MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)
  • Αρχική
  • CV
  • Υπηρεσίες
    • Μάρκετινγκ Προϊόντων
    • Μάρκετινγκ Υπηρεσιών
    • B2B Μάρκετινγκ
    • Personal Branding
    • Διευθυντής μάρκετινγκ (εξωτερικός)
    • Ψηφιακό Μάρκετινγκ
    • Marketing Plan
    • Social Media Content
    • Εξειδικευμένες υπηρεσίες
      • Έρευνες Μάρκετινγκ
      • F&B Consulting and Marketing
  • Βιβλία
    • 32 Φράσεις πελατών που αγαπάμε να μισούμε – Εκδόσεις Rosili
    • Η εργαλειοθήκη του σύγχρονου επιχειρηματία – Εκδόσεις Rosili
    • Το μάρκετινγκ της επιχείρησής σας! – Εκδόσεις Rosili
    • Το μάρκετινγκ σε 10 + 2 ερωτήσεις
    • Η Συμπεριφορά του Καταναλωτή
    • 16 Μυστικά επιτυχίας για το Μάρκετινγκ
    • 9+1 ερωτήσεις για την επιχείρηση
  • Σεμινάρια & Ομιλίες
    • Σεμινάρια
      • Σεμινάρια Μάρκετινγκ
        • Webinar: Η Σιωπηλή Δύναμη της Επιρροής στις Πωλήσεις
        • Free Mini Webinar: Στρατηγικές Αποτελεσματικής Τιμολόγησης Υπηρεσιών
        • Summer Business Camp 2024
        • Online Marketing Masterclass & Consulting On Demand
        • Webinar: Τεχνικές Τηλεφωνικών Πωλήσεων
        • Webinar: 3 & 4 τεχνικές για περισσότερες πωλήσεις
        • Webinar: Η ψυχολογία του σύγχρονου πελάτη!
        • Webinar: Διαχειριστείτε την κριτική!
      • Εκπαίδευση Προσωπικού
    • Ομιλίες
      • 2025 – Ομιλία Αθήνα: Ανακαλύπτοντας τις Αόρατες Τάσεις του Marketing
      • 2025 – Ομιλία Θεσσαλονίκη: Ανακαλύπτοντας τις Αόρατες Τάσεις του Marketing
      • Ομιλία Θεσσαλονίκη: Τάσεις Μάρκετινγκ 2024. Ανοίξτε το δρόμο για νέους πελάτες!
      • Ομιλία Αθήνα: Τάσεις Μάρκετινγκ 2024. Ανοίξτε το δρόμο για νέους πελάτες!
      • Ομιλία: 2023 – 5 έξυπνες δράσεις μάρκετινγκ για απόκτηση νέων πελατών
      • ΕΕΘ Masterclasses
      • Workshop: 2022: Τεχνικές Πωλήσεων & Μάρκετινγκ
      • Ομιλία: Δράση σήμερα, ανάπτυξη αύριο!
      • Videos ομιλιών
    • Πρόγραμμα Ομιλιών – Σεμιναρίων
      • Πρόγραμμα Ομιλιών – Σεμιναρίων (πριν το 2022)
  • e-Shop
  • ΜΜΕ
    • TV
      • Αρχείο Εκπομπών TV
    • Podcasts
    • Συνεντεύξεις
    • Radio
      • Αρχείο Εκπομπών Alpha Radio 989
      • Kanali 1
        • Αρχείο Εκπομπών Radio Κανάλι 1
      • Amagi Radio
  • App
  • Πελάτες
    • Testimonials Πελατών
  • Άρθρα
  • Contact
  • Αγγλικα
  • Ελληνικα
0

€0,00

✕

Λανσάροντας τη 41Cola με τη βοήθεια της νευροεπιστήμης.

Author Θέμης Σαρανταένας at 16 Φεβρουαρίου 2025
Λανσάροντας τη 41Cola με τη βοήθεια της νευροεπιστήμης.

Η νευροεπιστήμη στην υπηρεσία του επιχειρείν.

Το επιχειρείν και οι επιστήμες είναι άρρηκτα συνδεδεμένα. Πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα; Οι φαρμακοβιομηχανίες, όπου κάθε φάρμακο, από το παυσίπονο που πήρατε το πρωί για να αντέξετε στο γραφείο μέχρι τα φάρμακα για τη χοληστερίνη που παίρνει ο θείος σας στο χωριό, είναι αποτέλεσμα επιστημονικής έρευνας.

