MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)
  • Αρχική
  • CV
  • Υπηρεσίες
    • Μάρκετινγκ Προϊόντων
    • Μάρκετινγκ Υπηρεσιών
    • B2B Μάρκετινγκ
    • Personal Branding
    • Διευθυντής μάρκετινγκ (εξωτερικός)
    • Ψηφιακό Μάρκετινγκ
    • Marketing Plan
    • Social Media Content
    • Εξειδικευμένες υπηρεσίες
      • Έρευνες Μάρκετινγκ
      • F&B Consulting and Marketing
  • Βιβλία
    • 32 Φράσεις πελατών που αγαπάμε να μισούμε – Εκδόσεις Rosili
    • Η εργαλειοθήκη του σύγχρονου επιχειρηματία – Εκδόσεις Rosili
    • Το μάρκετινγκ της επιχείρησής σας! – Εκδόσεις Rosili
    • Το μάρκετινγκ σε 10 + 2 ερωτήσεις
    • Η Συμπεριφορά του Καταναλωτή
    • 16 Μυστικά επιτυχίας για το Μάρκετινγκ
    • 9+1 ερωτήσεις για την επιχείρηση
  • Σεμινάρια & Ομιλίες
    • Σεμινάρια
      • Σεμινάρια Μάρκετινγκ
        • Webinar: Η Σιωπηλή Δύναμη της Επιρροής στις Πωλήσεις
        • Free Mini Webinar: Στρατηγικές Αποτελεσματικής Τιμολόγησης Υπηρεσιών
        • Summer Business Camp 2024
        • Online Marketing Masterclass & Consulting On Demand
        • Webinar: Τεχνικές Τηλεφωνικών Πωλήσεων
        • Webinar: 3 & 4 τεχνικές για περισσότερες πωλήσεις
        • Webinar: Η ψυχολογία του σύγχρονου πελάτη!
        • Webinar: Διαχειριστείτε την κριτική!
      • Εκπαίδευση Προσωπικού
    • Ομιλίες
      • 2025 – Ομιλία Αθήνα: Ανακαλύπτοντας τις Αόρατες Τάσεις του Marketing
      • 2025 – Ομιλία Θεσσαλονίκη: Ανακαλύπτοντας τις Αόρατες Τάσεις του Marketing
      • Ομιλία Θεσσαλονίκη: Τάσεις Μάρκετινγκ 2024. Ανοίξτε το δρόμο για νέους πελάτες!
      • Ομιλία Αθήνα: Τάσεις Μάρκετινγκ 2024. Ανοίξτε το δρόμο για νέους πελάτες!
      • Ομιλία: 2023 – 5 έξυπνες δράσεις μάρκετινγκ για απόκτηση νέων πελατών
      • ΕΕΘ Masterclasses
      • Workshop: 2022: Τεχνικές Πωλήσεων & Μάρκετινγκ
      • Ομιλία: Δράση σήμερα, ανάπτυξη αύριο!
      • Videos ομιλιών
    • Πρόγραμμα Ομιλιών – Σεμιναρίων
      • Πρόγραμμα Ομιλιών – Σεμιναρίων (πριν το 2022)
  • e-Shop
  • ΜΜΕ
    • TV
      • Αρχείο Εκπομπών TV
    • Podcasts
    • Συνεντεύξεις
    • Radio
      • Αρχείο Εκπομπών Alpha Radio 989
      • Kanali 1
        • Αρχείο Εκπομπών Radio Κανάλι 1
      • Amagi Radio
  • App
  • Πελάτες
    • Testimonials Πελατών
  • Άρθρα
  • Contact
  • Αγγλικα
  • Ελληνικα
0

€0,00

✕

Είσαι καλλιτέχνης; Γίνε καλύτερος από τον Βαν Γκογκ (στο marketing).

Author Θέμης Σαρανταένας at 11 Ιανουαρίου 2021
To marketing στην τέχνη.

To marketing στην τέχνη.

Οι καλλιτέχνες και το marketing συνήθως δεν τα πηγαίνουν καλά. Δεν είναι τυχαίο! Η εσωστρέφεια, πολλές φορές εκκεντρικότητα και ο συχνά “αντισυμβατικός” τρόπος ζωής δεν συνάδουν με την εξωστρέφεια του marketing, τις συμβάσεις αλλά και την απαιτούμενη διπλωματία μίας αγοραπωλησίας.

