MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)
  • Αρχική
  • CV
  • Υπηρεσίες
    • Μάρκετινγκ Προϊόντων
    • Μάρκετινγκ Υπηρεσιών
    • B2B Μάρκετινγκ
    • Personal Branding
    • Διευθυντής μάρκετινγκ (εξωτερικός)
    • Ψηφιακό Μάρκετινγκ
    • Marketing Plan
    • Social Media Content
    • Εξειδικευμένες υπηρεσίες
      • Έρευνες Μάρκετινγκ
      • F&B Consulting and Marketing
  • Βιβλία
    • 32 Φράσεις πελατών που αγαπάμε να μισούμε – Εκδόσεις Rosili
    • Η εργαλειοθήκη του σύγχρονου επιχειρηματία – Εκδόσεις Rosili
    • Το μάρκετινγκ της επιχείρησής σας! – Εκδόσεις Rosili
    • Το μάρκετινγκ σε 10 + 2 ερωτήσεις
    • Η Συμπεριφορά του Καταναλωτή
    • 16 Μυστικά επιτυχίας για το Μάρκετινγκ
    • 9+1 ερωτήσεις για την επιχείρηση
  • Σεμινάρια & Ομιλίες
    • Σεμινάρια
      • Σεμινάρια Μάρκετινγκ
        • Webinar: Η Σιωπηλή Δύναμη της Επιρροής στις Πωλήσεις
        • Free Mini Webinar: Στρατηγικές Αποτελεσματικής Τιμολόγησης Υπηρεσιών
        • Summer Business Camp 2024
        • Online Marketing Masterclass & Consulting On Demand
        • Webinar: Τεχνικές Τηλεφωνικών Πωλήσεων
        • Webinar: 3 & 4 τεχνικές για περισσότερες πωλήσεις
        • Webinar: Η ψυχολογία του σύγχρονου πελάτη!
        • Webinar: Διαχειριστείτε την κριτική!
      • Εκπαίδευση Προσωπικού
    • Ομιλίες
      • 2025 – Ομιλία Αθήνα: Ανακαλύπτοντας τις Αόρατες Τάσεις του Marketing
      • 2025 – Ομιλία Θεσσαλονίκη: Ανακαλύπτοντας τις Αόρατες Τάσεις του Marketing
      • Ομιλία Θεσσαλονίκη: Τάσεις Μάρκετινγκ 2024. Ανοίξτε το δρόμο για νέους πελάτες!
      • Ομιλία Αθήνα: Τάσεις Μάρκετινγκ 2024. Ανοίξτε το δρόμο για νέους πελάτες!
      • Ομιλία: 2023 – 5 έξυπνες δράσεις μάρκετινγκ για απόκτηση νέων πελατών
      • ΕΕΘ Masterclasses
      • Workshop: 2022: Τεχνικές Πωλήσεων & Μάρκετινγκ
      • Ομιλία: Δράση σήμερα, ανάπτυξη αύριο!
      • Videos ομιλιών
    • Πρόγραμμα Ομιλιών – Σεμιναρίων
      • Πρόγραμμα Ομιλιών – Σεμιναρίων (πριν το 2022)
  • e-Shop
  • ΜΜΕ
    • TV
      • Αρχείο Εκπομπών TV
    • Podcasts
    • Συνεντεύξεις
    • Radio
      • Αρχείο Εκπομπών Alpha Radio 989
      • Kanali 1
        • Αρχείο Εκπομπών Radio Κανάλι 1
      • Amagi Radio
  • App
  • Πελάτες
    • Testimonials Πελατών
  • Άρθρα
  • Contact
  • Αγγλικα
  • Ελληνικα
0

€0,00

✕

Δεν φτάνουν μόνο καλές αγορές. Χρειάζεστε και καλές κριτικές!

Author Θέμης Σαρανταένας at 11 Μαΐου 2020
Πώς να παροτρύνετε τους πελάτες σας να γράφουν θετικές κριτικές.

Πώς να παροτρύνετε τους πελάτες σας να γράφουν θετικές κριτικές.