Φυσικά, οι επιστήμες είναι δεκάδες. Στο άρθρο μου αυτό, θα αναφερθώ στη νευροεπιστήμη, γνωστή και ως νευροβιολογία, που μελετά το νευρικό σύστημα και τον εγκέφαλο. Η συγκεκριμένη επιστήμη που παραδοσιακά αναγνωρίζεται ως κλάδος της βιολογίας, έχει εξελιχθεί στις μέρες μας σε ένα λαμπρό διεπιστημονικό πεδίο που συνεργάζεται με τη γνωσιακή επιστήμη, την ψυχολογία, την επιστήμη των υπολογιστών και πολλά ακόμη.

Λανσάροντας τη 41Cola με τη βοήθεια της νευροεπιστήμης.

Ποια είναι λοιπόν η σχέση της νευροεπιστήμης με το επιχειρείν; Δείτε περισσότερα, μέσα από ένα υποθετικό παράδειγμα λανσαρίσματος μία νέας cola!

Γενικά: νευροεπιστήμη και νευρομάρκετινγκ

Η νευροεπιστήμη προσφέρει πολύτιμες πληροφορίες για το πώς οι καταναλωτές λαμβάνουν αποφάσεις, αντιλαμβάνονται τις μάρκες και αντιδρούν στα ερεθίσματα μάρκετινγκ. Αυτό το πεδίο που συχνά αναφέρεται ως νευρομάρκετινγκ (όρος που επινοήθηκε μόλις το 2002 από τον Ολλανδό καθηγητή έρευνας μάρκετινγκ Ale Smidts) εφαρμόζει τεχνικές όπως η λειτουργική μαγνητική τομογραφία (fMRI) και το ηλεκτροεγκεφαλογράφημα (EEG) για τη μελέτη των αποκρίσεων του εγκεφάλου

Νευροεπιστήμη και product development

Με τις τεχνικές που αναφέρω παραπάνω, καθώς και αρκετές ακόμη που οι ειδικοί του νευρομάρκετινγκ έχουν στη φαρέτρα τους, το product development μίας επιχείρησης, που πολλές φορές είναι το άλφα και το ωμέγα για την επιτυχία, αποκτά νέα διάσταση. Χάρη στη νευροεπιστήμη, εσείς και οι product managers σας μπορείτε να αποκτήστε ανεκτίμητες γνώσεις για τη σχέση του προϊόντος που θέλετε να λανσάρετε με τον καταναλωτή.

Παράδειγμα; Ας πούμε ότι εγώ θέλω να λανσάρω μία νέα κόλα στην αγορά, την 41Cola. Εξαιρετικό όνομα! Με τη βοήθεια της νευροεπιστήμης, μπορώ να πειραματιστώ με διαφορετικές γεύσεις, διαφορετικές συσκευασίες και διαφορετικά χρώματα, μέχρι να βρω αυτά που θα προκαλέσουν τις πιο θετικές συναισθηματικές αντιδράσεις.

Νευροεπιστήμη και αποτελεσματικότητα διαφήμισης

Έστω ότι λάνσαρα την 41Cola και τα πρώτα σημάδια είναι ενθαρρυντικά. Ξεκινώ λοιπόν την πρώτη μου διαφήμιση, η οποία, πιστή στις αρχές που διδάσκω εδώ και δεκαετίες στους πελάτες μου, δημιουργεί brand awareness και επιθυμία για δοκιμή στον καταναλωτή. Τα αποτελέσματα ήδη φαίνονται στις πωλήσεις!

Όμως χάρη στη νευροεπιστήμη, έχων πλέον στη διάθεσή μου την ευχέρεια κατανόησης των τμημάτων του εγκεφάλου που ενεργοποιούνται από συγκεκριμένες διαφημίσεις Έτσι, μπορώ να δημιουργήσω ακόμη πιο αποτελεσματικές εκστρατείες που θα δημιουργήσουν αυτό που ψάχνω: ακόμη περισσότερες θετικές συναισθηματικές αντιδράσεις.

Νευροεπιστήμη και απόδοση των εργαζομένων

Όμως, η νευροεπιστήμη δεν περιορίζεται στη διάδραση της μάρκας με το κοινό της. Προσφέρει επιπλέον μία σειρά από πλεονεκτήματα στον χώρο εργασίας, ενισχύοντας την κατανόηση του τρόπου λειτουργίας του εγκεφάλου σε θέματα εργασιακής συμπεριφοράς, λήψης αποφάσεων, παραγωγικότητας και συνολικής ευημερίας της επιχείρησης. Γιατί δεν αρκεί να πηγαίνει η 41Cola καλά στην αγορά – πρέπει να πηγαίνουν καλά και οι άνθρωποί της.