To marketing στην τέχνη.

**  Πρώτη δημοσίευση άρθρου μου: epixeiro.gr

Η ανθρώπινη ιστορία είναι γεμάτη από παραδείγματα καλλιτεχνών, μουσικών, λογοτεχνών, ποιητών, ζωγράφων, γλυπτών που δεν τα κατάφεραν και τόσο καλά στο θέμα του marketing. Το μεγαλύτερο παράδειγμα όλων; Ο Βίνσεντ Βαν Γκογκ, του οποίου το έργο “Το πορτρέτο του Δρ. Γκασέ” πουλήθηκε το 1990 στην αστρονομική τιμή των 80.000.000 δολαρίων (σημερινή ισοτιμία πάνω από 150.000.000) πούλησε μόλις 1 πίνακα σε όλη του τη ζωή.

Το έσοδό του; Περίπου 109 σημερινά δολάρια.

Εάν είσαι καλλιτέχνης λοιπόν η εάν έχεις κάποιον συγγενή ή αγαπημένο πρόσωπο που προσπαθεί να βιοποριστεί από καλλιτεχνικές δραστηριότητες, διάβασε ή σύστησε το άρθρο μου που ακολουθεί. Θα τα καταφέρεις πολύ καλύτερα από τον Βαν Γκογκ!

Βήμα 1. Αποδέξου ότι δεν “ξεπουλιέσαι”
Αρκετοί καλλιτέχνες στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό έχουν την εντελώς λανθασμένη άποψη ότι το marketing κατά κάποιο τρόπο υποβαθμίζει τη δουλειά τους και μειώνει την αξία της. Αυτό είναι εντελώς αστήρικτο και ένας μύθος που καλό είναι να αποβάλλεις. Εάν ο Μιχαήλ Άγγελος ζητούσε 70 δουκάτα ακατέβατα για ένα έργο του (ποσό τεράστιο για την εποχή του) μπορείς και εσύ να χρεώσεις για το έργο σου και όχι – δεν ξεπουλιέσαι.

Βήμα 2. Κατάλαβε τα βασικά
Όσο φιλόδοξος και ταλαντούχος μουσικός και αν είσαι, ο μάνατζερ της Lady Gaga δεν θα σηκώσει το τηλέφωνο – και δεν φταίει η διαφορά της ώρας. Ξόδεψε κάποιο από το χρόνο σου για να καταλάβεις πώς λειτουργεί η αλυσίδα της μουσικής βιομηχανίας και τι μπορείς να κάνεις (αλλά και τι σου ταιριάζει). Live συναυλίες; Ίσως Tik Tok (ή μάλλον όχι); Εξωστρέφεια; Το να παίζεις κιθάρα όλη μέρα κλεισμένος στο στούντιό σου δεν είναι η λύση.

Παρομοίως, εάν ασχολείσαι με τις εικαστικές τέχνες. Αντίθετα με τις ημέρες του Βαν Γκογκ, η τεχνολογία στις ημέρες μας επιτρέπει στον εικαστικό καλλιτέχνη, ζωγράφο, γλύπτη, illustrator, γραφίστα, φωτογράφο να δείξει τη δουλειά του σε όλο τον πλανήτη. Ένα ακόμη πλεονέκτημα για τον εικαστικό είναι ότι το design είναι διεθνής και παγκόσμια γλώσσα, δεν χρειάζεται μετάφραση.

Για παράδειγμα, έχω ένα πολύ καλό φίλο διάσημο φωτογράφο, ο οποίος χρησιμοποιεί το Instagram ως ημερολόγιο (portfolio). Κάθε μέρα δημοσιεύει και μια φωτογραφία που βγάζει, με την δική του μαγική ματιά. Ονομάζει την δράση αυτή “a day in life…”

Δες τα αρκετά sites που σου επιτρέπουν να κλείνεις δουλειές από όλο τον κόσμο, όπως πχ το upwork.com. Μάθε πώς λειτουργεί η βιομηχανία της τέχνης και των γκαλερί. Μην κλείνεσαι στο ατελιέ σου και μην περιμένεις να το κάνει κάποιος άλλος (πχ ένα μέλος της οικογένειάς σου) για εσένα.

