MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)
  • Αρχική
  • CV
  • Υπηρεσίες
    • Μάρκετινγκ Προϊόντων
    • Μάρκετινγκ Υπηρεσιών
    • B2B Μάρκετινγκ
    • Personal Branding
    • Διευθυντής μάρκετινγκ (εξωτερικός)
    • Ψηφιακό Μάρκετινγκ
    • Marketing Plan
    • Social Media Content
    • Εξειδικευμένες υπηρεσίες
      • Έρευνες Μάρκετινγκ
      • F&B Consulting and Marketing
  • Βιβλία
    • 32 Φράσεις πελατών που αγαπάμε να μισούμε – Εκδόσεις Rosili
    • Η εργαλειοθήκη του σύγχρονου επιχειρηματία – Εκδόσεις Rosili
    • Το μάρκετινγκ της επιχείρησής σας! – Εκδόσεις Rosili
    • Το μάρκετινγκ σε 10 + 2 ερωτήσεις
    • Η Συμπεριφορά του Καταναλωτή
    • 16 Μυστικά επιτυχίας για το Μάρκετινγκ
    • 9+1 ερωτήσεις για την επιχείρηση
  • Σεμινάρια & Ομιλίες
    • Σεμινάρια
      • Σεμινάρια Μάρκετινγκ
        • Webinar: Η Σιωπηλή Δύναμη της Επιρροής στις Πωλήσεις
        • Free Mini Webinar: Στρατηγικές Αποτελεσματικής Τιμολόγησης Υπηρεσιών
        • Summer Business Camp 2024
        • Online Marketing Masterclass & Consulting On Demand
        • Webinar: Τεχνικές Τηλεφωνικών Πωλήσεων
        • Webinar: 3 & 4 τεχνικές για περισσότερες πωλήσεις
        • Webinar: Η ψυχολογία του σύγχρονου πελάτη!
        • Webinar: Διαχειριστείτε την κριτική!
      • Εκπαίδευση Προσωπικού
    • Ομιλίες
      • 2025 – Ομιλία Αθήνα: Ανακαλύπτοντας τις Αόρατες Τάσεις του Marketing
      • 2025 – Ομιλία Θεσσαλονίκη: Ανακαλύπτοντας τις Αόρατες Τάσεις του Marketing
      • Ομιλία Θεσσαλονίκη: Τάσεις Μάρκετινγκ 2024. Ανοίξτε το δρόμο για νέους πελάτες!
      • Ομιλία Αθήνα: Τάσεις Μάρκετινγκ 2024. Ανοίξτε το δρόμο για νέους πελάτες!
      • Ομιλία: 2023 – 5 έξυπνες δράσεις μάρκετινγκ για απόκτηση νέων πελατών
      • ΕΕΘ Masterclasses
      • Workshop: 2022: Τεχνικές Πωλήσεων & Μάρκετινγκ
      • Ομιλία: Δράση σήμερα, ανάπτυξη αύριο!
      • Videos ομιλιών
    • Πρόγραμμα Ομιλιών – Σεμιναρίων
      • Πρόγραμμα Ομιλιών – Σεμιναρίων (πριν το 2022)
  • e-Shop
  • ΜΜΕ
    • TV
      • Αρχείο Εκπομπών TV
    • Podcasts
    • Συνεντεύξεις
    • Radio
      • Αρχείο Εκπομπών Alpha Radio 989
      • Kanali 1
        • Αρχείο Εκπομπών Radio Κανάλι 1
      • Amagi Radio
  • App
  • Πελάτες
    • Testimonials Πελατών
  • Άρθρα
  • Contact
  • Αγγλικα
  • Ελληνικα
0

€0,00

✕

Από αυτό το τούνελ δεν θα σας βγάλει ούτε η Νικολούλη!

