Εταιρείες marketing. Ποια είναι η ιδανική για να συνεργαστείτε;
![Εταιρείες marketing](https://marketingconsultant.gr/wp-content/uploads/2023/10/etairies-marketing.jpg)
Εν αρχή ην το modem. Και μετά ακολούθησε το marketing!
Στις μέρες μας, το Internet και οι εταιρείες marketing μοιάζουν κάτι τόσο συνηθισμένο, όσο η αγορά ψωμιού από τον φούρνο της γειτονιάς. Τα πράγματα φυσικά, δεν ήταν πάντα έτσι. Αυτό που τώρα παίρνουμε για δεδομένο, κάποτε ήταν εξωτικό ή αδιανόητο. Θα σας δώσω ένα παράδειγμα. Ξέρετε πόσες ιστοσελίδες υπήρχαν παγκοσμίως, πριν από ακριβώς 30 χρόνια, το 1993; Εάν σας ζητήσω να φανταστείτε έναν αριθμό, το πιθανότερο είναι να πείτε εκατομμύρια ή εκατοντάδες χιλιάδες.
Η σωστή απάντηση είναι μόλις 600.
(και μηδέν εταιρείες marketing)
Το timeline που κόβει την ανάσα
Όμως, από το 1993 και μετά, τα πράγματα εξελίχθηκαν ραγδαία. Δείτε το timeline παρακάτω:
- 1994: Δημιουργείται ο πρώτος browser, το θρυλικό Netscape (RIP).
- 1995: Ξεκινά η Amazon.
- 1996: Το πρώτο viral video.
- 1998: Γέννηση της Google.
- 2003: Τα πρώτα blogs.
- 2004: Ίδρυση του Facebook.
- 2005: Πρώτο video στο YouTube.
- 2006: Λανσάρισμα του Twitter.
- 2010: Λανσάρισμα του Instagram.
- 2013: 50%+ των Αμερικανών κάνουν τραπεζικές συναλλαγές online.
- 2016: Εμφανίζονται η Alexa της Amazon και η Siri της Apple.
- 2018: Internet of Things. Περίπου 7 δισεκατομμύρια συσκευές έχουν συνδεθεί με το διαδίκτυο.
- 2019: Λανσάρισμα του 5G.
- 2021: Σχεδόν 5 δισεκατομμύρια άνθρωποι είναι συνδεδεμένοι στο διαδίκτυο.
- 2022: Η SpaceX του Elon Musk έχει εκτοξεύσει περισσότερους από 1.900 δορυφόρους Starlink συνολικά. Το δορυφορικό διαδίκτυο είναι πραγματικότητα.
Κάπου στην παραπάνω πορεία, άρχισαν να “ξεμυτίζουν” και εταιρείες marketing, εξειδικευμένες σε διάφορους τομείς. Στην αρχή λίγες, και μετά πολύ περισσότερες. Πώς όμως μπορείτε να ξέρετε ποιες εταιρείες marketing κάνουν για εσάς; Επιπλέον, τι αλήθεια σας ταιριάζει;
Μία εταιρεία marketing ή ένας σύμβουλος marketing;
Δείτε περισσότερα στο άρθρο μου που ακολουθεί και κάντε την επιλογή σας.
Είναι αναγκαίες οι εταιρείες marketing;
Πολλές φορές στην καριέρα μου, έχω βρεθεί σε τραπέζι με entrepreneurs που μου κάνουν, με κάποιες παραλλαγές, την ίδια ερώτηση: “Χρειάζομαι εταιρείες marketing ή συμβούλους; Δεν μπορούμε να το κάνουμε εσωτερικά;” Αντί για απάντηση, σας παραπέμπω στο timeline της παραπάνω παραγράφου, και συγκεκριμένα στα έτη 2004 και μετά. Θεωρώ ότι μέχρι τότε, με κάποια προσπάθεια, ναι, θα μπορούσατε να καλύψετε τις ανάγκες marketing εσωτερικά.
