MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)
  • Αρχική
  • CV
  • Υπηρεσίες
    • Μάρκετινγκ Προϊόντων
    • Μάρκετινγκ Υπηρεσιών
    • B2B Μάρκετινγκ
    • Personal Branding
    • Διευθυντής μάρκετινγκ (εξωτερικός)
    • Ψηφιακό Μάρκετινγκ
    • Marketing Plan
    • Social Media Content
    • Εξειδικευμένες υπηρεσίες
      • Έρευνες Μάρκετινγκ
      • F&B Consulting and Marketing
  • Βιβλία
    • 32 Φράσεις πελατών που αγαπάμε να μισούμε – Εκδόσεις Rosili
    • Η εργαλειοθήκη του σύγχρονου επιχειρηματία – Εκδόσεις Rosili
    • Το μάρκετινγκ της επιχείρησής σας! – Εκδόσεις Rosili
    • Το μάρκετινγκ σε 10 + 2 ερωτήσεις
    • Η Συμπεριφορά του Καταναλωτή
    • 16 Μυστικά επιτυχίας για το Μάρκετινγκ
    • 9+1 ερωτήσεις για την επιχείρηση
  • Σεμινάρια & Ομιλίες
    • Σεμινάρια
      • Σεμινάρια Μάρκετινγκ
        • Webinar: Η Σιωπηλή Δύναμη της Επιρροής στις Πωλήσεις
        • Free Mini Webinar: Στρατηγικές Αποτελεσματικής Τιμολόγησης Υπηρεσιών
        • Summer Business Camp 2024
        • Online Marketing Masterclass & Consulting On Demand
        • Webinar: Τεχνικές Τηλεφωνικών Πωλήσεων
        • Webinar: 3 & 4 τεχνικές για περισσότερες πωλήσεις
        • Webinar: Η ψυχολογία του σύγχρονου πελάτη!
        • Webinar: Διαχειριστείτε την κριτική!
      • Εκπαίδευση Προσωπικού
    • Ομιλίες
      • 2025 – Ομιλία Αθήνα: Ανακαλύπτοντας τις Αόρατες Τάσεις του Marketing
      • 2025 – Ομιλία Θεσσαλονίκη: Ανακαλύπτοντας τις Αόρατες Τάσεις του Marketing
      • Ομιλία Θεσσαλονίκη: Τάσεις Μάρκετινγκ 2024. Ανοίξτε το δρόμο για νέους πελάτες!
      • Ομιλία Αθήνα: Τάσεις Μάρκετινγκ 2024. Ανοίξτε το δρόμο για νέους πελάτες!
      • Ομιλία: 2023 – 5 έξυπνες δράσεις μάρκετινγκ για απόκτηση νέων πελατών
      • ΕΕΘ Masterclasses
      • Workshop: 2022: Τεχνικές Πωλήσεων & Μάρκετινγκ
      • Ομιλία: Δράση σήμερα, ανάπτυξη αύριο!
      • Videos ομιλιών
    • Πρόγραμμα Ομιλιών – Σεμιναρίων
      • Πρόγραμμα Ομιλιών – Σεμιναρίων (πριν το 2022)
  • e-Shop
  • ΜΜΕ
    • TV
      • Αρχείο Εκπομπών TV
    • Podcasts
    • Συνεντεύξεις
    • Radio
      • Αρχείο Εκπομπών Alpha Radio 989
      • Kanali 1
        • Αρχείο Εκπομπών Radio Κανάλι 1
      • Amagi Radio
  • App
  • Πελάτες
    • Testimonials Πελατών
  • Άρθρα
  • Contact
  • Αγγλικα
  • Ελληνικα
0

€0,00

✕

Ιατρικό marketing που κάνει τη διαφορά.

Author Θέμης Σαρανταένας at 12 Ιανουαρίου 2024
Τι είναι το ιατρικό marketing

Τι είναι το ιατρικό marketing

Κάθε εποχή έχει τα δικά της ταμπού όσον αφορά την υγεία. Για αιώνες, “εκείνες οι μέρες του μήνα” για τη γυναίκα θεωρούντο ένα από τα μεγαλύτερα “μη”, ακόμη και για απλή συζήτηση. Το ίδιο και παθήσεις που αφορούσαν την ψυχική υγεία ή καταστάσεις όπως η γήρανση. Κανείς δεν ήθελε να μιλάει για αυτά τα θέματα.