Οι πιο σημαντικοί τομείς όπου η νευροεπιστήμη μπορεί να κάνει τη διαφορά στην απόδοση των εργαζομένων σας:

  • Εξατομικευμένη μάθηση
  • Τεχνικές βελτίωσης μνήμης
  • Διαχείριση γνωστικού φορτίου
  • Βελτίωση του περιβάλλοντος εργασίας
  • Καλύτερη λήψη αποφάσεων
  • Μείωση προκατάληψης (το γνωστό μας “bias”)
  • Διαχείριση άγχους
  • Συναισθηματική νοημοσύνη
  • Λήψη ορθών αποφάσεων υπό πίεση
  • Δημιουργική σκέψη
  • Κίνητρα
  • Καινοτομία
  • Βελτίωση ηγεσίας

Μελέτη: Coca Cola VS Pepsi Cola

Η… 41Cola που ανέφερα παραπάνω ως παράδειγμα, κατά πάσα πιθανότητα, θα μείνει στο συρτάρι και δεν θα προχωρήσει (άλλωστε μου είναι δύσκολο να αποχωριστώ τους πελάτες μου για “άλλες πολιτείες”!). Όμως υπάρχουν άλλες cola, με παράδοση αιώνων, που έγιναν αντικείμενο μελέτης της νευροεπιστήμης.

Η Coca-Cola και η Pepsi Cola είναι σχεδόν πανομοιότυπες σε χημική σύνθεση. Συνήθως, σε blind tests γεύσης, οι ερευνώμενοι προτιμούν το ένα ή το άλλο ρόφημα σε ίδια ποσοστά. Όταν όμως οι νευροεπιστήμονες κάνουν δοκιμές όπου ενημερώνουν τους ερευνώμενους για το πιο αναψυκτικό πίνουν, η συντριπτική πλειοψηφία απαντά ότι προτιμά τη γεύση της Coca Cola!

Τα αποτελέσματα της λειτουργικής μαγνητικής τομογραφίας (fMRI) δείχνουν ότι στην περίπτωση της branded δοκιμής Coca Cola, ενεργοποιήθηκαν πολλές περισσότερες περιοχές του εγκεφάλου, συμπεριλαμβανομένου του ιππόκαμπου, του παραιππόκαμπου, του μέσου εγκεφάλου, του ραχιαίου πλαγίου προμετωπιαίου φλοιού, του θαλάμου και του αριστερού οπτικού φλοιού. Μπορείτε να δείτε περισσότερα για την ενδιαφέρουσα αυτή μελέτη, εδώ.

Συμπέρασμα

Η νευροεπιστήμη προσφέρει στις επιχειρήσεις μία βαθύτερη κατανόηση της ανθρώπινης συμπεριφοράς, του τρόπου λήψης αποφάσεων και των συναισθηματικών αντιδράσεων. Αξιοποιώντας αυτές τις πληροφορίες, οι επιχειρηματίες μπορούν να βελτιώσουν τις στρατηγικές μάρκετινγκ, τον σχεδιασμό προϊόντων, να δημιουργήσουν ένα καλύτερο περιβάλλον εργασίας και να προωθήσουν την καινοτομία, που είναι το “οξυγόνο” της κάθε επιχείρησης.

Ενδιαφέροντα άρθρα

3 ανορθόδοξες τεχνικές πώλησης που δουλεύουν.
16 Ιουνίου 2025

Άσπρη γάτα – μαύρη γάτα!


Διαβάστε περισσότερα
Προσλαμβάνετε στελέχη στο μάρκετινγκ; Τι ερωτήσεις να κάνετε.
5 Ιουνίου 2025

Καλέ μου άνθρωπε, ξέρεις από μάρκετινγκ;


Διαβάστε περισσότερα
Συμβουλές για διαχείριση κρίσεων
19 Μαΐου 2025

Μην πιαστείτε απροετοίμαστοι στην επόμενη κρίση!


