Καινοτομία & Επιχειρηματικότητα – Οδηγός για Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις
![Καινοτομία & Επιχειρηματικότητα - Οδηγός για Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις](https://marketingconsultant.gr/wp-content/uploads/2024/07/MarketingPractice_cover226_1200x630.png)
Στο νέο επεισόδιο της τηλεοπτικής εκπομπής Marketing in Practice που μεταδίδεται από το ONE Channel, ο σύμβουλος μάρκετινγκ Θέμης Σαρανταένας με καλεσμένo του στο studio τον Επίκουρο Καθηγητή του Τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων & Οργανισμών του ΕΚΠΑ Αντώνη Λιβιεράτο, συζητούν για την καινοτομία και πώς μπορεί να αποτελέσει κινητήριο δύναμη για την ανάπτυξη και την ανταγωνιστικότητα των ΜΜΕ.
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης, αναλύθηκαν ποικίλα ζητήματα που αφορούν την καινοτομία και τη σημασία της για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις (ΜΜΕ). Εξηγήθηκε η έννοια της καινοτομίας και γιατί είναι ουσιαστικής σημασίας για την ανάπτυξη και την ανθεκτικότητα των ΜΜΕ. Αναφέρθηκαν τρόποι με τους οποίους οι ΜΜΕ μπορούν να ενσωματώσουν την καινοτομία στις καθημερινές τους διαδικασίες, καθώς και οι διάφοροι τύποι καινοτομίας που μπορούν να υιοθετήσουν, όπως η τεχνολογική καινοτομία, οι νέες επιχειρηματικές μέθοδοι και τα καινοτόμα προϊόντα ή υπηρεσίες.
Επιπλέον, αναγνωρίστηκαν οι μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι ΜΜΕ όταν προσπαθούν να καινοτομήσουν, όπως η έλλειψη πόρων και η αντίσταση στην αλλαγή. Επισημάνθηκαν οι βασικοί παράγοντες επιτυχίας για την υλοποίηση καινοτόμων έργων, περιλαμβάνοντας την υποστήριξη από τη διοίκηση και τη διασφάλιση επαρκούς χρηματοδότησης. Συζητήθηκαν οι κίνδυνοι που σχετίζονται με την ανοικτή καινοτομία, όπως η πιθανότητα απώλειας εμπιστευτικών πληροφοριών, και οι τρόποι μετριασμού αυτών των κινδύνων μέσω ισχυρών συμφωνιών και προσεκτικής επιλογής συνεργατών.
Η συζήτηση περιλάμβανε επίσης στρατηγικές για την επιλογή κατάλληλων συνεργατών για καινοτόμες συνεργασίες και τις πιο αποτελεσματικές μεθόδους για τη διαχείριση καινοτομικών έργων στις ΜΜΕ. Αναφέρθηκε η αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών για την προώθηση της καινοτομίας και οι διαφορές στη διαχείριση της καινοτομίας μεταξύ ΜΜΕ και μεγάλων επιχειρήσεων. Τέλος, τονίστηκε η ανάγκη δημιουργίας μιας κουλτούρας καινοτομίας στο εσωτερικό των ΜΜΕ, μέσω της ενθάρρυνσης της ανοιχτής σκέψης και της προώθησης της δημιουργικότητας μεταξύ των εργαζομένων.
Τέλος ο σύμβουλος μάρκετινγκ Θέμης Σαρανταένας παρουσίασε 3 βήματα για την ανάπτυξη καινοτόμων ιδεών.
Η εκπομπή “Marketing in Practice and more” του ONE Channel ασχολείται με την επιχειρηματικότητα και τον κλάδο του μάρκετινγκ, με σκοπό την παρουσίαση επιχειρηματικών εννοιών, παραδειγμάτων και προτάσεων για την ενίσχυση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων στην ελληνική και διεθνή αγορά. Στην εκπομπή παρουσιάζονται βασικές επιχειρηματικές αρχές και τεχνικές μάρκετινγκ που θα βοηθήσουν τις επιχειρήσεις αυτές να αναπτυχθούν. Η εκπομπή επιμελείται και παρουσιάζεται από τον πιστοποιημένο σύμβουλο μάρκετινγκ Θέμη Σαρανταένα και έχει χορηγούς επικοινωνίας τους Athens Voice, epixeiro.gr, startup.gr & franchise.gr. Παρέχει χρήσιμες συμβουλές, προτάσεις και απόψεις για την ανάπτυξη των επιχειρήσεων με αισιόδοξη προσέγγιση και κατά τάση της ανάπτυξης, αντιστέκοντας στις αρνητικές ειδήσεις της καθημερινότητας.