Data πελατών. Το μυστικό της επιτυχίας!

Τι σας έρχεται στο μυαλό ακούγοντας την πρόταση “Data πελατών”; Αν φαντάζεστε μία λίστα στο excel, όπου εκεί αναγράφονται τα στοιχεία επικοινωνίας του πελατολογίου σας, μάλλον είναι επιβεβλημένο να διαβάσετε προσεκτικά το παρακάτω άρθρο και να ανακαλύψετε ένα αδρανοποιημένο εργαλείο επιτυχίας που σίγουρα και εσείς διαθέτετε αλλά δεν το χρησιμοποιείτε!
Ως Data πελατών ορίζουμε όλη εκείνη την πληροφόρηση που δίνει απαντήσεις σε μία σειρά ερωτημάτων, όπως:
• Γιατί οι πελάτες προτιμούν να αγοράζουν από τη δική μου επιχείρηση;
• Γιατί οι περισσότεροι πελάτες μου δεν είναι από την πόλη μου;
• Άραγε ποιες ηλικίες πελατών προτιμούν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες μου;
Αυτά είναι κάποια ενδεικτικά ερωτήματα τα οποία πρέπει να είναι σε θέση να απαντήσει κάθε επιχειρηματίας που θέλει να γνωρίζει εις βάθος τη δουλειά, τα προϊόντα και τις υπηρεσίες του. Για να το καταφέρει αυτό, πρέπει να συλλέγει όλες εκείνες τις πληροφορίες που με τα κατάλληλα μέσα και εργαλεία του σύγχρονου μάρκετινγκ θα μετουσιωθούν σε πραγματικές πωλήσεις και όχι μόνο. H Data πελατών δε μας βοηθάει μόνο στο να αυξήσουμε τον τζίρο μας προσφέροντας με στοχευμένο τρόπο τα προϊόντα και τις υπηρεσίες μας στο καταναλωτικό κοινό που τα επιθυμεί, αλλά μας βοηθάει στο να βελτιώσουμε το επίπεδο αυτών που προσφέρουμε, τη λειτουργία μας σαν επιχείρηση, να ανακαλύψουμε νέα πεδία δραστηριοποίησης, να αυξήσουμε την εταιρική μας αναγνωρισιμότητα κτλ. Στην πραγματικότητα η Data πελατών αποτελεί μια δεξαμενή πολλών διαθέσιμων τρόπων ανάπτυξης και εξέλιξης της επιχείρησής σας η οποία αν αξιοποιηθεί σωστά, σας οδηγεί στην επιτυχία.
Πως ξεκινάω;
Αν μέχρι εχθές πιστεύατε πως ο δικός σας ρόλος ή του προσωπικού σας, σταματάει στο σημείο μία επιτυχημένης πώλησης, ήρθε η ώρα να αναθεωρήσετε. Πλέον, εκτός από την πώληση πρέπει να σας ενδιαφέρουν και οι πληροφορίες που θα αντλήσετε από τον πελάτη, τόσο κατά τη διάρκεια της πώλησης όσο και μετά! Με τη βοήθεια της τεχνολογίας είναι πολύ εύκολο πλέον να έχουμε ερωτηματολόγια και έρευνες που μπορούν να απαντηθούν μέσω email από τους πελάτες σας. Αυτό όμως δεν αρκεί. Από τη στιγμή που θα πάρετε την απόφαση να συγκεντρώσετε μία Data πελατών σας, θα πρέπει να οργανωθείτε! Ξεκινήστε προσδιορίζοντας τους λόγους που θέλετε να έχετε αυτές τις πληροφορίες. Ενημερώστε και καταρτίστε το προσωπικό σας με τις κατάλληλες ερωτήσεις κλειδιά που θα απευθύνουν στις κατ’ ιδίαν επαφές τους με τους πελάτες. Δημιουργήστε όσο το δυνατόν πιο στοχευμένα ερωτηματολόγια που θα επικεντρώνονται σε ακρίβεια στα δεδομένα που θέλετε να συλλέξετε. Αναδιαμορφώστε τον γενικότερο τρόπο λειτουργίας σας, εντάσσοντας την παράμετρο Data πελατών, στην επιχειρηματική σας καθημερινότητα. Για παράδειγμα, αν μέχρι εχθές αντιμετωπίζατε έναν δυσαρεστημένο πελάτη σας ένα “πρόβλημα” που σας αποσπά από τη δουλειά σας και σας καταναλώνει χρόνο, αντιμετωπίστε τον σήμερα σαν μία περίπτωση άντλησης πληροφοριών που ίσως σας γλυτώσει από τέτοιες αντίστοιχες μελλοντικές περιπτώσεις. Μην ξεχνάτε πως στόχος σας είναι να συγκεντρώσετε αληθινές, ρεαλιστικές πληροφορίες που θα ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Σκοπός σας είναι να γίνεται καλύτεροι! Επιδιώξτε την αλήθεια ακόμη και αν ηχεί δυσάρεστα στα αυτιά σας.
Κλείνοντας, θα ήθελα να τονίσω πως στις μέρες μας, η Data πελατών δεν αποτελεί μία πολυτέλεια που μέχρι εχθές ήταν προνόμιο μόνο μεγάλων επιχειρήσεων και εταιρειών, καθώς πλέον αποτελεί μια επιβεβλημένη ανάγκη για κάθε επιχείρηση ανεξάρτητα από το μέγεθός της. Αυτό που θα πρέπει να έχετε στο μυαλό σας, είναι να μπορέσετε να αντιληφθείτε αυτή την ανάγκη και να την εφαρμόσετε ή να εμπιστευθείτε κάποιον ανεξάρτητο συνεργάτη, να το κάνει για εσάς. Βλέπετε, πολλές φορές είναι απαραίτητο κάποιος τρίτος να θέσει τα σωστά ερωτήματα και πολύ περισσότερο να μπορεί να αξιολογήσει τα αποτελέσματα των ερευνών σας, φιλτράροντας αυτά που πραγματικά έχουν σημασία για εσάς και μπορούν να σας οδηγήσουν στην επιτυχία!