Εμπειρία Πελάτη – Customer Experience

Στο νέο επεισόδιο της τηλεοπτικής εκπομπής Marketing in Practice που μεταδίδεται από το ONE Channel, ο σύμβουλος μάρκετινγκ Θέμης Σαρανταένας με καλεσμένη του στο studio την Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Επικοινωνίας του Αμερικάνικου Κολλεγίου Ελλάδος Ζωζέτα Μηλιοπούλου, συζητούν για την εμπειρία πελάτη που καλούνται όλες οι επιχειρήσεις να προσφέρουν.
Στην εποχή της ψηφιακής εξέλιξης και της ευρείας παγκοσμιοποίησης, η διαδικασία εμπειρίας πελάτη έχει αναδειχθεί σε βασικό στοιχείο της επιχειρηματικής λογικής. Οι πελάτες, πληροφορημένοι και πιο δραστήριοι από ποτέ, ψάχνουν όχι μόνο για προϊόντα και υπηρεσίες που ανταποκρίνονται στις ανάγκες τους, αλλά επιθυμούν και μια ολοκληρωμένη, διασκεδαστική και προσωποποιημένη εμπειρία. Οι μάρκες τώρα δίνουν ιδιαίτερη σημασία στην κατανόηση των πελατών, επιχειρώντας να πληρώσουν τις προσδοκίες τους και προσπαθώντας να τους εντυπωσιάσουν θετικά. Αυτή η μεταβολή στον τρόπο αντίληψης του πελάτη δεν είναι μόνο επιθυμητή, αλλά κρίσιμη για την ύπαρξη και τη διατήρηση της πρωτοπορίας στην αγορά.
Στη συζήτηση που είχαμε, εξηγήσαμε τους λόγους που καθιστούν την εμπειρία πελάτη κεντρικό θέμα. Διερευνήσαμε την έννοια της “εμπειρίας πελάτη” και καταλήξαμε στις διαφορές της με την εξυπηρέτηση των πελατών. Αναδείξαμε την ρόλο που παίζει η εμπειρία του πελάτη στον σύγχρονο επιχειρηματικό κόσμο και πώς αυτή μπορεί να είναι ένα προνόμιο για μια εταιρεία. Αναφερθήκαμε σε παραδείγματα από ΜΜΕ, και διευκρινίσαμε αν η εμπειρία πελάτη αφορά μόνο τις φυσικές επαφές ή αν είναι αποκλειστικά για μεγάλες επιχειρήσεις. Επίσης, σχολιάσαμε τρόπους για να διασφαλίσει κανείς μια θετική εμπειρία για τους πελάτες, ακόμη και όταν τα κριτήρια είναι υποκειμενικά, καθώς και τις κινήσεις που απαιτούνται για την υλοποίησή της.
Τέλος, ο σύμβουλος μάρκετινγκ Θέμης Σαρανταένας παρουσίασε συγκεκριμένα tips για την αξιολόγηση της εμπειρίας του πελάτη.
Η εκπομπή “Marketing in Practice and more” του ONE Channel ασχολείται με την επιχειρηματικότητα και τον κλάδο του μάρκετινγκ, με σκοπό την παρουσίαση επιχειρηματικών εννοιών, παραδειγμάτων και προτάσεων για την ενίσχυση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων στην ελληνική και διεθνή αγορά. Στην εκπομπή παρουσιάζονται βασικές επιχειρηματικές αρχές και τεχνικές μάρκετινγκ που θα βοηθήσουν τις επιχειρήσεις αυτές να αναπτυχθούν. Η εκπομπή επιμελείται και παρουσιάζεται από τον πιστοποιημένο σύμβουλο μάρκετινγκ Θέμη Σαρανταένα και έχει χορηγούς επικοινωνίας τους Athens Voice, epixeiro.gr, startup.gr & franchise.gr. Παρέχει χρήσιμες συμβουλές, προτάσεις και απόψεις για την ανάπτυξη των επιχειρήσεων με αισιόδοξη προσέγγιση και κατά τάση της ανάπτυξης, αντιστέκοντας στις αρνητικές ειδήσεις της καθημερινότητας.