MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)
  • Αρχική
  • CV
  • Υπηρεσίες
    • Μάρκετινγκ Προϊόντων
    • Μάρκετινγκ Υπηρεσιών
    • B2B Μάρκετινγκ
    • Personal Branding
    • Διευθυντής μάρκετινγκ (εξωτερικός)
    • Ψηφιακό Μάρκετινγκ
    • Marketing Plan
    • Social Media Content
    • Εξειδικευμένες υπηρεσίες
      • Έρευνες Μάρκετινγκ
      • F&B Consulting and Marketing
  • Βιβλία
    • 32 Φράσεις πελατών που αγαπάμε να μισούμε – Εκδόσεις Rosili
    • Η εργαλειοθήκη του σύγχρονου επιχειρηματία – Εκδόσεις Rosili
    • Το μάρκετινγκ της επιχείρησής σας! – Εκδόσεις Rosili
    • Το μάρκετινγκ σε 10 + 2 ερωτήσεις
    • Η Συμπεριφορά του Καταναλωτή
    • 16 Μυστικά επιτυχίας για το Μάρκετινγκ
    • 9+1 ερωτήσεις για την επιχείρηση
  • Σεμινάρια & Ομιλίες
    • Σεμινάρια
      • Σεμινάρια Μάρκετινγκ
        • Webinar: Η Σιωπηλή Δύναμη της Επιρροής στις Πωλήσεις
        • Free Mini Webinar: Στρατηγικές Αποτελεσματικής Τιμολόγησης Υπηρεσιών
        • Summer Business Camp 2024
        • Online Marketing Masterclass & Consulting On Demand
        • Webinar: Τεχνικές Τηλεφωνικών Πωλήσεων
        • Webinar: 3 & 4 τεχνικές για περισσότερες πωλήσεις
        • Webinar: Η ψυχολογία του σύγχρονου πελάτη!
        • Webinar: Διαχειριστείτε την κριτική!
      • Εκπαίδευση Προσωπικού
    • Ομιλίες
      • 2025 – Ομιλία Αθήνα: Ανακαλύπτοντας τις Αόρατες Τάσεις του Marketing
      • 2025 – Ομιλία Θεσσαλονίκη: Ανακαλύπτοντας τις Αόρατες Τάσεις του Marketing
      • Ομιλία Θεσσαλονίκη: Τάσεις Μάρκετινγκ 2024. Ανοίξτε το δρόμο για νέους πελάτες!
      • Ομιλία Αθήνα: Τάσεις Μάρκετινγκ 2024. Ανοίξτε το δρόμο για νέους πελάτες!
      • Ομιλία: 2023 – 5 έξυπνες δράσεις μάρκετινγκ για απόκτηση νέων πελατών
      • ΕΕΘ Masterclasses
      • Workshop: 2022: Τεχνικές Πωλήσεων & Μάρκετινγκ
      • Ομιλία: Δράση σήμερα, ανάπτυξη αύριο!
      • Videos ομιλιών
    • Πρόγραμμα Ομιλιών – Σεμιναρίων
      • Πρόγραμμα Ομιλιών – Σεμιναρίων (πριν το 2022)
  • e-Shop
  • ΜΜΕ
    • TV
      • Αρχείο Εκπομπών TV
    • Podcasts
    • Συνεντεύξεις
    • Radio
      • Αρχείο Εκπομπών Alpha Radio 989
      • Kanali 1
        • Αρχείο Εκπομπών Radio Κανάλι 1
      • Amagi Radio
  • App
  • Πελάτες
    • Testimonials Πελατών
  • Άρθρα
  • Contact
  • Αγγλικα
  • Ελληνικα
0

€0,00

✕

Αραμπάς ή Airbus

Author Θέμης Σαρανταένας at 14 Φεβρουαρίου 2023
Το σύγχρονο καταναλωτικό ταξίδι είναι εντελώς μοναδικό.

Το σύγχρονο καταναλωτικό ταξίδι είναι εντελώς μοναδικό.

Ένα εγχειρίδιο για το καταναλωτικό ταξίδι, γραμμένο στα μισά του εικοστού αιώνα, θα μπορούσε, με κάποια μικρά updates, να αφορά τον καταναλωτή και τις συνήθειές του, ακόμη και 30 ή 40 χρόνια μετά. Όμως, όσον αφορά τον σύγχρονο καταναλωτή, ακόμη και κάτι που ίσχυε στις αρχές του 21ου αιώνα, φαίνεται πλέον παλιό, και σε κάποιες περιπτώσεις ίσως και γραφικό.