Σε αυτό το πλαίσιο, και τηρουμένων των αναλογιών, το ιατρικό marketing δεν ήταν κάτι για το οποίο εύκολα άνοιγες συζήτηση. Ο ιατρικός κλάδος, είχε, θεωρητικά ένα “φωτοστέφανο” που, ξεκινώντας από τον όρκο του Ιπποκράτη, και φτάνοντας μέχρι το τελευταίο αγροτικό ιατρείο, απαγόρευε τη μετατροπή της υγείας σε αντικείμενο marketing.

Ωστόσο, η αλήθεια, όπως συνήθως συμβαίνει με πολλά πράγματα, είναι διαφορετική. Στη ζωή, όπου υπάρχει ανάγκη, θα υπάρξει και προϊόν ή υπηρεσία. Και όπου υπάρχει προϊόν ή υπηρεσία, θα υπάρξει και marketing – στην περίπτωσή μας, ιατρικό marketing. Δείτε περισσότερα στο άρθρο μου που ακολουθεί.

Τι είναι το ιατρικό marketing

Τι είναι το ιατρικό marketing

Τι είναι το ιατρικό marketing

Για να καταλάβουμε τι είναι το ιατρικό marketing, πρέπει πάντα να θυμόμαστε τι είναι το marketing. Οι ορισμοί δεκάδες. Ένας από τους καλύτερους, κατά τη γνώμη μου; Το μάρκετινγκ είναι, βασικά, μια τέχνη: είναι η τέχνη της εξερεύνησης, της δημιουργίας και της παροχής αξίας για την ικανοποίηση των αναγκών της αγοράς μέσω προϊόντων ή υπηρεσιών που μπορεί να ενδιαφέρουν τους καταναλωτές.

Ο σκοπός του μάρκετινγκ είναι να δημιουργήσει αξία για τη μάρκα και να τραβήξει την προσοχή του πελάτη, δημιουργώντας κερδοφόρες σχέσεις και για τα δύο μέρη.

Το ιατρικό marketing, με τη σειρά του, είναι το είδος εκείνο του marketing που εστιάζει στις επικοινωνιακές ανάγκες ενός brand στον τομέα της υγείας, με τη συμμετοχή ιατρών, πολυϊατρείων, κλινικών και άλλων επαγγελματιών και φορέων του κλάδου. Το κοινό – στόχος στο ιατρικό marketing είναι πολύ συγκεκριμένο: οι ασθενείς και τα μέλη της οικογένειάς τους, πρωτίστως. Δευτερεύον κοινό είναι οι φροντιστές, βοηθοί, συνεργάτες κλπ, ατόμων με προβλήματα υγείας.

Πώς διαφοροποιείται το ιατρικό marketing

Αλήθεια, έχετε ποτέ σκεφτεί γιατί όταν είστε μπροστά στην τηλεόρασή σας, ή στο YouTube, βλέπετε τη μία μετά την άλλη διαφημίσεις για κάθε πιθανό πελάτη, από σουπερμάρκετ και χρώματα μέχρι μακαρονάδες και αρώματα, αλλά ποτέ δεν βλέπετε κάποια διαφήμιση για ένα εξαιρετικό καρδιοχειρουργό ή ένα πρώτης τάξης μαιευτήριο;

Οι εξηγήσεις είναι δύο:

  • Ο Κώδικας Ιατρικής Δεοντολογίας (Νόμος 3418/2005), και συγκεκριμένα το άρθρο 17 που απαγορεύει οποιαδήποτε προσωπική διαφήμιση ή συστηματική δημόσια παρουσία ή αναφορά ονόματος ιατρού άμεσα ή έμμεσα.
  • Ο Νόμος 2194/1994, και συγκεκριμένα το άρθρο 6, που απαγορεύει την ιατρική διαφήμιση, καθώς και τη διαφήμιση εκ μέρους ιδιωτικών ιατρείων και οδοντιατρείων, ιδιωτικών πολυϊατρείων, ιδιωτικών οδοντιατρικών κέντρων, πολυδύναμων ή μη διαγνωστικών κέντρων και εργαστηρίων ή ιδιωτικών κλινικών.

