Facebook και Offline Conversions! Η σωστή στρατηγική!
![](https://marketingconsultant.gr/wp-content/uploads/2018/02/71601b6fd7fc74a9f4eea8e6c1b43d35-1200x675.jpg)
Η επανάσταση των ψηφιακών πωλήσεων έχει χτυπήσει την πόρτα μας εδώ και πολλά χρόνια και αποτελεί πλέον μέρος της ζωής και της καθημερινότητάς μας. Όμως, η αλήθεια είναι ότι οι ψηφιακές πωλήσεις δημιουργούν περισσότερο “θόρυβο” από αυτό που τους αντιστοιχεί. Αν μιλήσουμε με αριθμούς, αρκεί να σας πούμε ότι το 70% όλων των πωλήσεων που λαμβάνουν χώρα στις Ηνωμένες Πολιτείες (και θεωρούμε πολύ υψηλότερο στην Ελλάδα) γίνονται, ακόμη, στο χώρο του καταστήματος.
Πρώτη δημοσίευση: biscotto.gr
Επειδή λοιπόν απέχουμε πολύ ακόμη από το “όλα digital” (και ίσως να αργήσουμε λίγο ακόμα να φτάσουμε εκεί), μία από τις μεγαλύτερες και συνάμα πιο δύσκολες προκλήσεις του digital marketing είναι η παρακολούθηση των πωλήσεων έξω από το ψηφιακό οικοσύστημα. Πώς μπορείτε να ξέρετε ότι η παραγγελία μίας πίτσας σπέσιαλ και δύο με πεπερόνι που μόλις δέχτηκε η επιχείρησή σας προέρχεται από τη διαφήμισή σας στο Facebook; Τα cookies και τα pixels δεν αρκούν!
Είναι σημαντικό, λοιπόν, να παρακολουθείτε τις πωλήσεις που συμβαίνουν στο κατάστημά σας και προέρχονται από το Facebook, με το να συσχετίζετε στοιχεία των πελατών σας (πχ όνομα, διεύθυνση, email, αριθμός τηλεφώνου, προϊόν που αγοράστηκε) με τα στοιχεία των χρηστών που έχει στη διάθεσή του το Facebook και έχουν δει διαφημιστικές σας καμπάνιες στο εν λόγω μέσο.
Ας δούμε μερικά από τα βασικά πλεονεκτήματα αυτής της διασταύρωσης πληροφοριών μελέτης:
Καλύτερη Αξιολόγηση των καμπανιών σας
Παρακολουθώντας τις πωλήσεις στο κατάστημά σας, μπορείτε να δείτε ποιες από τις καμπάνιες σας ήταν ιδιαίτερα αποτελεσματικές και ποιες όχι. Μήπως τελικά αυτό το υπέροχο (για εσάς) δημιουργικό που ανεβάσατε στο Instagram δεν ήταν και τόσο αποτελεσματικό στην προώθηση των ειδών στην οποία δραστηριοποιείστε; Είναι σημαντικό να κρατάτε στατιστικά των πωλήσεων σας (ή ακόμα και των επισκέψεων – τηλεφωνημάτων χωρίς πώληση) και να τα αντιπαραβάλλετε με τις χορηγούμενες διαφημίσεις σας. Μια τέτοια καταγραφή θα σας βοηθήσει μελλοντικά στο να έχετε ιστορικό και να γνωρίζετε τι αποδίδει και τι όχι.
Facebook Optimization
Εσείς έχετε κάτι που το Facebook θέλει και το Facebook έχει κάτι που εσείς θέλετε. Στο δικό σας CRM υπάρχουν πληροφορίες για τους πελάτες σας που ενδιαφέρουν, προφανώς, ιδιαίτερα το μακράν πρώτο σε δημοτικότητα κοινωνικό μέσο. Επειδή λοιπόν… το ένα χέρι νίβει το άλλο, το Facebook θα σας προσφέρει ad optimization (καλύτερη απόδοση της διαφήμισής σας) αν στοχεύσετε τους δικούς σας πελάτες (με τα email τους ή τα κινητά τηλέφωνά τους).
Καλύτερη Αξιολόγηση Υπολοίπων Ενεργειών Marketing
Τα πάντα στο internet είναι μετρήσιμα. Έτσι μπορείτε να υπολογίσετε με ακρίβεια το ROI (Return of Investment) τυχόν ενεργειών marketing κάνετε εκτός Facebook και Instagram. Ας υποθέσουμε (πολύ απλοϊκά για χάρη των μη εξειδικευμένων αναγνωστών) για παράδειγμα ότι το online media mix σας περιείχε καμπάνιες στο Facebook σε συνδυασμό με Adwords. Εάν το αποτέλεσμά σας ήταν συνολικά 10 πωλήσεις, εκ των οποίων οι 5 προήλθαν από το Facebook και 4 από τα adwords, αυτόματα καταλαβαίνετε πόσες προήλθαν από τις offline δράσεις σας στο μάρκετινγκ.
Έχοντας πει όλα τα παραπάνω, θα θέλαμε να προλάβουμε μία σκέψη που ίσως έχει ήδη αρχίζει να σχηματίζεται στο μυαλό σας: “ωραία όλα αυτά, αλλά πολύ τεχνικά για εμένα!”. Η αλήθεια είναι, ότι όπως και κάθε άλλη εξειδίκευση απαιτεί ένα βαθμό εξοικείωσης, μέχρι να το… “παίζετε στα δάχτυλα”. Σημασία όμως έχει, για αρχή, να αναγνωρίσετε την ανάγκη και την αξία να γνωρίζετε πως προέκυψε η κάθε σας πώληση. Αυτό σας δίνει δύναμη και γνώση για το μέλλον!
Ωστόσο, για εσάς που ήδη έχετε εντρυφήσει ως ένα βαθμό στον “μαγικό” κόσμο του Mark Zuckerberg, η έξτρα προσπάθεια που θα χρειαστείτε για να κάνετε δικό σας το νέο προϊόν δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλη και, μεταξύ μας, το διακύβευμα είναι τρομερά σημαντικό.
Εάν πάλι είστε, για τον οποιοδήποτε λόγο, ακόμη στη γραμμή αφετηρίας στη σχέση σας με τα social media και το digital marketing (συμβαίνει και στις καλύτερες οικογένειες!) τότε ένας ειδικός στο digital marketing θα σας βοηθήσει να καλύψετε τον χαμένο χρόνο. Το σίγουρο είναι ότι σε οποιαδήποτε περίπτωση, πρέπει πάντα να εξετάζετε την προέλευση των conversion σας για να βελτιώνετε και να μεγιστοποιείτε τα αποτελέσματα από τις προωθητικές σας δράσεις!