MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)
  • Αρχική
  • CV
  • Υπηρεσίες
    • Μάρκετινγκ Προϊόντων
    • Μάρκετινγκ Υπηρεσιών
    • B2B Μάρκετινγκ
    • Personal Branding
    • Διευθυντής μάρκετινγκ (εξωτερικός)
    • Ψηφιακό Μάρκετινγκ
    • Marketing Plan
    • Social Media Content
    • Εξειδικευμένες υπηρεσίες
      • Έρευνες Μάρκετινγκ
      • F&B Consulting and Marketing
  • Βιβλία
    • 32 Φράσεις πελατών που αγαπάμε να μισούμε – Εκδόσεις Rosili
    • Η εργαλειοθήκη του σύγχρονου επιχειρηματία – Εκδόσεις Rosili
    • Το μάρκετινγκ της επιχείρησής σας! – Εκδόσεις Rosili
    • Το μάρκετινγκ σε 10 + 2 ερωτήσεις
    • Η Συμπεριφορά του Καταναλωτή
    • 16 Μυστικά επιτυχίας για το Μάρκετινγκ
    • 9+1 ερωτήσεις για την επιχείρηση
  • Σεμινάρια & Ομιλίες
    • Σεμινάρια
      • Σεμινάρια Μάρκετινγκ
        • Webinar: Η Σιωπηλή Δύναμη της Επιρροής στις Πωλήσεις
        • Free Mini Webinar: Στρατηγικές Αποτελεσματικής Τιμολόγησης Υπηρεσιών
        • Summer Business Camp 2024
        • Online Marketing Masterclass & Consulting On Demand
        • Webinar: Τεχνικές Τηλεφωνικών Πωλήσεων
        • Webinar: 3 & 4 τεχνικές για περισσότερες πωλήσεις
        • Webinar: Η ψυχολογία του σύγχρονου πελάτη!
        • Webinar: Διαχειριστείτε την κριτική!
      • Εκπαίδευση Προσωπικού
    • Ομιλίες
      • 2025 – Ομιλία Αθήνα: Ανακαλύπτοντας τις Αόρατες Τάσεις του Marketing
      • 2025 – Ομιλία Θεσσαλονίκη: Ανακαλύπτοντας τις Αόρατες Τάσεις του Marketing
      • Ομιλία Θεσσαλονίκη: Τάσεις Μάρκετινγκ 2024. Ανοίξτε το δρόμο για νέους πελάτες!
      • Ομιλία Αθήνα: Τάσεις Μάρκετινγκ 2024. Ανοίξτε το δρόμο για νέους πελάτες!
      • Ομιλία: 2023 – 5 έξυπνες δράσεις μάρκετινγκ για απόκτηση νέων πελατών
      • ΕΕΘ Masterclasses
      • Workshop: 2022: Τεχνικές Πωλήσεων & Μάρκετινγκ
      • Ομιλία: Δράση σήμερα, ανάπτυξη αύριο!
      • Videos ομιλιών
    • Πρόγραμμα Ομιλιών – Σεμιναρίων
      • Πρόγραμμα Ομιλιών – Σεμιναρίων (πριν το 2022)
  • e-Shop
  • ΜΜΕ
    • TV
      • Αρχείο Εκπομπών TV
    • Podcasts
    • Συνεντεύξεις
    • Radio
      • Αρχείο Εκπομπών Alpha Radio 989
      • Kanali 1
        • Αρχείο Εκπομπών Radio Κανάλι 1
      • Amagi Radio
  • App
  • Πελάτες
    • Testimonials Πελατών
  • Άρθρα
  • Contact
  • Αγγλικα
  • Ελληνικα
0

€0,00

✕

Κινηθείτε πέρα από τις παραδοσιακές τεχνικές πώλησης.

Author Θέμης Σαρανταένας at 24 Ιουλίου 2025
Ενσυναίσθηση και πωλήσεις.

Ενσυναίσθηση και πωλήσεις.

Λίγα πράγματα στο επιχειρείν έχουν μεγαλύτερη αξία και δίνουν περισσότερη ευχαρίστηση στον entrepreneur από τη στιγμή της πώλησης. Πριν από αυτή τη στιγμή, έχει προηγηθεί μία σύντομη ή μακρά αλληλεπίδραση του αγοραστή με τον πωλητή, που πολλές φορές μοιάζει με έναν αόρατο χορό. Έχει ρυθμό και αρμονία, ισορροπία και λεπτότητα.