Με τόσες απαγορεύσεις, είναι εύλογη η απορία: τι πεδίο μένει στο ιατρικό marketing για να πετύχει τον σκοπό του; Η απάντηση είναι “πεδίο δόξης λαμπρόν”, και θα αναλυθεί παρακάτω.

Γιατί το ιατρικό marketing είναι τόσο σημαντικό;

Σε μια εποχή που ο χώρος της υγείας χαρακτηρίζεται από τεχνολογικές εξελίξεις χωρίς προηγούμενο, συνεχώς μεταβαλλόμενα δημογραφικά στοιχεία των ασθενών και αναρίθμητες ρυθμίσεις από τις κυβερνήσεις όλων των κρατών, το ιατρικό marketing έχει αναδειχθεί σε κρίσιμο στοιχείο για την επιτυχία των παρόχων υγείας.

Οι εποχές που οι ασθενείς βασίζονταν αποκλειστικά σε παραπομπές από γιατρούς πρωτοβάθμιας περίθαλψης για να επιλέξουν παρόχους υγειονομικής περίθαλψης έχουν παρέλθει. Σήμερα, οι ασθενείς είναι ολοένα και πιο ενεργοί στις αποφάσεις τους για την υγειονομική τους περίθαλψη. Μπορεί, φεύγοντας από το ιατρείο να λένε “μάλιστα γιατρέ μου”, αλλά τη στιγμή που θα μπουν στο ασανσέρ, θα ανοίξουν το κινητό τους για να το “ψάξουν καλύτερα” (με όσα αυτό συνεπάγεται φυσικά).

Το ιατρικό marketing δεν μπορεί να είναι απόν σε αυτές τις περιστάσεις.

Τα εργαλεία του ιατρικού marketing

Αρκετά από τα εργαλεία του ιατρικού marketing συμπίπτουν με αυτά του παραδοσιακού. Υπάρχουν όμως και κάποιες λύσεις που συναντιούνται σχεδόν αποκλειστικά στο ιατρικό marketing. Δείτε τα πιο σημαντικά εργαλεία:

  1. Φιλικός προς τον ασθενή ιστότοπος. Σε μια εποχή που κυριαρχούν τα smartphones και τα tablet, η ύπαρξη ενός site, γρήγορου, και φιλικού προς τον χρήστη, είναι παραπάνω από αναγκαία. Οι ειδικοί του ιατρικού marketing δίνουν έμφαση στην πλοήγηση. Οι ασθενείς πρέπει να μπορούν εύκολα να περιηγηθούν εύκολα στον ιστότοπο και να βρίσκουν όλες τις σημαντικές, ιατρικές πληροφορίες που χρειάζονται.
  2. Chatbot για γρήγορη επικοινωνία. Πολλές φορές, η αναμονή στο τηλέφωνο για έναν ασθενή ή τους οικείους του, μοιάζει με μαρτύριο. Τα chatbots με τη δυνατότητα που παρέχουν στους καλούντες ή τους επισκέπτες ενός site να “κόβουν δρόμο” βοηθούν ιδιαίτερα.
  3. Content “αξιόπιστης πηγής”. Έχετε αναρωτηθεί γιατί σχεδόν όλοι πηγαίνουν στο site του Mayo Clinic ή του Cleveland Clinic όταν αναζητούν ιατρικές πληροφορίες; Γιατί χάρη σε στοχευμένες προσπάθειες ιατρικού marketing πολλών ετών, αυτοί οι οργανισμοί θεωρούνται πλέον αυθεντίες στον χώρο τους. Και στην Ελλάδα, κλινικές, πολυκλινικές, πολυϊατρεία κλπ, οφείλουν να ακολουθήσουν (πολλοί οργανισμοί το κάνουν ήδη).
  4. Βελτιστοποίηση SEO. To ιατρικό marketing, απελευθερώνοντας τις δυνατότητες των μηχανών αναζήτησης, μπορεί να αλλάξει σημαντικά το παιχνίδι σε τοπικό επίπεδο, για κάθε οργανισμό που προσφέρει περίθαλψη. Όταν ο κάτοικος της Τρίπολης βλέπει online ότι υπάρχει Κέντρο Αποκατάστασης σε απόσταση 10 λεπτών από το σπίτι του, δύσκολα θα ψάξει Κέντρα Αποκατάστασης στην Αθήνα.
  5. Ψηφιακή σήμανση. Πρόκειται για ιατρικό marketing “εντός των τειχών”. Είναι οι γνωστές μας οθόνες, που βλέπουμε πλέον σε πολλά θεραπευτήρια και στην Ελλάδα. Οπτικά ελκυστικές, αυτές οι δυναμικές οθόνες λειτουργούν ως πύλες σε πραγματικό χρόνο για σημαντικές ενημερώσεις, προωθήσεις υπηρεσιών και πληροφορίες σχετικά με την υγεία.