Όταν όμως έκαναν την εμφάνισή τους τα social media, game changers, που, με ναυαρχίδες το Facebook και το YouTube, κατέκτησαν τον κόσμο, τα πράγματα άλλαξαν. Οι εταιρείες marketing που μέχρι τότε ήταν “μπουτίκ” οργανισμοί, σαν καταστήματα ακριβών ελβετικών ρολογιών, πολλαπλασιάστηκαν και έγιναν απαραίτητες. Σήμερα, είναι αδιανόητο να κάνετε το marketing σας εσωτερικά. Είτε απευθυνθείτε σε εταιρείες marketing είτε σε σύμβουλο marketing, θα έχετε κάνει τη σωστή κίνηση.
Τι πλεονεκτήματα έχουν οι εταιρείες marketing;
Τα πλεονεκτήματα που φέρνουν στο τραπέζι οι εταιρείες marketing είναι πολλά και διαφορετικά. Αναφέρω παρακάτω τα πιο σημαντικά:
- Εξειδίκευση. Οι εταιρείες marketing διαθέτουν συνήθως ομάδες ειδικών με εξειδικευμένες γνώσεις και εμπειρία σε διάφορες πτυχές του διαδικτυακού marketing. Αυτό περιλαμβάνει τη βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης (SEO), τη διαφήμιση με πληρωμή ανά κλικ (PPC), το marketing μέσων κοινωνικής δικτύωσης, το marketing περιεχομένου (content marketing), το marketing μέσω email και πολλά άλλα.
- Χρόνος και αποδοτικότητα πόρων. Δεν έχετε ούτε τον χρόνο, ούτε τους πόρους για να ανεβείτε τον “Γολγοθά” του marketing. Οι εταιρείες marketing, παίρνοντας μακριά από εσάς αυτό το “πικρό ποτήρι” σάς επιτρέπουν να επικεντρωθείτε στις βασικές σας ικανότητες.
- Εξοικονόμηση χρημάτων. Οι εταιρείες marketing έχουν συνήθως σχέσεις με διαφημιστικές πλατφόρμες και εργαλεία, που τους επιτρέπουν να διαπραγματεύονται καλύτερες τιμές και εκπτώσεις για λογαριασμό των πελατών τους.
- Πρόσβαση σε εξελιγμένα εργαλεία. Οι εταιρείες marketing έχουν συνήθως πρόσβαση σε προηγμένα εργαλεία και τεχνολογίες που μπορούν να βοηθήσουν στην ανάλυση δεδομένων, στην παρακολούθηση της απόδοσης της καμπάνιας και στη βελτιστοποίηση στρατηγικών. Αυτά τα εργαλεία είναι συνήθως ασύμφορα για να τα αγοράσετε και να τα συντηρήσετε εσείς.
- Επεκτασιμότητα (scalability). Οι εταιρείες marketing μπορούν να προσαρμόσουν την κλίμακα των καμπανιών σας, σύμφωνα με τις ανάγκες σας. Είτε χρειάζεστε μια μικρή τοπική καμπάνια είτε μια μεγάλη διεθνή καμπάνια, οι εταιρείες marketing μπορούν να προσαρμόσουν τις υπηρεσίες τους, ώστε να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις σας.
- Ανάλυση δεδομένων και αναφορά. Οι εταιρείες marketing μπορούν να παρέχουν λεπτομερή αναλυτικά στοιχεία και αναφορές σχετικά με την απόδοση των καμπανιών σας. Αυτή η προσέγγιση βάσει δεδομένων επιτρέπει τη συνεχή βελτιστοποίηση και προσαρμογή των καμπανιών σας.
- Δημιουργικότητα και καινοτομία. Οι έμπειροι επαγγελματίες του μάρκετινγκ μπορούν να φέρουν νέες ιδέες και δημιουργικές στρατηγικές που θα σας κάνουν να ξεχωρίσετε σε ένα ανταγωνιστικό διαδικτυακό τοπίο.
- Συμμόρφωση με τους νόμους και κανονισμούς. Οι εταιρείες marketing έχουν άριστη γνώση των νομικών και ηθικών πτυχών του marketing, συμπεριλαμβανομένων των κανονισμών περί απορρήτου δεδομένων, των προτύπων διαφήμισης και των απαιτήσεων συμμόρφωσης που αφορούν τον κλάδο. Έτσι, οι εταιρείες marketing μπορούν να συμβάλουν στη διασφάλιση της συμμόρφωσης των καμπανιών σας.