Όμως, όποιος έχει χορέψει ταγκό, βαλς ή οποιονδήποτε άλλο χορό που απαιτεί δύο, ξέρει καλά ότι δεν αρκεί απλά να μην πατήσεις τα γοβάκια της ντάμας σου ή τα σκαρπίνια του καβαλιέρου σου, για να θεωρηθεί ο χορός επιτυχημένος. Χρειάζεται επίσης μία σημαντική δόση ενσυναίσθησης, δηλαδή συναισθηματικής ταύτισης με την ψυχική κατάσταση του άλλου, και κατανόηση της συμπεριφοράς και των κινήσεών του.

Αυτή ακριβώς η ενσυναίσθηση μπορεί να αποτελέσει το “κρυφό” σας χαρτί σε μία πώληση. Δείτε τον τρόπο, στο άρθρο μου που ακολουθεί.

Ενσυναίσθηση και πωλήσεις.

Τι είναι η ενσυναίσθηση

Υπάρχει ένα γλωσσολογικό παράδοξο με την ενσυναίσθηση, καθώς αντιστοιχεί στο αγγλικό “empathy”, όρος που εφευρέθηκε από τον Βρετανό ψυχολόγο Edward Titchener, περί το 1910. Όμως, η απόδοση του “empathy” στα νέα ελληνικά ως “εμπάθεια” δεν ευσταθεί, καθώς η λέξη έχει πλέον αρνητική σημασία.

Για αυτό λοιπόν και παρουσιάστηκε η “ενσυναίσθηση”, μία σχετικά καινούρια λέξη της κοινωνιοψυχολογικής ορολογίας – φανταστείτε ότι δεν υπάρχει στο λεξικό του Μπαμπινιώτη. Η ενσυναίσθηση είναι η αναγνώριση και κατανόηση των σκέψεων και συναισθημάτων του συνομιλητή μας, η ικανότητα δηλαδή να βλέπουμε τον κόσμο μέσα από τα μάτια του άλλου.

Εφαρμόζοντας την ενσυναίσθηση στη στρατηγική πωλήσεων

Εάν σκέφτεστε ότι “ωραία όλα αυτά, αλλά εγώ δεν νομίζω ότι έχω ενσυναίσθηση”, σκεφτείτε το ξανά. Οι έρευνες έχουν δείξει ότι η ενσυναίσθηση έχει ισχυρή βιολογική βάση. Όταν ένας άνθρωπος βλέπει κάποιον άλλον να αισθάνεται πόνο, οι περιοχές του εγκεφάλου του που επεξεργάζονται τον πόνο ενεργοποιούνται. Και ακόμη, και αν θεωρείτε ότι έχετε ένα πολύ μικρό βαθμό ενσυναίσθησης, θυμηθείτε ότι “practice makes perfect”!

Δείτε 3 τρόπους με τους οποίους μπορείτε να εφαρμόσετε ενσυναίσθηση στις στρατηγικές πωλήσεων.

1.Ενεργή ακρόαση

Από την εποχή που η Σοφία Βόσσου αναρωτιόταν “που να βρει ένα φιλαράκι”, το πρώτο βήμα της ενσυναίσθησης ήταν πάντα η ενεργή ακρόαση. Τι σημαίνει αυτό; Ότι τόσο εσείς, όσο και η ομάδα πωλήσεών σας πρέπει να είστε πάντα πλήρως συγκεντρωμένοι, να κατανοείτε τι λέει ο πελάτης, να ανταποκρίνεστε, και να καταχωρείτε στη μνήμη σας αυτά που ακούτε για να τα χρησιμοποιήσετε στο μέλλον.

Φυσικά, δεν είναι τόσο εύκολο. Κατά τη διάρκεια μίας πώλησης, ο πιθανός αγοραστής είναι πολλές φορές ένας χείμαρρος φράσεων και συναισθημάτων, ακόμα και ασύνδετων και ατάκτως ερριμμένων. Η πιο συνηθισμένη αντίδραση σε αυτό, ειδικά στο τέλος μίας κουραστικής ημέρας ή συνάντησης, είναι απλά να κουνάτε μηχανικά το κεφάλι πάνω κάτω. Η πραγματική ενσυναίσθηση απαιτεί εξάσκηση.