Βήμα 3. Οργανώσου επαγγελματικά
Υπάρχουν πάρα πολλοί καλλιτέχνες που θεωρούν το καλλιτεχνικό κομμάτι ως πάρεργο και συμπληρωματικό στην κύρια τους δουλειά. Όμως, δεν λειτουργεί έτσι. Δεν γίνεται να δουλεύεις στη ΔΕΗ το πρωί και να ζωγραφίζεις το βράδυ. Ή μάλλον γίνεται, αλλά δεν είναι επάγγελμα – είναι χόμπι.

Θα χρειαστείς βιβλία λοιπόν και έναρξη καλλιτεχνικής δραστηριότητας. Αυτό, καθώς, τουλάχιστο στη χώρα μας, συνοδεύεται από υποχρεωτικές εισφορές ασφάλισης είναι ένα βήμα που δεν μπορούν να το κάνουν όλοι. Εάν λοιπόν είσαι σοβαρός επαγγελματίας καλλιτέχνης, πρέπει να “διαβείς τον Ρουβίκωνα**” και να οργανωθείς επαγγελματικά.

Βήμα 4. Κάνε το marketing μέρος της δουλειάς σου
Κανείς δημιουργικός δεν θέλει να ασχοληθεί με κάτι άλλο πέρα του marketing.

Όμως ξέρετε κάτι; Χωρίς marketing & εμπορική στρατηγική, η καλλιτεχνική σας δραστηριότητα δεν θα σας επιτρέψει να έχετε εισόδημα – ούτε καν για επιβίωση. Εκτός λοιπόν από τα Word αρχεία του συγγραφέα, πρέπει να δείτε και τα Excel αρχεία του λογιστή! Δημιουργήστε το δίκτυό σας, έχετε παρουσία σε πλατφόρμες σαν το LinkedIn ή ακόμη και στα social media και επωφεληθείτε από τις απεριόριστες δυνατότητες της τεχνολογίας.

Εάν γίνετε τόσο επιτυχημένος ώστε να μπορέσετε να προσλάβετε έναν manager να τα κάνει όλα αυτά για εσάς, μπράβο σας! Αλλά μέχρι τότε, βάλτε εσείς το marketing στην τέχνη σας.

** Ο Ρουβίκωνας (Ιταλικά: Rubicone) είναι μικρός ποταμός στη βόρεια Ιταλία που χύνεται στην Αδριατική θάλασσα και βρίσκεται βόρεια του Ρίμινι και νότια της Τσεζένα. Η ελληνική φράση «διαβαίνω τον Ρουβίκωνα» αναφέρεται όταν κάποιο άτομο λαμβάνει εν γνώσει του μια ριψοκίνδυνη και συγχρόνως τελεσίδικη απόφαση.

Ενδιαφέροντα άρθρα

3 ανορθόδοξες τεχνικές πώλησης που δουλεύουν.
16 Ιουνίου 2025

Άσπρη γάτα – μαύρη γάτα!


Διαβάστε περισσότερα
Προσλαμβάνετε στελέχη στο μάρκετινγκ; Τι ερωτήσεις να κάνετε.
5 Ιουνίου 2025

Καλέ μου άνθρωπε, ξέρεις από μάρκετινγκ;


Διαβάστε περισσότερα
Συμβουλές για διαχείριση κρίσεων
19 Μαΐου 2025

Μην πιαστείτε απροετοίμαστοι στην επόμενη κρίση!


Διαβάστε περισσότερα

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Διακρίσεις

Πιστοποιημένος Senior Consultant από τον ΣΕΣΜΑ
Μέλος της Διεθνούς Μένσα
Πιστοποιημένος
Social Media Marketing Associate CSMA
Μέλος του Συνδέσμου Συμβούλων    Επιχειρήσεων (ΣΥΠΕΠ)
Best Marketing Consultant 2019
Best Marketing Consultant 2021
Best Aesthetics Marketing Consultant 2022
Visionary Marketing Consultant Award 2025

Επικοινωνία

Αθήνα: +30 2117706299

Θεσσαλονίκη: +30 2311118477‬

Social Media

Αριθμός Γ.Ε.ΜΗ:

122524803000

Εγγραφείτε στο Newsletter

για να λαμβάνετε νέα, ιδέες & tips μάρκετινγκ!

