4 απλά, αλλά αποτελεσματικά τρικ του retail.
![4 απλά, αλλά αποτελεσματικά τρικ του retail.](https://marketingconsultant.gr/wp-content/uploads/2023/03/retail-magic-tricks.jpg)
Στο επιχειρείν, δεν χρειάζεται πάντοτε να ανακαλύπτετε τον τροχό.
Το επιχειρείν στο retail είναι δύσκολο, απαιτητικό και πολύπλοκο. Δεν είναι για όλους, και στον υψηλότερο βαθμό του, δεν είναι ούτε καν για τους λίγους, αλλά για τους ελάχιστους. Απαιτεί προσήλωση, γνώση, εκπαίδευση, συνεχή ενημέρωση και βαθιά αναλυτική και συνθετική ικανότητα.
Ωστόσο, σε κάποιες περιπτώσεις, δεν χρειάζεται να ανακαλύπτετε τον τροχό για να αυξήσετε τις πωλήσεις σας και να πετύχετε τους στόχους σας. Πάρτε έμπνευση από τη… μαγειρική της γιαγιάς σας. Δεν πήρε ποτέ σκούφο Michelin, δεν την κάλεσαν ποτέ στο Master Chef, δεν έκανε ποτέ τατουάζ “μανίκι” για να καταξιωθεί στον χώρο της μαγειρικής, δεν μαγείρευε σε κουζίνα Gaggenau των 11.000 Ευρώ, αλλά η σπανακόπιτά της ήταν απλά ασύγκριτη.
Και αυτό, γιατί είχε κάποια απλά, αλλά αποτελεσματικά τρικ στο μανίκι της. Δείτε και εσείς στη συνέχεια 4 πολύ απλά και πολύ αποτελεσματικά τρικ του retail και εφαρμόστε τα συχνά.
#01. Ο brand ambassador
Αλήθεια, γιατί υπάρχουν τόσοι πολλοί influencers με τόσο μεγάλο κοινό; Γιατί ένας brand ambassador αποδεδειγμένα είναι ένα από τα πιο απλά τρικ του retail, ίσως και “the oldest trick in the book”. Ας υποθέσουμε για παράδειγμα ότι έχετε μία αλυσίδα οπτικών και σκέφτεστε την επόμενή σας καμπάνια.
Τι είναι πιο απλό; Να απευθυνθείτε στη διαφημιστική αγορά για να ακολουθήσουν πολλοί γύροι από διαφημιστικές προτάσεις, κάποιες ωραίες, κάποιες εξαιρετικές, και κάποιες που θα σας μπερδέψουν (αλλά όλες πανάκριβες) ή να βάλετε τον influencer Αλέξανδρο Κοψιάλη να φορέσει τα γυαλιά σας και να κοιτάξει τον πελάτη σας με το διαπεραστικό του βλέμμα;
Φυσικά, ο Αλέξανδρος Κοψιάλης ή η Filio Lou γνωστή και ως “μαμά του Instagram”, και όλοι οι υπόλοιποι influencers θα σας χρεώσουν για το promotion, αλλά τουλάχιστον, ξέρετε ότι θα δείτε αποτέλεσμα. Όσον δε αφορά τις τιμές, το καλό είναι ότι υπάρχουν influencers για όλα τα πορτοφόλια, ξεκινώντας από τον Cristiano Ronaldo που θα σας χρεώσει πάνω από 1,5 εκατομμύριο δολάρια για να βάλει στα μάτια του τα γυαλιά σας (εξασφαλίζοντάς σας όμως και 600 εκατομμύρια μάτια followers) μέχρι πολύ πιο ταπεινές, τοπικές, αλλά πάλι αποτελεσματικές περιπτώσεις.
Μην ξεχνάτε ότι ο άνθρωπος και ιδιαίτερα ο άνθρωπος – καταναλωτής είναι μιμητικό ον. Βλέποντας ένα άλλο πρόσωπο, και μάλιστα celebrity ή ημι-celebrity να φοράει, να προτείνει, να εφαρμόζει, να δοκιμάζει, να τσεκάρει, να βεβαιώνει ή να εγκρίνει ένα brand, ο άνθρωπος – καταναλωτής νιώθει μία ισχυρή επιθυμία να τον μιμηθεί, ειδικά τώρα με τις γενιές Zεν και Άλφα.
