E-shop. Δεν αντικαθιστά. Συμπληρώνει το φυσικό κατάστημα.
![E-shop. Δεν αντικαθιστά. Συμπληρώνει το φυσικό κατάστημα.](https://marketingconsultant.gr/wp-content/uploads/2021/07/retailvseshop.jpg)
Το φυσικό κατάστημα θα είναι απαραίτητο για πολύ καιρό ακόμη.
Η τεχνολογία σε συνδυασμό με την πανδημία δημιούργησε νέες αγοραστικές τάσεις, οι οποίες όμως, πολλές φορές, συνοδεύτηκαν από παρανοήσεις. Πολλοί επιχειρηματίες, βλέποντας τις online πωλήσεις τους να εκτοξεύονται λόγω COVID, αναρωτήθηκαν αν πρέπει ή όχι να συνεχίσουν να έχουν φυσικό κατάστημα.
Τους καταλαβαίνω! Φυσικό κατάστημα σημαίνει έξοδα υπαλλήλου, ηλεκτρικού, τηλεφώνου, νερού, κοινοχρήστων, τέλους επιτηδεύματος (για να μην ξεχνάμε το αγαπημένο μας κράτος), καθαριότητας, επισκευών και πολλών και συχνών απροόπτων.
Ακόμη, πολλές φορές σημαίνει επαφή με αγενείς ή εξαγριωμένους πελάτες που νομίζουν ότι έχουν πάντα δίκιο (δείτε στο άρθρο μου εδώ γιατί ο πελάτης δεν έχει πάντα δίκιο).
Μήπως είναι τελικά καλύτερο να το “κλείσετε το ρημάδι”;
Σε καμία περίπτωση!
Δείτε στο άρθρο μου που ακολουθεί γιατί το e-shop συμπληρώνει το φυσικό κατάστημα, αλλά δεν το αντικαθιστά.
Η μεγάλη παρανόηση
Πρώτα από όλα, ας ξεκινήσουμε με τη μεγάλη παρανόηση: “το e-shop είναι σχεδόν δωρεάν για τον επαγγελματία”. Δεν είναι. Μπορεί να γλυτώσατε τα έξοδα καθαρίστριας, αλλά τα έξοδα του hosting είναι τα ίδια και υψηλότερα. Επιπλέον θα χρειαστείτε γραφίστες για τον σχεδιασμό, developers για το site, τεχνικούς για το troubleshooting και οπωσδήποτε 1 έως 4 άτομα αρχικά για να τρέξετε το e-shop (παραγγελίες, follow up, κλπ).
Η δεύτερη μεγάλη παρανόηση
Υπάρχει όμως και δεύτερη παρανόηση: “βγάζεις λεφτά από την πολυθρόνα σου – δεν χρειάζεται να προσπαθείς για την πώληση”. Η αλήθεια είναι ότι όσο δύσκολη είναι η φυσική πώληση, τόσο δύσκολη (και συχνά πολύ δυσκολότερη) είναι η online πώληση. Για παράδειγμα, πώς θα σας μάθει το κοινό σας; Θα χρειαστείτε μία email marketing καμπάνια αλλά και SEO – και τα 2 κοστίζουν και δεν έχουν εξασφαλισμένα αποτελέσματα.
Τέλος, τα aggregators sites τύπου Skroutz είναι φίλος και εχθρός σας. Εάν πουλάτε σίτες και πρέπει να ανταγωνιστείτε άλλες 932 σίτες της αγοράς, η χαμηλή τιμή θα μειώσει και άλλο τα ήδη χαμηλά περιθώρια κέρδους σας.
Το μεγάλο πλεονέκτημα του φυσικού καταστήματος: η εμπειρία
Το φυσικό κατάστημα έχει ένα πλεονέκτημα που το e-shop δεν θα αποκτήσει ποτέ: τη μετατροπή κάθε αγοράς σε μία μοναδική εμπειρία. Ναι, υπάρχουν χιλιάδες καταστήματα που πουλάνε online ρολόγια χειρός και κοσμήματα. Τι όμως μπορεί να συγκριθεί με τη δοκιμή ενός ρολογιού επιτόπου σε έναν πανέμορφο χώρο και την αίσθηση του πώς ταιριάζει στο χέρι; Τίποτα!
Μόνο η φαντασία σας μπορεί να βάλει όρια στο τι μπορείτε να κάνετε για να απογειώσετε την εμπειρία του φυσικού καταστήματος. Έχετε κατάστημα με παραδοσιακά γλυκά του κουταλιού; Ντύστε το με ένα – δυο τραπεζάκια που παραπέμπουν στη δεκαετία του 50 και συνοδεύστε ηχητικά με την ανάλογη playlist. Δεν υπάρχει e-shop που θα μπορέσει να σας ανταγωνιστεί.
Κάντο όπως η Apple και η Google
Εάν το φυσικό κατάστημα ήταν ένα απομεινάρι του παρελθόντος, η εταιρεία που οδηγεί το μέλλον δεν θα είχε ούτε ένα τέτοιο κατάστημα. Όμως, δεν είναι έτσι. Αντίθετα, η Apple επένδυσε και συνεχίζει να επενδύει στη μοναδική εμπειρία του Apple Store και της ολιστικής εμπειρίας επίσκεψης και αγοράς ενός προϊόντος Apple.
Και πώς θα σας φαινόταν αν σας λέγαμε ότι η… Google άνοιξε το πρώτο φυσικό της κατάστημα; Και όμως είναι αλήθεια. Το κατάστημα εγκαινιάστηκε στις 17 Ιουνίου, στη Νέα Υόρκη και προσφέρει, μεταξύ άλλων, κινητά τηλέφωνα Pixel, προϊόντα fitness Fitbit και πολλά ακόμη. Εάν ταξιδέψετε στη Νέα Υόρκη, βάλτε το στη λίστα αξιοθέατων (76, 9th Avenue, New York).
Συμπέρασμα
Το e-shop έχει έρθει για να λειτουργήσει ΠΡΟΣΘΕΤΙΚΑ και όχι για να αντικαταστήσει το φυσικό κατάστημα. Για την ακρίβεια είναι ένα δεύτερο κατάστημα! Μην παρασύρεστε από την επίδραση της πανδημίας και δώστε στο φυσικό σας κατάστημα την προσοχή που του αξίζει. Έχει πάρα πολλά ακόμη να σας δώσει.