MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)
  • Αρχική
  • CV
  • Υπηρεσίες
    • Μάρκετινγκ Προϊόντων
    • Μάρκετινγκ Υπηρεσιών
    • B2B Μάρκετινγκ
    • Personal Branding
    • Διευθυντής μάρκετινγκ (εξωτερικός)
    • Ψηφιακό Μάρκετινγκ
    • Marketing Plan
    • Social Media Content
    • Εξειδικευμένες υπηρεσίες
      • Έρευνες Μάρκετινγκ
      • F&B Consulting and Marketing
  • Βιβλία
    • 32 Φράσεις πελατών που αγαπάμε να μισούμε – Εκδόσεις Rosili
    • Η εργαλειοθήκη του σύγχρονου επιχειρηματία – Εκδόσεις Rosili
    • Το μάρκετινγκ της επιχείρησής σας! – Εκδόσεις Rosili
    • Το μάρκετινγκ σε 10 + 2 ερωτήσεις
    • Η Συμπεριφορά του Καταναλωτή
    • 16 Μυστικά επιτυχίας για το Μάρκετινγκ
    • 9+1 ερωτήσεις για την επιχείρηση
  • Σεμινάρια & Ομιλίες
    • Σεμινάρια
      • Σεμινάρια Μάρκετινγκ
        • Webinar: Η Σιωπηλή Δύναμη της Επιρροής στις Πωλήσεις
        • Free Mini Webinar: Στρατηγικές Αποτελεσματικής Τιμολόγησης Υπηρεσιών
        • Summer Business Camp 2024
        • Online Marketing Masterclass & Consulting On Demand
        • Webinar: Τεχνικές Τηλεφωνικών Πωλήσεων
        • Webinar: 3 & 4 τεχνικές για περισσότερες πωλήσεις
        • Webinar: Η ψυχολογία του σύγχρονου πελάτη!
        • Webinar: Διαχειριστείτε την κριτική!
      • Εκπαίδευση Προσωπικού
    • Ομιλίες
      • 2025 – Ομιλία Αθήνα: Ανακαλύπτοντας τις Αόρατες Τάσεις του Marketing
      • 2025 – Ομιλία Θεσσαλονίκη: Ανακαλύπτοντας τις Αόρατες Τάσεις του Marketing
      • Ομιλία Θεσσαλονίκη: Τάσεις Μάρκετινγκ 2024. Ανοίξτε το δρόμο για νέους πελάτες!
      • Ομιλία Αθήνα: Τάσεις Μάρκετινγκ 2024. Ανοίξτε το δρόμο για νέους πελάτες!
      • Ομιλία: 2023 – 5 έξυπνες δράσεις μάρκετινγκ για απόκτηση νέων πελατών
      • ΕΕΘ Masterclasses
      • Workshop: 2022: Τεχνικές Πωλήσεων & Μάρκετινγκ
      • Ομιλία: Δράση σήμερα, ανάπτυξη αύριο!
      • Videos ομιλιών
    • Πρόγραμμα Ομιλιών – Σεμιναρίων
      • Πρόγραμμα Ομιλιών – Σεμιναρίων (πριν το 2022)
  • e-Shop
  • ΜΜΕ
    • TV
      • Αρχείο Εκπομπών TV
    • Podcasts
    • Συνεντεύξεις
    • Radio
      • Αρχείο Εκπομπών Alpha Radio 989
      • Kanali 1
        • Αρχείο Εκπομπών Radio Κανάλι 1
      • Amagi Radio
  • App
  • Πελάτες
    • Testimonials Πελατών
  • Άρθρα
  • Contact
  • Αγγλικα
  • Ελληνικα
0

€0,00

✕

Έχεις λόγο να έχεις logo.

Author Θέμης Σαρανταένας at 27 Σεπτεμβρίου 2021
Η σημασία του λογοτύπου ακόμα και για μία μικρή επιχείρηση.

Η σημασία του λογοτύπου ακόμα και για μία μικρή επιχείρηση.

Τις προάλλες, έκανα μία εξόρμηση στην ορεινή Αρκαδία την οποία συνεχώς ανέβαλλα λόγω φόρτου εργασίας (κακώς). Δεν κρύβω ότι απήλαυσα τη φύση, την ιστορία, την παράδοση και τα προϊόντα από τα τοπικά καταστήματα. Και ακριβώς αυτά τα καταστήματα, και συγκεκριμένα ένα με τοπικό μέλι Μαινάλου με παρακίνησε να γράψω αυτό το άρθρο.

