Κάντε επικοινωνιακό “smash” με έξυπνες τεχνικές μάρκετινγκ!
![Θέμης Σαρανταένας](https://marketingconsultant.gr/wp-content/uploads/2012/02/epikeinwniako_smash1-1.png)
Όπως με όλους τους τομείς της οικονομικής δραστηριότητας, έτσι και ο αθλητισμός έχει υποστεί “τραυματισμούς”. Το Tennis σαν άθλημα και σαν δραστηριότητα δεν έμεινε ανέπαφο. Για κάθε Ακαδημία, Club και Σχολή η διατήρηση των μαθητών του και η “στρατολόγηση” νέων είναι απαραίτητη για την υγιή του επιβίωση μέχρι να ξεκινήσει η ανάκαμψη.
Πρώτη δημοσίευση: 9 Φεβρουαρίου 2012 στο //www.tennisnews.gr
Για κάθε Ακαδημία, Club και Σχολή η διατήρηση των μαθητών του και η “στρατολόγηση” νέων είναι απαραίτητη για την υγιή του επιβίωση μέχρι να ξεκινήσει η ανάκαμψη. Κρίνεται, λοιπόν, απαραίτητη σήμερα, πέρα από κάθε άλλη φορά, η ενεργοποίηση προωθητικών ενεργειών, μέσω ενός σωστά δομημένου πλάνου μάρκετινγκ, για την διατήρηση και ανάπτυξη των εγγεγραμμένων μαθητών και αθλητών.
Ποιο μπορεί να είναι το επικοινωνιακό μήνυμα σε μία προωθητική ενέργεια για το Tennis?
Κάθε προωθητική ενέργεια εστιάζει σε ένα κυρίως μήνυμα. Το Tennis είναι ένα άθλημα (προϊόν στην στείρα διάλεκτο του μάρκετινγκ) που πρέπει να απευθύνεται σε όλους και έχει περισσότερα θετικά παρά αρνητικά. Είναι ένα ιδιαίτερο άθλημα, για κάθε φύλο και για κάθε ηλικία. Μπορείτε, λοιπόν, να στηρίξετε το διαφημιστικό σας μήνυμα σε κάποιο από τα παρακάτω concepts:
1. Είναι υγιεινός τρόπος άθλησης. Ενισχύει την αερόβια άσκηση, την ταχύτητα, την δύναμη στα πόδια, την ισορροπία και τον συντονισμό, την προσήλωση και την ευελιξία! Ακόμα μπορείτε να το ενισχύσετε δίνοντας παραδείγματα θερμίδων που μπορεί να χάσει κάποιος. Μην ξεχνάτε πως για έναν μη επαγγελματία αθλητή, κάθε άθλημα ικανοποιεί κάποιο εσωτερικό μας στόχο (εκτόνωση, απώλεια κιλών κλπ)
2. Μπορεί να απευθυνθεί σε κάθε ηλικιακό group. Έτσι φτιάχνοντας κατάλληλα γρουπάκια μπορείτε να προσελκύσετε κόσμο από διάφορα ηλικιακά target groups.
3. Είναι ιδανικό για μικρά παιδιά. Εκτός του ότι είναι οικογενειακό άθλημα και μπορεί να απασχολήσει αρκετές οικογένειες τις Κυριακές, είναι ασφαλές και ενισχύει την θετική ανταγωνιστικότητα στα παιδιά. Είναι δε, από τα λίγα αθλήματα που μπορούν να παίξουν ταυτόχρονα και τα δυο φύλα κάτι που ενισχύει την ομαδικότητά τους.
4. Είναι διασκεδαστικό. Μπορούν να παίξουν 2 ή 4 ταυτόχρονα και βοηθάει στην ανάπτυξη της κοινωνικότητας με έναν ευγενή τρόπο. Συνήθως τα tennis clubs λειτουργούν σαν κοινωνικοί χώροι ανταλλαγής απόψεων και γνωριμιών.
Πώς μπορείτε να “γνωρίσετε” το Tennis σε περισσότερο κόσμο;
Υπάρχουν διάφορες μέθοδοι “στρατολόγησης” νέων μαθητών ή ερασιτεχνών αθλητών. Μπορείτε, για παράδειγμα, να διοργανώσετε “Open Sundays” όπου οι προπονητές σας θα προσφέρουν δωρεάν mini μαθήματα στους επισκέπτες (μικρούς & μεγάλους). Ακόμα την ίδια μέρα μπορείτε να διοργανώσετε αγώνες μεταξύ των καλύτερων μελών του club/ακαδημίας σας και να προσφέρετε διάφορα πακέτα για τις επι-τόπου εγγραφές.
Άλλο, παράδειγμα θα μπορούσε να είναι η χρήση του Internet προς όφελός σας. Το διαδίκτυο είναι ένας οικονομικός τρόπος προσέλκυσης συγκεκριμένου κοινού με επιτυχία. Με την δημιουργία μιας ιστοσελίδας που θα περιγράφει τις δραστηριότητες του club σας, με φωτογραφίες και video μπορείτε να εμπλέξετε με το άθλημα αρκετούς επισκέπτες τις ιστοσελίδας. Με τις μεθόδους Search Engine Optimization και με την σωστή χρήση των Social Media, μπορείτε να κάνετε γνωστή την παρουσία σας και να επικοινωνήσετε με επιτυχία το μήνυμα σας. Ακόμα με την χρήση του live streaming μπορείτε να εκπέμπετε ζωντανά τους μη επαγγελματικούς αγώνες που λαμβάνουν χώρα στο club/ακαδημία και μετά να κυκλοφορείτε τα video σαν viral μέσα στο διαδίκτυο. Οι δυνατότητες του διαδικτύου είναι αστείρευτες αρκεί να επιλέξετε τις κατάλληλες που θα προσθέσουν στην δραστηριότητα σας, χωρίς να χάσετε μέρος τις εικόνας σας.
Κλείνοντας, όσο πιο εστιασμένο είναι το μήνυμα σας και οι τεχνικές προώθησής σας τόσο καλύτερο θα είναι το αποτέλεσμα της επένδυσής σας. Μην ξεχνάτε πώς το Tennis είναι άθλημα που μπορεί να είναι προσβάσιμο σε όλους! Ένα Tennis club ή Ακαδημία έχει έσοδα, έξοδα και ανθρώπινο δυναμικό, είναι δηλαδή μια επιχείρηση! Στην οικονομική κρίση οι επιχειρηματίες συνήθως ή πανικοβάλλονται ή επαναπροσδιορίζουν τους στόχους. Όσοι πάρουν σήμερα τις σωστές στρατηγικά αποφάσεις θα υποδεχτούν με επιτυχία την οικονομική ανάκαμψη που επίκειται στα επόμενα χρόνια και θα κάνουν “smash”!
Πρώτη δημοσίευση: 9 Φεβρουαρίου 2012 στο //www.tennisnews.gr