Το σύγχρονο καταναλωτικό ταξίδι είναι εντελώς μοναδικό.

Λεζάντα: Η φωτογραφία είναι από τον Σύλλογο των Αθηναίων στην Πλάκα, όπου βλέπουμε έναν αυθεντικό Αθηναϊκό Αραμπά που χρησιμοποιούσαν οι περιβολάρηδες της παλιάς Αθήνας και διέσχιζε τις δυτικές γειτονιές της (Γκαζοχώρι, Βοτανικός, Πετράλωνα κλπ) κατάφορτος από φρέσκα χορταρικά.

Και αυτό, γιατί εν έτει 2023, δεν μιλάμε πια απλά για ένα διαφορετικό τύπο καταναλωτή, αλλά στην πραγματικότητα για ένα διαφορετικό τύπο ανθρώπου. Τόσο διαφορετικό όσο ένας… αραμπάς από ένα Airbus! Δείτε στο άρθρο μου που ακολουθεί τι χαρακτηρίζει το σύγχρονο καταναλωτικό ταξίδι και τι χρειάζεστε για να το προσφέρετε όπως πρέπει.

Η περιρρέουσα ατμόσφαιρα

Όταν το Internet μπήκε μαζικά στη ζωή μας, την τελευταία δεκαετία του 20ου αιώνα, για κάποιους θεωρήθηκε πανάκεια ενώ για άλλους καταστροφή της ανθρωπότητας. Ομοίως και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Κάποιοι βρίσκουν σε αυτά το νόημα της ύπαρξης, ενώ άλλοι (μειοψηφούντες) τα μισούν. Όμως, το ποτάμι δεν γυρίζει πίσω και, ανεξάρτητα από τη δική σας στάση, ως άνθρωπος του επιχειρείν, απέναντι στο Internet και τα social media, χρειάζεται να μάθετε να κυλάτε με το ρεύμα.

Πού διαφέρει ο σύγχρονος καταναλωτής

Οι θεμελιώδεις διαφορές του Boomer* από τον Zoomer** αφορούν δύο σημαντικές περιοχές του καταναλωτικού ταξιδιού. Η μία γίνεται αισθητή πριν καν ακόμη το ταξίδι αρχίσει και συνεχίζεται σε όλη τη διάρκειά του, και η άλλη αποτελεί πλέον παγκόσμια αλλαγή στάσης και τρόπου ζωής. Ας τις δούμε.

*Boomer (συνήθως ειρωνικά) ο ανήκων στη γενιά Baby Boomers, έτος γέννησης 1946 – 1964.
**Zoomer (πάλι ειρωνικά) ο ανήκων στη γενιά Ζ (έτος γέννησης 1990)

Ο σύγχρονος καταναλωτής έχει επιλογές

Αν παρομοιάσουμε τον σύγχρονο καταναλωτή με τον επιβάτη ενός τρένου, θα διαπιστώσουμε ότι σήμερα, περισσότερο από ποτέ, τα δρομολόγια που του προτείνονται για ΚΑΘΕ προορισμό είναι εκατοντάδες. Μπορεί να επιλέξει όποιο τρένο θέλει, όποια θέση θέλει, με όποιες ανέσεις θέλει. Από το Όριεντ Εξπρές μέχρι το… τρενάκι του Πηλίου, οι επιλογές είναι δικές του.

Και το καλύτερο; Από τη στιγμή που θα ανέβει στο τρένο, και σε οποιαδήποτε στιγμή θελήσει, μπορεί να μεταπηδήσει σε άλλο τρένο χωρίς καν να είναι stuntman σε ταινία δράσης. Απλά, πατώντας ένα κουμπί. Ο σημερινός καταναλωτής έχει επιλογές που οι παππούδες του θα θεωρούσαν επιστημονική φαντασία.

Ο σύγχρονος καταναλωτής έχει νέες αγοραστικές συνήθειες

Τα τελευταία 3 χρόνια, η έλευση της πανδημίας επιτάχυνε ραγδαία μία προϋπάρχουσα τάση: τις ψηφιακές αγορές. Το βλέπουμε πλέον παντού. Από εκεί που οι online αγορές μας κάποτε περιορίζονταν σε ένα – δύο βιβλία το χρόνο από το Amazon, τώρα πλέον, είμαστε σχεδόν κάθε μέρα σε ένα ή και περισσότερα e-shops.

