MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)
  • Αρχική
  • CV
  • Υπηρεσίες
    • Μάρκετινγκ Προϊόντων
    • Μάρκετινγκ Υπηρεσιών
    • B2B Μάρκετινγκ
    • Personal Branding
    • Διευθυντής μάρκετινγκ (εξωτερικός)
    • Ψηφιακό Μάρκετινγκ
    • Marketing Plan
    • Social Media Content
    • Εξειδικευμένες υπηρεσίες
      • Έρευνες Μάρκετινγκ
      • F&B Consulting and Marketing
  • Βιβλία
    • 32 Φράσεις πελατών που αγαπάμε να μισούμε – Εκδόσεις Rosili
    • Η εργαλειοθήκη του σύγχρονου επιχειρηματία – Εκδόσεις Rosili
    • Το μάρκετινγκ της επιχείρησής σας! – Εκδόσεις Rosili
    • Το μάρκετινγκ σε 10 + 2 ερωτήσεις
    • Η Συμπεριφορά του Καταναλωτή
    • 16 Μυστικά επιτυχίας για το Μάρκετινγκ
    • 9+1 ερωτήσεις για την επιχείρηση
  • Σεμινάρια & Ομιλίες
    • Σεμινάρια
      • Σεμινάρια Μάρκετινγκ
        • Webinar: Η Σιωπηλή Δύναμη της Επιρροής στις Πωλήσεις
        • Free Mini Webinar: Στρατηγικές Αποτελεσματικής Τιμολόγησης Υπηρεσιών
        • Summer Business Camp 2024
        • Online Marketing Masterclass & Consulting On Demand
        • Webinar: Τεχνικές Τηλεφωνικών Πωλήσεων
        • Webinar: 3 & 4 τεχνικές για περισσότερες πωλήσεις
        • Webinar: Η ψυχολογία του σύγχρονου πελάτη!
        • Webinar: Διαχειριστείτε την κριτική!
      • Εκπαίδευση Προσωπικού
    • Ομιλίες
      • 2025 – Ομιλία Αθήνα: Ανακαλύπτοντας τις Αόρατες Τάσεις του Marketing
      • 2025 – Ομιλία Θεσσαλονίκη: Ανακαλύπτοντας τις Αόρατες Τάσεις του Marketing
      • Ομιλία Θεσσαλονίκη: Τάσεις Μάρκετινγκ 2024. Ανοίξτε το δρόμο για νέους πελάτες!
      • Ομιλία Αθήνα: Τάσεις Μάρκετινγκ 2024. Ανοίξτε το δρόμο για νέους πελάτες!
      • Ομιλία: 2023 – 5 έξυπνες δράσεις μάρκετινγκ για απόκτηση νέων πελατών
      • ΕΕΘ Masterclasses
      • Workshop: 2022: Τεχνικές Πωλήσεων & Μάρκετινγκ
      • Ομιλία: Δράση σήμερα, ανάπτυξη αύριο!
      • Videos ομιλιών
    • Πρόγραμμα Ομιλιών – Σεμιναρίων
      • Πρόγραμμα Ομιλιών – Σεμιναρίων (πριν το 2022)
  • e-Shop
  • ΜΜΕ
    • TV
      • Αρχείο Εκπομπών TV
    • Podcasts
    • Συνεντεύξεις
    • Radio
      • Αρχείο Εκπομπών Alpha Radio 989
      • Kanali 1
        • Αρχείο Εκπομπών Radio Κανάλι 1
      • Amagi Radio
  • App
  • Πελάτες
    • Testimonials Πελατών
  • Άρθρα
  • Contact
  • Αγγλικα
  • Ελληνικα
0

€0,00

✕

Η ψυχολογία στο marketing.

Author Θέμης Σαρανταένας at 5 Μαρτίου 2024
Η ψυχολογία στο marketing.

Ψυχολογικά μυστικά πειθούς.

Η λέξη “ψυχολογία” μπορεί να σημαίνει διαφορετικά πράγματα. Αφενός, ψυχολογία αποκαλείται η επιστήμη που μελετά τα ψυχικά φαινόμενα (αν και κάποιοι σκεπτικιστές χρησιμοποιούν με “τσιγκουνιά” τον όρο “επιστήμη”). Αφετέρου, ψυχολογία σημαίνει το σύνολο των ψυχικών ιδιοτήτων ενός ατόμου, τον ιδιαίτερο τρόπο με τον οποίον σκέφτεται ή συναισθάνεται, ή αλλιώς την ψυχοσύνθεσή του.

