Κοινωνικό Μάρκετινγκ: Όταν οι Αξίες Γίνονται Δράση

Ο σύμβουλος μάρκετινγκ Θέμης Σαρανταένας με καλεσμένο του στο studio του Talk Radio 989 by Alpha τον συνιδρυτή & γενικό διευθυντή της Ίασις, Νίκο Μπαλτά, συζήτησαν στο πώς το μάρκετινγκ του κοινωνικού σκοπού μπορεί να μετατρέψει κάθε επιχείρηση σε φορέα αλλαγής, εξετάζοντας πρακτικές και στρατηγικές που κάνουν τη διαφορά.
Στην εκπομπή έγινε αναφορά στο κοινωνικά προσανατολισμένο μάρκετινγκ και στον ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει στην ενίσχυση των δεσμών ανάμεσα σε μια επιχείρηση και το κοινό της. Υπογραμμίστηκε ότι οι σύγχρονοι καταναλωτές στρέφονται όλο και περισσότερο προς εταιρείες που εκπροσωπούν αξίες με τις οποίες ταυτίζονται, κάτι που καθιστά την κοινωνική υπευθυνότητα καθοριστικό παράγοντα διαφοροποίησης στην αγορά.
Ένα βασικό σημείο της συζήτησης ήταν το πώς μια επιχείρηση μπορεί να επιλέξει έναν κοινωνικό σκοπό που να αντικατοπτρίζει την ταυτότητά της. Έγινε λόγος για την αξία της γνησιότητας και της φυσικής ενσωμάτωσης του σκοπού στις δραστηριότητές της, ώστε να μην εκληφθεί ως προσχηματική ή επιφανειακή προσπάθεια.
Το θέμα της επένδυσης σε καμπάνιες με κοινωνικό περιεχόμενο τέθηκε επίσης στο τραπέζι, με την επισήμανση ότι η αποτελεσματικότητα δεν εξαρτάται τόσο από τα χρήματα που δαπανώνται, αλλά από την καλή στρατηγική, την αυθεντικότητα και την ευρηματικότητα της προσέγγισης. Για την αξιολόγηση των αποτελεσμάτων, αναφέρθηκαν μετρήσεις όπως η ενίσχυση της αναγνωρισιμότητας του brand, η αλληλεπίδραση με το κοινό, η κοινωνική συνεισφορά και, όπου είναι εφικτό, η θετική επίδραση στα οικονομικά μεγέθη.
Συζητήθηκε επίσης κατά πόσο τέτοιες πρωτοβουλίες περιορίζονται στην εικόνα της επιχείρησης ή μπορούν να οδηγήσουν και σε εμπορικά οφέλη. Η γενική εκτίμηση ήταν πως η κοινωνική ταυτότητα ενισχύει τη σχέση εμπιστοσύνης με τους πελάτες, κάτι που μπορεί να μεταφραστεί σε αυξημένη πίστη και αγοραστική συμπεριφορά.
Έμφαση δόθηκε και στον κρίσιμο ρόλο των εργαζομένων, οι οποίοι μπορούν να λειτουργήσουν ως πρεσβευτές της πρωτοβουλίας, εφόσον η στρατηγική βρίσκει ανταπόκριση και στο εσωτερικό της εταιρείας.
Τέλος, τέθηκε το ζήτημα του τρόπου επικοινωνίας του κοινωνικού σκοπού χωρίς να δημιουργείται η εντύπωση μιας επιτηδευμένης ή διαφημιστικής προσέγγισης. Η συνέπεια, η σαφήνεια και οι συγκεκριμένες δράσεις αναδείχθηκαν ως απαραίτητα στοιχεία για την οικοδόμηση πραγματικής εμπιστοσύνης από το κοινό.
Ο Θέμης Σαρανταένας, κάθε εβδομάδα με τη βοήθεια έμπειρων επαγγελματιών της αγοράς, μοιράζεται πρακτικές και δοκιμασμένες τεχνικές που οι επιχειρηματίες μπορούν να εφαρμόσουν άμεσα. Μέσα από απλή και κατανοητή γλώσσα, δίνονται συγκεκριμένα παραδείγματα και συμβουλές, με στόχο να προσφέρουν πραγματική αξία στους επιχειρηματίες. Η εκπομπή στοχεύει να λειτουργήσει ως εργαλείο ανάπτυξης για τους επιχειρηματίες, βοηθώντας τους να αναπτύξουν τις επιχειρήσεις τους και να ξεχωρίσουν στον σύγχρονο ανταγωνιστικό κόσμο.
Η εκπομπή, την οποία επιμελείται και παρουσιάζει ο σύμβουλος μάρκετινγκ Θέμης Σαρανταένας, μεταδίδεται ζωντανά κάθε Σάββατο από τις 18:00 έως τις 19:00 στο Talk Radio 98,9 FM by Alpha.