Ας το παραδεχθούμε. Όλοι κρύβουμε μέσα μας έναν κριτικό! Μπορεί να είναι κριτικός ποδοσφαίρου (εξ ου άλλωστε και τα εκατομμύρια “προπονητών του πληκτρολογίου”), κριτικός μαγειρικής (να πώς δικαιολογείται η τηλεθέαση του Master Chef) και, για τους νοσταλγικούς, κριτικός της μουσικής των 80s (τραγούδια σαν το Big in Japan δεν ξαναβγήκαν ποτέ κλπ).

Πώς να παροτρύνετε τους πελάτες σας να γράφουν θετικές κριτικές.

Πρώτη δημοσίευση άρθρου μου: startup.gr

Όμως, σήμερα, στις μέρες που ο καθένας από εμάς έχει δύο με τρία πληκτρολόγια στη διάθεσή του (desktop, ταμπλέτα, κινητό) πέρα από τα παραδοσιακά μέσα (ναι, κάποιοι χρησιμοποιούν ακόμη χαρτί, μολύβι και ταχυδρομείο για να επικοινωνήσουν ένα μήνυμα), η κριτική είναι πιο εύκολη από ποτέ.

Η δύναμη της online κριτικής

Το Big Bang του Internet έχει εκτοξεύσει και την επιρροή της online κριτικής στα ύψη. Σύμφωνα με έρευνες, 93% των καταναλωτών παραδέχονται ότι η επιλογή αγοράς ή υπηρεσίας επηρεάζεται από τις online κριτικές. Μεταξύ μας, δεν χρειάζεται έρευνα για να το επιβεβαιώσει αυτό.

Πάρτε παράδειγμα από τον εαυτό σας και μια τυχαία, ας πούμε, αγορά εξαρτήματος ποδηλάτου από το Amazon. Πριν καλά καλά τελειώσουν τα τεχνικά χαρακτηριστικά, έχετε ήδη σκρολάρει στο κάτω μέρος της σελίδας, στις κριτικές, με τους πιο ψαγμένους μάλιστα να έχουν βάλει φίλτρο διαβάζοντας πρώτα τις αρνητικές κριτικές.

Πότε αφήνει κριτική ο καταναλωτής;

Ο καταναλωτής έχει του κόσμου τα καλά, αλλά, όσον αφορά τη σχέση του με τις επιχειρήσεις και τα προϊόντα είναι μάλλον “αχάριστος”! Είναι πολύ πιο πιθανό να αφήσει κριτική όταν είναι θυμωμένος ή απογοητευμένος από τις υπηρεσίες σας, παρά όταν είναι πολύ ευχαριστημένος.

Είναι λογικό και ανθρώπινο. Εάν κάποιος έχει δώσει 250 Ευρώ τη βραδιά για μια σουίτα σε μπουτίκ ξενοδοχείο κοσμοπολίτικου νησιού, που δεν έχει σαπούνια ή παντόφλες, αλλά έχει αντιθέτως ένα παχύ στρώμα σκόνης στα έπιπλα, η πρώτη του σκέψη είναι “θα τους δείξω εγώ, όταν γυρίσω!”.

Αντιθέτως, εάν το ξενοδοχείο υπερέβη τα εσκαμμένα για να τον εξυπηρετήσει, είναι πιθανό να πει φεύγοντας στη ρεσεψιόν “θα σας αφήσω πεντάστερη στο TripAdvisor!” – και να μην αφήσει ποτέ.

Πώς να αυξήσετε τις θετικές κριτικές σας

Ακολουθήστε τις παρακάτω προτάσεις μου και αυξήστε τις θετικές συμβουλές των πελατών σας. Μαζί με αυτές, θα βελτιώσετε την εικόνα σας και θα αυξήσετε τις πωλήσεις σας.

Κάντε τα social media σας πραγματικά social
Οι πελάτες σας δεν μπορούν να σας στείλουν κριτικές με περιστέρι. Οργανώστε ΟΛΑ τα social media σας και αποκτήστε προφίλ στις διεθνείς πλατφόρμες όπου δραστηριοποιείστε.

