MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)
  • Αρχική
  • CV
  • Υπηρεσίες
    • Μάρκετινγκ Προϊόντων
    • Μάρκετινγκ Υπηρεσιών
    • B2B Μάρκετινγκ
    • Personal Branding
    • Διευθυντής μάρκετινγκ (εξωτερικός)
    • Ψηφιακό Μάρκετινγκ
    • Marketing Plan
    • Social Media Content
    • Εξειδικευμένες υπηρεσίες
      • Έρευνες Μάρκετινγκ
      • F&B Consulting and Marketing
  • Βιβλία
    • 32 Φράσεις πελατών που αγαπάμε να μισούμε – Εκδόσεις Rosili
    • Η εργαλειοθήκη του σύγχρονου επιχειρηματία – Εκδόσεις Rosili
    • Το μάρκετινγκ της επιχείρησής σας! – Εκδόσεις Rosili
    • Το μάρκετινγκ σε 10 + 2 ερωτήσεις
    • Η Συμπεριφορά του Καταναλωτή
    • 16 Μυστικά επιτυχίας για το Μάρκετινγκ
    • 9+1 ερωτήσεις για την επιχείρηση
  • Σεμινάρια & Ομιλίες
    • Σεμινάρια
      • Σεμινάρια Μάρκετινγκ
        • Webinar: Η Σιωπηλή Δύναμη της Επιρροής στις Πωλήσεις
        • Free Mini Webinar: Στρατηγικές Αποτελεσματικής Τιμολόγησης Υπηρεσιών
        • Summer Business Camp 2024
        • Online Marketing Masterclass & Consulting On Demand
        • Webinar: Τεχνικές Τηλεφωνικών Πωλήσεων
        • Webinar: 3 & 4 τεχνικές για περισσότερες πωλήσεις
        • Webinar: Η ψυχολογία του σύγχρονου πελάτη!
        • Webinar: Διαχειριστείτε την κριτική!
      • Εκπαίδευση Προσωπικού
    • Ομιλίες
      • 2025 – Ομιλία Αθήνα: Ανακαλύπτοντας τις Αόρατες Τάσεις του Marketing
      • 2025 – Ομιλία Θεσσαλονίκη: Ανακαλύπτοντας τις Αόρατες Τάσεις του Marketing
      • Ομιλία Θεσσαλονίκη: Τάσεις Μάρκετινγκ 2024. Ανοίξτε το δρόμο για νέους πελάτες!
      • Ομιλία Αθήνα: Τάσεις Μάρκετινγκ 2024. Ανοίξτε το δρόμο για νέους πελάτες!
      • Ομιλία: 2023 – 5 έξυπνες δράσεις μάρκετινγκ για απόκτηση νέων πελατών
      • ΕΕΘ Masterclasses
      • Workshop: 2022: Τεχνικές Πωλήσεων & Μάρκετινγκ
      • Ομιλία: Δράση σήμερα, ανάπτυξη αύριο!
      • Videos ομιλιών
    • Πρόγραμμα Ομιλιών – Σεμιναρίων
      • Πρόγραμμα Ομιλιών – Σεμιναρίων (πριν το 2022)
  • e-Shop
  • ΜΜΕ
    • TV
      • Αρχείο Εκπομπών TV
    • Podcasts
    • Συνεντεύξεις
    • Radio
      • Αρχείο Εκπομπών Alpha Radio 989
      • Kanali 1
        • Αρχείο Εκπομπών Radio Κανάλι 1
      • Amagi Radio
  • App
  • Πελάτες
    • Testimonials Πελατών
  • Άρθρα
  • Contact
  • Αγγλικα
  • Ελληνικα
0

€0,00

✕

Άσπρη γάτα – μαύρη γάτα!

Author Θέμης Σαρανταένας at 16 Ιουνίου 2025
3 ανορθόδοξες τεχνικές πώλησης που δουλεύουν.

3 ανορθόδοξες τεχνικές πώλησης που δουλεύουν.