Πώς αλλάζουν τα παραπάνω το καταναλωτικό ταξίδι

Ας επιστρέψουμε στο παράδειγμα του τρένου. Το σύγχρονο επιχειρείν απαιτεί σήμερα όχι μόνο να δίνετε μία first class εμπειρία στον επιβάτη του τρένου, ακόμη και αν ταξιδεύει οικονομική, αλλά να είσαστε έτοιμοι να του προσφέρετε και το εναλλακτικό τρένο σε περίπτωση που το θελήσει.

Σε μία πρόταση: δώστε επιλογές. Όχι λίγες, ούτε μέτριες. Πολλές και καλές. Θα σας δώσω ένα παράδειγμα. Το γνωστό αντισηπτικό Listerine άρχισε να πουλιέται για πρώτη φορά over the counter το 1914. Για σχεδόν 80 χρόνια, υπήρχε μία και μοναδική γεύση. Ξέρετε πόσες υπάρχουν σήμερα; Δώδεκα. Δεν έχει σημασία αν κάποιος (όπως για παράδειγμα εγώ) είναι “κολλημένος” με την αυθεντική γεύση που έκανε τα μικρόβια να φεύγουν και τα μάτια να κλαίνε.

Να θυμάστε: ένα προϊόν = κανένα προϊόν.

Data is the Queen

Εάν για εσάς που επιχειρείτε σήμερα, ο σύγχρονος καταναλωτής είναι ο βασιλιάς σας, η πληροφορία για αυτόν είναι η βασίλισσά σας. Δεν υπάρχει ολοκληρωμένο ταξίδι χωρίς τη χρήση κάποιας πλατφόρμας δεδομένων πελατών (Customer Data Platform, CDP).

Τι ακριβώς κάνουν αυτές οι πλατφόρμες; Συλλέγουν δεδομένα από διαδικτυακές και off-line πηγές, τα οποία τυποποιούν, δημιουργώντας ολοκληρωμένα προφίλ πελατών. Στη συνέχεια, αυτά τα προφίλ αξιοποιούνται από εσωτερικές ομάδες της επιχείρησης, όπως το τμήμα μάρκετινγκ και δημιουργούν καμπάνιες αλλά και εμπειρίες που προσελκύουν και διατηρούν πελάτες υψηλής αξίας. Μπορεί στο παράδειγμα του τρένου που ανέφερα παραπάνω, ο επιβάτης να προτιμά θέση στο παράθυρο ή να περπατά από βαγόνι σε βαγόνι. Το CDP θα σας το πει!

Υπάρχουν διαφορετικά CDP ανάλογα με τις ανάγκες της επιχείρησής σας. Κάποια συστήνονται για προγνωστική τμηματοποίηση του πελατολογίου σας (πχ Optimove), άλλα λειτουργούν καλύτερα στην επέκταση του διαφημιστικού σας reach (πχ Lytics), κλπ.

Επίλογος

Το σύγχρονο καταναλωτικό ταξίδι στηρίζεται στον πολλαπλασιασμό τόσο των προσφερόμενων υπηρεσιών και προϊόντων στον πελάτη όσο και της πληροφορίας για τον πελάτη. Τηρώντας αυτές τις 2 βασικές αρχές θα δημιουργήσετε ένα καταναλωτικό ταξίδι που θα κτίσει πιστότητα και θα αυξήσει τις πωλήσεις σας.

Ενδιαφέροντα άρθρα

Η εμπειρία του πελάτη είναι η πρόκληση του μέλλοντος.
7 Ιουλίου 2025

CX. Τα πιο σημαντικά γράμματα στο αλφάβητο του επιχειρείν.


Διαβάστε περισσότερα
Ήρεμα μιλάω: Εισαγωγή στο Marketing. Back to basics.
27 Ιουνίου 2025

Ήρεμα μιλάω: Εισαγωγή στο Marketing. Back to basics.


Διαβάστε περισσότερα
3 ανορθόδοξες τεχνικές πώλησης που δουλεύουν.
16 Ιουνίου 2025

Άσπρη γάτα – μαύρη γάτα!