Κατεβάστε την εφαρμογή

buttonapplestore
buttongoogleplay
Privacy Policy – Terms and Conditions
Copyright © 2025 E. Sarantaenas. All Rights Reserved.
    0

    €0,00

    • No translations available for this page
      ✕

      Σύνδεση

      Χάσατε τον κωδικό σας;

      ✕

      Καλάθι

      Ολοκλήρωση Παραγγελίας
      Συνεχίστε τις αγορές Καλάθι
      Χρησιμοποιούμε τις πληροφορίες που συλλέγονται μέσω cookies και παρόμοιων τεχνολογιών για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας στην ιστοσελίδα μας, να αναλύσουμε τον τρόπο που τη χρησιμοποιείτε και για σκοπούς μάρκετινγκ.
      Τήρηση προσωπικών δεδομένων

      Οι ρυθμίσεις προσωπικού απορρήτου σας

      Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τα στοιχεία που συλλέγονται μέσω cookies και παρόμοιων τεχνολογιών για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας στον ιστότοπό μας, να αναλύσουμε τον τρόπο χρήσης του και για διαφημιστικούς σκοπούς. Επειδή θαυμαστείτε το δικαίωμά σας στην προσωπική ζωή, μπορείτε να επιλέξετε να μην επιτρέπετε κάποιους τύπους cookies. Ωστόσο, η αποκλεισμός κάποιων τύπων cookies μπορεί να επηρεάσει την εμπειρία σας στον ιστότοπο και τις υπηρεσίες που μπορούμε να σας προσφέρουμε. Σε κάποιες περιπτώσεις, οι δεδομένα που προέρχονται από cookies κοινοποιούνται με τρίτους για λόγους ανάλυσης ή διαφήμισης. Μπορείτε να εκπαιδεύσετε το δικαίωμά σας να εξαιρεθείτε από το διαμοιρασμό και πάντα με την απενεργοποίηση των cookies.
      Τήρηση προσωπικών δεδομένων
      Απενεργοποίηση όλων Αποδοχή Όλων

      Διαχείριση προτιμήσεων συγκατάθεσης

      Απαραίτητο

      Πάντα ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΜΕΝΟ
      Αυτά τα cookies και τα scripts είναι απαραίτητα για να λειτουργεί η ιστοσελίδα και δεν μπορούν να απενεργοποιηθούν. Συνήθως ρυθμίζονται μόνο σε απάντηση σε ενέργειες που κάνετε, οι οποίες προσομοιώνουν αίτημα για υπηρεσίες, όπως την ρύθμιση των προτιμήσεων ιδιωτικού απορρήτου, την είσοδο ή την συμπλήρωση φόρμων. Μπορείτε να ρυθμίσετε τον browser σας να μπλοκάρει ή να σας ειδοποιεί για αυτά τα cookies, αλλά μερικά τμήματα της ιστοσελίδας δεν θα λειτουργούν. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν κανένα προσωπικά διακριτικά στοιχεία.

      Αναλυτικές

      Αυτά τα cookies και τα scripts επιτρέπουν σε εμάς να μετράμε τις επισκέψεις και τις πηγές των κινήσεων, έτσι ώστε να μετράμε και να βελτιώνουμε την απόδοση της ιστοσελίδας μας. Σας βοηθούν να ξέρουμε ποιες σελίδες είναι οι πιο και λιγότερο δημοφιλείς και να δούμε πως οι επισκέπτες κινούνται στην ιστοσελίδα. Όλες οι πληροφορίες που συλλέγονται από αυτά τα cookies είναι συγκεντρωμένες και επομένως ανώνυμες. Εάν δεν επιτρέψετε τα cookies και τα scripts, δεν θα ξέρουμε όταν επισκεφτήκατε την ιστοσελίδα μας.