Η μαγική λέξη για κάθε επιχειρηματία είναι η πώληση. Για αυτήν προετοιμάζεται, ξενυχτά, επενδύει, δανείζεται, χρεώνεται, παθιάζεται, ρισκάρει, καινοτομεί, διαπραγματεύεται, προσπαθεί, επιμένει, και κάποιες φορές αρρωσταίνει (μακριά από εσάς). Συνήθως, η πώληση είναι μία συνεχής προσπάθεια πειθούς, μέχρις ότου οι “αντιστάσεις” του πελάτη να καμφθούν και να έχουμε το περίφημο “SOLD!”.

3 ανορθόδοξες τεχνικές πώλησης που δουλεύουν.

Τι θα λέγατε όμως αν κάποιος σας πρότεινε κάποιες ανορθόδοξες τεχνικές πώλησης; Μην ξεχνάτε ότι ο Ντενγκ Σιαοπίνγκ, ο άνθρωπος που τη δεκαετία του 1980 έκανε την Κίνα να τρέχει στην οικονομία πιο γρήγορα κι από delivery της Wolt με μηχανάκι, είχε μια απλή αλλά πανέξυπνη φιλοσοφία: “Άσπρη γάτα, μαύρη γάτα, δεν έχει σημασία – αρκεί να πιάνει ποντίκια.”

Με άλλα λόγια είτε ήταν κομμουνισμός είτε καπιταλισμός, αρκεί να δούλευε, και να έφερνε χρήμα και πρόοδο. Και κάπως έτσι, η Κίνα άρχισε να πιάνει… όχι ποντίκια, αλλά τρισεκατομμύρια. Δείτε λοιπόν κι εσείς τι μπορείτε να πιάσετε, εφαρμόζοντας 3 ανορθόδοξες τεχνικές πώλησης που ακολουθούν.

#01. Πείτε στους πελάτες ότι… δεν χρειάζεται να αγοράσουν!

Μην σηκώνετε το φρύδι – o Σαρανταένας τα έχει ακόμη τετρακόσια! Μπορώ να ακούσω την ερώτησή σας: Δεν είναι όλη η ουσία του μάρκετινγκ το να κάνεις τους ανθρώπους να αγοράσουν; Ναι, αλλά υπάρχει ένα μικρό κόλπο. Αν τους πεις ότι δεν είναι ανάγκη να το κάνουν, ενδέχεται, παραδόξως, να τους κάνεις ακόμα πιο πρόθυμους να αγοράσουν.

Οι μπιχεβιοριστικές επιστήμες το εξηγούν καθαρά. Όλα έχουν να κάνουν με την τάση μας για αυτονομία. Όλοι θέλουμε να νιώθουμε πως έχουμε τον έλεγχο των αποφάσεών μας και κανείς δεν θέλει να νιώθει πιεσμένος, ιδιαίτερα από έναν πωλητή που φοράει το πιο φιλικό του χαμόγελο και μας κλείνει το μάτι.

Εδώ λοιπόν έρχεται η “αλλά είσαι ελεύθερος” τεχνική. Κάνετε την πρότασή σας και μετά προσθέτετε “φυσικά, η απόφαση είναι δική σας” ή “δεν χρειάζεται να βιαστείτε, εσείς αποφασίζετε”. Σύμφωνα με τις έρευνες, η πιθανότητα οι πελάτες σας να πουν “ναι” με αυτή την προσέγγιση διπλασιάζεται!

#02. Επικεντρωθείτε στο τι χάνει κάποιος και όχι στο τι κερδίζει

Όλοι λατρεύουμε να λέμε στους πελάτες πόσα θα εξοικονομήσουν, καθώς πρόκειται για βασική αρχή του μάρκετινγκ. Ωστόσο, υπάρχει και η άλλη, 180 μοίρες αντίθετη λογική, της “αποστροφής προς την απώλεια”. Δηλαδή, οι άνθρωποι παρακινούνται περισσότερο για να αποφύγουν μια απώλεια, παρά για να αποκτήσουν ένα κέρδος.

Παράδειγμα έρευνας: Ιδιοκτήτες σπιτιών άκουσαν ότι μπορούν είτε να “εξοικονομήσουν 50 λεπτά την ημέρα” αν μονώσουν το σπίτι τους, είτε να “χάσουν 50 λεπτά την ημέρα” αν δεν το κάνουν. Το δεύτερο μήνυμα ήταν 150% πιο αποτελεσματικό. Ίδια πληροφορία, διαφορετική διατύπωση, με μια μικρή αλλά πανίσχυρη αλλαγή που πατώντας στον φόβο της απώλειας έκανε τους ανθρώπους να δράσουν άμεσα.

