MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)
  • Αρχική
  • CV
  • Υπηρεσίες
    • Μάρκετινγκ Προϊόντων
    • Μάρκετινγκ Υπηρεσιών
    • B2B Μάρκετινγκ
    • Personal Branding
    • Διευθυντής μάρκετινγκ (εξωτερικός)
    • Ψηφιακό Μάρκετινγκ
    • Marketing Plan
    • Social Media Content
    • Εξειδικευμένες υπηρεσίες
      • Έρευνες Μάρκετινγκ
      • F&B Consulting and Marketing
  • Βιβλία
    • 32 Φράσεις πελατών που αγαπάμε να μισούμε – Εκδόσεις Rosili
    • Η εργαλειοθήκη του σύγχρονου επιχειρηματία – Εκδόσεις Rosili
    • Το μάρκετινγκ της επιχείρησής σας! – Εκδόσεις Rosili
    • Το μάρκετινγκ σε 10 + 2 ερωτήσεις
    • Η Συμπεριφορά του Καταναλωτή
    • 16 Μυστικά επιτυχίας για το Μάρκετινγκ
    • 9+1 ερωτήσεις για την επιχείρηση
  • Σεμινάρια & Ομιλίες
    • Σεμινάρια
      • Σεμινάρια Μάρκετινγκ
        • Webinar: Η Σιωπηλή Δύναμη της Επιρροής στις Πωλήσεις
        • Free Mini Webinar: Στρατηγικές Αποτελεσματικής Τιμολόγησης Υπηρεσιών
        • Summer Business Camp 2024
        • Online Marketing Masterclass & Consulting On Demand
        • Webinar: Τεχνικές Τηλεφωνικών Πωλήσεων
        • Webinar: 3 & 4 τεχνικές για περισσότερες πωλήσεις
        • Webinar: Η ψυχολογία του σύγχρονου πελάτη!
        • Webinar: Διαχειριστείτε την κριτική!
      • Εκπαίδευση Προσωπικού
    • Ομιλίες
      • 2025 – Ομιλία Αθήνα: Ανακαλύπτοντας τις Αόρατες Τάσεις του Marketing
      • 2025 – Ομιλία Θεσσαλονίκη: Ανακαλύπτοντας τις Αόρατες Τάσεις του Marketing
      • Ομιλία Θεσσαλονίκη: Τάσεις Μάρκετινγκ 2024. Ανοίξτε το δρόμο για νέους πελάτες!
      • Ομιλία Αθήνα: Τάσεις Μάρκετινγκ 2024. Ανοίξτε το δρόμο για νέους πελάτες!
      • Ομιλία: 2023 – 5 έξυπνες δράσεις μάρκετινγκ για απόκτηση νέων πελατών
      • ΕΕΘ Masterclasses
      • Workshop: 2022: Τεχνικές Πωλήσεων & Μάρκετινγκ
      • Ομιλία: Δράση σήμερα, ανάπτυξη αύριο!
      • Videos ομιλιών
    • Πρόγραμμα Ομιλιών – Σεμιναρίων
      • Πρόγραμμα Ομιλιών – Σεμιναρίων (πριν το 2022)
  • e-Shop
  • ΜΜΕ
    • TV
      • Αρχείο Εκπομπών TV
    • Podcasts
    • Συνεντεύξεις
    • Radio
      • Αρχείο Εκπομπών Alpha Radio 989
      • Kanali 1
        • Αρχείο Εκπομπών Radio Κανάλι 1
      • Amagi Radio
  • App
  • Πελάτες
    • Testimonials Πελατών
  • Άρθρα
  • Contact
  • Αγγλικα
  • Ελληνικα
0

€0,00

✕

Καταναλωτή μου… γεια στο στόμα σου!

Author Θέμης Σαρανταένας at 27 Νοεμβρίου 2022
Πώς να δημιουργήσετε word of mouth για την επιχείρησή σας.

Πώς να δημιουργήσετε word of mouth για την επιχείρησή σας.

Έχετε σίγουρα ακούσει για κάποιες ταινίες (συνήθως τρόμου) που με μηδενικό budget έκαναν θραύση στο box office. Μία από τις πιο χαρακτηριστικές περιπτώσεις ήταν η ταινία “Paranormal Activity” του 2017 που κέρδισε περίπου 13.000 φορές το κόστος παραγωγής της, δίνοντας μια νέα διάσταση στη φράση “έβγαλε τα λεφτά της”.