2.Εξατομίκευση

Χάρη στην προσοχή και στην απομνημόνευση που κάνατε στην προηγούμενη ή στις προηγούμενες επαφές σας με τον πελάτη, έχετε ήδη πλέον κάποια δεδομένα για να προχωρήσετε στην επόμενη εφαρμογή ενσυναίσθησης: την εξατομίκευση. Ξεκινήστε, μιλώντας στον πελάτη με το όνομά ή το επίθετό του (ό,τι σας έχει επιτρέψει), δείχνοντάς του ότι τον θυμάστε και τον εκτιμάτε.

Από εκεί και πέρα, η ανάκληση παλαιότερων αλληλεπιδράσεων με τον πελάτη, καθώς και προτιμήσεών του, ανοίγει τον δρόμο για ακόμη περισσότερη ενσυναίσθηση. Ακολουθήστε το τυχαίο παράδειγμα από ένα χρωματοπωλείο που σας δίνω στην επόμενη φράση: “αν ήμουν εσείς, και επειδή θυμάμαι ότι δεν σας αρέσουν τα έντονα χρώματα, θα πήγαινα σε γήινους τόνους”. Φυσικά, πρέπει να το προσαρμόσετε στα δικά σας δεδομένα.

3.Δημιουργία κουλτούρας ενσυναίσθησης

Η ενσυναίσθηση, για να κάνει πραγματικά τη διαφορά, πρέπει να γίνει “δεύτερη φύση”. Ο μόνος τρόπος για να το πετύχετε αυτό είναι να δημιουργήσετε μία εταιρική κουλτούρα που δίνει προτεραιότητα στην ενσυναίσθηση, όχι μόνο στις πωλήσεις, αλλά και σε όλα τα τμήματα.

Όταν η ενσυναίσθηση είναι ενσωματωμένη στις αξίες της εταιρείας, διαπερνά κάθε αλληλεπίδραση, από την εξυπηρέτηση πελατών έως την ανάπτυξη προϊόντων. Εγγράφεται στο DNA της εταιρείας σας και αρχίζει πλέον να σας δίνει “καλό όνομα” στην αγορά. Θα δείτε τα αποτελέσματα, μέχρι και στις κριτικές πελατών στο Google.

Αποτελέσματα ενσυναίσθησης στην επιτυχία των πωλήσεων

Τα θετικά αποτελέσματα από την εφαρμογή της ενσυναίσθησης στις πωλήσεις είναι τα εξής:

  • Βαθύτερη κατανόηση των αναγκών του πελάτη
  • Δημιουργία συναισθηματικής σύνδεσης
  • Ενίσχυση της αφοσίωσης του πελάτη
  • Διαφοροποίηση σε μία ανταγωνιστική αγορά.

Επίλογος

Σαν επιχειρηματίας, γνωρίζετε ότι υπάρχουν αρκετές τεχνικές πώλησης. Μπορεί να είστε από αυτούς που προτιμούν την “πώληση-αστραπή”, πριν ο πελάτης καταλάβει τι του έχει συμβεί, ή την επιθετική πώληση, ή την πώληση με επιστημονική επιχειρηματολογία.

Ωστόσο, όποιο και αν είναι το στιλ σας, το να προσθέσετε την ενσυναίσθηση στις τεχνικές σας, θα σας φέρει μόνο αύξηση πωλήσεων. Δοκιμάστε το!

Ενδιαφέροντα άρθρα

Ξεκλειδώστε ξανά την έμπνευση!
19 Ιουλίου 2025

Η λύση εκ των έσω!


Διαβάστε περισσότερα
Στρατηγική αστάθεια (strategy fatigue)
13 Ιουλίου 2025

Στρατηγική αστάθεια (strategy fatigue).


Διαβάστε περισσότερα
Η εμπειρία του πελάτη είναι η πρόκληση του μέλλοντος.
7 Ιουλίου 2025

CX. Τα πιο σημαντικά γράμματα στο αλφάβητο του επιχειρείν.


Διαβάστε περισσότερα

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Διακρίσεις

Πιστοποιημένος Senior Consultant από τον ΣΕΣΜΑ
Μέλος της Διεθνούς Μένσα
Πιστοποιημένος
Social Media Marketing Associate CSMA
Μέλος του Συνδέσμου Συμβούλων    Επιχειρήσεων (ΣΥΠΕΠ)
Best Marketing Consultant 2019
Best Marketing Consultant 2021
Best Aesthetics Marketing Consultant 2022
Visionary Marketing Consultant Award 2025

Επικοινωνία

Αθήνα: +30 2117706299

Θεσσαλονίκη: +30 2311118477‬

Social Media

Αριθμός Γ.Ε.ΜΗ:

122524803000

Εγγραφείτε στο Newsletter

για να λαμβάνετε νέα, ιδέες & tips μάρκετινγκ!