Διαβάστε περισσότερα

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Διακρίσεις

Πιστοποιημένος Senior Consultant από τον ΣΕΣΜΑ
Μέλος της Διεθνούς Μένσα
Πιστοποιημένος
Social Media Marketing Associate CSMA
Μέλος του Συνδέσμου Συμβούλων    Επιχειρήσεων (ΣΥΠΕΠ)
Best Marketing Consultant 2019
Best Marketing Consultant 2021
Best Aesthetics Marketing Consultant 2022
Visionary Marketing Consultant Award 2025

Επικοινωνία

Αθήνα: +30 2117706299

Θεσσαλονίκη: +30 2311118477‬

Social Media

Αριθμός Γ.Ε.ΜΗ:

122524803000

Εγγραφείτε στο Newsletter

για να λαμβάνετε νέα, ιδέες & tips μάρκετινγκ!

Κατεβάστε την εφαρμογή

buttonapplestore
buttongoogleplay
Privacy Policy – Terms and Conditions
Copyright © 2025 E. Sarantaenas. All Rights Reserved.
    0

    €0,00

    • No translations available for this page
      ✕

      Σύνδεση

      Χάσατε τον κωδικό σας;

      ✕

      Καλάθι

      Ολοκλήρωση Παραγγελίας
      Συνεχίστε τις αγορές Καλάθι
      Χρησιμοποιούμε τις πληροφορίες που συλλέγονται μέσω cookies και παρόμοιων τεχνολογιών για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας στην ιστοσελίδα μας, να αναλύσουμε τον τρόπο που τη χρησιμοποιείτε και για σκοπούς μάρκετινγκ.
      Τήρηση προσωπικών δεδομένων

      Οι ρυθμίσεις προσωπικού απορρήτου σας

      Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τα στοιχεία που συλλέγονται μέσω cookies και παρόμοιων τεχνολογιών για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας στον ιστότοπό μας, να αναλύσουμε τον τρόπο χρήσης του και για διαφημιστικούς σκοπούς. Επειδή θαυμαστείτε το δικαίωμά σας στην προσωπική ζωή, μπορείτε να επιλέξετε να μην επιτρέπετε κάποιους τύπους cookies. Ωστόσο, η αποκλεισμός κάποιων τύπων cookies μπορεί να επηρεάσει την εμπειρία σας στον ιστότοπο και τις υπηρεσίες που μπορούμε να σας προσφέρουμε. Σε κάποιες περιπτώσεις, οι δεδομένα που προέρχονται από cookies κοινοποιούνται με τρίτους για λόγους ανάλυσης ή διαφήμισης. Μπορείτε να εκπαιδεύσετε το δικαίωμά σας να εξαιρεθείτε από το διαμοιρασμό και πάντα με την απενεργοποίηση των cookies.
      Τήρηση προσωπικών δεδομένων
      Απενεργοποίηση όλων Αποδοχή Όλων

      Διαχείριση προτιμήσεων συγκατάθεσης

      Απαραίτητο

      Πάντα ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΜΕΝΟ
      Αυτά τα cookies και τα scripts είναι απαραίτητα για να λειτουργεί η ιστοσελίδα και δεν μπορούν να απενεργοποιηθούν. Συνήθως ρυθμίζονται μόνο σε απάντηση σε ενέργειες που κάνετε, οι οποίες προσομοιώνουν αίτημα για υπηρεσίες, όπως την ρύθμιση των προτιμήσεων ιδιωτικού απορρήτου, την είσοδο ή την συμπλήρωση φόρμων. Μπορείτε να ρυθμίσετε τον browser σας να μπλοκάρει ή να σας ειδοποιεί για αυτά τα cookies, αλλά μερικά τμήματα της ιστοσελίδας δεν θα λειτουργούν. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν κανένα προσωπικά διακριτικά στοιχεία.

      Αναλυτικές

      Αυτά τα cookies και τα scripts επιτρέπουν σε εμάς να μετράμε τις επισκέψεις και τις πηγές των κινήσεων, έτσι ώστε να μετράμε και να βελτιώνουμε την απόδοση της ιστοσελίδας μας. Σας βοηθούν να ξέρουμε ποιες σελίδες είναι οι πιο και λιγότερο δημοφιλείς και να δούμε πως οι επισκέπτες κινούνται στην ιστοσελίδα. Όλες οι πληροφορίες που συλλέγονται από αυτά τα cookies είναι συγκεντρωμένες και επομένως ανώνυμες. Εάν δεν επιτρέψετε τα cookies και τα scripts, δεν θα ξέρουμε όταν επισκεφτήκατε την ιστοσελίδα μας.