Author Θέμης Σαρανταένας at 10 Ιουνίου 2019
tunnel vision (ή στα ελληνικά “επιχειρηματική μυωπία”)

Μπορεί να είστε η πρώτη γενιά της επιχείρησης, με όλη την πείρα και τη γνώση 40 “μάχιμων” ετών. Μπορεί να είστε η δεύτερη, με τον ενθουσιασμό και τις νέες ιδέες να είναι η ειδικότητά σας. Μπορεί τέλος, να είστε απλά ένας manager, περιζήτητος στην αγορά, που ξέρετε πώς να χειρίζεστε μέχρι και το νέο κανάλι πωλήσεων (sales funnel).

tunnel vision (ή στα ελληνικά “επιχειρηματική μυωπία”)

Πρώτη δημοσίευση: epixeiro.gr

Όποιος όμως και να είστε, όσο λαμπρό και να είναι το παρελθόν σας, και όσο πολλά υποσχόμενο το μέλλον σας, κινδυνεύετε από μία από τις πιο… “ύπουλες” παθήσεις του μάρκετινγκ: το tunnel vision (ή στα ελληνικά “επιχειρηματική μυωπία”). Διαβάστε λοιπόν πώς…. ΔΕΝ θα περάσετε μέσα από τη σήραγγα με τα φώτα νυσταγμένα και βαριά!

Τι είναι το tunnel vision;
Ο καλύτερος ορισμός που μπορώ να σας δώσω είναι η έλλειψη της ικανότητας να δείτε τη μεγάλη εικόνα για την επιχείρησή σας. Αυτός που πάσχει από tunnel vision βλέπει το δέντρο και χάνει το δάσος. Ασχολείται μόνο με έναν τομέα της επιχείρησης ή μόνο με ένα είδος πελατών ή προσπαθεί να προσαρμόσει τα πάντα στην κοσμοθεωρία του. Συμβαίνουν πολλά γύρω του, δεν τα βλέπει και συνήθως ασχολείται με micro-management.

Συνήθεις ύποπτοι
Συνήθεις ύποπτοι για το tunnel vision; Οι παρακάτω:

Οι “Παντογνώστες”
Παράξενο και όμως αληθινό: οι επιχειρηματίες με τον μεγαλύτερο ίσως κίνδυνο tunnel vision από όλους είναι και οι πιο ικανοί και οι πιο ριψοκίνδυνοι. Με τον “αέρα” κάποιων αποφάσεών τους που τους δικαίωσαν, ακολουθούν μόνο το ένστικτο τους και έχουν τον αέρα του παντογνώστη. Δεν υπάρχει πιο σίγουρος δρόμος για μεγάλο, σκοτεινό τούνελ από τον μικρομεσαίο επιχειρηματία που έχει σαν μότο το “εγώ θα σου πω πώς γίνεται, επειδή το κάνω έτσι τόσα χρόνια”.

Οι “Επιβεβαιωνόμενοι”
Πόσες φορές το έχουμε δει; Ο ηγέτης της επιχείρησης, μπροστά σε ένα σταυροδρόμι που αφορά το marketing ή τη διαφήμιση παίρνει την απόφασή του: “Θα πάμε με τη βεραμάν συσκευασία! Τι γνώμη έχεις Αντώνη;” Ο Αντώνης, βασιλικότερος του βασιλέως, θα συμφωνήσει για τη “ βεραμάν συσκευασία” με την ταχύτητα του φωτός, ακόμη και εάν προσωπικά επιθυμεί την απαγόρευση του βεραμάν παντού.

Οι “Πολυάσχολοι”
Όσοι βιάζονται, βιάζονται, βιάζονται, σκοντάφτουν, σκοντάφτουν, σκοντάφτουν. Εάν δεν αφιερώσετε χρόνο να σκύψετε πάνω από κάθε πρόβλημα της επιχείρησής σας, θα αναπτύξετε μία κοσμοθεωρία λύσης των πάντων “εδώ και τώρα”. Δεν θα δείτε το θέμα σφαιρικά και θα περάσετε πολύ χρόνο μέσα στο τούνελ ψάχνοντας την έξοδο – και το χειρότερο χωρίς ίσως να το έχετε καταλάβει!