Διαβάστε περισσότερα

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Διακρίσεις

Πιστοποιημένος Senior Consultant από τον ΣΕΣΜΑ
Μέλος της Διεθνούς Μένσα
Πιστοποιημένος
Social Media Marketing Associate CSMA
Μέλος του Συνδέσμου Συμβούλων    Επιχειρήσεων (ΣΥΠΕΠ)
Best Marketing Consultant 2019
Best Marketing Consultant 2021
Best Aesthetics Marketing Consultant 2022
Visionary Marketing Consultant Award 2025

Επικοινωνία

Αθήνα: +30 2117706299

Θεσσαλονίκη: +30 2311118477‬

Social Media

Αριθμός Γ.Ε.ΜΗ:

122524803000

Εγγραφείτε στο Newsletter

για να λαμβάνετε νέα, ιδέες & tips μάρκετινγκ!

Κατεβάστε την εφαρμογή

buttonapplestore
buttongoogleplay
Privacy Policy – Terms and Conditions
Copyright © 2025 E. Sarantaenas. All Rights Reserved.
    0

    €0,00

    • No translations available for this page
      ✕

      Σύνδεση

      Χάσατε τον κωδικό σας;

      ✕

      Καλάθι

      Ολοκλήρωση Παραγγελίας
      Συνεχίστε τις αγορές Καλάθι
      Χρησιμοποιούμε τις πληροφορίες που συλλέγονται μέσω cookies και παρόμοιων τεχνολογιών για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας στην ιστοσελίδα μας, να αναλύσουμε τον τρόπο που τη χρησιμοποιείτε και για σκοπούς μάρκετινγκ.
      Τήρηση προσωπικών δεδομένων

      Οι ρυθμίσεις προσωπικού απορρήτου σας

      Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τα στοιχεία που συλλέγονται μέσω cookies και παρόμοιων τεχνολογιών για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας στον ιστότοπό μας, να αναλύσουμε τον τρόπο χρήσης του και για διαφημιστικούς σκοπούς. Επειδή θαυμαστείτε το δικαίωμά σας στην προσωπική ζωή, μπορείτε να επιλέξετε να μην επιτρέπετε κάποιους τύπους cookies. Ωστόσο, η αποκλεισμός κάποιων τύπων cookies μπορεί να επηρεάσει την εμπειρία σας στον ιστότοπο και τις υπηρεσίες που μπορούμε να σας προσφέρουμε. Σε κάποιες περιπτώσεις, οι δεδομένα που προέρχονται από cookies κοινοποιούνται με τρίτους για λόγους ανάλυσης ή διαφήμισης. Μπορείτε να εκπαιδεύσετε το δικαίωμά σας να εξαιρεθείτε από το διαμοιρασμό και πάντα με την απενεργοποίηση των cookies.
      Τήρηση προσωπικών δεδομένων
      Απενεργοποίηση όλων Αποδοχή Όλων

      Διαχείριση προτιμήσεων συγκατάθεσης

      Απαραίτητο

      Πάντα ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΜΕΝΟ
      Αυτά τα cookies και τα scripts είναι απαραίτητα για να λειτουργεί η ιστοσελίδα και δεν μπορούν να απενεργοποιηθούν. Συνήθως ρυθμίζονται μόνο σε απάντηση σε ενέργειες που κάνετε, οι οποίες προσομοιώνουν αίτημα για υπηρεσίες, όπως την ρύθμιση των προτιμήσεων ιδιωτικού απορρήτου, την είσοδο ή την συμπλήρωση φόρμων. Μπορείτε να ρυθμίσετε τον browser σας να μπλοκάρει ή να σας ειδοποιεί για αυτά τα cookies, αλλά μερικά τμήματα της ιστοσελίδας δεν θα λειτουργούν. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν κανένα προσωπικά διακριτικά στοιχεία.

      Αναλυτικές

      Αυτά τα cookies και τα scripts επιτρέπουν σε εμάς να μετράμε τις επισκέψεις και τις πηγές των κινήσεων, έτσι ώστε να μετράμε και να βελτιώνουμε την απόδοση της ιστοσελίδας μας. Σας βοηθούν να ξέρουμε ποιες σελίδες είναι οι πιο και λιγότερο δημοφιλείς και να δούμε πως οι επισκέπτες κινούνται στην ιστοσελίδα. Όλες οι πληροφορίες που συλλέγονται από αυτά τα cookies είναι συγκεντρωμένες και επομένως ανώνυμες. Εάν δεν επιτρέψετε τα cookies και τα scripts, δεν θα ξέρουμε όταν επισκεφτήκατε την ιστοσελίδα μας.