Συμπέρασμα

Το ιατρικό marketing δεν είναι πλέον επιλογή. Είναι μια αναγκαιότητα για κάθε πάροχο υγείας που επιδιώκει να ευδοκιμήσει στο σημερινό δυναμικό και άκρως ανταγωνιστικό τοπίο της υγειονομικής περίθαλψης. Εστιάζοντας στην αφοσίωση των ασθενών, στη δημιουργία επωνυμίας και στη μόχλευση ψηφιακών εργαλείων, οι πάροχοι υγείας μπορούν να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις και να αξιοποιήσουν τη δύναμη του ιατρικού marketing για την παροχή καλύτερης φροντίδας και τη βελτίωση των αποτελεσμάτων των ασθενών.

Στο τέλος της ημέρας, το ιατρικό marketing δεν αφορά μόνο την προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών. Ναι, θα μπορέσει να “πουλήσει” μία συσκευή οξυγόνου, αλλά η κύρια δραστηριότητά του είναι ότι δίνει οξυγόνο σε ολόκληρο τον ιατροφαρμακευτικό κλάδο. Το ιατρικό marketing οικοδομεί εμπιστοσύνη, ενισχύει τις σχέσεις μεταξύ παρόχων υγείας και ασθενών και τελικά βελτιώνει την υγεία και την ευημερία των ατόμων και της κοινωνίας.

Ενδιαφέροντα άρθρα

Είστε πιο επιτυχημένοι από ό,τι νομίζετε εάν…απαντήσετε“ναι” στις παρακάτω ερωτήσεις.
2 Μαΐου 2025

Είστε πιο επιτυχημένοι από ό,τι νομίζετε εάν…


Διαβάστε περισσότερα
Πώς θα εμπνευστείτε για την επόμενη μεγάλη επιχειρηματική ιδέα, σε ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον.
6 Απριλίου 2025

Κάθε λιμάνι και καημός, κάθε καημός και ιδέα.


Διαβάστε περισσότερα
Από τα social media στις ανθρώπινες σχέσεις.
26 Μαρτίου 2025

Από τα social media στις ανθρώπινες σχέσεις.


Διαβάστε περισσότερα

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Διακρίσεις

Πιστοποιημένος Senior Consultant από τον ΣΕΣΜΑ
Μέλος της Διεθνούς Μένσα
Πιστοποιημένος
Social Media Marketing Associate CSMA
Μέλος του Συνδέσμου Συμβούλων    Επιχειρήσεων (ΣΥΠΕΠ)
Best Marketing Consultant 2019
Best Marketing Consultant 2021
Best Aesthetics Marketing Consultant 2022
Visionary Marketing Consultant Award 2025

Επικοινωνία

Αθήνα: +30 2117706299

Θεσσαλονίκη: +30 2311118477‬

Social Media

Αριθμός Γ.Ε.ΜΗ:

122524803000

Εγγραφείτε στο Newsletter

για να λαμβάνετε νέα, ιδέες & tips μάρκετινγκ!