Πώς να δημιουργήσετε word of mouth για την επιχείρησή σας.

Πώς τα κατάφεραν; Το “Paranormal Activity”, αλλά και χιλιάδες ακόμη προϊόντα και υπηρεσίες που δεν είχαν, αρχικά τουλάχιστον, την πολυτέλεια ενός media budget, από καταστήματα ντόνατς μέχρι dating sites όπως το Tinder, επωφελήθηκαν από το word of mouth marketing, τη διάδοση της φήμης ενός brand στόμα με στόμα.

Για τον επιχειρηματία, το word of mouth είναι ο καλύτερος και οικονομικότερος τρόπος προβολής και για τον καταναλωτή ο αγνότερος – όλα τα άλλα έχουν μια υποψία καχυποψίας. Δείτε στο άρθρο μου που ακολουθεί κάποια ενδιαφέροντα στοιχεία για το word of mouth καθώς και το πώς μπορείτε να το δημιουργήσετε.

Οι αριθμοί λένε πάντα την αλήθεια
Διάδοση της φήμης στόμα με στόμα λοιπόν, και ας δούμε κάποιους αριθμούς που θα σας αφήσουν με το στόμα ανοιχτό.

  • 1 στις 8 από όλες τις πωλήσεις οφείλεται στο word of mouth
    Παγκοσμίως, οι καταναλωτές ξοδεύουν ετησίως περίπου 6 τρισεκατομμύρια ευρώ (ο αριθμός 6 με 12 μηδενικά) χάρη στο word of mouth
  • Οι άνθρωποι είναι 90% πιο πιθανό να εμπιστευθούν και να αγοράσουν ένα προϊόν ή μία υπηρεσία που σύστησε ένας φίλος
  • Ειδικά για τους millennials, είναι 38% πιο πιθανό να ανακαλύψουν κάποιο brand μετά από σύσταση φίλου.

Τι είναι το word of mouth marketing;
Το μάρκετινγκ από στόμα σε στόμα είναι η διαδικασία που επηρεάζει τις συζητήσεις σχετικά με ένα brand, ένα προϊόν η μία υπηρεσία. Πρόκειται για δωρεάν διαφήμιση από έναν πελάτη που είχε μια θετική εμπειρία με μία μάρκα και μετετράπη, με δική του πρωτοβουλία σε brand ambassador σε φίλους και γνωστούς (ή ακόμη και αγνώστους, γράφοντας για παράδειγμα μια διθυραμβική κριτική στο Trustpilot).

Πώς να δημιουργήσετε word of mouth στρατηγική
Ξαναδιαβάστε την προηγούμενη παράγραφο. Το word of mouth προϋποθέτει ότι ο καταναλωτής μιλά για τη μάρκα σας με δική του πρωτοβουλία. ΔΕΝ μπορείτε να του βάλετε “με το στανιό” στο στόμα να πει πράγματα για το brand σας που δεν θέλει. Εάν το πιστεύετε αυτό, έχετε την ίδια πλάνη με κάποιους πελάτες μου που στην πρώτη μας συνάντηση μου ζητάνε να τους φτιάξω “ένα viral”.

Το word of marketing, όπως και το viral, δεν έρχονται κατά παραγγελία, αλλά επαφίονται στο καπρίτσιο του καταναλωτή. Υπάρχουν όμως κάποια πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να επηρεάσετε αυτό το καπρίτσιο. Δείτε παρακάτω.

Προσφέρετε κάτι πραγματικά αξιοσημείωτο
Το πραγματικά αξιοσημείωτο ΔΕΝ είναι το λανσάρισμα ενός νέου προϊόντος. Αν ήταν έτσι, δεν θα βλέπαμε ποτέ καμπάνιες αυτοκινητοβιομηχανίας, όπου κάθε 6 μήνες λανσάρεται ένα νέο όχημα. Τι μπορεί όμως να είναι αυτό το αξιοσημείωτο; Μία καλή αρχή είναι πάντα το συναίσθημα. Καθώς οι άνθρωποι μοιράζονται πράγματα που τους αγγίζουν συναισθηματικά, ένα τέτοιας μορφής περιεχόμενο από το brand σας μπορεί να κάνει τη διαφορά.