Δώστε τους κίνητρο

Έφυγε από το κομμωτήριό σας ευχαριστημένη; Δώστε της ένα μικρό κίνητρο, ένα κουπόνι ή κάποια μικρή έκπτωση εάν σας αφήσει μία κριτική στα social media σας. Προσοχή! ΜΗΝ προσπαθήσετε να ανταλλάξετε μία καλή κριτική με μία προσφορά. Αυτό θα σας δημιουργήσει πολλά προβλήματα με τα business ethics.

Ζητήστε το ευθέως

Η οικογένεια κάνει check out και σας λέει ευτυχισμένη ότι ήσασταν το καλύτερο πεντάστερο ξενοδοχείο που κατέλυσαν ποτέ. Μην το αφήσετε ανεκμετάλλευτο. Εκπαιδεύστε τους ανθρώπους σας να ζητάνε ευθέως από τους ευχαριστημένους σας πελάτες να συντάσσουν μία καλή κριτική.

Μην το κάνετε πυρηνική φυσική

Αυτό που θέλετε είναι λίγες γραμμές και 5 αστέρια! Μην κάνετε την κριτική κάτι δύσκολο ή πολύπλοκο – κατά πάσα πιθανότητα ο πελάτης θα βαρεθεί και δεν θα γράψει ποτέ. Βάλτε εμφανώς στο newsletter σας ή σε κάποιο follow up e-mail σας προς τον πελάτη το εξής μήνυμα: “ΑΦΗΣΤΕ ΤΗΝ ΚΡΙΤΙΚΗ ΣΑΣ ΕΔΩ!”

Πείτε “ευχαριστώ”!

Η φίλη μου η Σωτηρία αφήνει θετικές κριτικές με…. χρονοκαθυστέρηση. Μόλις τις προάλλες, άφησε μία καλή κριτική σε ένα κατάστημα οπτικών της Νέας Υόρκης που επισκέφθηκε πριν περίπου 10 μήνες. Φανταστείτε την έκπληξή της όταν το κατάστημα απάντησε με ένα μεγάλο ευχαριστώ και ένα “βεβαίως και σας θυμόμαστε!”.

Πείτε λοιπόν πάντα ευχαριστώ όταν κάποιος σας αφήνει μία καλή κριτική. Είναι πολύ πιθανό να σας αφήσει και επόμενη.

Καλή επιτυχία!

Ενδιαφέροντα άρθρα

3 ανορθόδοξες τεχνικές πώλησης που δουλεύουν.
16 Ιουνίου 2025

Άσπρη γάτα – μαύρη γάτα!


Διαβάστε περισσότερα
Προσλαμβάνετε στελέχη στο μάρκετινγκ; Τι ερωτήσεις να κάνετε.
5 Ιουνίου 2025

Καλέ μου άνθρωπε, ξέρεις από μάρκετινγκ;


Διαβάστε περισσότερα
Συμβουλές για διαχείριση κρίσεων
19 Μαΐου 2025

Μην πιαστείτε απροετοίμαστοι στην επόμενη κρίση!


Διαβάστε περισσότερα

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Διακρίσεις

Πιστοποιημένος Senior Consultant από τον ΣΕΣΜΑ
Μέλος της Διεθνούς Μένσα
Πιστοποιημένος
Social Media Marketing Associate CSMA
Μέλος του Συνδέσμου Συμβούλων    Επιχειρήσεων (ΣΥΠΕΠ)
Best Marketing Consultant 2019
Best Marketing Consultant 2021
Best Aesthetics Marketing Consultant 2022
Visionary Marketing Consultant Award 2025

Επικοινωνία

Αθήνα: +30 2117706299

Θεσσαλονίκη: +30 2311118477‬

Social Media

Αριθμός Γ.Ε.ΜΗ:

122524803000

Εγγραφείτε στο Newsletter

για να λαμβάνετε νέα, ιδέες & tips μάρκετινγκ!

