3 μυστικά επιτυχίας, αντίθετα με το ένστικτό σας.

Κάποιες φορές, πρέπει να πάτε κόντρα στις επιθυμίες σας.
Το ένστικτό σας είναι αναπόσπαστο κομμάτι του εαυτού σας. Είναι αυτό που σας κάνει να σκύβετε στο σινεμά, όταν ο “κακός” της ταινίας πυροβολεί προς το μέρος σας. Είναι επίσης αυτό που σας κάνει να αρπάζετε το τελευταίο πατατάκι από το μπολ με τα τσιπς όταν τρώει μαζί όλη η οικογένεια – δεν μπορείτε να πάτε αντίθετα στο ένστικτό σας!
Ή ίσως… μπορείτε, όταν αφορά την επιχείρησή σας.
Δείτε στο άρθρο μου 3 συγκεκριμένες περιπτώσεις, όπου για να βρείτε την επαγγελματική επιτυχία, πρέπει να πάτε αντίθετα με το ένστικτό σας.
#01. Απόσυρση προϊόντος
Κάθε προϊόν και κάθε υπηρεσία είναι πολλά περισσότερα από μία συσκευασία ή μερικά πίξελς. Κρύβουν μέσα τους, τις περισσότερες φορές, αναρίθμητες ώρες αγωνίας, προετοιμασίας, υπερωριών, δοκιμών, λαθών, επαναληπτικών δοκιμών, καθώς και ένα υπολογίσιμο κομμάτι budget, που κάποιες φορές μπορεί να είναι τεράστιο.
Το προϊόν σας είναι το μωρό σας. Και όπως το ένστικτό σας, σας οδηγεί στο να προφυλάξετε το μωρό σας με κάθε δυνατό τρόπο, το ίδιο συμβαίνει και με το προϊόν. Ωστόσο, κάποια στιγμή στο επιχειρείν, έρχεται το τέλος για τα πάντα, μέσα από την αμείλικτη και ανελέητη δύναμη που λέγεται “αγορά”.
Μην το σκέφτεστε. Όταν ένα προϊόν σας δεν “περπατάει” εδώ και μήνες ή χρόνια, πηγαίνετε αντίθετα με το ένστικτό σας που σας λέει “κράτα το, δώσε του μία ακόμη ευκαιρία” και αποσύρετέ το. Έχω δύο συμβουλές για να σας κάνω να αισθανθείτε καλύτερα, όταν παρακούτε το ένστικτό σας:
- Δεν είναι δυνατόν να περάσετε όλη την καριέρα σας στο επιχειρείν χωρίς την παραμικρή κρίση και ανάγκη απόσυρσης, ακριβώς όπως ένας μηχανικός αυτοκινήτων δεν μπορεί να περάσει όλη του την καριέρα επισκευάζοντας τα πάντα – κάποια σαραβαλάκια θα πάνε για σκραπ.
- Όσο το σκέφτεστε, και όσο χάνετε χρόνο ακολουθώντας το ένστικτό σας, χάνετε χρόνο από την επόμενη μεγάλη σας ιδέα.
Σημειώστε ότι η απόσυρση προϊόντος (ή και υπηρεσίας) ενδέχεται να περιλαμβάνει απόσυρση ολόκληρης σειράς προϊόντων. Εκεί, το ένστικτό σας, θα είναι ακόμη πιο αρνητικό.
#02. Φόβος του ανταγωνισμού
Το ένστικτο σάς γεμίζει συχνά με φόβο για τον ανταγωνισμό. Ο ανταγωνισμός είναι ένας μπαμπούλας, μία λερναία ύδρα με αμέτρητα κεφάλια, που κάνει τα πράγματα πάντα καλύτερα από ό,τι τα κάνετε εσείς. Το ένστικτό σας, κάθε φορά που έχετε νεότερα από τον ανταγωνισμό, σας οδηγεί σε αμυντική στάση και σας προκαλεί πεταλούδες στην κοιλιά.
Δεν θα έπρεπε να είναι έτσι. Πρώτα από όλα, η ύπαρξη του ανταγωνισμού σημαίνει από μόνη της ότι υπάρχει δραστήρια αγορά. Και όσο μεγαλύτερη η αγορά, τόσο μεγαλύτερος και ο ανταγωνισμός. Είναι λοιπόν μία επιβεβαίωση ότι είσαστε σε ένα κομμάτι της αγοράς, το οποίο “πουλάει”.
Επιπλέον, αν αντί να φοβάστε, ενστικτωδώς, τον ανταγωνισμό, τον μελετάτε με προσοχή, σύντομα θα ανακαλύψετε, κενά, παραλείψεις και ευκαιρίες να κερδίσετε μερίδιο. Ακόμη, να θυμάστε ότι ο σημερινός ανταγωνιστής μπορεί να είναι αυριανός συνεργάτης. Η αγορά είναι πάντα ρευστή και απρόβλεπτη.
#03. Απομάκρυνση συμπαθούς συνεργάτη
Αυτή είναι ίσως μία από τις πιο ενοχλητικές, έως και οδυνηρές στιγμές στην επιχειρηματική σας καριέρα. Ας υποθέσουμε ότι έχετε έναν υπάλληλο που δεν έχει αντιπάθειες μέσα στο γραφείο ή έξω από αυτό, και, το χειρότερο, τον/την συμπαθείτε και εσείς υπερβολικά. Το ένστικτό σας, σας λέει ξεκάθαρα ότι δεν μπορείτε να απολύσετε έναν τέτοιο “χρυσό” άνθρωπο.
Όμως ο χρυσός άνθρωπος, δυστυχώς, μόνο χρυσάφι δεν είναι για την επιχείρηση. Τα λάθη του είναι πολλά και επαναλαμβανόμενα, το ταβάνι του είναι πολύ χαμηλό και η συνεισφορά του στην ανάπτυξη της επιχείρησης είναι μηδαμινή. Τι κάνετε;
Δυστυχώς, πρέπει να τον αφήσετε να φύγει. Όσο συμπαθής και αν είναι κάποιος, η συνεχής απόδοση κάτω από τη βάση είναι επιζήμια για εσάς, για την ομάδα σας, για την εταιρεία σας, και, στο τέλος της ημέρας, και για αυτόν τον ίδιο. Είναι καλύτερα να αναζητήσει ένα νέο χώρο όπου πιθανόν να τα πάει πολύ καλύτερα από ότι σε εσάς, αλλά και για εσάς να αναζητήσετε έναν συνεργάτη που ανταποκρίνεται καλύτερα στα πιστεύω και στα θέλω σας.
Συμπέρασμα
Πηγαίνοντας αντίθετα με το ένστικτό σας στις 3 παραπάνω περιστάσεις, θα έχετε καλύτερες πιθανότητες μακροπρόθεσμης επαγγελματικής επιτυχίας. Οι περιστάσεις είναι οι εξής:
- Απόσυρση προϊόντος
- Φόβος ανταγωνισμού
- Απομάκρυνση συμπαθούς συνεργάτη.