#03. Ξεκινήστε με την υψηλότερη τιμή

Όταν παρουσιάζουμε τιμές, είναι δελεαστικό να ξεκινήσουμε με τη χαμηλότερη επιλογή για να μην τρομάξουμε τους πελάτες. Όμως, οι επιστήμες της συμπεριφοράς αποκαλύπτουν ότι το να ξεκινάμε με την υψηλότερη τιμή μπορεί στην πραγματικότητα να αυξήσει τα έσοδα.

Γιατί συμβαίνει αυτό; Όλα έχουν να κάνουν με το “φαινόμενο της αγκύρωσης”, την τάση δηλαδή των ανθρώπων να βασίζονται υπερβολικά στην πρώτη πληροφορία που βλέπουν”. Όταν, σε μία παμπ, η πρώτη τιμή που βλέπει κάποιος είναι η υψηλότερη, όλα τα υπόλοιπα φαίνονται πιο ελκυστικά. Είναι πιο εύκολο να πείσεις κάποιον να πληρώσει 20 Ευρώ αν έχει ήδη δει τα 30 Ευρώ, παρά αν ξεκίνησες από τα 10 Ευρώ. Ακριβώς το ίδιο ισχύει και για τα αυτοκίνητα. Εάν η premium έκδοση με τα θερμαινόμενα καθίσματα που κάνουν έξι τύπους μασάζ φτάνει τις 50 χιλιάδες Ευρώ, η έκδοση των 35 χιλιάδων Ευρώ φαίνεται σχεδόν ευκαιρία, κοψοχρονιά!

Επίλογος

Στην τέχνη της πώλησης, δεν υπάρχει μία σωστή διαδρομή. Υπάρχουν όμως τρόποι που λειτουργούν καλύτερα από άλλους. Μερικές φορές, το αντίθετο απ’ ό,τι νομίζουμε μπορεί να είναι το πιο αποδοτικό: Μην πιέζετε, αφήστε τον πελάτη να νιώσει ελεύθερος. Μην εστιάζετε μόνο στο κέρδος, αλλά και στην απώλεια. Μην ξεκινάτε με το φθηνότερο, αλλά με το ακριβότερο.

Ακολουθήστε αυτές τις ανορθόδοξες τεχνικές και θα δείτε τους πελάτες να λένε το πολυπόθητο “ναι” πιο εύκολα από ό,τι φαντάζεστε.

Ενδιαφέροντα άρθρα

Προσλαμβάνετε στελέχη στο μάρκετινγκ; Τι ερωτήσεις να κάνετε.
5 Ιουνίου 2025

Καλέ μου άνθρωπε, ξέρεις από μάρκετινγκ;


Διαβάστε περισσότερα
Συμβουλές για διαχείριση κρίσεων
19 Μαΐου 2025

Μην πιαστείτε απροετοίμαστοι στην επόμενη κρίση!


Διαβάστε περισσότερα
Είστε πιο επιτυχημένοι από ό,τι νομίζετε εάν…απαντήσετε“ναι” στις παρακάτω ερωτήσεις.
2 Μαΐου 2025

Είστε πιο επιτυχημένοι από ό,τι νομίζετε εάν…


Διαβάστε περισσότερα

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Διακρίσεις

Πιστοποιημένος Senior Consultant από τον ΣΕΣΜΑ
Μέλος της Διεθνούς Μένσα
Πιστοποιημένος
Social Media Marketing Associate CSMA
Μέλος του Συνδέσμου Συμβούλων    Επιχειρήσεων (ΣΥΠΕΠ)
Best Marketing Consultant 2019
Best Marketing Consultant 2021
Best Aesthetics Marketing Consultant 2022
Visionary Marketing Consultant Award 2025

Επικοινωνία

Αθήνα: +30 2117706299

Θεσσαλονίκη: +30 2311118477‬

Social Media

Αριθμός Γ.Ε.ΜΗ:

122524803000

Εγγραφείτε στο Newsletter

για να λαμβάνετε νέα, ιδέες & tips μάρκετινγκ!

