Blue Lagoon – Γίνετε το λιμάνι των πελατών σας!
Δημιουργήστε εμπιστοσύνη στους πελάτες σας στους αβέβαιους καιρούς.
Οι παλαιότεροι από εσάς θα θυμάστε τη μεγάλη επιτυχία Blue Lagoon (Η Γαλάζια Λίμνη) με τη Μπρουκ Σιλντς στις αρχές της δεκαετίας του 80 (οι νεότεροι φυσικά το έχετε δει στο Netflix). Αν και οι κριτικοί “ισοπέδωσαν” αυτή τη ρομαντική ταινία, το κοινό την αποθέωσε.
Απολύτως λογικό.
Ποιος δεν θα ήθελε να ζει, προστατευμένος από όλες τις αβεβαιότητες και τα δεινά ενός παράλογου κόσμου, δίπλα σε μια παραδεισένια, τροπική λίμνη με το πιο αγαπημένο του πρόσωπο στον κόσμο; (το ότι αυτό ίσως είναι η Μπρουκ Σιλντς βοηθά επίσης αρκετά)
Στις μέρες μας, σχεδόν 40 χρόνια μετά, τα πράγματα δείχνουν πολύ πιο σύνθετα, δύσκολα και μπερδεμένα από την αμέριμνη δεκαετία του 80. Πώς λοιπόν μπορεί ο μικρομεσαίος επιχειρηματίας να δημιουργήσει εμπιστοσύνη στους πελάτες του μέσα στην τρέχουσα ζοφερή ατμόσφαιρα; Δείτε περισσότερα στο άρθρο μου που ακολουθεί.
Επικοινωνήστε εικόνα εμπιστοσύνης
Αυτές τις μέρες, περισσότερο από ποτέ, πρέπει να δημιουργήσετε ένα κουκούλι εμπιστοσύνης γύρω από την επιχείρησή σας. Αδράξτε τα στοιχεία εκείνα που σας έχουν βοηθήσει να φτάσετε μέχρι εδώ, και εξετάστε και εσείς οι ίδιοι τι σας δημιουργεί εμπιστοσύνη σε ένα brand.
Γράψτε στο χαρτί τις σκέψεις σας ή κάνετε brainstorming με τους πιο έμπιστους συνεργάτες σας. Μήπως αυτό που ψάχνετε είναι η ιστορία σας; Μήπως είναι το γεγονός ότι εδώ και 25 χρόνια η επιχείρησή σας δεν έχει χάσει ούτε ένα πελάτη; Εξαιρετικό! Μήπως ίσως είστε μία οικογενειακή εταιρεία όπου ο ενθουσιασμός της δεύτερης γενιάς λειτουργεί αρμονικά με τη σοφία της πρώτης; Και αυτό είναι υπέροχο.
Όλα τα παραπάνω, και αρκετά ακόμη που εσείς μπορείτε να ανακαλύψετε, πρέπει να τα αναδείξετε και να τα επικοινωνήσετε, τονίζοντάς τα και φέρνοντας τα σε αντιπαράθεση με μία τραγική χρονιά που ξεκίνησε με τις τεράστιες φωτιές στην Αυστραλία και συνεχίστηκε με μία πανδημία. Ό,τι και να συμβεί, εσείς θα είστε εκεί για τους πελάτες σας!
Κάντε τη μάρκα σας ακόμη πιο έμπιστη
Υπάρχουν αρκετοί αγοραστές ακριβών ελβετικών ρολογιών που τα αγοράζουν και απλά τα τοποθετούν σε μία θυρίδα περιμένοντας, συν τω χρόνω, την άνοδο της αξίας τους. Μα, θα μου πείτε ότι “εγώ δεν είμαι Rolex!”. Δεν είστε, αλλά έχετε σίγουρα μία αξιόλογη και ποιοτική υπηρεσία ή προϊόν.
Τώρα λοιπόν, περισσότερο από ποτέ, γίνετε proactive. Προλάβετε τα προβλήματα όχι όταν είναι μικρά αλλά πριν ακόμη δημιουργηθούν. Κάνετε συνεχές follow up στις αγορές των πελατών σας, αν αυτές είναι ηλεκτρονικές: “Η αποστολή σας αναχώρησε”. “Αναμείνατε παράδοση”.
Μην ανησυχείτε για την περίπτωση ο πελάτης σας να το εκλάβει ως spamming. Κανείς που περιμένει, για παράδειγμα, ένα υπέροχο ζευγάρι γυαλιών ηλίου, δεν θα δυσανασχετήσει με ένα SMS που του ανακοινώνει ότι παραγγελία του φτάνει!
Δημιουργήστε εσωτερική κουλτούρα εμπιστοσύνης
Έχετε μία επιχείρηση που απασχολεί ανθρώπους και όχι ρομπότ. Ακόμη και εσείς ο ίδιος, δεν έχετε ανοσία στις δυσκολίες των καιρών. Μία εσωτερική κουλτούρα εμπιστοσύνης στην εταιρεία μπορεί να κάνει θαύματα. Όχι μόνο στις σχέσεις σας με τους πελάτες, αλλά και στο ευ ζην των ανθρώπων σας.
Πείτε το λοιπόν, ή μάλλον φωνάξτε το: Ναι, είμαστε οι καλύτεροι! Θα εκπλαγείτε από το πόσο λιγότερο απειλητικά θα σας φανούν τα σημεία των καιρών, όταν εσείς οι ίδιοι αυτοτροφοδοτείστε με εμπιστοσύνη.
Ακολουθήστε το παραπάνω τρίπτυχο εικόνας, μάρκας και κουλτούρας εμπιστοσύνης και δώστε στους πελάτες σας την ηρεμία που χρειάζονται στους δύσκολους καιρούς μας. Θα σας το ανταποδώσουν με τον τρόπο που αυτοί ξέρουν καλύτερα από όλους: με τις αγορές τους!