Κατεβάστε την εφαρμογή

buttonapplestore
buttongoogleplay
Privacy Policy – Terms and Conditions
Copyright © 2025 E. Sarantaenas. All Rights Reserved.
    0

    €0,00

    • No translations available for this page
      ✕

      Σύνδεση

      Χάσατε τον κωδικό σας;

      ✕

      Καλάθι

      Ολοκλήρωση Παραγγελίας
      Συνεχίστε τις αγορές Καλάθι
      Χρησιμοποιούμε τις πληροφορίες που συλλέγονται μέσω cookies και παρόμοιων τεχνολογιών για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας στην ιστοσελίδα μας, να αναλύσουμε τον τρόπο που τη χρησιμοποιείτε και για σκοπούς μάρκετινγκ.
      Τήρηση προσωπικών δεδομένων

      Οι ρυθμίσεις προσωπικού απορρήτου σας

      Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τα στοιχεία που συλλέγονται μέσω cookies και παρόμοιων τεχνολογιών για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας στον ιστότοπό μας, να αναλύσουμε τον τρόπο χρήσης του και για διαφημιστικούς σκοπούς. Επειδή θαυμαστείτε το δικαίωμά σας στην προσωπική ζωή, μπορείτε να επιλέξετε να μην επιτρέπετε κάποιους τύπους cookies. Ωστόσο, η αποκλεισμός κάποιων τύπων cookies μπορεί να επηρεάσει την εμπειρία σας στον ιστότοπο και τις υπηρεσίες που μπορούμε να σας προσφέρουμε. Σε κάποιες περιπτώσεις, οι δεδομένα που προέρχονται από cookies κοινοποιούνται με τρίτους για λόγους ανάλυσης ή διαφήμισης. Μπορείτε να εκπαιδεύσετε το δικαίωμά σας να εξαιρεθείτε από το διαμοιρασμό και πάντα με την απενεργοποίηση των cookies.
      Τήρηση προσωπικών δεδομένων
      Απενεργοποίηση όλων Αποδοχή Όλων

      Διαχείριση προτιμήσεων συγκατάθεσης

      Απαραίτητο

      Πάντα ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΜΕΝΟ
      Αυτά τα cookies και τα scripts είναι απαραίτητα για να λειτουργεί η ιστοσελίδα και δεν μπορούν να απενεργοποιηθούν. Συνήθως ρυθμίζονται μόνο σε απάντηση σε ενέργειες που κάνετε, οι οποίες προσομοιώνουν αίτημα για υπηρεσίες, όπως την ρύθμιση των προτιμήσεων ιδιωτικού απορρήτου, την είσοδο ή την συμπλήρωση φόρμων. Μπορείτε να ρυθμίσετε τον browser σας να μπλοκάρει ή να σας ειδοποιεί για αυτά τα cookies, αλλά μερικά τμήματα της ιστοσελίδας δεν θα λειτουργούν. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν κανένα προσωπικά διακριτικά στοιχεία.

      Αναλυτικές

      Αυτά τα cookies και τα scripts επιτρέπουν σε εμάς να μετράμε τις επισκέψεις και τις πηγές των κινήσεων, έτσι ώστε να μετράμε και να βελτιώνουμε την απόδοση της ιστοσελίδας μας. Σας βοηθούν να ξέρουμε ποιες σελίδες είναι οι πιο και λιγότερο δημοφιλείς και να δούμε πως οι επισκέπτες κινούνται στην ιστοσελίδα. Όλες οι πληροφορίες που συλλέγονται από αυτά τα cookies είναι συγκεντρωμένες και επομένως ανώνυμες. Εάν δεν επιτρέψετε τα cookies και τα scripts, δεν θα ξέρουμε όταν επισκεφτήκατε την ιστοσελίδα μας.