Κατεβάστε την εφαρμογή

buttonapplestore
buttongoogleplay
Privacy Policy – Terms and Conditions
Copyright © 2025 E. Sarantaenas. All Rights Reserved.
    0

    €0,00

    • No translations available for this page
      ✕

      Σύνδεση

      Χάσατε τον κωδικό σας;

      ✕

      Καλάθι

      Ολοκλήρωση Παραγγελίας
      Συνεχίστε τις αγορές Καλάθι
      Χρησιμοποιούμε τις πληροφορίες που συλλέγονται μέσω cookies και παρόμοιων τεχνολογιών για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας στην ιστοσελίδα μας, να αναλύσουμε τον τρόπο που τη χρησιμοποιείτε και για σκοπούς μάρκετινγκ.
      Τήρηση προσωπικών δεδομένων

      Οι ρυθμίσεις προσωπικού απορρήτου σας

      Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τα στοιχεία που συλλέγονται μέσω cookies και παρόμοιων τεχνολογιών για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας στον ιστότοπό μας, να αναλύσουμε τον τρόπο χρήσης του και για διαφημιστικούς σκοπούς. Επειδή θαυμαστείτε το δικαίωμά σας στην προσωπική ζωή, μπορείτε να επιλέξετε να μην επιτρέπετε κάποιους τύπους cookies. Ωστόσο, η αποκλεισμός κάποιων τύπων cookies μπορεί να επηρεάσει την εμπειρία σας στον ιστότοπο και τις υπηρεσίες που μπορούμε να σας προσφέρουμε. Σε κάποιες περιπτώσεις, οι δεδομένα που προέρχονται από cookies κοινοποιούνται με τρίτους για λόγους ανάλυσης ή διαφήμισης. Μπορείτε να εκπαιδεύσετε το δικαίωμά σας να εξαιρεθείτε από το διαμοιρασμό και πάντα με την απενεργοποίηση των cookies.
      Τήρηση προσωπικών δεδομένων
      Απενεργοποίηση όλων Αποδοχή Όλων

      Διαχείριση προτιμήσεων συγκατάθεσης

      Απαραίτητο

      Πάντα ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΜΕΝΟ
      Αυτά τα cookies και τα scripts είναι απαραίτητα για να λειτουργεί η ιστοσελίδα και δεν μπορούν να απενεργοποιηθούν. Συνήθως ρυθμίζονται μόνο σε απάντηση σε ενέργειες που κάνετε, οι οποίες προσομοιώνουν αίτημα για υπηρεσίες, όπως την ρύθμιση των προτιμήσεων ιδιωτικού απορρήτου, την είσοδο ή την συμπλήρωση φόρμων. Μπορείτε να ρυθμίσετε τον browser σας να μπλοκάρει ή να σας ειδοποιεί για αυτά τα cookies, αλλά μερικά τμήματα της ιστοσελίδας δεν θα λειτουργούν. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν κανένα προσωπικά διακριτικά στοιχεία.

      Αναλυτικές

      Αυτά τα cookies και τα scripts επιτρέπουν σε εμάς να μετράμε τις επισκέψεις και τις πηγές των κινήσεων, έτσι ώστε να μετράμε και να βελτιώνουμε την απόδοση της ιστοσελίδας μας. Σας βοηθούν να ξέρουμε ποιες σελίδες είναι οι πιο και λιγότερο δημοφιλείς και να δούμε πως οι επισκέπτες κινούνται στην ιστοσελίδα. Όλες οι πληροφορίες που συλλέγονται από αυτά τα cookies είναι συγκεντρωμένες και επομένως ανώνυμες. Εάν δεν επιτρέψετε τα cookies και τα scripts, δεν θα ξέρουμε όταν επισκεφτήκατε την ιστοσελίδα μας.