Η ψυχολογία στο marketing.

Για παράδειγμα, λέμε για κάποιον ότι “τον τελευταίο καιρό έχει αλλάξει η ψυχοσύνθεσή του”. Και ακριβώς με αυτή την έννοια, αντιμετωπίζω στο άρθρο μου που ακολουθεί την ψυχολογία στο marketing. Πώς αλλάζει η ψυχολογία κάποιου καταναλωτή σε σχέση με το brand; Πώς επηρεάζεται; Πώς ακολουθεί; Πώς απορρίπτει; Δείτε περισσότερα στη συνέχεια.

Αρχές ψυχολογίας

Υπάρχουν κάποιες θεμελιώδεις αρχές της ψυχολογίας που αποτελούν τη βάση για αποτελεσματικές στρατηγικές μάρκετινγκ. Ο επιχειρηματίας οφείλει να έχει μία γενική γνώση για αυτές τις αρχές. Ας τις δούμε.

Η αρχή της κοινωνικής επιρροής

Πριν 40 χρόνια, ο Αμερικανός ψυχολόγος Robert Beno Cialdini επινόησε τον όρο “social proof” που στα ελληνικά θα αποδίδαμε ως “κοινωνική επιρροή” ή “κοινωνική επιρροή”. Προτιμώ τον όρο “κοινωνική επιρροή” καθώς, θεωρώ, ότι είναι πιο κοντά στην πραγματική έννοια του social proof.

Σε μία πρόταση, κοινωνική επιρροή είναι η αρχή που λέει ότι οι άνθρωποι είναι πιο πιθανό να υιοθετήσουν μια πεποίθηση ή να αναλάβουν δράση αν δουν άλλους να κάνουν το ίδιο. Δεν είναι κάτι καινούριο! Τη δεκαετία του 1960, το Volkswagen Beetle ήταν ένα πραγματικά value for money αυτοκίνητο. Ωστόσο, η παρουσία σε κάθε τετράγωνο και σε κάθε φανάρι ενός – δύο σκαραβαίων, επηρέασε και πολλούς άλλους καταναλωτές στην αγορά του.

Fast forward στο σημερινό χάος. Η κοινωνική επιρροή σήμερα μεταφράζεται σε πεντάστερες βαθμολογίες στο Google και στο Trustpilot ή σε αριθμό χιλιάδων likes ή shares σε μία ανάρτηση. Αν μάλιστα πετύχετε και το “ιερό δισκοπότηρο” να κάνετε το προϊόν σας, ας πούμε το Cabernet που παράγετε στο μικρό οινοποιείο σας, trending στο πρώην Twitter, θα δείτε άμεσο αποτέλεσμα στις πωλήσεις. Αξιοποιήστε την αρχή της κοινωνικής επιρροής, με όλες σας τις δυνάμεις, και σε όλα τα πιθανά μέσα.

Η αρχή της σπανιότητας αγαθών

Έχετε ποτέ σκεφτεί γιατί οι προσφορές “ισχύουν μέχρι τις 31 Ιανουαρίου” ή “για περιορισμένο αριθμό προϊόντων” ή “μέχρι εξαντλήσεως των αποθεμάτων”; Διότι οι καταναλωτές φοβούνται να χάσουν μία ευκαιρία. Αν κάτι είναι περιορισμένο ή σε έλλειψη, γίνεται πιο επιθυμητό. Αξιοποιήστε αυτήν την αρχή δημιουργώντας μια αίσθηση επείγοντος ή αποκλειστικότητας γύρω από τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας.

Προσοχή όμως: οι καταναλωτές έχουν κάποιες φορές μνήμη ελέφαντα και δηλητήριο σκορπιού. Μην το παρακάνετε με την αρχή της σπανιότητας, βγάζοντας όλα τα προϊόντα σας, σε προσφορά εξάντλησης των αποθεμάτων, τα οποία όμως αποθέματα δεν εξαντλούνται ποτέ. Κάτι πρέπει να είναι αληθινά σπάνιο για να είναι ποθητό.