      Ενσωματωμένα βίντεο

      Αυτά τα cookies και scripts μπορούν να εγκατασταθούν μέσω της ιστοσελίδας μας από εξωτερικές υπηρεσίες hosting βίντεο όπως το YouTube ή το Vimeo. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την παροχή περιεχομένου βίντεο στην ιστοσελίδα μας. Είναι δυνατό για τον παροχέα βίντεο να δημιουργήσει μια διάταξη των ενδιαφερόντων σας και να σας εμφανίσει σχετικές διαφημίσεις σε αυτή την ιστοσελίδα ή σε άλλες. Δεν αποθηκεύουν προσωπικές πληροφορίες απευθείας, αλλά βασίζονται στο να διευκρινίζουν μοναδικά τον φυλλομετρητή σας και τη συσκευή του διαδικτύου. Εάν δεν επιτρέπετε αυτά τα cookies ή scripts, είναι πιθανό η ενσωματωμένη βίντεο να μην λειτουργεί όπως αναμενόταν.

      Google Fonts

      Τα Google Fonts είναι μια βιβλιοθήκη υπηρεσιών ενσωμάτωσης γραμματοσειρών. Τα Google Fonts αποθηκεύονται στην CDN της Google. Η API των Google Fonts έχει σχεδιαστεί για να περιορίσει τη συλλογή, την αποθήκευση και τη χρήση των δεδομένων των τελικών χρηστών μόνο σε αυτό που είναι απαραίτητο για την εύκολη διανομή γραμματοσειρών. Η χρήση της API των Google Fonts δεν απαιτεί ταυτοποίηση. Καμία cookie δεν στέλνεται από τους επισκέπτες της ιστοσελίδας στην API των Google Fonts. Οι αιτήσεις στην API των Google Fonts γίνονται σε ειδικούς τομείς των πόρων, όπως τα fonts.googleapis.com ή τα fonts.gstatic.com. Αυτό σημαίνει ότι οι αιτήσεις γραμματοσειρών σας είναι ξεχωριστές και δεν περιέχουν καμία πιστοποίηση που στέλνετε στο google.com ενώ χρησιμοποιείτε άλλες υπηρεσίες της Google που απαιτούν ταυτοποίηση, όπως το Gmail.

      Μάρκετινγκ

      Αυτά τα cookies και τα scripts μπορεί να οριστούν μέσα από την ιστοσελίδα μας από τους συνεργάτες μας στην διαφήμιση. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν από αυτές τις εταιρείες για να δημιουργήσουν ένα προφίλ των ενδιαφερόντων σας και να σας εμφανίσουν σχετικές διαφημίσεις σε άλλες ιστοσελίδες. Δεν αποθηκεύουν άμεσα προσωπικές πληροφορίες, αλλά βασίζονται στην μοναδική αναγνώριση του προγράμματος περιήγησης και της συσκευής διαδικτύου σας. Αν δεν επιτρέψετε αυτά τα cookies και τα scripts, θα εμπειρεύεστε λιγότερη εξατομικευμένη διαφήμιση.

      Facebook Advanced Matching

      Η Προηγμένη Αντιστοίχιση του Facebook μπορεί να βελτιώσει την αφαίρεση των διαφημίσεων και την παρακολούθηση μετατροπών. Μπορεί να μας βοηθήσει να επιτευχθούν καλύτερα στοχευμένες προσαρμοσμένες ομάδες μέσω των διαφημίσεων μας. Όταν είναι δυνατό, θα μοιραστούμε με το Facebook κατακερματισμένες πληροφορίες όπως το όνομά σας, τηλέφωνο, email ή διεύθυνση.

      Facebook CAPI

      Τα Συμβάντα της Προηγμένης Αντιστοίχισης του Facebook (CAPI) μας βοηθούν να κατανοήσουμε καλύτερα πως αλληλεπιδράτε με τις ιστοσελίδες μας. Σας επιτρέπουν να μετρήσουμε την επίδραση των διαφημίσεων μας στις μετατροπές της ιστοσελίδας και να βελτιώσουν την στοχευμένη διαφήμιση μέσω προσαρμοσμένων ομάδων. Όταν είναι δυνατό, ίσως μοιραστούμε με το Facebook πληροφορίες όπως όνομα, email, τηλέφωνο, διεύθυνση.
      Επιβεβαιώνω τις επιλογές μου Αποδοχή Όλων Απενεργοποίηση όλων
      Verified by ConsentMagic
      X