Μία άλλη όψη του αξιοσημείωτου είναι η πρακτικότητα. Για παράδειγμα, εάν το κοινό σας είναι λάτρεις του καλού κρασιού, μπορείτε να δημιουργήσετε έναν οδηγό με τις ποικιλίες κρασιών που έγραψαν ιστορία στην Ελλάδα – ακόμα και αν κάποιες από αυτές είναι ανταγωνιστικές με εσάς. Ο καταναλωτής που θα μοιραστεί τον οδηγό με τους φίλους και συγγενείς του πιθανότατα αγνοεί τον ανταγωνισμό σας, αλλά δεν θα αγνοήσει εσάς και την προσπάθειά σας.

Η ποιότητα είναι το ήμισυ του παντός
Δεν μπορείς να δημιουργήσεις word of mouth με ένα προϊόν χωρίς ποιότητα. Στην πραγματικότητα, μπορείς να δημιουργήσεις αρνητικό word of mouth, από το οποίο θα χρειαστούν πολλά χρόνια, ακόμη και δεκαετίες, για να ξεφύγεις. Σας θυμίζω τη γνωστή φράση για γερμανική αλυσίδα super market στην Ελλάδα που, στα πρώτα χρόνια της, έγινε συνώνυμο της κακής ποιότητας (ψωνίζεις από τα…) αλλά και συλλήβδην όλα τα προϊόντα “made in China”.

Μην συμβιβάζεστε ποτέ σε θέματα ποιότητας. Εάν έστω και ένα μακαρόν δεν είναι στο συνηθισμένο, υψηλότατο επίπεδο του pastry shop σας, μην το βάλετε στη βιτρίνα. Όσο πασχίζετε για την ποιότητα, τόσο θα ανταμείβεστε με διαφήμιση από στόμα σε στόμα.

Δώστε δύναμη στο κοινό σας
Αναπτύσσετε ένα νέο προϊόν ή μία νέα υπηρεσία; Υπέροχα! Εμπλέξτε τους καταναλωτές στη διαδικασία. Εάν, για παράδειγμα, πρόκειται για μία νέα μέθοδο online εκπαίδευσης του διαδικτυακού σας φροντιστηρίου, ζητήστε από τους υπάρχοντες πελάτες σας να τη δοκιμάσουν από το “beta version”.

Αφενός, θα πάρετε feedback που θα κάνει καλύτερη την υπηρεσία σας ή θα σας αποκαλύψει τα προβλήματά της και από την άλλη θα πάρετε δωρεάν word of mouth.

Ενθαρρύνετε την online κριτική
Υπάρχει ένας φόβος σε αρκετούς επιχειρηματίας όσον αφορά τις online κριτικές των καταναλωτών. Δεν θα έπρεπε! Το word of mouth στις μέρες μας, δεν περιορίζεται μόνο στη σύσταση του ξαδέρφου μας ή του κολλητού μας από το 5 Χ 5. Ένας καταναλωτής στη Χιλή μπορεί, με μία εξαιρετική online κριτική του, να επηρεάσει ένα άλλο πρόσωπο στην άλλη άκρη του κόσμου.

Ενθαρρύνετε τις online κριτικές και ζητήστε από τους πελάτες σας να τις συνεισφέρουν. Είναι ένας εξαιρετικός τρόπος word of mouth διαφήμισης, και μάλιστα χωρίς, τεχνικά, να ανοίξει κάποιο στόμα!

Ενδιαφέροντα άρθρα

Είστε πιο επιτυχημένοι από ό,τι νομίζετε εάν…απαντήσετε“ναι” στις παρακάτω ερωτήσεις.
2 Μαΐου 2025

Είστε πιο επιτυχημένοι από ό,τι νομίζετε εάν…


Διαβάστε περισσότερα
Πώς θα εμπνευστείτε για την επόμενη μεγάλη επιχειρηματική ιδέα, σε ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον.
6 Απριλίου 2025

Κάθε λιμάνι και καημός, κάθε καημός και ιδέα.


Διαβάστε περισσότερα
Από τα social media στις ανθρώπινες σχέσεις.
26 Μαρτίου 2025

Από τα social media στις ανθρώπινες σχέσεις.


