτεδάκι, θα είναι πλέον πραγματικά mouthwatering σε εμπειρία ολογραφικής τηλεόρασης. Και φυσικά, με το virtual πιρούνι σας, θα καρφώνετε το κεφτεδάκι στο ολόγραμμα, που θα σας έρχεται σπίτι εντός 10 λεπτών.
Βοηθοί φωνητικής αναζήτησης
Με τον πολλαπλασιασμό των βοηθών τεχνητής νοημοσύνης και των συσκευών που ενεργοποιούνται με φωνή, η φωνητική αναζήτηση θα γίνει κυρίαρχος τρόπος ανάκτησης πληροφοριών. Οι επαγγελματίες του μάρκετινγκ θα πρέπει να βελτιστοποιήσουν το περιεχόμενό τους για φωνητική αναζήτηση, κατανοώντας τις αποχρώσεις της επεξεργασίας φυσικής γλώσσας και την τεχνητή νοημοσύνη συνομιλίας. Αυτή η αλλαγή θα απαιτήσει εστίαση στη δημιουργία συνοπτικού, φιλικού προς τη φωνή περιεχομένου που ανταποκρίνεται στις άμεσες ανάγκες των καταναλωτών. Με άλλα λόγια, φλυαρία και γενικότητες τέλος!
Βιωσιμότητα και ηθικό μάρκετινγκ
Καθώς τα ζητήματα της προστασίας του πλανήτη θα συνεχίζουν να έχουν τεράστια σημασία, η βιωσιμότητα και το ηθικό μάρκετινγκ θα είναι αδιαπραγμάτευτα. Οι επαγγελματίες του μάρκετινγκ το 2050 δεν θα πρέπει απλά να δίνουν προτεραιότητα στις φιλικές προς το περιβάλλον πρακτικές και τη διάφανη επικοινωνία, αλλά να ξεκινάνε από αυτές. Τα φωτεινά billboards που καταναλώνουν ενέργεια θα είναι παρελθόν – το ίδιο υποπτεύομαι και κάθε μορφής έντυπα.
Έμφαση στην ψυχική υγεία και ευεξία
Σε έναν κόσμο που τεχνολογικά καλπάζει, οι περισσότεροι άνθρωποι δυσκολεύονται να προσαρμοστούν, με σοβαρές επιπτώσεις στο ευ ζην. Στα μισά του αιώνα μας, η σημασία της ψυχικής υγείας και ευημερίας θα διαμορφώνει τις προσδοκίες των καταναλωτών και, κατά συνέπεια, τις στρατηγικές μάρκετινγκ.
Οι μάρκες που θα προάγουν την ψυχική ευεξία και θα προσφέρουν θετικές εμπειρίες, χωρίς άγχος, θα κερδίσουν την εύνοια. Κάποιοι κλάδοι που κανείς δεν περιμένει θα κάνουν comeback (όπως γίνεται σήμερα με το βινύλιο). Το 2050, επιχειρήσεις και marketeers θα πρέπει να υιοθετήσουν μια 100% ολιστική προσέγγιση, λαμβάνοντας υπόψη όχι μόνο τη σωματική αλλά και τη συναισθηματική και ψυχολογική ευημερία του κοινού τους.
Θέλετε να κάνετε τη δική σας πρόβλεψη για το marketing ή την επικοινωνία του 2050; Στείλτε τη μου εδώ και είναι πιθανόν να τη δημοσιεύσω ή να γράψω ένα άρθρο για αυτήν!