3 σημεία κλειδιά για ένα επιτυχημένο Franchise
Franchise. Ένα μεγάλο κεφάλαιο για τον κόσμο των επιχειρήσεων που όταν υλοποιείται μέσα σε σωστά πλαίσια, γράφονται οι λαμπρότερες σελίδες του σύγχρονου επιχειρείν. Ας δούμε 3 σημεία που χρήζουν προσοχής ώστε να έχουμε τα αποτελέσματα που επιθυμούμε.
Θέμα επιλογής!
Το πρώτο βήμα για ένα επιτυχημένο Franchise έγκειται στη σωστή επιλογή των ανθρώπων που θα εμπιστευθεί μία επιχείρηση το brand της. Η επιλογή των Franchisees προϋποθέτει πολλά περισσότερα από την εκπλήρωση κάποιων τυπικών προαπαιτούμενων που σχετίζονται με το κόστος επένδυσης και άλλα οικονομικά στοιχεία. Ο Franchisor (δικαιοπάροχος) πρέπει κατά την επιλογή του Franchisee (δικαιοδόχος) να διαπιστώσει όχι μόνο αν είναι ικανός να διαχειριστεί το brand επικοινωνιακά και σε επίπεδο παροχών προς τους πελάτες αλλά αν μπορεί να εκμεταλλευτεί και όλα τα απαραίτητα εργαλεία που θα του παρασχεθούν από πλευράς της εταιρείας.
Τα εργαλεία αυτά και οι μηχανισμοί παρέχονται από τον Franchisor προς τους Franchisees και περιλαμβάνουν ένα σύνολο ενεργειών, οδηγιών, εργαλείων και μέσων που αν δεν αξιοποιηθούν από τον Franchisee θα υποβαθμίσουν την ατομική του επένδυση και εν συνόλω θα πλήξουν τα ποιοτικά χαρακτηριστικά και την αξιοπιστία του brand στη συνείδηση του κοινού που απευθύνεται η εταιρεία. Marketing, διαφήμιση, επικοινωνία, πελατειακή πολιτική, όλα διαμορφώνονται από τα κατάλληλα εργαλεία που ορίζει και παρέχει ο Franchisor. H σωστή όμως εφαρμογή τους είναι θέμα του Franchisee.
Πιστοί στη γραμμή…
Είναι αρκετά σύνηθες φαινόμενο οι Franchisees να προχωρούν σε αυτόνομες ενέργειες μάρκετινγκ μικρής κατά κύριο λόγο κλίμακας, θεωρώντας πως οι ενέργειες του Franchisor δεν καλύπτουν τις δικές τους εξατομικευμένες ανάγκες. Αυτές οι ανάγκες συνήθως ορίζονται από την περιοχή δραστηριοποίησης της επιχείρησης, το τοπικό αγοραστικό κοινό κτλ. Έτσι, επενδύουν χρόνο και χρήματα σε ενέργειες που συχνά όχι μόνο δεν έχουν την έγκριση του Franchisor, αφού ξεφεύγουν από τις βασικές ενέργειες μάρκετινγκ της εταιρείας υποβαθμίζοντας συνολικά το brand. Αυτό που συνήθως αγνοούν είναι ο πολύπλοκος μηχανισμός ο οποίος υπάρχει ή τουλάχιστον θα πρέπει να υπάρχει πίσω από μία επιχείρηση Franchise. O μηχανισμός αυτός τροφοδοτεί συνεχώς τον Franchisor με στοιχεία τα οποία στη συνέχεια μετουσιώνονται σε αποτελεσματικές ενέργειες μάρκετινγκ.
Μία από τις μεγαλύτερες σταθερές αυτών των στοιχείων είναι τα δημογραφικά χαρακτηριστικά των καταναλωτών που απευθύνεται ο Franchisor και εν γένει οι Franchisees. To προφίλ των καταναλωτών που επιλέγουν ένα brand είναι ακριβώς το ίδιο ανεξάρτητα από την περιοχή δραστηριοποίησης των επιχειρήσεων των Franchisees! Δεν υπάρχει λοιπόν λόγος για εξατομικευμένες προωθητικές ενέργειες από τη στιγμή που το κεντρικό πλάνο μάρκετινγκ έχει διαμορφωθεί με τέτοιο τρόπο που να καλύπτει μία σειρά κοινών παραγόντων για κάθε επιχείρηση Franchise. Το να ακολουθεί ένας Franchisee τη κεντρική επικοινωνιακή γραμμή του Franchisor που επί της ουσίας αποτελεί και το κυρίαρχο ανταγωνιστικό του πλεονέκτημα!
Σωστή διαχείριση Social Media
Ένα πολύ σημαντικό κεφάλαιο για την πορεία και ανάπτυξη ενός επιτυχημένου Franchise αποτελούν πλέον και τα social media. Και εδώ οι ισορροπίες είναι πραγματικά λεπτές! Οι περισσότερες εταιρείες διαμορφώνουν ένα συγκεκριμένο πλαίσιο διαχείρισης του brand μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα των Franchisees επιτρέποντάς τους μία οριοθετημένη επικοινωνία με το καταναλωτικό κοινό. Μία επικοινωνία που δεν ξεφεύγει από την κεντρική γραμμή της εταιρείας. Είναι αναγκαίο να επιτρέπεται στους Franchisees να διαχειρίζονται οι ίδιοι τους λογαριασμούς τους στα social media καθώς μπορούν και πράγματι το επιτυγχάνουν όταν το κάνουν σωστά, να αποτελέσουν φάρους επικοινωνίας με κοινά που ίσως μέσω των Franchisees ανακαλύψουν ένα brand που μέχρι εχθές αγνοούσαν.
Στην πραγματικότητα, η διαχείριση των social media από τους ίδιους τους Franchisees και πάντα ακολουθώντας την κεντρική επικοινωνιακή γραμμή του brand έχει να προσδώσει πολλαπλά οφέλη και για τις δύο πλευρές αφού επί της ουσία τις μετατρέπει σε συγκοινωνούντα δοχεία επικοινωνίας. Στον κόσμο των social media η δυναμική που μπορεί να διαμορφώσει έστω και ένας Franchisee από μόνος του, αν διαχειριστεί σωστά το υλικό με το οποίο τον τροφοδοτεί ο Franchisor, είναι ικανή να ωθήσει και ολόκληρο το brand σε νέες συμπληρωματικές ενέργειες μάρκετινγκ με ιδιαιτέρως αποδοτικά αποτελέσματα.