Διαβάστε περισσότερα

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Διακρίσεις

Πιστοποιημένος Senior Consultant από τον ΣΕΣΜΑ
Μέλος της Διεθνούς Μένσα
Πιστοποιημένος
Social Media Marketing Associate CSMA
Μέλος του Συνδέσμου Συμβούλων    Επιχειρήσεων (ΣΥΠΕΠ)
Best Marketing Consultant 2019
Best Marketing Consultant 2021
Best Aesthetics Marketing Consultant 2022
Visionary Marketing Consultant Award 2025

Επικοινωνία

Αθήνα: +30 2117706299

Θεσσαλονίκη: +30 2311118477‬

Social Media

Αριθμός Γ.Ε.ΜΗ:

122524803000

Εγγραφείτε στο Newsletter

για να λαμβάνετε νέα, ιδέες & tips μάρκετινγκ!

Κατεβάστε την εφαρμογή

buttonapplestore
buttongoogleplay
Privacy Policy – Terms and Conditions
Copyright © 2025 E. Sarantaenas. All Rights Reserved.
    0

    €0,00

    • No translations available for this page
      ✕

      Σύνδεση

      Χάσατε τον κωδικό σας;

      ✕

      Καλάθι

      Ολοκλήρωση Παραγγελίας
      Συνεχίστε τις αγορές Καλάθι
      Ομιλία Αθήνα: Ανακαλύπτοντας τις Αόρατες Τάσεις του Marketing
      Χρησιμοποιούμε τις πληροφορίες που συλλέγονται μέσω cookies και παρόμοιων τεχνολογιών για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας στην ιστοσελίδα μας, να αναλύσουμε τον τρόπο που τη χρησιμοποιείτε και για σκοπούς μάρκετινγκ.
      Τήρηση προσωπικών δεδομένων

      Οι ρυθμίσεις προσωπικού απορρήτου σας

      Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τα στοιχεία που συλλέγονται μέσω cookies και παρόμοιων τεχνολογιών για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας στον ιστότοπό μας, να αναλύσουμε τον τρόπο χρήσης του και για διαφημιστικούς σκοπούς. Επειδή θαυμαστείτε το δικαίωμά σας στην προσωπική ζωή, μπορείτε να επιλέξετε να μην επιτρέπετε κάποιους τύπους cookies. Ωστόσο, η αποκλεισμός κάποιων τύπων cookies μπορεί να επηρεάσει την εμπειρία σας στον ιστότοπο και τις υπηρεσίες που μπορούμε να σας προσφέρουμε. Σε κάποιες περιπτώσεις, οι δεδομένα που προέρχονται από cookies κοινοποιούνται με τρίτους για λόγους ανάλυσης ή διαφήμισης. Μπορείτε να εκπαιδεύσετε το δικαίωμά σας να εξαιρεθείτε από το διαμοιρασμό και πάντα με την απενεργοποίηση των cookies.
      Τήρηση προσωπικών δεδομένων
      Απενεργοποίηση όλων Αποδοχή Όλων