- Μετρήσιμα αποτελέσματα. Το marketing είναι εξαιρετικά μετρήσιμο και οι εταιρείες marketing μπορούν να παρέχουν πληροφορίες για βασικούς δείκτες απόδοσης (KPI) που έχουν σημασία για την επιχείρησή σας, όπως η επισκεψιμότητα ιστότοπου, τα ποσοστά μετατροπών σε πελάτες (conversion rates), η απόδοση επένδυσης (ROI), και άλλα.
- Προσαρμοσιμότητα. Ένας από τους πιο σημαντικούς λόγους. Οι εταιρείες marketing μπορούν γρήγορα να προσαρμοστούν σε αλλαγές στο ψηφιακό τοπίο, όπως ενημερώσεις αλγορίθμων στις μηχανές αναζήτησης ή αλλαγές στη συμπεριφορά των καταναλωτών σε πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
Εταιρείες marketing VS συμβούλων marketing
Τι αλήθεια από τα δύο σας ταιριάζει; Όπως, και πολλά άλλα πράγματα στη ζωή, είναι κυρίως θέμα budget, αλλά και αναγκών. Εάν έχετε μια εταιρεία με δεκάδες καταστήματα σε όλη την Ελλάδα, ίσως οι εταιρείες marketing να μπορούν να αντιμετωπίσουν καλύτερα τις ανάγκες σας. Εάν έχετε ένα flagship από το οποίο τρέχετε τα πάντα, ο σύμβουλος marketing ακούγεται και είναι μία εξαιρετική επιλογή.
Τα πλεονεκτήματα του σύμβουλου μάρκετινγκ
Για να βοηθήσω την απόφασή σας, απαριθμώ κάποια σημεία όπου ο σύμβουλος marketing υπερέχει σαφώς από τις εταιρείες marketing:
- Εξατομίκευση. Ο σύμβουλος μάρκετινγκ εργάζεται συνήθως ένας προς έναν με τους πελάτες, παρέχοντας εξατομικευμένη προσοχή και βαθύτερη κατανόηση των ειδικών αναγκών της επιχείρησης.
- Μικρότερο κόστος. Ο σύμβουλος έχει συνήθως χαμηλότερα γενικά έξοδα σε σύγκριση με τις εταιρείες marketing, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε πιο οικονομικές λύσεις για μικρότερες επιχειρήσεις.
- Ευελιξία. Τον θέλετε χωρίς να έχετε κλείσει ραντεβού αύριο το πρωί; Θα τον έχετε. Ο σύμβουλος marketing είναι πάντα πιο ευέλικτος σε σχέση με τις εταιρείες marketing.
- Άμεση επικοινωνία. Με έναν σύμβουλο, έχετε άμεση πρόσβαση στο άτομο που είναι υπεύθυνο για τη στρατηγική marketing, που είναι πάντα ο ίδιος ο σύμβουλος. Με τις εταιρείες marketing, μπορεί να βρεθείτε σε πολλές περισσότερες συναντήσεις από όσες θα θέλατε.
- Εξειδίκευση. Ορισμένοι σύμβουλοι μάρκετινγκ ειδικεύονται σε συγκεκριμένους κλάδους ή θέσεις, προσφέροντας εις βάθος γνώση και εμπειρία, που μπορεί να είναι ιδιαίτερα πολύτιμες για ορισμένες επιχειρήσεις.
Συμπέρασμα
Σε τελική ανάλυση, η επιλογή μεταξύ μιας εταιρείας marketing και ενός συμβούλου θα πρέπει να βασίζεται στις συγκεκριμένες περιστάσεις, τους στόχους και το επίπεδο τεχνογνωσίας και πόρων που χρειάζεστε. Είναι σημαντικό να αξιολογήσετε προσεκτικά και τις δύο επιλογές, να λάβετε υπόψη τον προϋπολογισμό σας και να αξιολογήσετε τις μοναδικές ανάγκες της επιχείρησής σας πριν λάβετε μια απόφαση.