#02. Προσφορές και όχι τιμές
Κάτι που αποδεδειγμένα έχει αποτέλεσμα είναι η πρόταξη της προσφοράς, του ποσοστού, του κέρδους, του οφέλους ή της έκπτωσης και ποτέ της τιμής. Είναι καθαρά θέμα ψυχολογίας και μπορείτε να το δείτε στον εαυτό σας. Ας πούμε για παράδειγμα ότι επιθυμείτε να αγοράσετε ένα στρώμα και το πρώτο πράγμα που βλέπετε στη βιτρίνα του καταστήματος, πάνω από ένα (πραγματικά υπέροχο) στρώμα είναι η ένδειξη “ΜΕΙΟΝ 60%”.
Από εκεί και πέρα, αφού αποφασίσετε να μπείτε στο κατάστημα, δείτε το στρώμα από κοντά, ξαπλώσετε σε αυτό, το χαϊδέψετε και εξετάσετε την υφή του, θα έρθει και η στιγμή που θα ρωτήσετε την τιμή. Ακόμη όμως και αν ακούσετε μία τιμή που είναι πάνω από αυτά που σκεφτόσασταν να δώσετε, δεν θα σοκαριστείτε, ούτε θα φύγετε χτυπώντας την πόρτα πίσω σας. Η πρώτη εντύπωση, της προσφοράς του 60% είναι ήδη χαραγμένη στο μυαλό σας. Είναι πιο πιθανό να ανεβάσετε επιτόπου το budget σας και να αγοράσετε το στρώμα, εάν πραγματικά σας αρέσει.
#03. Μέχρι εξάντλησης των αποθεμάτων
Μήπως θυμάστε τις πρώτες μέρες του Covid όταν για κάποιες μέρες τα ράφια των καταστημάτων είχαν αδειάσει από χαρτιά υγείας και μακαρόνια; Η σπανιότητα των αγαθών, εκτός από βασικό στοιχείο κάθε σοβαρής οικονομικής θεωρίας, εξηγεί επίσης και τη συμπεριφορά των καταναλωτών όταν θεωρούν ότι μειώνεται η προσφορά.
Η αρχή της σπανιότητας είναι ένα από τα πιο παλιά και απλά τρικ του retail και μπορεί να κάνει τη διαφορά στις πωλήσεις σας, και μάλιστα σε σύντομο χρονικό διάστημα. Ωστόσο, οφείλετε να είστε πάντα ειλικρινείς με τον καταναλωτή. Εάν πρόκειται για “αποθέματα που εξαντλούνται”, ας είναι πραγματικότητα και όχι αποθέματα που μαγικά ανανεώνονται.
Το ίδιο και για παρόμοιες τεχνικές, όπως οι προσφορές περιορισμένης χρονικής διάρκειας. Το “ισχύει μέχρι τέλους του έτους”, να είναι πραγματικά μέχρι τέλος του έτους και όχι μέχρι τέλος του αιώνα και βλέπουμε.
#04. Η μικρή προσφορά που κάνει τη μεγάλη διαφορά
Εάν έχετε ένα e-shop που πουλάει εξαιρετικά σαπούνια βελγικής σαπωνοποιίας, είναι σίγουρο ότι κάνοντας δώρο τα μεταφορικά από, ας πούμε 100 Ευρώ και πάνω, θα πάρετε περισσότερες παραγγελίες. Όχι – δεν είναι ότι οι άνθρωποι αποφάσισαν ξαφνικά να πλένονται συχνότερα, αλλά ότι δεν τους αρέσει η ιδέα της “χασούρας” σε μία παραγγελία, ας πούμε, που φτάνει στα 85 Ευρώ.
Το ίδιο ισχύει και για τις συνδρομές. Είναι πιθανό ο πελάτης σας να προτιμήσει μία ετήσια συνδρομή αντί για μία μηνιαία, εάν η πρώτη τον οδηγεί στην αντίληψη ότι “μειώνει τη χασούρα” από 12 συνεχόμενες μηνιαίες συνδρομές. Ακολουθήστε αυτό το απλό τρικ και δείτε σίγουρη αύξηση παραγγελιών και πωλήσεων.