Η σημασία του λογοτύπου ακόμα και για μία μικρή επιχείρηση.

Τι είχε αυτό το κατάστημα; Θεσπέσιο και θεϊκό μέλι. Τι δεν είχε; Λογότυπο. Και δεν είναι το μόνο. Εστιατόρια, μικροί ξενώνες, αλλά και επιχειρήσεις εκτός εστίασης και τουρισμού (κομμωτήρια, συνεργεία, καθαριστήρια και χιλιάδες ακόμη) λειτουργούν στην πατρίδα μας με χαμόγελο, αλλά όχι με λογότυπο. Και όμως χρειάζονται και τα δύο.

Έχετε σημαντικούς λόγους να έχετε λογότυπο! Δείτε γιατί στο άρθρο μου που ακολουθεί.

“Δεν είναι αυτά για εμένα”

Το πρώτο που πρέπει να ξεπεράσει ο μικρομεσαίος επιχειρηματίας όσον αφορά το λογότυπο είναι κάποιου είδους άρνηση, ιδιαίτερα όταν πρόκειται για οικογενειακή επιχείρηση (είχε ο πατέρας λογότυπο στην ταβέρνα;) ή ο φόβος ότι το λογότυπο είναι μία δαπανηρή υπόθεση, για άλλου είδους “βαλάντια”.

Η απάντηση είναι ότι ο ίσως ο πατέρας να μην είχε λογότυπο στην ταβέρνα, όπως είναι πιθανόν να μην είχε και τηλεόραση, ή ακόμη και ηλεκτρικό ρεύμα σε κάποιες περιπτώσεις. Το δε κόστος του λογοτύπου, με την πρόοδο της τεχνολογίας και την ύπαρξη πολλών και εξαιρετικών γραφιστών είναι πλέον στα όρια του κόστους ενός μηνιαίου λογαριασμού ενέργειας. Δεν αποτελεί δικαιολογία.

Το λογότυπο συστήνεται αντί για σένα

Τι καλό κάνει όμως ένα λογότυπο; Πάντα στην ορεινή Αρκαδία, και ψάχνοντας για νερά και χαρτομάντιλα αυτοκινήτου, τα μάτια της παρέας έπεσαν σε μία ταμπέλα ενός μικρού καταστήματος:

ΓΕΩΡΓΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ
Π α ν τ ο π ω λ ε ί ο

Μπράβο στον κύριο Γεωργαντόπουλο (από όπου φυσικά και ψωνίσαμε) τόσο για το καλαίσθητο λογότυπο όσο και για την πρόνοια να περιλάβει στο λογότυπό του τις υπηρεσίες του. Οι περισσότερες μικρές επιχειρήσεις στην Ελλάδα είναι, αλλά και χρειάζονται ακριβώς αυτό: ένα όνομα και μία υπηρεσία. Λογοτυπώντας τα, συστήνεται το λογότυπό σας αντί να βγαίνετε εσείς στον δρόμο κάθε 5 λεπτά και να το κάνετε.

Το λογότυπο δημιουργεί φήμη

Ένα καλοσχεδιασμένο λογότυπο λειτουργεί σε καθαρά ψυχολογικό επίπεδο προς όφελος του επιχειρηματία. Σκεφθείτε το εξής: οι πελάτες σας, εκτίθενται καθημερινά σε χιλιάδες λογότυπα, πολλά από τα οποία ανήκουν σε παγκόσμιες μάρκες. Ακόμα και σε ένα φανάρι, είναι πιθανόν βλέπουν ταυτόχρονα δεκάδες λογότυπα γύρω τους: στα αυτοκίνητα, στα καταστήματα, πιθανόν ακόμη και στο παρμπρίζ τους, όπου κάποιος άφησε το φυλλάδιο ενός φροντιστηρίου.

Τη στιγμή που συστήνεστε μέσω ενός λογοτύπου, αμέσως, υποσυνείδητα, τοποθετήστε στο μυαλό του καταναλωτή ως “ένας από αυτούς”. Δανείζεστε δηλαδή κομμάτι της αίγλης των παγκόσμιων brands. Αυτό δεν είναι σε καμία περίπτωση κακό για εσάς.