      Ενσωματωμένα βίντεο

      Αυτά τα cookies και scripts μπορούν να εγκατασταθούν μέσω της ιστοσελίδας μας από εξωτερικές υπηρεσίες hosting βίντεο όπως το YouTube ή το Vimeo. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την παροχή περιεχομένου βίντεο στην ιστοσελίδα μας. Είναι δυνατό για τον παροχέα βίντεο να δημιουργήσει μια διάταξη των ενδιαφερόντων σας και να σας εμφανίσει σχετικές διαφημίσεις σε αυτή την ιστοσελίδα ή σε άλλες. Δεν αποθηκεύουν προσωπικές πληροφορίες απευθείας, αλλά βασίζονται στο να διευκρινίζουν μοναδικά τον φυλλομετρητή σας και τη συσκευή του διαδικτύου. Εάν δεν επιτρέπετε αυτά τα cookies ή scripts, είναι πιθανό η ενσωματωμένη βίντεο να μην λειτουργεί όπως αναμενόταν.

      Google Fonts

      Τα Google Fonts είναι μια βιβλιοθήκη υπηρεσιών ενσωμάτωσης γραμματοσειρών. Τα Google Fonts αποθηκεύονται στην CDN της Google. Η API των Google Fonts έχει σχεδιαστεί για να περιορίσει τη συλλογή, την αποθήκευση και τη χρήση των δεδομένων των τελικών χρηστών μόνο σε αυτό που είναι απαραίτητο για την εύκολη διανομή γραμματοσειρών. Η χρήση της API των Google Fonts δεν απαιτεί ταυτοποίηση. Καμία cookie δεν στέλνεται από τους επισκέπτες της ιστοσελίδας στην API των Google Fonts. Οι αιτήσεις στην API των Google Fonts γίνονται σε ειδικούς τομείς των πόρων, όπως τα fonts.googleapis.com ή τα fonts.gstatic.com. Αυτό σημαίνει ότι οι αιτήσεις γραμματοσειρών σας είναι ξεχωριστές και δεν περιέχουν καμία πιστοποίηση που στέλνετε στο google.com ενώ χρησιμοποιείτε άλλες υπηρεσίες της Google που απαιτούν ταυτοποίηση, όπως το Gmail.

      Μάρκετινγκ

      Αυτά τα cookies και τα scripts μπορεί να οριστούν μέσα από την ιστοσελίδα μας από τους συνεργάτες μας στην διαφήμιση. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν από αυτές τις εταιρείες για να δημιουργήσουν ένα προφίλ των ενδιαφερόντων σας και να σας εμφανίσουν σχετικές διαφημίσεις σε άλλες ιστοσελίδες. Δεν αποθηκεύουν άμεσα προσωπικές πληροφορίες, αλλά βασίζονται στην μοναδική αναγνώριση του προγράμματος περιήγησης και της συσκευής διαδικτύου σας. Αν δεν επιτρέψετε αυτά τα cookies και τα scripts, θα εμπειρεύεστε λιγότερη εξατομικευμένη διαφήμιση.

      Facebook Advanced Matching

      Η Προηγμένη Αντιστοίχιση του Facebook μπορεί να βελτιώσει την αφαίρεση των διαφημίσεων και την παρακολούθηση μετατροπών. Μπορεί να μας βοηθήσει να επιτευχθούν καλύτερα στοχευμένες προσαρμοσμένες ομάδες μέσω των διαφημίσεων μας. Όταν είναι δυνατό, θα μοιραστούμε με το Facebook κατακερματισμένες πληροφορίες όπως το όνομά σας, τηλέφωνο, email ή διεύθυνση.

      Facebook CAPI

      Τα Συμβάντα της Προηγμένης Αντιστοίχισης του Facebook (CAPI) μας βοηθούν να κατανοήσουμε καλύτερα πως αλληλεπιδράτε με τις ιστοσελίδες μας. Σας επιτρέπουν να μετρήσουμε την επίδραση των διαφημίσεων μας στις μετατροπές της ιστοσελίδας και να βελτιώσουν την στοχευμένη διαφήμιση μέσω προσαρμοσμένων ομάδων. Όταν είναι δυνατό, ίσως μοιραστούμε με το Facebook πληροφορίες όπως όνομα, email, τηλέφωνο, διεύθυνση.
      Επιβεβαιώνω τις επιλογές μου Αποδοχή Όλων Απενεργοποίηση όλων
      Verified by ConsentMagic
      X