Μάρκετινγκ στα Γυμναστήρια: Εργαλείο!
![μάρκετιγνκ στα γυμναστήρια](https://marketingconsultant.gr/wp-content/uploads/2012/01/marketing_gymnasthria1-1.png)
![μάρκετιγνκ στα γυμναστήρια](https://marketingconsultant.gr/wp-content/uploads/2012/01/marketing_gymnasthria1.png)
Με αυτά τα δεδομένα, δεν αρκεί λοιπόν να αφήσετε την επιχείρηση σας να πορεύεται μόνη της. Είναι επιτακτική ανάγκη να προσαρμόσετε τις προωθητικές ενέργειές σας & τις υπηρεσίες σας προς τον νέο καταναλωτή που έχει δημιουργηθεί για να μείνετε ενεργοί στον κλάδο σας. Όσο πιο στοχευμένα κινηθείτε τόσο το μεγαλύτερο αποτέλεσμα. Η θεωρία και η πράξη έχουν δείξει ότι όσο πιο συγκεκριμένο είναι το κοινό στόχος μιας επιχείρησης (target group) και κατ’ επέκταση οι κινήσεις προώθησης της / επιλογές των υπηρεσιών της, τόσο πιο μεγάλα θα είναι τα αποτελέσματα.
![μάρκετινγκ στα γυμναστήρια](https://marketingconsultant.gr/wp-content/uploads/2012/01/dreamstimefree_3540319.jpg)
1. Τα τελευταία χρόνια παρατηρούμε αλλαγές στην καταναλωτική συμπεριφορά και στις συνήθειες των πελατών των Γυμναστηρίων. Αρχικά η σημερινή κοινωνία, λειτουργεί πιεστικά και συσσωρευτικά στην ψυχολογία των μελών της. Σώμα και μυαλό πιέζονται καθημερινά και η ανάγκη για εκτόνωση είναι απαραίτητη. Με την βελτίωση της ποιότητας ζωής οι πελάτες πλέον ψάχνουν πιο αναβαθμισμένες υπηρεσίες με υψηλή ποιότητα. Δεν αρκούνται πλέον στις παραδοσιακές μορφές εκγύμνασης, που ήταν βαρετές και μονότονες.
2. Αλλάζει η ηλικία των πελατών του Γυμναστηρίου. Σαφώς μεγαλύτερο ποσοστό των πελατών ανήκει στις ηλικίες 18-35 & 36-55 παρ’ όλα αυτά συναντούμε και μεγαλύτερους σε ηλικία πελάτες (πάνω από 56+) που γυμνάζονται. Αυτό προκύπτει λογικά καθώς από το 1995 και μετά που υπήρξε που μπήκε δυναμικά στην Ελληνική καθημερινότητα η έννοια της γυμναστικής στο γυμναστήριο και καθιερώθηκε σαν trend έχουν περάσει 17 χρόνια και άρα οι πρώτοι χρήστες έχουν μετατοπιστεί ηλικιακά. Εδώ βλέπουμε ότι υπάρχει ευκαιρία για υπηρεσίες που να ταιριάζουν περισσότερο σ’ αυτές τις ηλικίες.
3. Αλλάζει το μορφωτικό επίπεδο. Βάσει ερευνών ο σημερινός πελάτης του γυμναστηρίου είναι πιο μορφωμένος αλλά και πιο ενημερωμένος από κάθε άλλη εποχή. Πρέπει πάντα να είμαστε πιο μπροστά και πιο ενημερωμένοι από τους πελάτες μας για να βλέπουμε πιθανές ευκαιρίες και να τις προσφέρουμε πριν τις ζητήσουν οι ίδιοι!
4. Αλλάζουν τα καταναλωτικά κίνητρα. Τη δεκαετία του 1980 βλέπαμε έντονα την χρήση στα βάρη και το body building, την δεκαετία του 1990 δόθηκε έμφαση στην αεροβική και στην απώλεια κιλών και σήμερα βλέπουμε την εκγύμναση σαν lifestyle και τρόπο υγιεινής ζωής. Ακόμα καλό είναι να μελετούμε τα κίνητρα των αντρών : γράμμωση, εκγύμναση άνω μέρος του σώματος και καθημερινή δραστηριότητα και, αντίστοιχα, τα κίνητρα των γυναικών: απώλεια κιλών και σύσφιξη. Ακόμα μην ξεχνάτε ότι οι γυναίκες είναι πιο επιρρεπείς σε νέα προγράμμα fitness και τα δοκιμάζουν πρώτες! Τα κίνητρα των πελατών δεν είναι στατικά. Πρέπει να τα ακολουθούμε και να τα συντηρούμε έτσι ώστε να τους προσφέρουμε πρώτοι ανταγωνιστικές υπηρεσίες.
5. Αλλάζει το περιεχόμενο κατανάλωσης. Οι πελάτες των γυμναστηρίων σήμερα ζητούν μορφές άθλησης όπως ομαδικά προγράμματα, yoga, νέα επαγγελματικά και fashionable μηχανήματα κ.α. Είναι καλό να προσφέρουμε ένα μπουκέτο από διαφορετικό περιεχόμενο υπηρεσιών στον χώρο μας.
6. Η τιμολογιακή πολιτική. Μην ξεχνάτε το σημερινό περιβάλλον της Ελλάδας. Το διαθέσιμο εισόδημα είναι περιορισμένο και κάθε ευρώ αξίζει για τον Έλληνα. Η κατανάλωση δεν θα σταματήσει. Θα συνεχίσει! Απλά κερδισμένοι θα βγουν οι επιχειρηματίες που θα προσαρμοστούν πρώτοι στα νέα δεδομένα. Σχεδιάστε τις τιμές σας με βάση : την περιοχή σας, τον γύρω ανταγωνισμό σας, το status του γυμναστηρίου σας, τους στόχους τζίρου σας και φυσικά την γενικότερη οικονομική κατάσταση. Οι 12μηνες δεσμεύσεις σε προγράμματα είναι πλέον δύσκολες και επιβαρύνουν κατά πολύ τον προϋπολογισμό ενός καταναλωτή. Τέλος, λάβετε υπόψη σας ευέλικτα σχήματα για ευπαθείς ομάδες.
Το μάρκετινγκ έχει δύο άξονες: α) Τον στρατηγικό σχεδιασμό του προϊόντος/υπηρεσίας (λαμβάνοντας υπ’ όψη τα παραπάνω στοιχεία) και β) την προώθησή του. Με ένα σωστό πρόγραμμα μάρκετινγκ, που εστιάζει σε έξυπνες και οικονομικές κινήσεις μπορείτε να αυξήσετε τα κέρδη σας, να πάρετε προβάδισμα στην αγορά σας, να πετύχετε μεγαλύτερες (σε διάρκεια) συμφωνίες και να βρείτε νέους πελάτες. Εκμεταλλευτείτε την οικονομική κρίση και τολμήστε να επενδύσετε στην προώθηση. Είναι η ευκαιρία σας να δομήσετε σωστά την επιχείρησή σας, να διατηρηθείτε με μικρές απώλειες και να βγείτε μπροστά με προβάδισμα όταν έρθει η ισορροπία ξανά στην οικονομία.
Πρώτη δημοσίευση: 18 Ιανουαρίου 2012 στο //www.siga.gr