Η αρχή της αμοιβαιότητας

Οι άνθρωποι έχουν μια φυσική τάση να ανταποδίδουν χάρες. Όταν οι επιχειρηματίες προσφέρουν κάτι πολύτιμο στους καταναλωτές, όπως δωρεάν δοκιμές ή δείγματα, μπορεί να πυροδοτηθεί υποσυνείδητα το αίσθημα ότι πρέπει να “ανταποδοθεί η υποχρέωση”. Το αποτέλεσμα είναι μία αγορά.

Αξιοποιήστε την αρχή της αμοιβαιότητας, προσαρμοσμένη στον δικό σας χώρο και δείτε αποτελέσματα. Εάν για παράδειγμα, ασχολείστε με συντήρηση air condition, το να προσφέρετε δωρέαν τη συντήρηση του δεύτερου κλιματιστικού του σπιτιού (και ποιο σπίτι δεν έχει δύο!) θα σας κάνει σίγουρα την πρώτη επιλογή του καταναλωτή και για του χρόνου.

Η αρχή της συναισθηματικής σύνδεσης

Οι καταναλωτές δεν παίρνουν πάντα ορθολογικές αποφάσεις. Μπορεί για παράδειγμα, να προτιμούν ένα απορρυπαντικό, πιο ακριβό και ίσως λιγότερο αποτελεσματικό, επειδή θυμούνται τη μυρωδιά του από τα παιδικά τους χρόνια. Το συναίσθημα είναι ένα ισχυρό κίνητρο και κάθε brand οφείλει να δημιουργήσει συναισθηματική σύνδεση με τους καταναλωτές, αξιοποιώντας τις επιθυμίες, τις φιλοδοξίες, τις νοσταλγίες ή ακόμη και τους φόβους* τους.

Το είδος της συναισθηματικής σύνδεσης που θα δημιουργήσετε με το κοινό σας επαφίεται στη φιλοσοφία και τη στρατηγική σας. Για παράδειγμα, μια μάρκα πολυτελείας μπορεί να προκαλεί συναισθήματα κύρους, ενώ ένα φιλικό προς το περιβάλλον προϊόν μπορεί να αυξήσει την πιθανότητα απόκτησης από περιβαλλοντικά ευαισθητοποιημένους καταναλωτές.

*Ένα κλασικό παράδειγμα για τη σύνδεση μέσω φόβου είναι η αυστραλιανή διαφήμιση της Mercedes Benz τα τέλη της δεκαετίας του 1980, όπου περιγράφεται πώς το εν λόγω αυτοκίνητο έσωσε τις ζωές μίας τετραμελούς οικογένειας μετά από ένα τροχαίο ατύχημα. Αξίζει να το δείτε εδώ:

Τα χρώματα στο marketing

Αξίζει να σημειωθεί ότι ακόμη και τα χρώματα παίζουν σημαντικό ρόλο στην ψυχολογία του marketing με κάθε χρώμα να έχει τον δικό του ψυχολογικό αντίκτυπο. Για παράδειγμα, το κόκκινο μπορεί να προκαλέσει συναισθήματα ενθουσιασμού ή επείγουσας ανάγκης, ενώ το μπλε μεταδίδει εμπιστοσύνη και αξιοπιστία. Σύντομα, θα ακολουθήσει ένα άρθρο μου, ειδικά για τα χρώματα στο marketing, για αυτό… stay tuned.

Ενδιαφέροντα άρθρα

3 ανορθόδοξες τεχνικές πώλησης που δουλεύουν.
16 Ιουνίου 2025

Άσπρη γάτα – μαύρη γάτα!


Διαβάστε περισσότερα
Προσλαμβάνετε στελέχη στο μάρκετινγκ; Τι ερωτήσεις να κάνετε.
5 Ιουνίου 2025

Καλέ μου άνθρωπε, ξέρεις από μάρκετινγκ;


Διαβάστε περισσότερα
Συμβουλές για διαχείριση κρίσεων
19 Μαΐου 2025

Μην πιαστείτε απροετοίμαστοι στην επόμενη κρίση!


