Η αξία του user generated content (UGC)
![Κάντε τους πελάτες σας να μιλάνε για εσάς.](https://marketingconsultant.gr/wp-content/uploads/2024/11/User-Generated-Content-in-Marketing.jpg)
Κάντε τους πελάτες σας να μιλάνε για εσάς.
Έχετε μια εξαιρετική ομάδα marketing που παίζει το digital στα δάχτυλα. Τα post σας σε Facebook και Instagram είναι το ένα καλύτερο από το άλλο. Τα video σας στο YouTube είναι υποδειγματικά. Ξεκινήσατε και Tik-Tok! Μπράβο σας για όλα. Ωστόσο, υπάρχει ένα μικρό πρόβλημα.
Οι πελάτες σας δεν σας πιστεύουν.
Δεν έχει να κάνει με εσάς. Οι έρευνες δείχνουν ότι σχεδόν 3 στους 4 καταναλωτές εμπιστεύονται το content που δημιουργούν οι αγοραστές μιας επιχείρησης περισσότερο από το content που δημιουργεί η ίδια η επιχείρηση. Και είναι λογικό. Όσο ειλικρινής και να είναι μία επιχείρηση (και στις μέρες μας, αρκετές επιχειρήσεις είναι πραγματικά ειλικρινείς) δύσκολα μπορούν να φθάσουν την ωμή ειλικρίνεια του καταναλωτή, που κάποιες φορές φτάνει και στα όρια του σαδισμού.
Δείτε στο άρθρο μου που ακολουθεί τρόπους για να αυξήσετε το user generated content (UGC) για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας.
Αναζητήστε τις κριτικές
Υπάρχουν επιχειρήσεις και τμήματα marketing που με την ιδέα και μόνο μιας αρνητικής κριτικής, παγώνουν σαν ελάφια στους προβολείς των αυτοκινήτων. Σαν αποτέλεσμα, αποφεύγουν γενικά να ωθούν τους πελάτες προς την κριτική. Καλώς, πολύ κακώς. Οι κριτικές σήμερα είναι το ιερό δισκοπότηρο των επιχειρήσεων και πρέπει να αποτελούν τη νούμερο 1 σας προτεραιότητα.
Αξιοποιήστε τις κριτικές και τις μαρτυρίες χρηστών. Ενθαρρύνετε τους ικανοποιημένους πελάτες να αφήνουν κριτικές σχετικά με την εμπειρία τους με την επιχείρηση σας. Και όταν το κάνουν, μοιραστείτε αυτές τις κριτικές στην ιστοσελίδα σας, και στα κανάλια των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, για να χτίσετε εμπιστοσύνη και αξιοπιστία.
Προσοχή: αναζητήστε και αξιοποιήστε τις πραγματικές κριτικές πελατών και όχι αυτές που γράφει η Junior Account του τμήματος Marketing. Ο καταναλωτής έχει μία αλάνθαστη έκτη αίσθηση να “μυρίζεται” τις ύποπτες κριτικές.
Συνεργαστείτε με influencers
Εάν η επιχείρησή σας συνδεθεί με κάποιον influencer πρώτης γραμμής, οι οπαδοί του θα γίνουν και οπαδοί σας. Ποιος marketeer για παράδειγμα, δεν θα ήθελε ένα endorsement για τη μάρκα του από τον Γιάννη Αντετοκούμπο; Και αν ο συγκεκριμένος σας φαίνεται κομμάτι ακριβός, υπάρχουν πολλές επιλογές για διάφορα “βαλάντια”.
Προσοχή: ενώ οι influencers πραγματικά μπορούν να βοηθήσουν, βεβαιωθείτε ότι το κάνουν αυτό, οργανικά εντεταγμένοι στο οικοσύστημα της μάρκας σας. Πρέπει να δείχνουν ότι πιστεύουν στη μάρκα σας, ότι την προτιμούν, την απολαμβάνουν και δεν έγιναν brand ambassadors για τα χρήματα και μόνο.
Τρέξτε διαγωνισμούς και challenges
Από το να ζητήσετε από τους πελάτες σας να βρουν οι ίδιοι το νέο σλόγκαν της εταιρείας σας, μέχρι διαγωνισμούς και challenges για τα χρώματα του νέου προϊόντος σας. που θα οδηγήσουν σε πακτωλό σχολίων, οι ιδέες είναι απεριόριστες. Ιδανικά, προσπαθήστε να δημιουργήσετε θόρυβο για την επιχείρησή σας, με τη μορφή διαγωνισμών και προκλήσεων, τουλάχιστον 3 με 4 φορές τον χρόνο ή και περισσότερο αν έχετε τα resources και τις γνώσεις.
Χρησιμοποιήστε hashtags
Δημιουργήστε ένα μοναδικό hashtag για την εταιρεία σας και ενθαρρύνετε τους χρήστες να το χρησιμοποιούν όταν μοιράζονται περιεχόμενο που σχετίζεται με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας. Επιπλέον, το hashtag θα σας διευκολύνει να ανακαλύψετε και να επιμεληθείτε περιεχόμενο που δημιουργείται από χρήστες.
Αλληλοεπιδράστε με την κοινότητα
Μην μένετε αδρανείς στα θέματα που αφορούν την κοινότητα, και που μπορεί να περιλαμβάνουν τα πάντα: από το περιβάλλον μέχρι την έλλειψη σχολικών τροχονόμων στην περιοχή που δραστηριοποιήστε. Ενεργοποιηθείτε γύρω από πολλά θέματα που “είναι για καλό σκοπό” και αλληλοεπιδράστε ενεργά με το κοινό σας σε πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης και άλλα διαδικτυακά φόρουμ.
Όσο το κάνετε, τόσο περισσότερο user generated content θα απολαύσετε, και μάλιστα της πιο ποιοτικής μορφής.
Διαδώστε το content των πελατών σας
Όλοι οι άνθρωποι, σε μικρό ή μεγαλύτερο βαθμό, κρύβουν ματαιοδοξία μέσα τους. Σε όλους αρέσει να βλέπουν κάτι που έγραψαν, σχολίασαν ή βιντεοσκόπησαν να αποκτά σημασία για χιλιάδες ανθρώπους, κάποιες φορές και για εκατομμύρια! Δεν είναι τυχαία η μανία με τα μιμίδια (memes) και τα viral, από τη στιγμή ειδικά που τα social media μπήκαν στη ζωή μας.
Μην σπάτε το κεφάλι σας προσπαθώντας να σκεφτείτε εσείς οι ίδιοι το viral για τη μάρκα σας που θα αφήσει εποχή. Δώστε στους πελάτες σας τη δυνατότητα, και κυρίως την επιθυμία, να μιλήσουν αυτοί για τη μάρκα σας και θα σας φτιάξουν το viral οι ίδιοι, και μάλιστα με μηδενικό κόστος!
Ανταμείψτε τους πιστούς
Αν έχετε μία μάρκα με αφρόλουτρα, σαμπουάν και είδη υγιεινής, και υπάρχει πελάτης που καθημερινά ποστάρει ένα προϊόν σας από το μπάνιο του, γράφοντας ένα σχόλιο που θα το ζήλευε και το τμήμα μάρκετινγκ, μη χάνετε χρόνο. Επιβραβεύστε τον τώρα. Δώστε του early access σε νέα προϊόντα, ειδικές εκπτώσεις ή προσκαλέστε τον σε VIP events. Είναι σίγουρο ότι το μπάνιο του ποτέ δεν θα μείνει άδειο από προϊόντα σας.