Κατεβάστε την εφαρμογή

buttonapplestore
buttongoogleplay
Privacy Policy – Terms and Conditions
Copyright © 2025 E. Sarantaenas. All Rights Reserved.
    0

    €0,00

    • No translations available for this page
      ✕

      Σύνδεση

      Χάσατε τον κωδικό σας;

      ✕

      Καλάθι

      Ολοκλήρωση Παραγγελίας
      Συνεχίστε τις αγορές Καλάθι
      Ομιλία Αθήνα: Ανακαλύπτοντας τις Αόρατες Τάσεις του Marketing
      Χρησιμοποιούμε τις πληροφορίες που συλλέγονται μέσω cookies και παρόμοιων τεχνολογιών για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας στην ιστοσελίδα μας, να αναλύσουμε τον τρόπο που τη χρησιμοποιείτε και για σκοπούς μάρκετινγκ.
      Τήρηση προσωπικών δεδομένων

      Οι ρυθμίσεις προσωπικού απορρήτου σας

      Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τα στοιχεία που συλλέγονται μέσω cookies και παρόμοιων τεχνολογιών για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας στον ιστότοπό μας, να αναλύσουμε τον τρόπο χρήσης του και για διαφημιστικούς σκοπούς. Επειδή θαυμαστείτε το δικαίωμά σας στην προσωπική ζωή, μπορείτε να επιλέξετε να μην επιτρέπετε κάποιους τύπους cookies. Ωστόσο, η αποκλεισμός κάποιων τύπων cookies μπορεί να επηρεάσει την εμπειρία σας στον ιστότοπο και τις υπηρεσίες που μπορούμε να σας προσφέρουμε. Σε κάποιες περιπτώσεις, οι δεδομένα που προέρχονται από cookies κοινοποιούνται με τρίτους για λόγους ανάλυσης ή διαφήμισης. Μπορείτε να εκπαιδεύσετε το δικαίωμά σας να εξαιρεθείτε από το διαμοιρασμό και πάντα με την απενεργοποίηση των cookies.
      Τήρηση προσωπικών δεδομένων
      Απενεργοποίηση όλων Αποδοχή Όλων