Διαβάστε περισσότερα

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Διακρίσεις

Πιστοποιημένος Senior Consultant από τον ΣΕΣΜΑ
Μέλος της Διεθνούς Μένσα
Πιστοποιημένος
Social Media Marketing Associate CSMA
Μέλος του Συνδέσμου Συμβούλων    Επιχειρήσεων (ΣΥΠΕΠ)
Best Marketing Consultant 2019
Best Marketing Consultant 2021
Best Aesthetics Marketing Consultant 2022
Visionary Marketing Consultant Award 2025

Επικοινωνία

Αθήνα: +30 2117706299

Θεσσαλονίκη: +30 2311118477‬

Social Media

Αριθμός Γ.Ε.ΜΗ:

122524803000

Εγγραφείτε στο Newsletter

για να λαμβάνετε νέα, ιδέες & tips μάρκετινγκ!

Κατεβάστε την εφαρμογή

buttonapplestore
buttongoogleplay
Privacy Policy – Terms and Conditions
Copyright © 2025 E. Sarantaenas. All Rights Reserved.
    0

    €0,00

    • No translations available for this page
      ✕

      Σύνδεση

      Χάσατε τον κωδικό σας;

      ✕

      Καλάθι

      Ολοκλήρωση Παραγγελίας
      Συνεχίστε τις αγορές Καλάθι
      Χρησιμοποιούμε τις πληροφορίες που συλλέγονται μέσω cookies και παρόμοιων τεχνολογιών για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας στην ιστοσελίδα μας, να αναλύσουμε τον τρόπο που τη χρησιμοποιείτε και για σκοπούς μάρκετινγκ.
      Τήρηση προσωπικών δεδομένων

      Οι ρυθμίσεις προσωπικού απορρήτου σας

      Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τα στοιχεία που συλλέγονται μέσω cookies και παρόμοιων τεχνολογιών για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας στον ιστότοπό μας, να αναλύσουμε τον τρόπο χρήσης του και για διαφημιστικούς σκοπούς. Επειδή θαυμαστείτε το δικαίωμά σας στην προσωπική ζωή, μπορείτε να επιλέξετε να μην επιτρέπετε κάποιους τύπους cookies. Ωστόσο, η αποκλεισμός κάποιων τύπων cookies μπορεί να επηρεάσει την εμπειρία σας στον ιστότοπο και τις υπηρεσίες που μπορούμε να σας προσφέρουμε. Σε κάποιες περιπτώσεις, οι δεδομένα που προέρχονται από cookies κοινοποιούνται με τρίτους για λόγους ανάλυσης ή διαφήμισης. Μπορείτε να εκπαιδεύσετε το δικαίωμά σας να εξαιρεθείτε από το διαμοιρασμό και πάντα με την απενεργοποίηση των cookies.
      Τήρηση προσωπικών δεδομένων
      Απενεργοποίηση όλων Αποδοχή Όλων

      Διαχείριση προτιμήσεων συγκατάθεσης

      Απαραίτητο

      Πάντα ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΜΕΝΟ
      Αυτά τα cookies και τα scripts είναι απαραίτητα για να λειτουργεί η ιστοσελίδα και δεν μπορούν να απενεργοποιηθούν. Συνήθως ρυθμίζονται μόνο σε απάντηση σε ενέργειες που κάνετε, οι οποίες προσομοιώνουν αίτημα για υπηρεσίες, όπως την ρύθμιση των προτιμήσεων ιδιωτικού απορρήτου, την είσοδο ή την συμπλήρωση φόρμων. Μπορείτε να ρυθμίσετε τον browser σας να μπλοκάρει ή να σας ειδοποιεί για αυτά τα cookies, αλλά μερικά τμήματα της ιστοσελίδας δεν θα λειτουργούν. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν κανένα προσωπικά διακριτικά στοιχεία.

      Αναλυτικές

      Αυτά τα cookies και τα scripts επιτρέπουν σε εμάς να μετράμε τις επισκέψεις και τις πηγές των κινήσεων, έτσι ώστε να μετράμε και να βελτιώνουμε την απόδοση της ιστοσελίδας μας. Σας βοηθούν να ξέρουμε ποιες σελίδες είναι οι πιο και λιγότερο δημοφιλείς και να δούμε πως οι επισκέπτες κινούνται στην ιστοσελίδα. Όλες οι πληροφορίες που συλλέγονται από αυτά τα cookies είναι συγκεντρωμένες και επομένως ανώνυμες. Εάν δεν επιτρέψετε τα cookies και τα scripts, δεν θα ξέρουμε όταν επισκεφτήκατε την ιστοσελίδα μας.