      Ενσωματωμένα βίντεο

      Αυτά τα cookies και scripts μπορούν να εγκατασταθούν μέσω της ιστοσελίδας μας από εξωτερικές υπηρεσίες hosting βίντεο όπως το YouTube ή το Vimeo. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την παροχή περιεχομένου βίντεο στην ιστοσελίδα μας. Είναι δυνατό για τον παροχέα βίντεο να δημιουργήσει μια διάταξη των ενδιαφερόντων σας και να σας εμφανίσει σχετικές διαφημίσεις σε αυτή την ιστοσελίδα ή σε άλλες. Δεν αποθηκεύουν προσωπικές πληροφορίες απευθείας, αλλά βασίζονται στο να διευκρινίζουν μοναδικά τον φυλλομετρητή σας και τη συσκευή του διαδικτύου. Εάν δεν επιτρέπετε αυτά τα cookies ή scripts, είναι πιθανό η ενσωματωμένη βίντεο να μην λειτουργεί όπως αναμενόταν.

      Google Fonts

      Τα Google Fonts είναι μια βιβλιοθήκη υπηρεσιών ενσωμάτωσης γραμματοσειρών. Τα Google Fonts αποθηκεύονται στην CDN της Google. Η API των Google Fonts έχει σχεδιαστεί για να περιορίσει τη συλλογή, την αποθήκευση και τη χρήση των δεδομένων των τελικών χρηστών μόνο σε αυτό που είναι απαραίτητο για την εύκολη διανομή γραμματοσειρών. Η χρήση της API των Google Fonts δεν απαιτεί ταυτοποίηση. Καμία cookie δεν στέλνεται από τους επισκέπτες της ιστοσελίδας στην API των Google Fonts. Οι αιτήσεις στην API των Google Fonts γίνονται σε ειδικούς τομείς των πόρων, όπως τα fonts.googleapis.com ή τα fonts.gstatic.com. Αυτό σημαίνει ότι οι αιτήσεις γραμματοσειρών σας είναι ξεχωριστές και δεν περιέχουν καμία πιστοποίηση που στέλνετε στο google.com ενώ χρησιμοποιείτε άλλες υπηρεσίες της Google που απαιτούν ταυτοποίηση, όπως το Gmail.

      Μάρκετινγκ

      Αυτά τα cookies και τα scripts μπορεί να οριστούν μέσα από την ιστοσελίδα μας από τους συνεργάτες μας στην διαφήμιση. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν από αυτές τις εταιρείες για να δημιουργήσουν ένα προφίλ των ενδιαφερόντων σας και να σας εμφανίσουν σχετικές διαφημίσεις σε άλλες ιστοσελίδες. Δεν αποθηκεύουν άμεσα προσωπικές πληροφορίες, αλλά βασίζονται στην μοναδική αναγνώριση του προγράμματος περιήγησης και της συσκευής διαδικτύου σας. Αν δεν επιτρέψετε αυτά τα cookies και τα scripts, θα εμπειρεύεστε λιγότερη εξατομικευμένη διαφήμιση.

      Facebook Advanced Matching

      Η Προηγμένη Αντιστοίχιση του Facebook μπορεί να βελτιώσει την αφαίρεση των διαφημίσεων και την παρακολούθηση μετατροπών. Μπορεί να μας βοηθήσει να επιτευχθούν καλύτερα στοχευμένες προσαρμοσμένες ομάδες μέσω των διαφημίσεων μας. Όταν είναι δυνατό, θα μοιραστούμε με το Facebook κατακερματισμένες πληροφορίες όπως το όνομά σας, τηλέφωνο, email ή διεύθυνση.

      Facebook CAPI

      Τα Συμβάντα της Προηγμένης Αντιστοίχισης του Facebook (CAPI) μας βοηθούν να κατανοήσουμε καλύτερα πως αλληλεπιδράτε με τις ιστοσελίδες μας. Σας επιτρέπουν να μετρήσουμε την επίδραση των διαφημίσεων μας στις μετατροπές της ιστοσελίδας και να βελτιώσουν την στοχευμένη διαφήμιση μέσω προσαρμοσμένων ομάδων. Όταν είναι δυνατό, ίσως μοιραστούμε με το Facebook πληροφορίες όπως όνομα, email, τηλέφωνο, διεύθυνση.
      Επιβεβαιώνω τις επιλογές μου Αποδοχή Όλων Απενεργοποίηση όλων
      Verified by ConsentMagic
      X