Επιπλέον, αν και το λογότυπο είναι υποκειμενική υπόθεση, μία ενδιαφέρουσα και πρωτότυπη απεικόνιση ελαστικού, αν πουλάτε για παράδειγμα ελαστικά αυτοκινήτων, θα τραβήξει τα βλέμματα πάνω της.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Να επιστήσω την προσοχή σας στο εικαστικό μέρος. ΜΗΝ το παρακάνετε με δικές σας γραφιστικές ιδέες, είναι καλύτερο να αφήσετε τον επαγγελματία να σας κάνει προτάσεις. Και σίγουρα, εάν έχετε συνεργείο, ΜΗΝ γράψετε το όνομά σας με ένα μπουζί στη θέση του γιώτα στο λογότυπο.

Το λογότυπο δημιουργεί πιστότητα

Το επόμενο στάδιο μετά την αναγνώριση και τη φήμη είναι η πιστότητα. Οι καταναλωτές είναι πιστοί σε αυτό που ξέρουν και εκτιμούν. Εάν σε ένα οικοδομικό τετράγωνο, υπάρχουν 2 καταστήματα τατουάζ, αυτό με το λογότυπο στην ταμπέλα, νομοτελειακά, θα έχει περισσότερη κίνηση, ceteris paribus*.

Το λογότυπο είναι απαραίτητο για τον ψηφιακό κόσμο

Μην προσπαθήσετε να κάνετε ψηφιακό marketing εάν δεν έχετε ακόμη λογοτυπήσει την επιχείρησή σας, είναι σαν να βάζετε το κάρο μπροστά από το άλογο. Πριν αρχίσετε να ανεβάζετε post στο Instagram ή να αναζητάτε υπηρεσίες performance στο Facebook, ξεκινήστε από εκεί που πρέπει: φτιάξετε το λογότυπό σας.

Το λογότυπο φέρνει πωλήσεις

Εν κατακλείδι, και μετά από όλα τα παραπάνω, το λογότυπο θα συνδράμει σε αυτό που είναι ο σκοπός της κάθε επιχείρησης, συμπεριλαμβανομένης της μικρής ή πολύ μικρής. Θα αυξήσει τις πωλήσεις. Κατά πάσα πιθανότητα δεν θα το κάνει “φωνάζοντας”, δεν θα ορμήσουν τα πλήθη στη γαλλική πατισερί σας για να πάρουν μακαρόν επειδή το είδαν στο λογότυπο (αν και δεν αποκλείεται εάν ο γραφίστας είναι “γάτος”), αλλά, αργά, σταθερά και σταδιακά θα δείτε την πολυπόθητη αύξηση πωλήσεων.

*ceteris paribus: λατινική έκφραση που σημαίνει “με αμετάβλητα τα λοιπά στοιχεία”.

Ενδιαφέροντα άρθρα

3 ανορθόδοξες τεχνικές πώλησης που δουλεύουν.
16 Ιουνίου 2025

Άσπρη γάτα – μαύρη γάτα!


Διαβάστε περισσότερα
Προσλαμβάνετε στελέχη στο μάρκετινγκ; Τι ερωτήσεις να κάνετε.
5 Ιουνίου 2025

Καλέ μου άνθρωπε, ξέρεις από μάρκετινγκ;


Διαβάστε περισσότερα
Συμβουλές για διαχείριση κρίσεων
19 Μαΐου 2025

Μην πιαστείτε απροετοίμαστοι στην επόμενη κρίση!


Διαβάστε περισσότερα

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Διακρίσεις

Πιστοποιημένος Senior Consultant από τον ΣΕΣΜΑ
Μέλος της Διεθνούς Μένσα
Πιστοποιημένος
Social Media Marketing Associate CSMA
Μέλος του Συνδέσμου Συμβούλων    Επιχειρήσεων (ΣΥΠΕΠ)
Best Marketing Consultant 2019
Best Marketing Consultant 2021
Best Aesthetics Marketing Consultant 2022
Visionary Marketing Consultant Award 2025

Επικοινωνία

Αθήνα: +30 2117706299

Θεσσαλονίκη: +30 2311118477‬

Social Media

Αριθμός Γ.Ε.ΜΗ:

122524803000

Εγγραφείτε στο Newsletter

για να λαμβάνετε νέα, ιδέες & tips μάρκετινγκ!