      Ενσωματωμένα βίντεο

      Αυτά τα cookies και scripts μπορούν να εγκατασταθούν μέσω της ιστοσελίδας μας από εξωτερικές υπηρεσίες hosting βίντεο όπως το YouTube ή το Vimeo. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την παροχή περιεχομένου βίντεο στην ιστοσελίδα μας. Είναι δυνατό για τον παροχέα βίντεο να δημιουργήσει μια διάταξη των ενδιαφερόντων σας και να σας εμφανίσει σχετικές διαφημίσεις σε αυτή την ιστοσελίδα ή σε άλλες. Δεν αποθηκεύουν προσωπικές πληροφορίες απευθείας, αλλά βασίζονται στο να διευκρινίζουν μοναδικά τον φυλλομετρητή σας και τη συσκευή του διαδικτύου. Εάν δεν επιτρέπετε αυτά τα cookies ή scripts, είναι πιθανό η ενσωματωμένη βίντεο να μην λειτουργεί όπως αναμενόταν.

      Google Fonts

      Τα Google Fonts είναι μια βιβλιοθήκη υπηρεσιών ενσωμάτωσης γραμματοσειρών. Τα Google Fonts αποθηκεύονται στην CDN της Google. Η API των Google Fonts έχει σχεδιαστεί για να περιορίσει τη συλλογή, την αποθήκευση και τη χρήση των δεδομένων των τελικών χρηστών μόνο σε αυτό που είναι απαραίτητο για την εύκολη διανομή γραμματοσειρών. Η χρήση της API των Google Fonts δεν απαιτεί ταυτοποίηση. Καμία cookie δεν στέλνεται από τους επισκέπτες της ιστοσελίδας στην API των Google Fonts. Οι αιτήσεις στην API των Google Fonts γίνονται σε ειδικούς τομείς των πόρων, όπως τα fonts.googleapis.com ή τα fonts.gstatic.com. Αυτό σημαίνει ότι οι αιτήσεις γραμματοσειρών σας είναι ξεχωριστές και δεν περιέχουν καμία πιστοποίηση που στέλνετε στο google.com ενώ χρησιμοποιείτε άλλες υπηρεσίες της Google που απαιτούν ταυτοποίηση, όπως το Gmail.

      Μάρκετινγκ

      Αυτά τα cookies και τα scripts μπορεί να οριστούν μέσα από την ιστοσελίδα μας από τους συνεργάτες μας στην διαφήμιση. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν από αυτές τις εταιρείες για να δημιουργήσουν ένα προφίλ των ενδιαφερόντων σας και να σας εμφανίσουν σχετικές διαφημίσεις σε άλλες ιστοσελίδες. Δεν αποθηκεύουν άμεσα προσωπικές πληροφορίες, αλλά βασίζονται στην μοναδική αναγνώριση του προγράμματος περιήγησης και της συσκευής διαδικτύου σας. Αν δεν επιτρέψετε αυτά τα cookies και τα scripts, θα εμπειρεύεστε λιγότερη εξατομικευμένη διαφήμιση.

      Facebook Advanced Matching

      Η Προηγμένη Αντιστοίχιση του Facebook μπορεί να βελτιώσει την αφαίρεση των διαφημίσεων και την παρακολούθηση μετατροπών. Μπορεί να μας βοηθήσει να επιτευχθούν καλύτερα στοχευμένες προσαρμοσμένες ομάδες μέσω των διαφημίσεων μας. Όταν είναι δυνατό, θα μοιραστούμε με το Facebook κατακερματισμένες πληροφορίες όπως το όνομά σας, τηλέφωνο, email ή διεύθυνση.

      Facebook CAPI

      Τα Συμβάντα της Προηγμένης Αντιστοίχισης του Facebook (CAPI) μας βοηθούν να κατανοήσουμε καλύτερα πως αλληλεπιδράτε με τις ιστοσελίδες μας. Σας επιτρέπουν να μετρήσουμε την επίδραση των διαφημίσεων μας στις μετατροπές της ιστοσελίδας και να βελτιώσουν την στοχευμένη διαφήμιση μέσω προσαρμοσμένων ομάδων. Όταν είναι δυνατό, ίσως μοιραστούμε με το Facebook πληροφορίες όπως όνομα, email, τηλέφωνο, διεύθυνση.
      Επιβεβαιώνω τις επιλογές μου Αποδοχή Όλων Απενεργοποίηση όλων
      Verified by ConsentMagic
      X