Οι “Αναβλητικοί”.
Φτιάχνουν μία λίστα. Μετά μία λίστα που περιλαμβάνει λίστες. Μετά αρχίζουν το cross out των δουλειών της λίστας, ξεκινώντας από αυτή με τον παιδικό βαθμό δυσκολίας. Μετά φτιάχνουν μια δεύτερη λίστα. Οι λίστες αρχίζουν να συσσωρεύονται μέχρις ότου η ορατότητα έξω από το τούνελ είναι μηδέν!

Γιατρέ μου έχω tunnel vision. Τι να κάνω;

Δεν χρειάζεστε οφθαλμίατρο. Μία καλή λύση είναι να μιλήσετε με κάποιον εκτός της επιχείρησής σας που θα δει τα πράγματα αποστασιοποιημένα, χωρίς συναισθηματική ή οποιαδήποτε άλλη εμπλοκή και θα σας βοηθήσει να δείτε ξανά τη μεγάλη εικόνα. Το ουδέτερο μάτι θα σας ανοίξει τα μάτια.

Ακόμη, η επιδεξιότητα να βλέπετε ένα πρόβλημα από κάθε οπτική γωνία και να αποφεύγετε τις “one size fits all” λύσεις, θα σας βοηθήσει.

Τέλος, η ικανότητα να αντιλαμβάνεστε, να κρίνετε την περιρρέουσα ατμόσφαιρα και να αντιδράτε ανάλογα καθώς και να καταλαβαίνετε τα “καμπανάκια κινδύνου” όταν ακόμη χτυπάνε χαμηλά είναι δύο ακόμη παράγοντες που θα σας βοηθήσουν να αποφύγετε το tunnel vision. Το σίγουρο πάντως είναι ότι υπάρχει λύση, αρκεί να έχετε ανοιχτά αυτιά να την ακούσετε και καθαρή όραση για να την δείτε.

Ενδιαφέροντα άρθρα

3 ανορθόδοξες τεχνικές πώλησης που δουλεύουν.
16 Ιουνίου 2025

Άσπρη γάτα – μαύρη γάτα!


Διαβάστε περισσότερα
Προσλαμβάνετε στελέχη στο μάρκετινγκ; Τι ερωτήσεις να κάνετε.
5 Ιουνίου 2025

Καλέ μου άνθρωπε, ξέρεις από μάρκετινγκ;


Διαβάστε περισσότερα
Συμβουλές για διαχείριση κρίσεων
19 Μαΐου 2025

Μην πιαστείτε απροετοίμαστοι στην επόμενη κρίση!


Διαβάστε περισσότερα

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Διακρίσεις

Πιστοποιημένος Senior Consultant από τον ΣΕΣΜΑ
Μέλος της Διεθνούς Μένσα
Πιστοποιημένος
Social Media Marketing Associate CSMA
Μέλος του Συνδέσμου Συμβούλων    Επιχειρήσεων (ΣΥΠΕΠ)
Best Marketing Consultant 2019
Best Marketing Consultant 2021
Best Aesthetics Marketing Consultant 2022
Visionary Marketing Consultant Award 2025

Επικοινωνία

Αθήνα: +30 2117706299

Θεσσαλονίκη: +30 2311118477‬

Social Media

Αριθμός Γ.Ε.ΜΗ:

122524803000

Εγγραφείτε στο Newsletter

για να λαμβάνετε νέα, ιδέες & tips μάρκετινγκ!