      Ενσωματωμένα βίντεο

      Αυτά τα cookies και scripts μπορούν να εγκατασταθούν μέσω της ιστοσελίδας μας από εξωτερικές υπηρεσίες hosting βίντεο όπως το YouTube ή το Vimeo. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την παροχή περιεχομένου βίντεο στην ιστοσελίδα μας. Είναι δυνατό για τον παροχέα βίντεο να δημιουργήσει μια διάταξη των ενδιαφερόντων σας και να σας εμφανίσει σχετικές διαφημίσεις σε αυτή την ιστοσελίδα ή σε άλλες. Δεν αποθηκεύουν προσωπικές πληροφορίες απευθείας, αλλά βασίζονται στο να διευκρινίζουν μοναδικά τον φυλλομετρητή σας και τη συσκευή του διαδικτύου. Εάν δεν επιτρέπετε αυτά τα cookies ή scripts, είναι πιθανό η ενσωματωμένη βίντεο να μην λειτουργεί όπως αναμενόταν.

      Google Fonts

      Τα Google Fonts είναι μια βιβλιοθήκη υπηρεσιών ενσωμάτωσης γραμματοσειρών. Τα Google Fonts αποθηκεύονται στην CDN της Google. Η API των Google Fonts έχει σχεδιαστεί για να περιορίσει τη συλλογή, την αποθήκευση και τη χρήση των δεδομένων των τελικών χρηστών μόνο σε αυτό που είναι απαραίτητο για την εύκολη διανομή γραμματοσειρών. Η χρήση της API των Google Fonts δεν απαιτεί ταυτοποίηση. Καμία cookie δεν στέλνεται από τους επισκέπτες της ιστοσελίδας στην API των Google Fonts. Οι αιτήσεις στην API των Google Fonts γίνονται σε ειδικούς τομείς των πόρων, όπως τα fonts.googleapis.com ή τα fonts.gstatic.com. Αυτό σημαίνει ότι οι αιτήσεις γραμματοσειρών σας είναι ξεχωριστές και δεν περιέχουν καμία πιστοποίηση που στέλνετε στο google.com ενώ χρησιμοποιείτε άλλες υπηρεσίες της Google που απαιτούν ταυτοποίηση, όπως το Gmail.

      Μάρκετινγκ

      Αυτά τα cookies και τα scripts μπορεί να οριστούν μέσα από την ιστοσελίδα μας από τους συνεργάτες μας στην διαφήμιση. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν από αυτές τις εταιρείες για να δημιουργήσουν ένα προφίλ των ενδιαφερόντων σας και να σας εμφανίσουν σχετικές διαφημίσεις σε άλλες ιστοσελίδες. Δεν αποθηκεύουν άμεσα προσωπικές πληροφορίες, αλλά βασίζονται στην μοναδική αναγνώριση του προγράμματος περιήγησης και της συσκευής διαδικτύου σας. Αν δεν επιτρέψετε αυτά τα cookies και τα scripts, θα εμπειρεύεστε λιγότερη εξατομικευμένη διαφήμιση.

      Facebook Advanced Matching

      Η Προηγμένη Αντιστοίχιση του Facebook μπορεί να βελτιώσει την αφαίρεση των διαφημίσεων και την παρακολούθηση μετατροπών. Μπορεί να μας βοηθήσει να επιτευχθούν καλύτερα στοχευμένες προσαρμοσμένες ομάδες μέσω των διαφημίσεων μας. Όταν είναι δυνατό, θα μοιραστούμε με το Facebook κατακερματισμένες πληροφορίες όπως το όνομά σας, τηλέφωνο, email ή διεύθυνση.

      Facebook CAPI

      Τα Συμβάντα της Προηγμένης Αντιστοίχισης του Facebook (CAPI) μας βοηθούν να κατανοήσουμε καλύτερα πως αλληλεπιδράτε με τις ιστοσελίδες μας. Σας επιτρέπουν να μετρήσουμε την επίδραση των διαφημίσεων μας στις μετατροπές της ιστοσελίδας και να βελτιώσουν την στοχευμένη διαφήμιση μέσω προσαρμοσμένων ομάδων. Όταν είναι δυνατό, ίσως μοιραστούμε με το Facebook πληροφορίες όπως όνομα, email, τηλέφωνο, διεύθυνση.
      Επιβεβαιώνω τις επιλογές μου Αποδοχή Όλων Απενεργοποίηση όλων
      Verified by ConsentMagic
      X