      Διαχείριση προτιμήσεων συγκατάθεσης

      Απαραίτητο
      Πάντα ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΜΕΝΟ
      Αυτά τα cookies και τα scripts είναι απαραίτητα για να λειτουργεί η ιστοσελίδα και δεν μπορούν να απενεργοποιηθούν. Συνήθως ρυθμίζονται μόνο σε απάντηση σε ενέργειες που κάνετε, οι οποίες προσομοιώνουν αίτημα για υπηρεσίες, όπως την ρύθμιση των προτιμήσεων ιδιωτικού απορρήτου, την είσοδο ή την συμπλήρωση φόρμων. Μπορείτε να ρυθμίσετε τον browser σας να μπλοκάρει ή να σας ειδοποιεί για αυτά τα cookies, αλλά μερικά τμήματα της ιστοσελίδας δεν θα λειτουργούν. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν κανένα προσωπικά διακριτικά στοιχεία.
      Αναλυτικές
      Αυτά τα cookies και τα scripts επιτρέπουν σε εμάς να μετράμε τις επισκέψεις και τις πηγές των κινήσεων, έτσι ώστε να μετράμε και να βελτιώνουμε την απόδοση της ιστοσελίδας μας. Σας βοηθούν να ξέρουμε ποιες σελίδες είναι οι πιο και λιγότερο δημοφιλείς και να δούμε πως οι επισκέπτες κινούνται στην ιστοσελίδα. Όλες οι πληροφορίες που συλλέγονται από αυτά τα cookies είναι συγκεντρωμένες και επομένως ανώνυμες. Εάν δεν επιτρέψετε τα cookies και τα scripts, δεν θα ξέρουμε όταν επισκεφτήκατε την ιστοσελίδα μας.
      Ενσωματωμένα βίντεο
      Αυτά τα cookies και scripts μπορούν να εγκατασταθούν μέσω της ιστοσελίδας μας από εξωτερικές υπηρεσίες hosting βίντεο όπως το YouTube ή το Vimeo. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την παροχή περιεχομένου βίντεο στην ιστοσελίδα μας. Είναι δυνατό για τον παροχέα βίντεο να δημιουργήσει μια διάταξη των ενδιαφερόντων σας και να σας εμφανίσει σχετικές διαφημίσεις σε αυτή την ιστοσελίδα ή σε άλλες. Δεν αποθηκεύουν προσωπικές πληροφορίες απευθείας, αλλά βασίζονται στο να διευκρινίζουν μοναδικά τον φυλλομετρητή σας και τη συσκευή του διαδικτύου. Εάν δεν επιτρέπετε αυτά τα cookies ή scripts, είναι πιθανό η ενσωματωμένη βίντεο να μην λειτουργεί όπως αναμενόταν.
      Google Fonts
      Τα Google Fonts είναι μια βιβλιοθήκη υπηρεσιών ενσωμάτωσης γραμματοσειρών. Τα Google Fonts αποθηκεύονται στην CDN της Google. Η API των Google Fonts έχει σχεδιαστεί για να περιορίσει τη συλλογή, την αποθήκευση και τη χρήση των δεδομένων των τελικών χρηστών μόνο σε αυτό που είναι απαραίτητο για την εύκολη διανομή γραμματοσειρών. Η χρήση της API των Google Fonts δεν απαιτεί ταυτοποίηση. Καμία cookie δεν στέλνεται από τους επισκέπτες της ιστοσελίδας στην API των Google Fonts. Οι αιτήσεις στην API των Google Fonts γίνονται σε ειδικούς τομείς των πόρων, όπως τα fonts.googleapis.com ή τα fonts.gstatic.com. Αυτό σημαίνει ότι οι αιτήσεις γραμματοσειρών σας είναι ξεχωριστές και δεν περιέχουν καμία πιστοποίηση που στέλνετε στο google.com ενώ χρησιμοποιείτε άλλες υπηρεσίες της Google που απαιτούν ταυτοποίηση, όπως το Gmail.
      Μάρκετινγκ
      Αυτά τα cookies και τα scripts μπορεί να οριστούν μέσα από την ιστοσελίδα μας από τους συνεργάτες μας στην διαφήμιση. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν από αυτές τις εταιρείες για να δημιουργήσουν ένα προφίλ των ενδιαφερόντων σας και να σας εμφανίσουν σχετικές διαφημίσεις σε άλλες ιστοσελίδες. Δεν αποθηκεύουν άμεσα προσωπικές πληροφορίες, αλλά βασίζονται στην μοναδική αναγνώριση του προγράμματος περιήγησης και της συσκευής διαδικτύου σας. Αν δεν επιτρέψετε αυτά τα cookies και τα scripts, θα εμπειρεύεστε λιγότερη εξατομικευμένη διαφήμιση.
      Facebook Advanced Matching
      Η Προηγμένη Αντιστοίχιση του Facebook μπορεί να βελτιώσει την αφαίρεση των διαφημίσεων και την παρακολούθηση μετατροπών. Μπορεί να μας βοηθήσει να επιτευχθούν καλύτερα στοχευμένες προσαρμοσμένες ομάδες μέσω των διαφημίσεων μας. Όταν είναι δυνατό, θα μοιραστούμε με το Facebook κατακερματισμένες πληροφορίες όπως το όνομά σας, τηλέφωνο, email ή διεύθυνση.
      Facebook CAPI
      Τα Συμβάντα της Προηγμένης Αντιστοίχισης του Facebook (CAPI) μας βοηθούν να κατανοήσουμε καλύτερα πως αλληλεπιδράτε με τις ιστοσελίδες μας. Σας επιτρέπουν να μετρήσουμε την επίδραση των διαφημίσεων μας στις μετατροπές της ιστοσελίδας και να βελτιώσουν την στοχευμένη διαφήμιση μέσω προσαρμοσμένων ομάδων. Όταν είναι δυνατό, ίσως μοιραστούμε με το Facebook πληροφορίες όπως όνομα, email, τηλέφωνο, διεύθυνση.
      Επιβεβαιώνω τις επιλογές μου Αποδοχή Όλων Απενεργοποίηση όλων
      Verified by ConsentMagic
      X