Κατεβάστε την εφαρμογή

buttonapplestore
buttongoogleplay
Privacy Policy – Terms and Conditions
Copyright © 2025 E. Sarantaenas. All Rights Reserved.
    0

    €0,00

    • No translations available for this page
      ✕

      Σύνδεση

      Χάσατε τον κωδικό σας;

      ✕

      Καλάθι

      Ολοκλήρωση Παραγγελίας
      Συνεχίστε τις αγορές Καλάθι
      Χρησιμοποιούμε τις πληροφορίες που συλλέγονται μέσω cookies και παρόμοιων τεχνολογιών για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας στην ιστοσελίδα μας, να αναλύσουμε τον τρόπο που τη χρησιμοποιείτε και για σκοπούς μάρκετινγκ.
      Τήρηση προσωπικών δεδομένων

      Οι ρυθμίσεις προσωπικού απορρήτου σας

      Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τα στοιχεία που συλλέγονται μέσω cookies και παρόμοιων τεχνολογιών για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας στον ιστότοπό μας, να αναλύσουμε τον τρόπο χρήσης του και για διαφημιστικούς σκοπούς. Επειδή θαυμαστείτε το δικαίωμά σας στην προσωπική ζωή, μπορείτε να επιλέξετε να μην επιτρέπετε κάποιους τύπους cookies. Ωστόσο, η αποκλεισμός κάποιων τύπων cookies μπορεί να επηρεάσει την εμπειρία σας στον ιστότοπο και τις υπηρεσίες που μπορούμε να σας προσφέρουμε. Σε κάποιες περιπτώσεις, οι δεδομένα που προέρχονται από cookies κοινοποιούνται με τρίτους για λόγους ανάλυσης ή διαφήμισης. Μπορείτε να εκπαιδεύσετε το δικαίωμά σας να εξαιρεθείτε από το διαμοιρασμό και πάντα με την απενεργοποίηση των cookies.
      Τήρηση προσωπικών δεδομένων
      Απενεργοποίηση όλων Αποδοχή Όλων

      Διαχείριση προτιμήσεων συγκατάθεσης

      Απαραίτητο

      Πάντα ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΜΕΝΟ
      Αυτά τα cookies και τα scripts είναι απαραίτητα για να λειτουργεί η ιστοσελίδα και δεν μπορούν να απενεργοποιηθούν. Συνήθως ρυθμίζονται μόνο σε απάντηση σε ενέργειες που κάνετε, οι οποίες προσομοιώνουν αίτημα για υπηρεσίες, όπως την ρύθμιση των προτιμήσεων ιδιωτικού απορρήτου, την είσοδο ή την συμπλήρωση φόρμων. Μπορείτε να ρυθμίσετε τον browser σας να μπλοκάρει ή να σας ειδοποιεί για αυτά τα cookies, αλλά μερικά τμήματα της ιστοσελίδας δεν θα λειτουργούν. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν κανένα προσωπικά διακριτικά στοιχεία.

      Αναλυτικές

      Αυτά τα cookies και τα scripts επιτρέπουν σε εμάς να μετράμε τις επισκέψεις και τις πηγές των κινήσεων, έτσι ώστε να μετράμε και να βελτιώνουμε την απόδοση της ιστοσελίδας μας. Σας βοηθούν να ξέρουμε ποιες σελίδες είναι οι πιο και λιγότερο δημοφιλείς και να δούμε πως οι επισκέπτες κινούνται στην ιστοσελίδα. Όλες οι πληροφορίες που συλλέγονται από αυτά τα cookies είναι συγκεντρωμένες και επομένως ανώνυμες. Εάν δεν επιτρέψετε τα cookies και τα scripts, δεν θα ξέρουμε όταν επισκεφτήκατε την ιστοσελίδα μας.

      Ενσωματωμένα βίντεο

      Αυτά τα cookies και scripts μπορούν να εγκατασταθούν μέσω της ιστοσελίδας μας από εξωτερικές υπηρεσίες hosting βίντεο όπως το YouTube ή το Vimeo. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την παροχή περιεχομένου βίντεο στην ιστοσελίδα μας. Είναι δυνατό για τον παροχέα βίντεο να δημιουργήσει μια διάταξη των ενδιαφερόντων σας και να σας εμφανίσει σχετικές διαφημίσεις σε αυτή την ιστοσελίδα ή σε άλλες. Δεν αποθηκεύουν προσωπικές πληροφορίες απευθείας, αλλά βασίζονται στο να διευκρινίζουν μοναδικά τον φυλλομετρητή σας και τη συσκευή του διαδικτύου. Εάν δεν επιτρέπετε αυτά τα cookies ή scripts, είναι πιθανό η ενσωματωμένη βίντεο να μην λειτουργεί όπως αναμενόταν.

