Γίνε τριάστερος στρατηγός!
3 στρατηγικές για ευκολότερες πωλήσεις.
Στον πόλεμο, οι μάχες κερδίζονται πάντα από τον στρατό και χάνονται πάντα από τον στρατηγό. Αυτό συμβαίνει και στην επιχειρηματική αρένα. Μπορεί ο “στρατός” σας, δηλαδή οι άνθρωποί σας και ο υλικοτεχνικός εξοπλισμός σας να είναι υπερμοντέρνοι, περιλαμβάνοντας μέχρι και drones τελευταίας τεχνολογίας, αλλά το αποτέλεσμα της επιχειρηματικής μάχης να σας βρίσκει με αρνητικό ισοζύγιο.
Πριν τα βάλετε με θεούς, δαίμονες, υπαλλήλους και πελάτες, σκεφθείτε κάτι: μήπως η στρατηγική που ακολουθείτε δεν είναι η σωστή; Μήπως τα πυρά σας είναι “άσφαιρα”; Μήπως οι “πύραυλοί” σας καταλήγουν στην περιφέρεια του προβλήματος; Δείτε στο άρθρο μου που ακολουθεί 3 στρατηγικές για ευκολότερες πωλήσεις και γίνετε τριάστερος στρατηγός.
“Αντικατασκοπεία” – ή αλλιώς μάθετε τα πάντα για τον πελάτη σας
Εάν σας ρωτήσω πόσο καλά ξέρετε τον πελάτη σας, το πιθανότερο είναι να αντιδράσετε με εκνευρισμό, ακόμη και οργή. Ξέρετε, ή τουλάχιστον νομίζετε ότι ξέρετε τον πελάτη σας, καλύτερα από τον καθένα. Μακάρι να ήταν όλα τόσο απλά! Ωστόσο, η γνώση του πελάτη, πολλές φορές, είναι αρκετές “φάσεις”, χρονιές ή κάποιες φορές και δεκαετίες πίσω.
Πιο επιρρεπείς στο πρόβλημα είναι οι μεγαλύτεροι σε ηλικία entrepreneurs. Οι σημερινοί 50ρηδες ας πούμε, οι οποίοι όσο και αν επαίρονται για τις επιδόσεις τους στα social media, βαθιά μέσα τους πιστεύουν ότι ο σωστός πελάτης ακούει Βιτάλη, Σούκα και Ντουράν Ντουράν, είναι πολύ πιθανό να βρεθούν προ μεγάλης, και ιδιαίτερα αρνητικής έκπληξης.
Μην επαναπαύεστε ποτέ. Ο πελάτης σας είναι ένα κομμάτι χαρτί, όχι άγραφο σίγουρα, το οποίο όμως γεμίζει σημειώσεις, σχεδόν κάθε ημέρα. Για να πουλήσετε πιο εύκολα, πρέπει να ξέρετε τις ελπίδες του πελάτη σας, τις φοβίες του, τα όνειρά του και τις φιλοδοξίες του. Μην χάνετε ποτέ λοιπόν την ευκαιρία της “αντικατασκοπείας” και μάθετε, ρωτήστε, ερευνήστε, σημειώστε σε κάθε ευκαιρία.
“Σώμα Εφοδιασμού – Μεταφορών” – συστηματοποιήστε το follow-up σας
Κανείς πελάτης δεν είναι ίδιος με τον άλλον. Ωστόσο η διαδικασία του follow-up σας προς τον πελάτη, μπορεί, και πρέπει να είναι η ίδια, είτε εξυπηρετείτε είκοσι πελάτες σε μία ημέρα είτε είκοσι χιλιάδες. Συστηματοποιώντας τη διαδικασία πώλησης έχετε αμέσως πολλαπλά οφέλη.
Τα λάθη μειώνονται. Ακολουθώντας μία σωστή και δοκιμασμένη ρουτίνα πώλησης από το “Καλώς ήρθατε στην ιστοσελίδα μας” μέχρι την άφιξη της παραγγελίας στην πόρτα του πελάτη θα μειώσετε κατακόρυφα λάθη που βλάπτουν τη φήμη σας. Επιπλέον, συστηματοποιώντας το follow-up σας, κερδίζετε χρόνο που θα διοχετεύσετε στην εξυπηρέτηση νέων πελατών.
“Ειδικές Δυνάμεις” – απευθυνθείτε σε ειδικά ακροατήρια
Με την πρόοδο της τεχνολογίας και την έλευση του Internet και των social media βρεθήκατε με ένα “θείο δώρο” στα χέρια σας που εκατοντάδες γενιές επιχειρηματιών από την αρχαία Μεσοποταμία μέχρι τον 21ο αιώνα δεν είχαν: τη γνώση, αλλά και τις λίστες ειδικών ακροατηρίων. Η πελατεία σας μπορεί πλέον να αναλυθεί σχεδόν με οποιοδήποτε segmentation (τμηματοποίηση) επιθυμείτε.
Εκμεταλλευθείτε αυτή τη γνώση όσο περισσότερο μπορείτε. Εάν απευθυνθείτε σωστά σε κάθε ειδικό ακροατήριο, θα κάνετε την πώληση πολύ ευκολότερη. Κάποιοι μπορεί να χρειάζονται 3-4 emails με πληροφορίες, ενώ κάποιοι άλλοι μπορεί να ξέρουν τα προϊόντα σας, σχεδόν τόσο καλά όσο εσείς οι ίδιοι. Μάθετε όλες τις “φυλές” των πελατών σας και πουλήστε ευκολότερα!