      Διαχείριση προτιμήσεων συγκατάθεσης

      Απαραίτητο
      Πάντα ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΜΕΝΟ
      Αυτά τα cookies και τα scripts είναι απαραίτητα για να λειτουργεί η ιστοσελίδα και δεν μπορούν να απενεργοποιηθούν. Συνήθως ρυθμίζονται μόνο σε απάντηση σε ενέργειες που κάνετε, οι οποίες προσομοιώνουν αίτημα για υπηρεσίες, όπως την ρύθμιση των προτιμήσεων ιδιωτικού απορρήτου, την είσοδο ή την συμπλήρωση φόρμων. Μπορείτε να ρυθμίσετε τον browser σας να μπλοκάρει ή να σας ειδοποιεί για αυτά τα cookies, αλλά μερικά τμήματα της ιστοσελίδας δεν θα λειτουργούν. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν κανένα προσωπικά διακριτικά στοιχεία.
      Αναλυτικές
      Αυτά τα cookies και τα scripts επιτρέπουν σε εμάς να μετράμε τις επισκέψεις και τις πηγές των κινήσεων, έτσι ώστε να μετράμε και να βελτιώνουμε την απόδοση της ιστοσελίδας μας. Σας βοηθούν να ξέρουμε ποιες σελίδες είναι οι πιο και λιγότερο δημοφιλείς και να δούμε πως οι επισκέπτες κινούνται στην ιστοσελίδα. Όλες οι πληροφορίες που συλλέγονται από αυτά τα cookies είναι συγκεντρωμένες και επομένως ανώνυμες. Εάν δεν επιτρέψετε τα cookies και τα scripts, δεν θα ξέρουμε όταν επισκεφτήκατε την ιστοσελίδα μας.
      Ενσωματωμένα βίντεο
      Αυτά τα cookies και scripts μπορούν να εγκατασταθούν μέσω της ιστοσελίδας μας από εξωτερικές υπηρεσίες hosting βίντεο όπως το YouTube ή το Vimeo. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την παροχή περιεχομένου βίντεο στην ιστοσελίδα μας. Είναι δυνατό για τον παροχέα βίντεο να δημιουργήσει μια διάταξη των ενδιαφερόντων σας και να σας εμφανίσει σχετικές διαφημίσεις σε αυτή την ιστοσελίδα ή σε άλλες. Δεν αποθηκεύουν προσωπικές πληροφορίες απευθείας, αλλά βασίζονται στο να διευκρινίζουν μοναδικά τον φυλλομετρητή σας και τη συσκευή του διαδικτύου. Εάν δεν επιτρέπετε αυτά τα cookies ή scripts, είναι πιθανό η ενσωματωμένη βίντεο να μην λειτουργεί όπως αναμενόταν.
      Google Fonts
      Τα Google Fonts είναι μια βιβλιοθήκη υπηρεσιών ενσωμάτωσης γραμματοσειρών. Τα Google Fonts αποθηκεύονται στην CDN της Google. Η API των Google Fonts έχει σχεδιαστεί για να περιορίσει τη συλλογή, την αποθήκευση και τη χρήση των δεδομένων των τελικών χρηστών μόνο σε αυτό που είναι απαραίτητο για την εύκολη διανομή γραμματοσειρών. Η χρήση της API των Google Fonts δεν απαιτεί ταυτοποίηση. Καμία cookie δεν στέλνεται από τους επισκέπτες της ιστοσελίδας στην API των Google Fonts. Οι αιτήσεις στην API των Google Fonts γίνονται σε ειδικούς τομείς των πόρων, όπως τα fonts.googleapis.com ή τα fonts.gstatic.com. Αυτό σημαίνει ότι οι αιτήσεις γραμματοσειρών σας είναι ξεχωριστές και δεν περιέχουν καμία πιστοποίηση που στέλνετε στο google.com ενώ χρησιμοποιείτε άλλες υπηρεσίες της Google που απαιτούν ταυτοποίηση, όπως το Gmail.
      Μάρκετινγκ
      Αυτά τα cookies και τα scripts μπορεί να οριστούν μέσα από την ιστοσελίδα μας από τους συνεργάτες μας στην διαφήμιση. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν από αυτές τις εταιρείες για να δημιουργήσουν ένα προφίλ των ενδιαφερόντων σας και να σας εμφανίσουν σχετικές διαφημίσεις σε άλλες ιστοσελίδες. Δεν αποθηκεύουν άμεσα προσωπικές πληροφορίες, αλλά βασίζονται στην μοναδική αναγνώριση του προγράμματος περιήγησης και της συσκευής διαδικτύου σας. Αν δεν επιτρέψετε αυτά τα cookies και τα scripts, θα εμπειρεύεστε λιγότερη εξατομικευμένη διαφήμιση.
      Facebook Advanced Matching
      Η Προηγμένη Αντιστοίχιση του Facebook μπορεί να βελτιώσει την αφαίρεση των διαφημίσεων και την παρακολούθηση μετατροπών. Μπορεί να μας βοηθήσει να επιτευχθούν καλύτερα στοχευμένες προσαρμοσμένες ομάδες μέσω των διαφημίσεων μας. Όταν είναι δυνατό, θα μοιραστούμε με το Facebook κατακερματισμένες πληροφορίες όπως το όνομά σας, τηλέφωνο, email ή διεύθυνση.
      Facebook CAPI
      Τα Συμβάντα της Προηγμένης Αντιστοίχισης του Facebook (CAPI) μας βοηθούν να κατανοήσουμε καλύτερα πως αλληλεπιδράτε με τις ιστοσελίδες μας. Σας επιτρέπουν να μετρήσουμε την επίδραση των διαφημίσεων μας στις μετατροπές της ιστοσελίδας και να βελτιώσουν την στοχευμένη διαφήμιση μέσω προσαρμοσμένων ομάδων. Όταν είναι δυνατό, ίσως μοιραστούμε με το Facebook πληροφορίες όπως όνομα, email, τηλέφωνο, διεύθυνση.
      Επιβεβαιώνω τις επιλογές μου Αποδοχή Όλων Απενεργοποίηση όλων
      Verified by ConsentMagic
      X