Κατεβάστε την εφαρμογή

buttonapplestore
buttongoogleplay
Privacy Policy – Terms and Conditions
Copyright © 2025 E. Sarantaenas. All Rights Reserved.
    0

    €0,00

    • No translations available for this page
      ✕

      Σύνδεση

      Χάσατε τον κωδικό σας;

      ✕

      Καλάθι

      Ολοκλήρωση Παραγγελίας
      Συνεχίστε τις αγορές Καλάθι
      Χρησιμοποιούμε τις πληροφορίες που συλλέγονται μέσω cookies και παρόμοιων τεχνολογιών για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας στην ιστοσελίδα μας, να αναλύσουμε τον τρόπο που τη χρησιμοποιείτε και για σκοπούς μάρκετινγκ.
      Τήρηση προσωπικών δεδομένων

      Οι ρυθμίσεις προσωπικού απορρήτου σας

      Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τα στοιχεία που συλλέγονται μέσω cookies και παρόμοιων τεχνολογιών για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας στον ιστότοπό μας, να αναλύσουμε τον τρόπο χρήσης του και για διαφημιστικούς σκοπούς. Επειδή θαυμαστείτε το δικαίωμά σας στην προσωπική ζωή, μπορείτε να επιλέξετε να μην επιτρέπετε κάποιους τύπους cookies. Ωστόσο, η αποκλεισμός κάποιων τύπων cookies μπορεί να επηρεάσει την εμπειρία σας στον ιστότοπο και τις υπηρεσίες που μπορούμε να σας προσφέρουμε. Σε κάποιες περιπτώσεις, οι δεδομένα που προέρχονται από cookies κοινοποιούνται με τρίτους για λόγους ανάλυσης ή διαφήμισης. Μπορείτε να εκπαιδεύσετε το δικαίωμά σας να εξαιρεθείτε από το διαμοιρασμό και πάντα με την απενεργοποίηση των cookies.
      Τήρηση προσωπικών δεδομένων
      Απενεργοποίηση όλων Αποδοχή Όλων

      Διαχείριση προτιμήσεων συγκατάθεσης

      Απαραίτητο

      Πάντα ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΜΕΝΟ
      Αυτά τα cookies και τα scripts είναι απαραίτητα για να λειτουργεί η ιστοσελίδα και δεν μπορούν να απενεργοποιηθούν. Συνήθως ρυθμίζονται μόνο σε απάντηση σε ενέργειες που κάνετε, οι οποίες προσομοιώνουν αίτημα για υπηρεσίες, όπως την ρύθμιση των προτιμήσεων ιδιωτικού απορρήτου, την είσοδο ή την συμπλήρωση φόρμων. Μπορείτε να ρυθμίσετε τον browser σας να μπλοκάρει ή να σας ειδοποιεί για αυτά τα cookies, αλλά μερικά τμήματα της ιστοσελίδας δεν θα λειτουργούν. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν κανένα προσωπικά διακριτικά στοιχεία.

      Αναλυτικές

      Αυτά τα cookies και τα scripts επιτρέπουν σε εμάς να μετράμε τις επισκέψεις και τις πηγές των κινήσεων, έτσι ώστε να μετράμε και να βελτιώνουμε την απόδοση της ιστοσελίδας μας. Σας βοηθούν να ξέρουμε ποιες σελίδες είναι οι πιο και λιγότερο δημοφιλείς και να δούμε πως οι επισκέπτες κινούνται στην ιστοσελίδα. Όλες οι πληροφορίες που συλλέγονται από αυτά τα cookies είναι συγκεντρωμένες και επομένως ανώνυμες. Εάν δεν επιτρέψετε τα cookies και τα scripts, δεν θα ξέρουμε όταν επισκεφτήκατε την ιστοσελίδα μας.