      Ενσωματωμένα βίντεο

      Αυτά τα cookies και scripts μπορούν να εγκατασταθούν μέσω της ιστοσελίδας μας από εξωτερικές υπηρεσίες hosting βίντεο όπως το YouTube ή το Vimeo. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την παροχή περιεχομένου βίντεο στην ιστοσελίδα μας. Είναι δυνατό για τον παροχέα βίντεο να δημιουργήσει μια διάταξη των ενδιαφερόντων σας και να σας εμφανίσει σχετικές διαφημίσεις σε αυτή την ιστοσελίδα ή σε άλλες. Δεν αποθηκεύουν προσωπικές πληροφορίες απευθείας, αλλά βασίζονται στο να διευκρινίζουν μοναδικά τον φυλλομετρητή σας και τη συσκευή του διαδικτύου. Εάν δεν επιτρέπετε αυτά τα cookies ή scripts, είναι πιθανό η ενσωματωμένη βίντεο να μην λειτουργεί όπως αναμενόταν.

      Google Fonts

      Τα Google Fonts είναι μια βιβλιοθήκη υπηρεσιών ενσωμάτωσης γραμματοσειρών. Τα Google Fonts αποθηκεύονται στην CDN της Google. Η API των Google Fonts έχει σχεδιαστεί για να περιορίσει τη συλλογή, την αποθήκευση και τη χρήση των δεδομένων των τελικών χρηστών μόνο σε αυτό που είναι απαραίτητο για την εύκολη διανομή γραμματοσειρών. Η χρήση της API των Google Fonts δεν απαιτεί ταυτοποίηση. Καμία cookie δεν στέλνεται από τους επισκέπτες της ιστοσελίδας στην API των Google Fonts. Οι αιτήσεις στην API των Google Fonts γίνονται σε ειδικούς τομείς των πόρων, όπως τα fonts.googleapis.com ή τα fonts.gstatic.com. Αυτό σημαίνει ότι οι αιτήσεις γραμματοσειρών σας είναι ξεχωριστές και δεν περιέχουν καμία πιστοποίηση που στέλνετε στο google.com ενώ χρησιμοποιείτε άλλες υπηρεσίες της Google που απαιτούν ταυτοποίηση, όπως το Gmail.

      Μάρκετινγκ

      Αυτά τα cookies και τα scripts μπορεί να οριστούν μέσα από την ιστοσελίδα μας από τους συνεργάτες μας στην διαφήμιση. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν από αυτές τις εταιρείες για να δημιουργήσουν ένα προφίλ των ενδιαφερόντων σας και να σας εμφανίσουν σχετικές διαφημίσεις σε άλλες ιστοσελίδες. Δεν αποθηκεύουν άμεσα προσωπικές πληροφορίες, αλλά βασίζονται στην μοναδική αναγνώριση του προγράμματος περιήγησης και της συσκευής διαδικτύου σας. Αν δεν επιτρέψετε αυτά τα cookies και τα scripts, θα εμπειρεύεστε λιγότερη εξατομικευμένη διαφήμιση.

      Facebook Advanced Matching

      Η Προηγμένη Αντιστοίχιση του Facebook μπορεί να βελτιώσει την αφαίρεση των διαφημίσεων και την παρακολούθηση μετατροπών. Μπορεί να μας βοηθήσει να επιτευχθούν καλύτερα στοχευμένες προσαρμοσμένες ομάδες μέσω των διαφημίσεων μας. Όταν είναι δυνατό, θα μοιραστούμε με το Facebook κατακερματισμένες πληροφορίες όπως το όνομά σας, τηλέφωνο, email ή διεύθυνση.

      Facebook CAPI

      Τα Συμβάντα της Προηγμένης Αντιστοίχισης του Facebook (CAPI) μας βοηθούν να κατανοήσουμε καλύτερα πως αλληλεπιδράτε με τις ιστοσελίδες μας. Σας επιτρέπουν να μετρήσουμε την επίδραση των διαφημίσεων μας στις μετατροπές της ιστοσελίδας και να βελτιώσουν την στοχευμένη διαφήμιση μέσω προσαρμοσμένων ομάδων. Όταν είναι δυνατό, ίσως μοιραστούμε με το Facebook πληροφορίες όπως όνομα, email, τηλέφωνο, διεύθυνση.
      Επιβεβαιώνω τις επιλογές μου Αποδοχή Όλων Απενεργοποίηση όλων
      Verified by ConsentMagic
      X