Κατεβάστε την εφαρμογή

buttonapplestore
buttongoogleplay
Privacy Policy – Terms and Conditions
Copyright © 2025 E. Sarantaenas. All Rights Reserved.
    0

    €0,00

    • No translations available for this page
      ✕

      Σύνδεση

      Χάσατε τον κωδικό σας;

      ✕

      Καλάθι

      Ολοκλήρωση Παραγγελίας
      Συνεχίστε τις αγορές Καλάθι
      Χρησιμοποιούμε τις πληροφορίες που συλλέγονται μέσω cookies και παρόμοιων τεχνολογιών για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας στην ιστοσελίδα μας, να αναλύσουμε τον τρόπο που τη χρησιμοποιείτε και για σκοπούς μάρκετινγκ.
      Τήρηση προσωπικών δεδομένων

      Οι ρυθμίσεις προσωπικού απορρήτου σας

      Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τα στοιχεία που συλλέγονται μέσω cookies και παρόμοιων τεχνολογιών για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας στον ιστότοπό μας, να αναλύσουμε τον τρόπο χρήσης του και για διαφημιστικούς σκοπούς. Επειδή θαυμαστείτε το δικαίωμά σας στην προσωπική ζωή, μπορείτε να επιλέξετε να μην επιτρέπετε κάποιους τύπους cookies. Ωστόσο, η αποκλεισμός κάποιων τύπων cookies μπορεί να επηρεάσει την εμπειρία σας στον ιστότοπο και τις υπηρεσίες που μπορούμε να σας προσφέρουμε. Σε κάποιες περιπτώσεις, οι δεδομένα που προέρχονται από cookies κοινοποιούνται με τρίτους για λόγους ανάλυσης ή διαφήμισης. Μπορείτε να εκπαιδεύσετε το δικαίωμά σας να εξαιρεθείτε από το διαμοιρασμό και πάντα με την απενεργοποίηση των cookies.
      Τήρηση προσωπικών δεδομένων
      Απενεργοποίηση όλων Αποδοχή Όλων

      Διαχείριση προτιμήσεων συγκατάθεσης

      Απαραίτητο

      Πάντα ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΜΕΝΟ
      Αυτά τα cookies και τα scripts είναι απαραίτητα για να λειτουργεί η ιστοσελίδα και δεν μπορούν να απενεργοποιηθούν. Συνήθως ρυθμίζονται μόνο σε απάντηση σε ενέργειες που κάνετε, οι οποίες προσομοιώνουν αίτημα για υπηρεσίες, όπως την ρύθμιση των προτιμήσεων ιδιωτικού απορρήτου, την είσοδο ή την συμπλήρωση φόρμων. Μπορείτε να ρυθμίσετε τον browser σας να μπλοκάρει ή να σας ειδοποιεί για αυτά τα cookies, αλλά μερικά τμήματα της ιστοσελίδας δεν θα λειτουργούν. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν κανένα προσωπικά διακριτικά στοιχεία.

      Αναλυτικές

      Αυτά τα cookies και τα scripts επιτρέπουν σε εμάς να μετράμε τις επισκέψεις και τις πηγές των κινήσεων, έτσι ώστε να μετράμε και να βελτιώνουμε την απόδοση της ιστοσελίδας μας. Σας βοηθούν να ξέρουμε ποιες σελίδες είναι οι πιο και λιγότερο δημοφιλείς και να δούμε πως οι επισκέπτες κινούνται στην ιστοσελίδα. Όλες οι πληροφορίες που συλλέγονται από αυτά τα cookies είναι συγκεντρωμένες και επομένως ανώνυμες. Εάν δεν επιτρέψετε τα cookies και τα scripts, δεν θα ξέρουμε όταν επισκεφτήκατε την ιστοσελίδα μας.