      Ενσωματωμένα βίντεο

      Αυτά τα cookies και scripts μπορούν να εγκατασταθούν μέσω της ιστοσελίδας μας από εξωτερικές υπηρεσίες hosting βίντεο όπως το YouTube ή το Vimeo. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την παροχή περιεχομένου βίντεο στην ιστοσελίδα μας. Είναι δυνατό για τον παροχέα βίντεο να δημιουργήσει μια διάταξη των ενδιαφερόντων σας και να σας εμφανίσει σχετικές διαφημίσεις σε αυτή την ιστοσελίδα ή σε άλλες. Δεν αποθηκεύουν προσωπικές πληροφορίες απευθείας, αλλά βασίζονται στο να διευκρινίζουν μοναδικά τον φυλλομετρητή σας και τη συσκευή του διαδικτύου. Εάν δεν επιτρέπετε αυτά τα cookies ή scripts, είναι πιθανό η ενσωματωμένη βίντεο να μην λειτουργεί όπως αναμενόταν.

      Google Fonts

      Τα Google Fonts είναι μια βιβλιοθήκη υπηρεσιών ενσωμάτωσης γραμματοσειρών. Τα Google Fonts αποθηκεύονται στην CDN της Google. Η API των Google Fonts έχει σχεδιαστεί για να περιορίσει τη συλλογή, την αποθήκευση και τη χρήση των δεδομένων των τελικών χρηστών μόνο σε αυτό που είναι απαραίτητο για την εύκολη διανομή γραμματοσειρών. Η χρήση της API των Google Fonts δεν απαιτεί ταυτοποίηση. Καμία cookie δεν στέλνεται από τους επισκέπτες της ιστοσελίδας στην API των Google Fonts. Οι αιτήσεις στην API των Google Fonts γίνονται σε ειδικούς τομείς των πόρων, όπως τα fonts.googleapis.com ή τα fonts.gstatic.com. Αυτό σημαίνει ότι οι αιτήσεις γραμματοσειρών σας είναι ξεχωριστές και δεν περιέχουν καμία πιστοποίηση που στέλνετε στο google.com ενώ χρησιμοποιείτε άλλες υπηρεσίες της Google που απαιτούν ταυτοποίηση, όπως το Gmail.

      Μάρκετινγκ

      Αυτά τα cookies και τα scripts μπορεί να οριστούν μέσα από την ιστοσελίδα μας από τους συνεργάτες μας στην διαφήμιση. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν από αυτές τις εταιρείες για να δημιουργήσουν ένα προφίλ των ενδιαφερόντων σας και να σας εμφανίσουν σχετικές διαφημίσεις σε άλλες ιστοσελίδες. Δεν αποθηκεύουν άμεσα προσωπικές πληροφορίες, αλλά βασίζονται στην μοναδική αναγνώριση του προγράμματος περιήγησης και της συσκευής διαδικτύου σας. Αν δεν επιτρέψετε αυτά τα cookies και τα scripts, θα εμπειρεύεστε λιγότερη εξατομικευμένη διαφήμιση.

      Facebook Advanced Matching

      Η Προηγμένη Αντιστοίχιση του Facebook μπορεί να βελτιώσει την αφαίρεση των διαφημίσεων και την παρακολούθηση μετατροπών. Μπορεί να μας βοηθήσει να επιτευχθούν καλύτερα στοχευμένες προσαρμοσμένες ομάδες μέσω των διαφημίσεων μας. Όταν είναι δυνατό, θα μοιραστούμε με το Facebook κατακερματισμένες πληροφορίες όπως το όνομά σας, τηλέφωνο, email ή διεύθυνση.

      Facebook CAPI

      Τα Συμβάντα της Προηγμένης Αντιστοίχισης του Facebook (CAPI) μας βοηθούν να κατανοήσουμε καλύτερα πως αλληλεπιδράτε με τις ιστοσελίδες μας. Σας επιτρέπουν να μετρήσουμε την επίδραση των διαφημίσεων μας στις μετατροπές της ιστοσελίδας και να βελτιώσουν την στοχευμένη διαφήμιση μέσω προσαρμοσμένων ομάδων. Όταν είναι δυνατό, ίσως μοιραστούμε με το Facebook πληροφορίες όπως όνομα, email, τηλέφωνο, διεύθυνση.
      Επιβεβαιώνω τις επιλογές μου Αποδοχή Όλων Απενεργοποίηση όλων
      Verified by ConsentMagic
      X