      Google Fonts

      Τα Google Fonts είναι μια βιβλιοθήκη υπηρεσιών ενσωμάτωσης γραμματοσειρών. Τα Google Fonts αποθηκεύονται στην CDN της Google. Η API των Google Fonts έχει σχεδιαστεί για να περιορίσει τη συλλογή, την αποθήκευση και τη χρήση των δεδομένων των τελικών χρηστών μόνο σε αυτό που είναι απαραίτητο για την εύκολη διανομή γραμματοσειρών. Η χρήση της API των Google Fonts δεν απαιτεί ταυτοποίηση. Καμία cookie δεν στέλνεται από τους επισκέπτες της ιστοσελίδας στην API των Google Fonts. Οι αιτήσεις στην API των Google Fonts γίνονται σε ειδικούς τομείς των πόρων, όπως τα fonts.googleapis.com ή τα fonts.gstatic.com. Αυτό σημαίνει ότι οι αιτήσεις γραμματοσειρών σας είναι ξεχωριστές και δεν περιέχουν καμία πιστοποίηση που στέλνετε στο google.com ενώ χρησιμοποιείτε άλλες υπηρεσίες της Google που απαιτούν ταυτοποίηση, όπως το Gmail.

      Μάρκετινγκ

      Αυτά τα cookies και τα scripts μπορεί να οριστούν μέσα από την ιστοσελίδα μας από τους συνεργάτες μας στην διαφήμιση. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν από αυτές τις εταιρείες για να δημιουργήσουν ένα προφίλ των ενδιαφερόντων σας και να σας εμφανίσουν σχετικές διαφημίσεις σε άλλες ιστοσελίδες. Δεν αποθηκεύουν άμεσα προσωπικές πληροφορίες, αλλά βασίζονται στην μοναδική αναγνώριση του προγράμματος περιήγησης και της συσκευής διαδικτύου σας. Αν δεν επιτρέψετε αυτά τα cookies και τα scripts, θα εμπειρεύεστε λιγότερη εξατομικευμένη διαφήμιση.

      Facebook Advanced Matching

      Η Προηγμένη Αντιστοίχιση του Facebook μπορεί να βελτιώσει την αφαίρεση των διαφημίσεων και την παρακολούθηση μετατροπών. Μπορεί να μας βοηθήσει να επιτευχθούν καλύτερα στοχευμένες προσαρμοσμένες ομάδες μέσω των διαφημίσεων μας. Όταν είναι δυνατό, θα μοιραστούμε με το Facebook κατακερματισμένες πληροφορίες όπως το όνομά σας, τηλέφωνο, email ή διεύθυνση.

      Facebook CAPI

      Τα Συμβάντα της Προηγμένης Αντιστοίχισης του Facebook (CAPI) μας βοηθούν να κατανοήσουμε καλύτερα πως αλληλεπιδράτε με τις ιστοσελίδες μας. Σας επιτρέπουν να μετρήσουμε την επίδραση των διαφημίσεων μας στις μετατροπές της ιστοσελίδας και να βελτιώσουν την στοχευμένη διαφήμιση μέσω προσαρμοσμένων ομάδων. Όταν είναι δυνατό, ίσως μοιραστούμε με το Facebook πληροφορίες όπως όνομα, email, τηλέφωνο, διεύθυνση.
      Επιβεβαιώνω τις επιλογές μου Αποδοχή Όλων Απενεργοποίηση όλων
      Verified by ConsentMagic
      X