      Ενσωματωμένα βίντεο

      Αυτά τα cookies και scripts μπορούν να εγκατασταθούν μέσω της ιστοσελίδας μας από εξωτερικές υπηρεσίες hosting βίντεο όπως το YouTube ή το Vimeo. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την παροχή περιεχομένου βίντεο στην ιστοσελίδα μας. Είναι δυνατό για τον παροχέα βίντεο να δημιουργήσει μια διάταξη των ενδιαφερόντων σας και να σας εμφανίσει σχετικές διαφημίσεις σε αυτή την ιστοσελίδα ή σε άλλες. Δεν αποθηκεύουν προσωπικές πληροφορίες απευθείας, αλλά βασίζονται στο να διευκρινίζουν μοναδικά τον φυλλομετρητή σας και τη συσκευή του διαδικτύου. Εάν δεν επιτρέπετε αυτά τα cookies ή scripts, είναι πιθανό η ενσωματωμένη βίντεο να μην λειτουργεί όπως αναμενόταν.

      Google Fonts

      Τα Google Fonts είναι μια βιβλιοθήκη υπηρεσιών ενσωμάτωσης γραμματοσειρών. Τα Google Fonts αποθηκεύονται στην CDN της Google. Η API των Google Fonts έχει σχεδιαστεί για να περιορίσει τη συλλογή, την αποθήκευση και τη χρήση των δεδομένων των τελικών χρηστών μόνο σε αυτό που είναι απαραίτητο για την εύκολη διανομή γραμματοσειρών. Η χρήση της API των Google Fonts δεν απαιτεί ταυτοποίηση. Καμία cookie δεν στέλνεται από τους επισκέπτες της ιστοσελίδας στην API των Google Fonts. Οι αιτήσεις στην API των Google Fonts γίνονται σε ειδικούς τομείς των πόρων, όπως τα fonts.googleapis.com ή τα fonts.gstatic.com. Αυτό σημαίνει ότι οι αιτήσεις γραμματοσειρών σας είναι ξεχωριστές και δεν περιέχουν καμία πιστοποίηση που στέλνετε στο google.com ενώ χρησιμοποιείτε άλλες υπηρεσίες της Google που απαιτούν ταυτοποίηση, όπως το Gmail.

      Μάρκετινγκ

      Αυτά τα cookies και τα scripts μπορεί να οριστούν μέσα από την ιστοσελίδα μας από τους συνεργάτες μας στην διαφήμιση. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν από αυτές τις εταιρείες για να δημιουργήσουν ένα προφίλ των ενδιαφερόντων σας και να σας εμφανίσουν σχετικές διαφημίσεις σε άλλες ιστοσελίδες. Δεν αποθηκεύουν άμεσα προσωπικές πληροφορίες, αλλά βασίζονται στην μοναδική αναγνώριση του προγράμματος περιήγησης και της συσκευής διαδικτύου σας. Αν δεν επιτρέψετε αυτά τα cookies και τα scripts, θα εμπειρεύεστε λιγότερη εξατομικευμένη διαφήμιση.

      Facebook Advanced Matching

      Η Προηγμένη Αντιστοίχιση του Facebook μπορεί να βελτιώσει την αφαίρεση των διαφημίσεων και την παρακολούθηση μετατροπών. Μπορεί να μας βοηθήσει να επιτευχθούν καλύτερα στοχευμένες προσαρμοσμένες ομάδες μέσω των διαφημίσεων μας. Όταν είναι δυνατό, θα μοιραστούμε με το Facebook κατακερματισμένες πληροφορίες όπως το όνομά σας, τηλέφωνο, email ή διεύθυνση.

      Facebook CAPI

      Τα Συμβάντα της Προηγμένης Αντιστοίχισης του Facebook (CAPI) μας βοηθούν να κατανοήσουμε καλύτερα πως αλληλεπιδράτε με τις ιστοσελίδες μας. Σας επιτρέπουν να μετρήσουμε την επίδραση των διαφημίσεων μας στις μετατροπές της ιστοσελίδας και να βελτιώσουν την στοχευμένη διαφήμιση μέσω προσαρμοσμένων ομάδων. Όταν είναι δυνατό, ίσως μοιραστούμε με το Facebook πληροφορίες όπως όνομα, email, τηλέφωνο, διεύθυνση.
      Επιβεβαιώνω τις επιλογές μου Αποδοχή Όλων Απενεργοποίηση όλων
      Verified by ConsentMagic
      X